FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Så er jeg igang med glukosebelastningen. Fy for pyffer...

Alle jer som aldrig har prøvet det - vær i glade for det! Bvadr!

:kram håber du har noget med til at dræbe tiden med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det har jeg, men der er nu gået ca en halv time og min ryg gør allerede ondt af at sidde på stolene her i venteværelset... Meh!

Åhh, jeg skal af sted denne gang. Er noget nær død ræd :p

Har de ikke nogle ordentlige stole?

På lab i Skive har de et par lænestolestående. Sådan én skal jeg helt sikkert slå mig ned i :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg igang med glukosebelastningen. Fy for pyffer...

Alle jer som aldrig har prøvet det - vær i glade for det! Bvadr!

Din stakkel... Er lykkelig for jeg ikke skal, jeg ville simpelthen kaste så meget op at det hele kunne være ligegyldigt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man kaster op, så skal man have en ny tid og prøve igen - indtil det lykkedes...

Det kunne nok blive til mange forsøg :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lige gået op for mig at der kun er 38 dage til termin! :blink  :yay  Jeg havde slet ikke lige fanget at jeg var kommet under de 50 :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope... Det skal åbenbart gøres ved egen læge her i regionen, og de har kun de der alm skalstole...

Av min ryg...

Jeg håber du får kapret en lænestol :kram

Hvornår skal du afsted?

Først en gang i oktober :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går efter jeg havde svømmet, fik jeg sådan nogle mærkelige smerter, når jeg tog for lange skridt eller gik for hurtigt. Det strålede ned i min lyske fra bunden af maven og gjorde virkelig ondt. Stort set hver gang det skete, blev jeg nødt til at stoppe op og trække vejret dybt for at stoppe det.

 

Har det bare været voldsomme plukkeveer, eller kan det have været fordi jeg overbelastet mig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt - der er lidt tid til endnu. Jeg slipper nok ikke for minimum en til, eftersom mit BMI er over 27 og denne jo er grundet sukker i urinen.

Men det kommer så vel an på resultatet i dag :chin:

Jeg antager at man ikke skal afsted igen hvis man har graviditetssukkersyge???

Jeg slap med Theodor. Men denne gang havde min vægt lige netop sneget sig over grænsen <_<

Jeg aner intet om graviditetssukkersyge, men hvis det først er konstateret tror jeg da bare det er det. Tror da ikke det kan gå i sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes! I dag til blodtrykskontrol var blodtrykket rigtig fint :super Så ikke flere tjek på den konto :glad

Det var stadig ikke kommet svar angående Nohrs blodtype <_< men det kommer forhåbentligt snart, for det er lige om lidt at jeg skal have den anti ting hvis det er...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Panthenolsalve :super Døjer også med gnavsår på meget følsomme steder ind i mellem (især når jeg cykler meget er og svedig), og panthenolsalve er bare guld værd.

Tak for den :)

Jeg har næsten ikke ondt i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt - der er lidt tid til endnu. Jeg slipper nok ikke for minimum en til, eftersom mit BMI er over 27 og denne jo er grundet sukker i urinen.

Men det kommer så vel an på resultatet i dag :chin:

Jeg antager at man ikke skal afsted igen hvis man har graviditetssukkersyge???

Ved ikke om du skal af sted igen, hvis du har graviditets sukkersyge, men det tror jeg.

De skal vel holde øje med om det så er stabilt eller hvad det er.

Jeg var til glycose test to gange.

Fordi jeg har en bror med sukkersygd også pga min bmi :)

Men jeg havde intet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige ringet til min jordmoder.

Jeg har leverbetinget graviditets kløe. Så jeg har fået en recept på medicin og så skal jeg på herlev igen på fredag til ny blodprøve og ha kørt en strimmel så de kan se at bebs er okay.

Hmm.

Øv øv nyheder.

Er helt nervøs nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige ringet til min jordmoder.

Jeg har leverbetinget graviditets kløe. Så jeg har fået en recept på medicin og så skal jeg på herlev igen på fredag til ny blodprøve og ha kørt en strimmel så de kan se at bebs er okay.

Hmm.

Øv øv nyheder.

Er helt nervøs nu

Kram..

Sikke en træls nyhed

Hvad er leverbetinget graviditets kløe??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kram..

Sikke en træls nyhed

Hvad er leverbetinget graviditets kløe??

Øhhhh ja......

Din lever er jo ekstra belastet når du er gravid.

