AnnikaF

Smalltalk

533 indlæg i dette emne

Dejligt det gik godt!

Hvor har du fået lavet kønsscanning og hvor tidligt kan man det?

Det fik jeg lavet i Aalborg. Jamen jeg mener det er efter uge 15 man med garanti kan se hvad det blir.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det fik jeg lavet i Aalborg. Jamen jeg mener det er efter uge 15 man med garanti kan se hvad det blir.

Det tror jeg, jeg lige skal fortælle min mand. Selvom han godt nok siger, det bliver en dreng :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen kønsscanningen gik så fint, alt var perfekt og der lå en lille pige derinde :)

Fedt, hvis du har mærket de første spark. Jeg troede også her den anden dag at jeg mærkede det. Men tror bare det er bobler fra luft i maven jeg mærker ;) min jordemoder mener nemlig jeg først mærker det efter uge 20 pga min moderkages placering.

Hvordan mærker plukveer?

Tillykke med en lille pige, hvor er det bare skønt! Så skal der shoppes lyserødt ;)

Jamen jeg ved jo heller ikke, om det var et spark, men det var helt anderledes, end hvad jeg tidligere har mærket. Og jordemoderen mente det var nu her, det hele er lidt før med tvillinger - har jo også 26 cm baby derinde i alt nu ;)

Plukveerne er sådan ubehagelige uden at gøre direkte ondt, de strammer/niver/trækker nedad og så bliver livmoderen (som går til navlen nu!!!) helt hård. Anderledes end ligamentsmerter og sådan. Jeg var egentlig ikke i tvivl, det hjalp så også, at min jordemoder den anden dag var meget overrasket over, at jeg endnu ikke havde haft nogen. Det har så taget revanche ;)

Forøvrigt er maven nu så stor, at jeg ikke længere kan nå om og holde igen når kjolerne skal lynes i siden. Burde snart tage et billede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja kom lige i gang med det billede Annika! Og du kan også ligeså godt komme på banen i tråden med charmerende sidegevinster. Og det gælder også alle jer andre - eller er I måske sådan nogle evigt smukke og perfekte gravide kvinder? :D

Jeg skal også lige have uploaded et gammelt nyt billede af mavsen. Men gider ikke være den eneste ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja kom lige i gang med det billede Annika! Og du kan også ligeså godt komme på banen i tråden med charmerende sidegevinster. Og det gælder også alle jer andre - eller er I måske sådan nogle evigt smukke og perfekte gravide kvinder? :D

Jeg skal også lige have uploaded et gammelt nyt billede af mavsen. Men gider ikke være den eneste ;)

Jeg er helt klart evigt smuk og perfekt gravid, særlig de uger jeg levede med hovedet nede i toilettet ;)

Og jeg kommer lige ind i kampen med billede. Ved I hvordan man uploader fra iPhone?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt klart evigt smuk og perfekt gravid, særlig de uger jeg levede med hovedet nede i toilettet ;)

Og jeg kommer lige ind i kampen med billede. Ved I hvordan man uploader fra iPhone?

Lyder fantastisk! Også meget charmerende må man sige.

Nej jeg har en Sony Ericsson. Men kan man ikke bare vælge det inde på tråden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder fantastisk! Også meget charmerende må man sige.

Nej jeg har en Sony Ericsson. Men kan man ikke bare vælge det inde på tråden?

Jeg synes ikke lige jeg kan finde det, ellers må jeg lige have gang i computeren - når billedet er taget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er fuld af dårlige undskyldninger, Annika! :D glæder mig bare til den dag, der kommer et billede af din mave. Formentlig bliver det samtidig med det første billede af tvillingerne. Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er fuld af dårlige undskyldninger, Annika! :D glæder mig bare til den dag, der kommer et billede af din mave. Formentlig bliver det samtidig med det første billede af tvillingerne. Hehe

Det er der nok stor sandsynlighed for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja undskyld, men nu snakker jeg bryster igen....

Er der nogen af jer andre, der er begyndt at få væske ud af brysterne?

I dag er der kommet rigtig meget ud af mine bryster og jeg har så fundet ud af, at jeg ligefrem kan presse "mælk" ud, så det faktisk løber...sikke et chok! Også for min mand! Haha... Nu bliver det pludselig meget virkeligt, det med en baby...

Men det er altså en helt gennemsigtig og klar væske. Tidligere har jeg også haft noget helt gul væske, men kun ganske lidt.

Synes godt nok det er tidligt.

Hvad siger I? Tror I ikke at det bare er helt fint, eller skal jeg tale med min læge om det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja undskyld, men nu snakker jeg bryster igen....

