FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

+2,5 kg 24+4 på lægens vægt, det er da meget godt :)

 

Det er da super godt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg glemte også min VJ til min 3. Lægekonsultation.

Hun skrev bare ud hvad hun fandt ud af.

Eneste problem er at de ikke kan se, hvad der er skrevet omkring blodtryk osv, fra sidste gang.

 

Hvis de skriver det på en seddel, kan man lægge sedlen ind i sin vandrejournal, når man kommer hjem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har godt nok ondt i mit haleben i dag :unsure Skal virkelig tænke over hvordan jeg sidder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis de skriver det på en seddel, kan man lægge sedlen ind i sin vandrejournal, når man kommer hjem :)

Hun skrev det så på den kopi af VJ, som lægen laver til eget arkiv.. Så fik desværre ikke noget med hjem <_< men altså.. Blodtryk fint, urin fin, størrelse på baby-boy STOR :blink ca 2300-2500g - og der er altså stadig 8 uger til termin :blink hun kiggede lidt på mig: vi har da ikke regnet forkert ift. terminen vel? Ehm, nej, ellers ville de nok have sagt noget til NF og MD :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til et fint JM besøg i dag, dog med noget overraskende udmelding. Det er åbenbart ikke min iskias der driller, men begyndende bækkenløsning <_< Det var jeg så knap så begejstret for.. Baby er vurderet til 1200 gram, og SM mål 23 mener jeg. Så normal størrelse baby i lidt for stor babyhule ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til et fint JM besøg i dag, dog med noget overraskende udmelding. Det er åbenbart ikke min iskias der driller, men begyndende bækkenløsning <_< Det var jeg så knap så begejstret for.. Baby er vurderet til 1200 gram, og SM mål 23 mener jeg. Så normal størrelse baby i lidt for stor babyhule ;)

Hov, dit SM mål kan næppe være 23 - det var mit i dag. Mit var godt nok lidt over gennemsnittet (på den der kurve), men jeg er jo også håbløst bagefter dig :) Mon ikke dit var 28?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, dit SM mål kan næppe være 23 - det var mit i dag. Mit var godt nok lidt over gennemsnittet (på den der kurve), men jeg er jo også håbløst bagefter dig :) Mon ikke dit var 28?

 

Jeg havde også SF mål på 23 cm i dag 24+2...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg husker da også fra sidste graviditet, at symfysemålet skulle være ca. det samme som antal uger?

Mit er endnu ikke blevet målt i denne graviditet :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre omkring uge 24 der har mistet appetitten?

Det er da for tidligt at han fylder så mavesækken bliver klemt, eller?

Morgenmad går nogenlunde, men der er ikke meget plads. Frokost svinger lidt. Aftensmad er faktisk slet ikke noget jeg har lyst til. Og det derimellem er også kun sådan begrænset.

Jeg savner at have lyst til mad! Og jeg savner at smovse!

 

Min appetit er ikke væk, men er klart begyndt at have pladsproblemer. Det viser sig i rigtig slem halsbrand og sure opstød :( Det kan jeg virkelig godt leve uden. Kan også godt mærke, at jeg ikke kan have ligeså meget i maven som tidligere, altså bliver jeg tidligere "mæt". Dvs. jeg ved ikke om jeg egentlig er mæt, men jeg kan i hvert fald ikke klemme mere ned :P 

Vi er jo stort set lige langt :) Er det en dag, der skiller os? Eller noget i den stil?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også SF mål på 23 cm i dag 24+2...

 

Nu føler jeg mig helt kæmpe, mit SF-mål er målt til 27 cm i dag :blush 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min appetit er ikke væk, men er klart begyndt at have pladsproblemer. Det viser sig i rigtig slem halsbrand og sure opstød :( Det kan jeg virkelig godt leve uden. Kan også godt mærke, at jeg ikke kan have ligeså meget i maven som tidligere, altså bliver jeg tidligere "mæt". Dvs. jeg ved ikke om jeg egentlig er mæt, men jeg kan i hvert fald ikke klemme mere ned :P

Vi er jo stort set lige langt :) Er det en dag, der skiller os? Eller noget i den stil?

Åh ja halsbrænd og sure opstød er på toppen af skod gener <_< jeg har heldigvis for en periode fået det under kontrol ved at undgå at spise for meget af gangen og ved at undlade forskellige fødevarer :) og så SKAL vi have mælk i køleskabet ALTID.

Hvor langt er du? Jeg er 24+4 i dag :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu føler jeg mig helt kæmpe, mit SF-mål er målt til 27 cm i dag :blush

:respekt :lol

Min læge var nu ikke særlig grundig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja halsbrænd og sure opstød er på toppen af skod gener <_< jeg har heldigvis for en periode fået det under kontrol ved at undgå at spise for meget af gangen og ved at undlade forskellige fødevarer :) og så SKAL vi have mælk i køleskabet ALTID.