Men nogle få procenter udvikler åbenbart en kløe som bestemt ikke er rar. Det starter med at klø på hænder og fødder og udvikler sig, eller kan udvikle sig til benene osv osv.

Og hvis det ikke blir behandlet i tide, kan barnet risikere at blive mindre end gennemsnittet.

Ifølge nettet, kan det i væreste tilfælde medføre død. Men tror nu næppe at det er så slemt for nogle at dét kan ske.

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl, for aner ikke så meget om det.

Men hvis medicinen ikke virker, kan det også ske at man blir sat i gang før tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige ringet til min jordmoder.

Jeg har leverbetinget graviditets kløe. Så jeg har fået en recept på medicin og så skal jeg på herlev igen på fredag til ny blodprøve og ha kørt en strimmel så de kan se at bebs er okay.

Hmm.

Øv øv nyheder.

Er helt nervøs nu

 

Det er da træls nyheder, men jeg er sikker på, at det nok skal gå :kram Medicinen gør forhåbentlig det, den skal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt - der er lidt tid til endnu. Jeg slipper nok ikke for minimum en til, eftersom mit BMI er over 27 og denne jo er grundet sukker i urinen.

Men det kommer så vel an på resultatet i dag :chin:

Jeg antager at man ikke skal afsted igen hvis man har graviditetssukkersyge???

Du skal ikke afsted igen, hvis testen med sikkerhed viser svangerskabsdiabetes. Til gengæld skal man så ind i et større kontrolprogram, så personligt ville jeg faktisk foretrække belastningen to gange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NÅ... nem graviditet må man bare ikke have... var ligesom begyndt at have det okay med for kort livmoderhals og havde fundet ud af at holde mig i ro... meeeeeen sådan skulle det ikke være... Nu MED graviditetsbetinget diabetes...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NÅ... nem graviditet må man bare ikke have... var ligesom begyndt at have det okay med for kort livmoderhals og havde fundet ud af at holde mig i ro... meeeeeen sådan skulle det ikke være... Nu MED graviditetsbetinget diabetes...

Alle kontroller fra nu af skal foregå på rigshospitalet og igangsættelse/samt fødsel... Fuck Fuck Fuck noget lort (pardon mit franske) men for faen... fødsel langt væk fra familie og venner og et sted jeg har dårlige minder fra... jo jo.... det skal da nok blive spændende.... eller......

Øv hvor er det bare ærgerligt og rigtig rigtig synd. Kan godt forstå, du er ked af det! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol Altså, det foretrækker jeg bestemt også!!!

Det var mere sådan en funderen over hvorvidt jeg egentlig skulle afsted igen HVIS jeg har sukkersyge nu (PLEASE lad der ikke være sukkersyge... Har rigeligt at gå op i allerede)... Jeg ved der er et større kontrol-program som sammenlagt med alt det bøvl der i forvejen er, kunne gå hen og være rigtig morsomt... Så ville jeg da for alvor få noget for mine skattekroner :lol :lol

Nu må vi se hvad lægen siger imorgen tidlig...

Tænkte heller ikke det var noget du ønskede dig ;) Du har jo desværre rigeligt "at se til" i forvejen :(

Heldigvis er svangerskabsdiabetes ikke den eneste grund til, at man kan have sukker i urinen, så krydser fingre for, at det ikke er derfor, at du har sukker i urinen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øøøøv :kram :kram

  

Øv hvor er det bare ærgerligt og rigtig rigtig synd. Kan godt forstå, du er ked af det! :kram2

Tak piger... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre årsager som har betydning for graviditeten?

 

Ikke som jeg husker det (men jeg ved jo desværre ikke alt ;) ). Jeg ved dog, at nogen får sukker i urinen, når kroppen bliver belastet (fx ved en graviditet), uden det er  farligt, eller har nogen egentlig betydning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre årsager som har betydning for graviditeten?

Jeg bar til glukosebelastning med en, der havde måtte afsted to gange, fordi stix'en slog ud, men hendes tal var fine til test :) Krydser fingre big time for, at du slipper :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3. trimester :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3. trimester :loveshower

Fantastisk milepæl :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NF vel overstået  med en lille sprællebaby med et fint tal på over 1:8000 :super  

Dog ikk så samarbejdsvillig så måtte ud og tisse og hoppe og danse og endte alligevel m indvendig scanning før hun kunne måle den lille bandit :ba  Ny termin er 12 marts (den var 6 marts før). Og tid til tidlig gennemscanning d 18/9.

 

post-7808-0-61449500-1440530386_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.