Er der nogen af jer andre, der er begyndt at få væske ud af brysterne?

I dag er der kommet rigtig meget ud af mine bryster og jeg har så fundet ud af, at jeg ligefrem kan presse "mælk" ud, så det faktisk løber...sikke et chok! Også for min mand! Haha... Nu bliver det pludselig meget virkeligt, det med en baby...

Men det er altså en helt gennemsigtig og klar væske. Tidligere har jeg også haft noget helt gul væske, men kun ganske lidt.

Synes godt nok det er tidligt.

Hvad siger I? Tror I ikke at det bare er helt fint, eller skal jeg tale med min læge om det?

Det var da hurtigt dine bryster og mælkekirtler ville i gang, nå :P

Jeg kan også presse mælk ud, men jeg stoppede også med at amme for snart 6 måneder siden, så her er det jo forståeligt.

Hvis det er klart og brystet ikke er varmt og meget ømt, vil jeg ikke tænke over det.

En god ide er at begynde og hærde dine vorter nu og massere brysterne lidt, så skulle det ikke gør så ondt når baby sutter og mælken løber til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja undskyld, men nu snakker jeg bryster igen....

Er der nogen af jer andre, der er begyndt at få væske ud af brysterne?

I dag er der kommet rigtig meget ud af mine bryster og jeg har så fundet ud af, at jeg ligefrem kan presse "mælk" ud, så det faktisk løber...sikke et chok! Også for min mand! Haha... Nu bliver det pludselig meget virkeligt, det med en baby...

Men det er altså en helt gennemsigtig og klar væske. Tidligere har jeg også haft noget helt gul væske, men kun ganske lidt.

Synes godt nok det er tidligt.

Hvad siger I? Tror I ikke at det bare er helt fint, eller skal jeg tale med min læge om det?

Jeg har læst at det er helt normalt. Det kan komme fra man er i uge 16 :-) så tror slet ikke du skal være nervøs, det er da bare træls at det starter så tidligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de beroligende svar. Jeg er nok bare tidligt på den.

Det har jeg nu også altid været, så hvorfor skulle jeg ikke være det under en graviditet... :)

Mht. at hærde brystvorterne, der har jeg læst på mamanet.dk, at det ikke er godt:

"Tidligere blev det anbefalet, at man skulle hærde brystvorterne før fødselen. At gnide vorterne med et frottehåndklæde eller pensle dem var nogle af de råd, som blev givet. Dette er jordemødre i dag holdt op med at anbefale. Det viser sig, at "hærdede vorter" får tykkere hud, som lettere sprækker. På den måde kan man få problemer med sår eller revnede brystvorter. Det er altså ikke nogen god ide at gøre det."

Se dette link: http://mamanet.dk/amning/saadan-forandrer-brysterne-sig

Hvad skal man så tro? Skal man eller skal man ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville altså heller ikke hærde brystvorten.

Jeg havde absolut ingen problemer med mine brystvorter. Jeg fik at vide at hvis barnet ikke ligger rigtigt til brystet, at det er der, der kan opstå problemer. Så kan der gå hul, fordi barnet sutter forkert på brystet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hærde med pensler og håndklæder :blink

Det lyder voldsomt, jeg snakker bare om at nulre dem lidt efter et bad eller inden man sover :)

Det virkede for mig og mine vorter sprækkede ikke.

Eller jo... venstre fik en rift, men det var min egen fejl, da jeg fjernede indtørret mælk og rev mig selv.

Det var heldigvis hurtigt væk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmmm... er godt nok blevet mere og mere bekymret de sidste par dage. Har ellers været meget rolig siden NF og tænkt at i denne fase må intet nyt være godt nyt, men synes ikke rigtigt at maven udvikler sig :unsure. Er nu 16+4 og synes ikke, at den er vokset længe nu - er heller ikke særligt "hård" nederst i maven, hvis I ved hvad jeg mener. Har ikke haft plukveer, mærket liv (ved godt at det er meget tidligt) eller nogen af de andre ting man hører om. Godt jeg skal til JM på torsdag - håber, at hun vil mærke efter om den vokser som den skal og måske lytte efter hjertelyd, så jeg kan blive lidt mere rolig igen.