Hvor langt er du? Jeg er 24+4 i dag :kuller

 

Jeg er 24+6 :) Skifter uge om torsdagen. Synes det er lidt vildt at jeg rammer 25+0 i morgen! Lige pludselig er det som om det går stærkt. Kan huske hvordan tiden sneglede sig afsted frem til NF :rolleyes

Jeg gjorde det lidt forbudte at jeg tog en pille mod halsbranden for et par dage siden (den var nu okay til gravide, har bare lidt dårlig samvittighed over at tage medicin med baby i maven), og 7-9-13 har der ikke været så meget siden. Men ellers er mælk også godt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 24+6 :) Skifter uge om torsdagen. Synes det er lidt vildt at jeg rammer 25+0 i morgen! Lige pludselig er det som om det går stærkt. Kan huske hvordan tiden sneglede sig afsted frem til NF :rolleyes

Jeg gjorde det lidt forbudte at jeg tog en pille mod halsbranden for et par dage siden (den var nu okay til gravide, har bare lidt dårlig samvittighed over at tage medicin med baby i maven), og 7-9-13 har der ikke været så meget siden. Men ellers er mælk også godt :)

Godmorgen mig! Jeg er jo 24+5 i dag :rolleyes jeg har skiftedag om fredagen ;)

25+0 er altså også lidt en milepæl i min optik. Sådan lidt ligesom at fylde rundt eller sådan :P og det er jo laaaaangt! Tænk vi for snart vores puslinger i armene :kuller

Ej det skal du da ikke have dårlig samvittighed over - jeg spiste dem gerne (dem man må få som gravid), men jeg bliver DÅRLIG af dem :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu føler jeg mig helt kæmpe, mit SF-mål er målt til 27 cm i dag :blush

 

Min læge synes nu også jeg var lille af størrelse i forhold til hvor langt jeg var...

- men var der ikke også noget om at I i Jeres familie har fået relativt store børn - det kan jo bare være bønnen, som ikke længere kun er en bønne...  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå jeg er vist en af de "heldige", der bare skal kaste op i hele graviditeten :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha undskyld piger. Det var altså 27. Jeg tastede bare forkert :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå jeg er vist en af de "heldige", der bare skal kaste op i hele graviditeten :(

Nu ved jeg ikke om det ER forsøgt men har du prøvet med akupunktur ?

Jeg fik det for første gang i sidste uge... Fik ialt 17-18 nåle i ... Plus 2 blivende i hvert ører som så sidder indtil næste tid ca 6-7 dage senere. For mig gik det fra at være virkelig virkelig slemt til at jeg allerede dagen efter ikke kastede op mere men kun let kvalme ! Dog stadig ualmindelig træt! Havde slet ikke troet på sådan en mærkbar virkning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter omkring to uger med fuldstændig forstoppelse er jeg nu fire dage i streg kommet af med noget :yay Hold nu kæft en lettelse. Jeg føler mig som et helt nyt menneske :d :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke om det ER forsøgt men har du prøvet med akupunktur ?

Jeg fik det for første gang i sidste uge... Fik ialt 17-18 nåle i ... Plus 2 blivende i hvert ører som så sidder indtil næste tid ca 6-7 dage senere. For mig gik det fra at være virkelig virkelig slemt til at jeg allerede dagen efter ikke kastede op mere men kun let kvalme ! Dog stadig ualmindelig træt! Havde slet ikke troet på sådan en mærkbar virkning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter omkring to uger med fuldstændig forstoppelse er jeg nu fire dage i streg kommet af med noget :yay Hold nu kæft en lettelse. Jeg føler mig som et helt nyt menneske :d :lol

Det er helt fantastisk :)

Har man først prøvet forstoppelse, så sætter man rigtig meget pris på normale tarmbevægelser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker spark fra Nohr, men behøver de virkelig allesammen være i sydgående retning? Det føles virkelig som om han bare står og hopper og prøver at bryde udgangen eller bagudgangen op!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er prøvet og det virker i 1-2 dage. Bliver fulgt af svangreklinikken hvor jeg får væske i drop, da jeg kaster så meget op. De havde ellers afsluttet mig, men måtte starte op igen.

Er godt nok træt af at være gravid.

Øv hvor er det synd for dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender I det, når man bare ligge er i H&M for at ligge på tøj til baby, så man ved hvad man skal gå efter.

Når K og jeg skal købe bodystockings og nattøj til Z sammen i weekenden.

Også hopper tøjet nærmest op i armene på en .. :D?

Dog har jeg ikke købt bodystockings:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender I det, når man bare ligge er i H&M for at ligge på tøj til baby, så man ved hvad man skal gå efter.

Når K og jeg skal købe bodystockings og nattøj til Z sammen i weekenden.

Også hopper tøjet nærmest op i armene på en .. :D?

Dog har jeg ikke købt bodystockings:)

Åh, det er bare svært. Der er jo også bare SÅ meget fint..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.