FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Det vil jeg gerne, men kan se på hjemmesiden at de ikke tager tlf selvom man kan komme til kl 16,00... Hvad gør jeg så? Har ikke prøvet det før efter 11 uge... Jeg har mistet før men da var jeg i 6 uge....

Har svaret i din tråd :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

faktisk står der intet om det. Jeg må lige forsøge at ringe til dem hvis jeg kan komme igennem ellers kontakter jeg vagtlæge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der findes desværre ikke neglelak uden kemi- men i NJ og også nogle andre er der så ikke de værste stoffer i. Jeg tror det er et religions spørgsmål om man vil bruge det i graviditeten eller ej. Det er jo nok også noget om hvor tit man bruger det og hvis man gør at man helst ikke indånder dampene ved feks sidde udenfor/ ved åbent vindue

 

Hvis man går efter mærker der er minimum 3-free, tror jeg man er nået langt. Men jeg har læst en amerikansk artikel sidste år hvor der slås fast at risikoen for noget hos baby pga neglelak er ikke-eksisterende, medmindre man smører det på huden og det gør vi jo trods alt ikke :) Det der kan være farligt er hvis man laver/får lavet gelenegle pga slibestøvet. Kan ikke huske om akrylnegle også er fy fy.

 

Bruger selv alle mine lakker uanset mærke, og bruger så mildere base- og topcoat :) Skifter lak 1-2 gange om ugen ca. Sådan efter behov :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har erfaring med Nilens Jord Neglelak? Jeg sværger normalt til Chanel, men værger mig lidt ved at bruge det her i graviditeten. Omvendt savner jeg at kunne have fine negle! Og nilens jord burde jo være nogenlunde fri for al det værste crap..

Det er 100 år og en madpakke siden, så kan desværre ikke hjælpe med link og vil ikke lægge hovedet helt på blokken, men jeg er ret sikker på, at jeg engang har set sådan en opgørelse over forskellige neglelakker i forhold til, hvor giftige de var, og der mener jeg faktisk at lige præcis chanel var en af de bedste at bruge :) Prøv evt at google lidt på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen ringede og gav mig en tid til i morgen... Dog hos en anden læge, da han kun havde en tid kl 12. Og det sagde jeg at det er en sen tid. Fik så en tid tidligere, kl 9.45 hos en anden læge i huset...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Mere shopping til lillesøster :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er 100 år og en madpakke siden, så kan desværre ikke hjælpe med link og vil ikke lægge hovedet helt på blokken, men jeg er ret sikker på, at jeg engang har set sådan en opgørelse over forskellige neglelakker i forhold til, hvor giftige de var, og der mener jeg faktisk at lige præcis chanel var en af de bedste at bruge :) Prøv evt at google lidt på det :)

Man kan ved nogle mærker som tromborg og nilens jord etc undgå parabener, toluen, formaldehyd og dibutyl ftalat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mere shopping til lillesøster :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Lige i dag har jeg købt savlesmækker i lilla og lyserød og strømpebukser i pigefarver :)

I H&M tog Theo pludselig et lille sæt ned fra en stang med kjole og bukser til på tilbud til 80 kr. og sagde: "Nårh hvor sødt. Det her vil jeg købe til lillesøster" :7himmel

Så det fik han selvfølgelig lov til :biglove Og så var det endda på tilbud :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige i dag har jeg købt savlesmækker i lilla og lyserød og strømpebukser i pigefarver :)

I H&M tog Theo pludselig et lille sæt ned fra en stang med kjole og bukser til på tilbud til 80 kr. og sagde: "Nårh hvor sødt. Det her vil jeg købe til lillesøster" :7himmel

Så det fik han selvfølgelig lov til :biglove Og så var det endda på tilbud :D

Aaaaaw :biglove Det skal du næsten huske at skrive ned i barnets bog, hvis du har/skal have sådan en, det er da alt for sødt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ting mere omkring det med neglelak, så kan man med fordel gå efter de 2 danske mærker Appeal4 og ByK, de er nemlig 5-free, dvs. uden formaldehyd, formaldehyd-resin, parabener, kamfer eller toluen  :super

 

(Og jeg har intet med mærkerne at gøre, er bare svært begejstret for dem, men jeg er også totalt laktosse :lol )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaw :biglove Det skal du næsten huske at skrive ned i barnets bog, hvis du har/skal have sådan en, det er da alt for sødt :biglove

Ja det er faktisk en god ide! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige i dag har jeg købt savlesmækker i lilla og lyserød og strømpebukser i pigefarver :)

I H&M tog Theo pludselig et lille sæt ned fra en stang med kjole og bukser til på tilbud til 80 kr. og sagde: "Nårh hvor sødt. Det her vil jeg købe til lillesøster" :7himmel

Så det fik han selvfølgelig lov til :biglove Og så var det endda på tilbud :D

Hvor er det dog kært :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige i dag har jeg købt savlesmækker i lilla og lyserød og strømpebukser i pigefarver :)

I H&M tog Theo pludselig et lille sæt ned fra en stang med kjole og bukser til på tilbud til 80 kr. og sagde: "Nårh hvor sødt. Det her vil jeg købe til lillesøster" :7himmel

Så det fik han selvfølgelig lov til :biglove Og så var det endda på tilbud :D

jamen så kan man da heller ikke lade være med at købe det sæt tøj til hende fra ham.. :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dog kært :kuller

Ja det var det altså :kuller Og jeg havde ikke engang nævnt noget med, at vi skulle finde tøj til hende. Han så bare sættet og kom til at tænke på det selv :)

jamen så kan man da heller ikke lade være med at købe det sæt tøj til hende fra ham.. :7himmel

Nej vel? :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var det her sæt :)

zumemabubadofuza.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var det her sæt :)

zumemabubadofuza.jpg

Det er da også bare for kært :wub

Lige nu ville jeg gerne have en pige mere :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var det her sæt :)

zumemabubadofuza.jpg

 

Åh hvor er det sødt :kuller

 

Uh kunne være dejligt med en lille pige denne gang, ih hvor jeg skulle købe mig fattig i lyserødt og glimmer og tyl og flæser :loveshower  :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes godt nok, at det murrer i lænden her til aften.... Av!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes godt nok, at det murrer i lænden her til aften.... Av!

Åh jeg håber det betyder at storken er på vej ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes godt nok, at det murrer i lænden her til aften.... Av!

Uhh spændende:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var det her sæt :)

zumemabubadofuza.jpg

Hvor er han bare sød :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes godt nok, at det murrer i lænden her til aften.... Av!

Det er altså godt nok spændende med dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.