Nå, bare en lille bekymringsbesked herfra, sov godt derude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmmm... er godt nok blevet mere og mere bekymret de sidste par dage. Har ellers været meget rolig siden NF og tænkt at i denne fase må intet nyt være godt nyt, men synes ikke rigtigt at maven udvikler sig :unsure. Er nu 16+4 og synes ikke, at den er vokset længe nu - er heller ikke særligt "hård" nederst i maven, hvis I ved hvad jeg mener. Har ikke haft plukveer, mærket liv (ved godt at det er meget tidligt) eller nogen af de andre ting man hører om. Godt jeg skal til JM på torsdag - håber, at hun vil mærke efter om den vokser som den skal og måske lytte efter hjertelyd, så jeg kan blive lidt mere rolig igen.

Nå, bare en lille bekymringsbesked herfra, sov godt derude.

:kram

Ved min sidste graviditet følte jeg mig også sikker efter NF og omkring uge 15-16 begyndte nervøsiteten at vise sit grimme ansigt. Så hørte jeg hjertelyd ved jordemoderen og så kunne jeg igen "holde ud" indtil MD scanningen.

Jeg vil sige at det er helt naturligt at være nervøs, men bliver du FOR nervøs, så synes jeg du skal ringe til jordemoderen eller lægen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FEM måneder til tvillingerne senest kommer ud :) Øj jeg glæder mig ! :)

Og Stugan, du er ikke alene! Jeg vågnede i nat, fordi jeg for tusinde gang skulle op og tisse, derefter lå jeg og kunne ikke falde i søvn. Og fik den mest ubehagelige fornemmelse af, at jeg ikke var gravid længere. Men altså, maven er stadig stor, jeg kastede op så sent som i mandags, hele dagen i går gik med kvalme og at ligge i sengen, jeg har næsten dagligt plukveer og ligamentsmerterne er der i hvert fald endnu, så mon ikke. Men hold da op hvor jeg glæder mig, til de sparker hver dag! Æjh det er en ubehagelig følelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Avs for en forskrækkelse! Nå nu ved vi at tvillingernes hjerter slår så fint, at de er ganske levende på scanning (og generelt) og at akut ambulatoriet for gravide på Hillerød hospital har verdens bedste personale!

Jeg fik mere og mere ondt i nederste del af maven og ved skeden i går. Ind i mellem føltes det som om min livmoder ville vokse men ikke kunne vokse, ind i mellem var det ret voldsomme smerter som trak nedad mod skeden og ind i mellem var det som om der var nogen der nev mig virkelig, virkelig hårdt i skeden. AV! Jeg endte med at tude helt vildt og være bange, ringe til min far (som om han kunne hjælpe, men han kunne berolige mig) og Martin ville bare have mig tjekket NU! Det samme sagde begge mine forældre. Så jeg lod mig overtale, men kunne slet ikke finde nummeret eller overskue noget som helst. Heldigvis var Martin, som altid, guld værd og hjalp og vi fik ringet og kørt til Hillerød, hvor verdens sødeste personale tog imod os med det samme og brugte et par timer på at undersøge alting.

Alt var godt med tvillingerne, lægen gik helt i stå og kunne slet ikke koncentrere sig om hvad jeg sagde, fordi han synes, det var så sødt, at den ene af dem suttede på tommelfinger og var drøn ligeglad, med alle hans forsøg på at vække den. Den anden tvilling var som sidst meget livlig og klar til at dreje sig og vise alt hvad lægen ville se :)

Jeg fik tjekket blodtryk, som var fint, puls som var lidt høj, nok fordi jeg var nervøs, mente jordemoderen, temperatur som også var fin og urin som heller ingenting fejlede. De mente dog det måske var blærebetændelse, så den blev sendt til dyrkning for en sikkerheds skyld. Flere gange blev jeg spurgt om jeg følte det var veer, fordi smerterne kom og gik, men altså jeg har jo aldrig haft veer, så hvorfra skulle jeg vide det, troede det dog ikke.

Konklusionen blev, at det enten var blærebetændelse eller at det var smerter fra at livmoderen skulle vokse så voldsomt meget så hurtigt. Så vi fik lov at tage hjem og til at ringe og komme igen, hvis vi havde behov for det. Så der kom ro på :) Smerterne er der stadig i dag, men nu ved jeg tvillingerne har det godt, det gør det lidt mere overskueligt :)

Det blev (igen) en frygtelig lang smørre, men havde lige brug for at dele det med jer, for hold op det var ubehageligt. Særligt køreturen dertil fordi de ville se mig med det samme, så vi var jo nervøse for hvad det kunne være - jeg græd og græd, Martin prøvede at trøste og berolige (og at komme virkelig hurtigt frem). Men nu er der ro på, så skal smerterne bare gå væk og jeg skal få ro på mine tanker.

