FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

I Nordjylland koster en scanning 4-500 kr, og det er meget på en SU ;) Jo jeg er 9+5 i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I Nordjylland koster en scanning 4-500 kr, og det er meget på en SU ;) Jo jeg er 9+5 i dag :)

Det var også præcis der omkring jeg fik det markant bedre og 11+0 var jeg helt mig selv (bortset fra lidt ekstra træthed, der ikke forsvinder de næste 12-15 mdr. :P)

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det - må man godt spise rejer i rå mængder, eller der en grænse hvor meget eller hvordan er det?

 

*mindre panik-anfald over lige at have aftalt reje-madder med manden til aftenskaffe for første gang i omkring 5 mdr*

 

Hmm... har intet hørt om, at man ikke må spise rejer :unsure

Tænker at advarsler om fisk generelt går på de store rovfisk, der har stor ophobning af bl.a. kviksølv. Men det kan sådan en lille reje vel ikke have? :) :unsure Tror roligt I kan gå all in på reje-madder, mums :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det - må man godt spise rejer i rå mængder, eller der en grænse hvor meget eller hvordan er det?

 

*mindre panik-anfald over lige at have aftalt reje-madder med manden til aftenskaffe for første gang i omkring 5 mdr*

 

Jeg synes ikke jeg har hørt noget om rejer, og har efterhånden læst en del om det. Tænker umiddelbart heller ikke de udgør i en fare i fht. tungmetaller, da de jo befinder sig ret langt nede i fødekæden. Hvis de er kogt (og det er rejer jo ;) ), så tænker jeg heller ikke, der er den store risiko for bakterier. Jeg er i hvert fald tryg ved at spise dem :)

 

EDIT: Jeg tror da i øvrigt også vi skal have rejer til aftensmad nu :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rejer skal efter hvad jeg har fået at vide enten være tilberedt eller have været frosset ned i min. 24 timer inden man må spise dem som gravid.

Det er noget med nogle parasitter

Men altså de rejer man køber i supermarkedet er jo kogt, både frosne og i lage, så det er kun hvis du køber hos fiskemanden eller lignende at jeg lige ville dobbeltjekke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har vidst været igennem hele møllen :lol de er kogte og meeeeget frosne :lol

Det eneste er at skaldyr indeholder en del kolesterol- men man skal spise kæmpe mængder meget tit før det gør noget, medmindre man allerede har et forhøjet kolesteroltal.

Men tror ikke en enkel rejemad ville gøre noget. Og slet ikke hvis man ikke kæmper med et højt tal ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Nordjylland koster en scanning 4-500 kr, og det er meget på en SU ;) Jo jeg er 9+5 i dag :)

Er faktisk lidt imponeret over at jeg kunne huske det :D min hjerne er slet ikke god til tal og ammehjernen er total slået til :rolleyes men jeg kan huske du skrev du var gravid kort efter jeg havde fundet ud af det og det har bare sat sig fast åbenbart :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er faktisk lidt imponeret over at jeg kunne huske det :D min hjerne er slet ikke god til tal og ammehjernen er total slået til :rolleyes men jeg kan huske du skrev du var gravid kort efter jeg havde fundet ud af det og det har bare sat sig fast åbenbart :D

Jeg blev så også rykket 5 dage frem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det kun hos min læge at man skal have besluttet hvor man gerne vil føde når man ringer og bestiller tid til første lægebesøg? :o :o :o

 

Altså, nu er jeg afklaret om at det skal være Herning, men alligevel ret tidligt at skulle have taget stilling til det :o

 

Er du ikke kun 4+0, eller sådan noget? Synes da det er voldsomt tidligt at tage stilling til den slags!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det kun hos min læge at man skal have besluttet hvor man gerne vil føde når man ringer og bestiller tid til første lægebesøg? :o :o :o

 

Altså, nu er jeg afklaret om at det skal være Herning, men alligevel ret tidligt at skulle have taget stilling til det :o

Det er ved første lægebesøg.

Men det kommer jo os an på hvilken region du høre til.

For man kan kun vælge sygehus selv til en hvis grad.

Ifølge de nye regler der trådte i kraft i december måned, høre man til en bestemt region nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der med at have utrolig meget lyst til tomat, men ikke kunne tåle tomat. Hvor pokker kommer det fra ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det kun hos min læge at man skal have besluttet hvor man gerne vil føde når man ringer og bestiller tid til første lægebesøg? :o :o :o

Altså, nu er jeg afklaret om at det skal være Herning, men alligevel ret tidligt at skulle have taget stilling til det :o

Jeg skulle tage stilling til det ved første lægebesøg, men dog ikke allerede da jeg ringede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Bum bum, er det for tidligt at købe amme-tøj?

Jeg har jo lidt fra dengang med Valdemar, men har virkelig ikke ret meget PÆNT (meget af det var brugt/arvet og er efterhånden forvasket eller små-umoderne), så vil gerne have noget nyt...

Der er 3 mdr til termin, så der kommer nok nyt i webshoppen inden da, men tænker omvendt at det er rart at have lidt på forhånd og mamalicious har procenter på bestillingerne idag...

Der er selvfølgelig også en risiko for, at jeg slet ikke kan amme, men erfaringen fra Valdemar er trods alt, at jeg godt kan, og jeg ved at jeg er villig til at gå langt for at få det til at fungere...

Har forelsket mig i 3 bluser og 2 kjoler (en hverdags og en, jeg tænker er perfekt til dåb, og som nok også kan bruges til "pæn hverdag").

Ville I have købt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor ser du at de har procenter på bestillinger i dag? :chin: :chin:

I deres nyhedsbrev. Brug koden give-a-day :) Det er 10% når man køber for et eller andet, 15% hvis man køber for mere og 20% hvis man køber for endnu mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah, har så først lige meldt mig ind i deres nyhedsbrev, så det har jeg så ikke fået jo :p

Så var det godt, du spurgte :) Jeg kunne også bare have annonceret det, men har selv først lige opdaget det - sorry :blush :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I deres nyhedsbrev. Brug koden give-a-day :) Det er 10% når man køber for et eller andet, 15% hvis man køber for mere og 20% hvis man køber for endnu mere :)

Ej jeg har lige handlet der uden at bruge koden <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle tage stilling til det ved første lægebesøg, men dog ikke allerede da jeg ringede :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej jeg har lige handlet der uden at bruge koden <_<

Køb igen, og send det dyre retur :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh havde ellers svoret, at jeg ikke ville brokke mig og kun være taknemmelig, men jeg har det bare SÅ dårligt :boo

Kan slet ikke se mig ud af det her lige nu :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køb igen, og send det dyre retur :whistling

Det frister ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det frister ;)

Var lige inde og tjekke de ting jeg har købt, og lagt koden til. Den trækker ikke noget fra, så gider ikke gøre mere ud af det. Så er det bare 30 kr mere til velgørenhed ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh havde ellers svoret, at jeg ikke ville brokke mig og kun være taknemmelig, men jeg har det bare SÅ dårligt :boo

Kan slet ikke se mig ud af det her lige nu :(

Håber snart du får det bedre :kram Min værste uge indtil videre har været uge 8

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ork! Nu trykkede jeg bestil, og jeg har tastet mine dankort oplysninger, men den nåede ikke til de. side, der hedder "ordrebekræftelse". :unsure Tror I, det er bestilt så? :unsure Jeg har heller ikke fået en ordrebekræftelse på min mail :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.