FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Så klikkede min mave lige så højt at Anders kunne høre det i den anden ende af sofaen :o

Det er liiidt spookey! Men satser på det er normalt :)

Jeg oplevede det ofte, da jeg var gravid med C uden at det havde nogen som helst betydning... Det er bare skummelt at høre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:yay :yay :yay

Jeg står i dag og snakker med en nabo. Ud af det blå siger hun så "er det så en lillesøster eller en lillebror du bærer"?

:yay jeg er officielt SÅ rundmavet at 'uvidende' tør spørge helt uden tvivl :yay jeg er ikke længere bare hende der er blevet tykkere :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prikken for øjnene og puls i ørerne kan sagtens være symptom på forhøjet blodtryk.

Lavt BT vil typisk vise sig ved fx svimmelhed.

Kan det også Være tegn på svangerskabsforgiftning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay :yay :yay

Jeg står i dag og snakker med en nabo. Ud af det blå siger hun så "er det så en lillesøster eller en lillebror du bærer"?

:yay jeg er officielt SÅ rundmavet at 'uvidende' tør spørge helt uden tvivl :yay jeg er ikke længere bare hende der er blevet tykkere :lol

Yay! :yay

Da jeg hentede Theodor i vuggestuen blev jeg spurgt om vi havde spist mange is i sommerferien elleeeeer :p :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke lavet dagens gode gerning i dag. Har hæklet og stenet tv hele dagen. Hurra for ferie ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det også Være tegn på svangerskabsforgiftning?

Det kan både være tegn på for højt blodtryk, for lav blodprocent og for lavt blodtryk. Men ikke noget der er alvorligt hvis det "kun" er indimellem. Jeg har det hver dag ofte flere gange om dagen og er sygemeldt pga det. Men det er stadig ikke som sådan farligt, så længe mit blodtryk ikke er konstant for højt, det er "bare" en uhensigtsmæssig reaktion på graviditeten som er drøn ubehagelig og hæmmende.

MEN det ER skræmmende og ubehageligt og noget der gør en urolig for sig selv, selvom det "kun" er en gang imellem. Så hvis det fortsætter så tag en snak med lægen, blodprocenten er i hvert fald forholdsvis simpel at få på ret køl igen.

Pas på dig selv, slap af, sov evt lidt mere. Og drik en HEL masse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det terminsdag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det terminsdag

Tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde et par nabokvinder som nedstirrede min mave her for et par uger siden... De stod og hviskede ved husmuren og bare nedstirrede mig :lol Lidt senere havde jeg den ene nabokone på tomandshånd og fortalte hende så at vi måske nok kom til at larme lidt mere til jul, og at de måske skulle forberede sig på lidt babygråd nogle gange, og hun udbrød "Neeeej, så er du gravid! Jeg blev spurgt i dag, og jeg turde ikke gætte fordi jeg har gættet forkert før" :lol (Lige da vi flyttede ind aede hun mig på maven og sagde at der kom da vidst flere småfolk til. Jeg måtte så sige neeeej, jeg er bare tyk, og hun blev helt forfjamsket og sagde at hendes mand havde da sagt osv. Han havde så nok misforstået at vi havde sagt at vi håbede at få en mere om et års tid :lol Stakkels kone :lol

Hahaha :D Åh folk og deres nysgerrighed! Men det er da faktisk meget sødt, når man nu ER gravid.