Noget helt andet er - når selen i bilen begynder at genere maven, kan jeg varmt anbefale at bruge de der graviditetsseler, de sælger i Babysam og lignende. Det var virkelig en lettelse, da jeg skiftede til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Avs for en forskrækkelse! Nå nu ved vi at tvillingernes hjerter slår så fint, at de er ganske levende på scanning (og generelt) og at akut ambulatoriet for gravide på Hillerød hospital har verdens bedste personale!

Jeg fik mere og mere ondt i nederste del af maven og ved skeden i går. Ind i mellem føltes det som om min livmoder ville vokse men ikke kunne vokse, ind i mellem var det ret voldsomme smerter som trak nedad mod skeden og ind i mellem var det som om der var nogen der nev mig virkelig, virkelig hårdt i skeden. AV! Jeg endte med at tude helt vildt og være bange, ringe til min far (som om han kunne hjælpe, men han kunne berolige mig) og Martin ville bare have mig tjekket NU! Det samme sagde begge mine forældre. Så jeg lod mig overtale, men kunne slet ikke finde nummeret eller overskue noget som helst. Heldigvis var Martin, som altid, guld værd og hjalp og vi fik ringet og kørt til Hillerød, hvor verdens sødeste personale tog imod os med det samme og brugte et par timer på at undersøge alting.

Alt var godt med tvillingerne, lægen gik helt i stå og kunne slet ikke koncentrere sig om hvad jeg sagde, fordi han synes, det var så sødt, at den ene af dem suttede på tommelfinger og var drøn ligeglad, med alle hans forsøg på at vække den. Den anden tvilling var som sidst meget livlig og klar til at dreje sig og vise alt hvad lægen ville se :)

Jeg fik tjekket blodtryk, som var fint, puls som var lidt høj, nok fordi jeg var nervøs, mente jordemoderen, temperatur som også var fin og urin som heller ingenting fejlede. De mente dog det måske var blærebetændelse, så den blev sendt til dyrkning for en sikkerheds skyld. Flere gange blev jeg spurgt om jeg følte det var veer, fordi smerterne kom og gik, men altså jeg har jo aldrig haft veer, så hvorfra skulle jeg vide det, troede det dog ikke.

Konklusionen blev, at det enten var blærebetændelse eller at det var smerter fra at livmoderen skulle vokse så voldsomt meget så hurtigt. Så vi fik lov at tage hjem og til at ringe og komme igen, hvis vi havde behov for det. Så der kom ro på :) Smerterne er der stadig i dag, men nu ved jeg tvillingerne har det godt, det gør det lidt mere overskueligt :)

Det blev (igen) en frygtelig lang smørre, men havde lige brug for at dele det med jer, for hold op det var ubehageligt. Særligt køreturen dertil fordi de ville se mig med det samme, så vi var jo nervøse for hvad det kunne være - jeg græd og græd, Martin prøvede at trøste og berolige (og at komme virkelig hurtigt frem). Men nu er der ro på, så skal smerterne bare gå væk og jeg skal få ro på mine tanker.

Noget helt andet er - når selen i bilen begynder at genere maven, kan jeg varmt anbefale at bruge de der graviditetsseler, de sælger i Babysam og lignende. Det var virkelig en lettelse, da jeg skiftede til det :)

Puha, det var sørme en forskrækkelse at få. Det var super godt du tog affære og kom afsted og så dejligt at begge guldklumper havde det godt.

Kender det alt for godt det med at blive så bange at man helt går i panik, det er jo allerede sit kæreste eje man har i maven <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det var sørme en forskrækkelse at få. Det var super godt du tog affære og kom afsted og så dejligt at begge guldklumper havde det godt.

Kender det alt for godt det med at blive så bange at man helt går i panik, det er jo allerede sit kæreste eje man har i maven <3

Ja lige præcis! Det er utroligt, hvor glad man kan være for nogen, man ikke engang kender endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh dejligt der blev taget hånd om dig. Så må du slappe lidt ekstra af de kommende dage.

Krammer herfra!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh dejligt der blev taget hånd om dig. Så må du slappe lidt ekstra af de kommende dage.

Krammer herfra!

Ja det var dejligt, de var meget imødekommende. Simpelthen helt fantastisk personale! Vi er i hvert fald vildt glade for, at vi har valgt Hillerød :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det var sørme en forskrækkelse at få. Det var super godt du tog affære og kom afsted og så dejligt at begge guldklumper havde det godt.

Kender det alt for godt det med at blive så bange at man helt går i panik, det er jo allerede sit kæreste eje man har i maven <3

Sikke en omgang - hvor er det godt, at det endte godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad skyldes stilheden piger?

Håber alt vel hos jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER