FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

For første gang er jeg i dag optimistisk inden en kontrolvejning.

Har ikke kastet op i en hel uge :glad og på min egen vægt har jeg taget et kilo på af de 1,5 kg der røg under min indlæggelse :wee

Og så har jeg det bare bedre, både fysisk og psykisk, end jeg har haft længe. :yay

Er bare GLAD i dag og har skrålet med på radioen mens jeg går forberedt dagens aftensmad, så den bare er klar til at komme i ovnen i aften. :glad :wee :yay

:yay :toot :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For første gang er jeg i dag optimistisk inden en kontrolvejning.

Har ikke kastet op i en hel uge :glad og på min egen vægt har jeg taget et kilo på af de 1,5 kg der røg under min indlæggelse :wee

Og så har jeg det bare bedre, både fysisk og psykisk, end jeg har haft længe. :yay

Er bare GLAD i dag og har skrålet med på radioen mens jeg går forberedt dagens aftensmad, så den bare er klar til at komme i ovnen i aften. :glad :wee :yay

Sikke en dejlig opdatering fra dig :glad :yay :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps de er blodfortyndende!

Så det er en skidt kombi med aks/pks.

Eller bare en fødsel i det hele taget. Da jeg havde min MA i sommers havde jeg jo taget en MASSE fiskeolie (5 eskimo 3 som anbefalet) og jeg blødte SÅ meget da jeg aborterede, MEGET mere end normalt, nok til at min blodprocent blev for lav. Den ENESTE forklaring jeg har er at jeg spiste fiskeolie og blodet derfor blev fortyndet.

Men jeg mener nu det først er 2 mdr før termin. Men hold mig ikke op på det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg er ved at blive syg <_< Føler mig tung i hovedet og feber agtig. Øv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, jeg har hørt tre uger før fødslen mht at stoppe med fiskeolie. :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

What? Hvordan kan der være 2 ugers forskel? :blink

Jeg var usikker på hvornår min menses startede.. Det eneste jeg vidste var at den var ovre på min datters fødselsdag!

Men fordi jeg var i tvivl, så går de 100% ud fra scanningerne..

At hun så her til sidst, "beviser" størrelsesmæssigt at hun passer til "min" termin, er en anden side af sagen :p hun blev for 10 dages tid siden skønnet til 3300gram.. Så umiddelbart er hun jo stor nu i forhold til "deres" termin, og helt gennemsnitlig i forhold til "min"..

Skal scannes i morgen.. Så må vi se hvor stor hun er - pga min fedmeoperation kan det være de sætter mig tidligere i gang hvis hun er stor nemlig..

38+3 i dag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hep hep, koooooom baby!!

Hmpf. Hun må altså gerne snart komme ud, så vi kan lære hende at kende! Savner hende, selvom det måske lyder mærkeligt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var usikker på hvornår min menses startede.. Det eneste jeg vidste var at den var ovre på min datters fødselsdag!

Men fordi jeg var i tvivl, så går de 100% ud fra scanningerne..

At hun så her til sidst, "beviser" størrelsesmæssigt at hun passer til "min" termin, er en anden side af sagen :p hun blev for 10 dages tid siden skønnet til 3300gram.. Så umiddelbart er hun jo stor nu i forhold til "deres" termin, og helt gennemsnitlig i forhold til "min"..

Skal scannes i morgen.. Så må vi se hvor stor hun er - pga min fedmeoperation kan det være de sætter mig tidligere i gang hvis hun er stor nemlig..

38+3 i dag..

Går man ikke altid ud fra NF scannings termins dato?

Det er vel derfor det hedder den nagelfaste terminsdatoen. Fordi det er mere precis end ens eget skøn, da man kan have en tidlig eller sen ÆL.

Og der er jo babyer der vejer op mod 5000 g ved fødslen. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første Jordmoder besøg overstået.

Fik lov at lytte til hans lille hjerteslag pga mon moderkagebiopsi i sidste uge.

Det skod heldigvis som det skulle.

Nu venter jeg bare på IKKE at få et opkald idag.

Nøj de her uger har været lange. trænger til ferie nu :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Går man ikke altid ud fra NF scannings termins dato?

Det er vel derfor det hedder den nagelfaste terminsdatoen. Fordi det er mere precis end ens eget skøn, da man kan have en tidlig eller sen ÆL.

Og der er jo babyer der vejer op mod 5000 g ved fødslen. :rolleyes

Altså..

 

Vi havde kun sex en gang den måned.. Så jeg er RET sikker på hvornår hun er lavet.. Men de ville kun indtaste første menses dag, og den kendte jeg ikke..

 

Men du har bestemt ret - for både i min og kærestens familie er det normalt at babyerne vejer 4500gram ;)

 

Vil bare gerne føde NUUUUU....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var usikker på hvornår min menses startede.. Det eneste jeg vidste var at den var ovre på min datters fødselsdag!

Men fordi jeg var i tvivl, så går de 100% ud fra scanningerne..

At hun så her til sidst, "beviser" størrelsesmæssigt at hun passer til "min" termin, er en anden side af sagen :p hun blev for 10 dages tid siden skønnet til 3300gram.. Så umiddelbart er hun jo stor nu i forhold til "deres" termin, og helt gennemsnitlig i forhold til "min"..

Skal scannes i morgen.. Så må vi se hvor stor hun er - pga min fedmeoperation kan det være de sætter mig tidligere i gang hvis hun er stor nemlig..

38+3 i dag..

Men de går vist altid efter NF - også hvis man har været i behandling og ved tidspunktet etc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første Jordmoder besøg overstået.

Fik lov at lytte til hans lille hjerteslag pga mon moderkagebiopsi i sidste uge.

Det skod heldigvis som det skulle.

Nu venter jeg bare på IKKE at få et opkald idag.

Nøj de her uger har været lange. trænger til ferie nu :-/

 

Dejligt at hjertet slog som det skulle. Jeg krydser for, at du ikke får et opkald i dag :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første Jordmoder besøg overstået.

Fik lov at lytte til hans lille hjerteslag pga mon moderkagebiopsi i sidste uge.

Det skod heldigvis som det skulle.

Nu venter jeg bare på IKKE at få et opkald idag.

Nøj de her uger har været lange. trænger til ferie nu :-/

Dejligt med god hjertelyd! Jeg krydser fingre for, at du ikke hører noget i dag. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler mig snydt! Min baby ligger sådan, så jeg nærmest ikke oplever hans bevægelser. Sådan har han ligget meget længe nu. Jeg vil også se maven hoppe og danse, en albue køre over maven, hikke osv, i stedet for bare at mærke det mod ryggen. :prik

Vend dig nu, basse!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ondt i bækken regionen - det har jeg altså ikke bestilt :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mmmmm koldskål :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mmmmm koldskål :mam

ej nu får jeg også lyst til koldskål. Og igår snakkede de koldskål i radioen. bliver snart nødt til at skulle have fat i noget :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej nu får jeg også lyst til koldskål. Og igår snakkede de koldskål i radioen. bliver snart nødt til at skulle have fat i noget :D

Undskyld :blush det var det sidste koldskål vi havde i køleskabet, så nu spiser jeg det inden manden kommer hjem hæhæ ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej nu får jeg også lyst til koldskål. Og igår snakkede de koldskål i radioen. bliver snart nødt til at skulle have fat i noget :D

En blomme, en spsk sukker og lidt vanilje, pisk. En L tykmælk og en L kærnemælk pisk igen. Er SÅ godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mmm.. Nybagte boller til eftermiddagskaffe... Og chokoladekage og rugbrød i ovnen nu

Kan bare mærke at det her med barsel og forårsvejr LIGE er noget for mig ;)

Store dreng hygger med iPad og lille dreng hygger i haven med en legekammerat ❤

Life is good :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej nu får jeg også lyst til koldskål. Og igår snakkede de koldskål i radioen. bliver snart nødt til at skulle have fat i noget :D

De har koldskål som månedens tilbud i Føtex i denne mdr ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups kom lige til at snooset den en time ekstra, efter middagsluren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld :blush det var det sidste koldskål vi havde i køleskabet, så nu spiser jeg det inden manden kommer hjem hæhæ ;) :D

Jeg tror, uden at overdrive, at vi har fortæret ti liter koldskål den sidste uge. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mmmmm Sunlolly :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ha!

Vi oplever de første "tager i ikke telefonen fordi fødslen er i gang"-sms'er herhjemme ;) det bliver 3 laaaaange uger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.