Jeg har også prøvet den anden situation, og jeg måtte også bare svare, at jeg var tyk :lolhit ikke så fedt at få at vide, men det er nok værst for den, der spørger! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower  :balloons  :balloon  :yay  :wee  :gravid

 

Jeg kan drikke min morgenkaffe igen! Og det gør mig noget så helt igennem lykkelig! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også det er en af bivirkningerne ved at bo i et sølvbryllupskvarter :lol et nabopar er vidst lige knap 80, hende jeg snakkede med er 93 og hendes mand 97, deres nabo er vidst 55, deres anden nabo er nok 60, vores nabo ca 60... :lol

Der er andre børnefamilier på vejen - bare ikke lige husene omkring os :lol

Så hun er fra en anden tid :lol

Du bor faktisk nærmere i et guldbryllupskvarter så :lolhit

Men ja, så undskylder alderen da lidt  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg officielt gået over tid ;) 40+1... Så har jeg da også prøvet det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

24+0 :loveshower

16 uger til termin :yay

8 uger til barsel :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower :balloons :balloon :yay :wee :gravid

Jeg kan drikke min morgenkaffe igen! Og det gør mig noget så helt igennem lykkelig!

Jeg ved hvordan du har det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved hvordan du har det :D

Fedt :D :kram2

 

Man glemmer virkelig, hvor undervurderet det er IKKE at have kvalme 24-7! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg officielt gået over tid ;) 40+1... Så har jeg da også prøvet det!

Ej hold nu op! Tænk at dagen er kommet og du stadig er her! :p det må være meget rart i babyhulen :biglove

Håber nu at der snart sker noget :babydust

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i nat faldet ud af sengen, da Ida har sovet inde mellem os, hvilket betyder at Rasmus og Ida har en tendens til at skubbe mig længere og længere ud mod kanten om natten.

For pokker det gør ondt i maven her til formiddag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt :D :kram2

Man glemmer virkelig, hvor undervurderet det er IKKE at have kvalme 24-7!

Jeg er nu stadig pænt dårlig, men mit liv har betydeligt mere kvalitet nu jeg kan drikke kaffe igen :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu stadig pænt dårlig, men mit liv har betydeligt mere kvalitet nu jeg kan drikke kaffe igen :P

:kiss 

Ja, det er da trods alt et STORT skridt i den rigtige retning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i nat faldet ud af sengen, da Ida har sovet inde mellem os, hvilket betyder at Rasmus og Ida har en tendens til at skubbe mig længere og længere ud mod kanten om natten.

For pokker det gør ondt i maven her til formiddag.

Bliver man ikke undersøgt hvis man falder på maven?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke lavet dagens gode gerning i dag. Har hæklet og stenet tv hele dagen. Hurra for ferie ;)

Jeg vil kalde det dagens gode gerning at hækle. Var det til baby? Anyways... God gerning og du passer på dig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Jeg har lige fået en underlig sms fra min leder.

Normalt når man melder sin graviditet som ansat i regionen, er det via sådan en blanket.

Nu har hun lige skrevet:

"Hej igen, C

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Jeg har lige fået en underlig sms fra min leder.

Normalt når man melder sin graviditet som ansat i regionen, er det via sådan en blanket.

Nu har hun lige skrevet:

"Hej igen, C jeg talte med HR i går. Når du engang melder forventet fødsel ind, er det ikke nødvendigt at udfylde skema, du kan nøjes med at sende kopi af vandrejournalen. Hilsen L"

Er det bare mig, det synes det er vildt underligt og grænse overskridende at skulle sende en kopi af min vandrejournal?? :unsure

Det er vist ret almindelig procedure! Eller, jeg har i hvert fald arbejdet med Ph.d.-administration før, og der skulle både mænd og kvinder indlevere kopi af vandrejournal ved orlov. Så mændene skulle endda aflevere kopi af deres kones VJ, hvilket jeg synes var super sært, da det er et voldsomt privat dokument.

Så jeg forstår dig, men det er vist åbenbart noget, man gør flere steder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Jeg har lige fået en underlig sms fra min leder.

Normalt når man melder sin graviditet som ansat i regionen, er det via sådan en blanket.

Nu har hun lige skrevet:

"Hej igen, C

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skulle jeg også. Jeg tog en kopi hvor jeg slørede vægt og læge og jm kommentarerne.

:ditto

Det skulle jeg også ved første graviditet.

Denne gang var det bare en seddel med en dato, som min leder havde skrevet under på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.