AnnikaF

Smalltalk

533 indlæg i dette emne

Nåååh nej så læser jeg det nok ikke. Men det var da god info, du kom med! Kom gerne med flere guldkorn, hvis du synes, du læser noget, der er værd at dele :)

Ja det er da tidligt. Men er det ikke fordi, at tvillinger i forvejen gerne vil lidt tidligere ud? Så må man vel planlægge kejsersnittet så de kan nå det før deres almindelige tidlige ankomst.

Det lyder da til, du også har fået lidt mave så ;) Men bare vent, lige om lidt overgår du alle os andre! Hihi

Puh hvor må det være hårdt, at kaste så meget op. Håber du snart slår en ny rekord og at det så i det hele taget stopper. Har du så tabt dig meget?

Jeg satser nu på at føde normalt, hvis jeg kan og må. Men jo tvillinger bliver jo ofte født for tidligt og så bliver man sat igang senest 38+0, fordi erfaring viser, at derefter sker der en del skader. Så det er nok godt nok :) Jeg tænker bare de er så bitte små der ;)

Jeg bliver proppet med sukkerholdige drikke, is og andet kalorietungt, så det er ikke så slemt. Holder nogenlunde min vægt, har dog lige tabt 800 g de sidste fire dage, satser på det vender igen. Og maven - den vokser, lige nu to cm i ugen, det er helt vildt synes jeg, og det flytter sig rigtigt så det sidder på maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øj jeg kan varmt anbefale Matas' egen maveolie, min mave har bare kløet og kløet, og nu er det helt væk efter kun en omgang olie - nu er det blevet en fast del af aftenritualet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, Astrid skal til 1 års undersøgelse i dag og så skal lægen lige kigge på mig samtidig. Jeg har ondt i maven og har haft det on /off siden biopsien :-(.

Jeg er stadigvæk sygemeldt :-(. Jeg er bange for at tage på arbejde.

Jeg arbejder med voksne sent hjerneskadet og har derfor mange vrid og løft.

Er bange for at miste bettemanden :-(

Kan det virkelig passe at jeg kan få plukveer allerede?

Syntes at jeg mærkede det i nat efter jeg havde været inde hos Astrid tredje gang :-(.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, Astrid skal til 1 års undersøgelse i dag og så skal lægen lige kigge på mig samtidig. Jeg har ondt i maven og har haft det on /off siden biopsien :-(.

Jeg er stadigvæk sygemeldt :-(. Jeg er bange for at tage på arbejde.

Jeg arbejder med voksne sent hjerneskadet og har derfor mange vrid og løft.

Er bange for at miste bettemanden :-(

Kan det virkelig passe at jeg kan få plukveer allerede?

Syntes at jeg mærkede det i nat efter jeg havde været inde hos Astrid tredje gang :-(.

Dejligt du skal til læge i dag og have tjekket op på mavesmerterne. Jeg tænker, at hvis du føler dig meget utryg ved at arbejde, så ville jeg tage en snak med lægen omkring sygemelding her den næste måneds tid eller lignende, så du lige kan få ro på både fysisk og psykisk. Det var jo noget af en rutschebanetur, I var på.

Jeg ved ikke noget om plukveer, men generelt siger de kloge jo, at det hele går hurtigere, når man tidligere har gennemført en graviditet.

God tur med Astrid i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, Astrid skal til 1 års undersøgelse i dag og så skal lægen lige kigge på mig samtidig. Jeg har ondt i maven og har haft det on /off siden biopsien :-(.

Jeg er stadigvæk sygemeldt :-(. Jeg er bange for at tage på arbejde.

Jeg arbejder med voksne sent hjerneskadet og har derfor mange vrid og løft.

Er bange for at miste bettemanden :-(

Kan det virkelig passe at jeg kan få plukveer allerede?

Syntes at jeg mærkede det i nat efter jeg havde været inde hos Astrid tredje gang :-(.

Hvordan gik det ved lægen i dag, fik du ro på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det ved lægen i dag, fik du ro på?

Ja, det gjorde jeg. Han mærkede på min mave og sagde at alt føltes fint. Det lettede helt vildt.

Men han har sygemeldt mig indtil næste uge. Så jeg får lidt ekstra ro :-D. Virkelig glad for min læge.

Jeg spurgte om det kunne være plukveer og det sagde han nej til. Så det var fint lige at få vendt med ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det gjorde jeg. Han mærkede på min mave og sagde at alt føltes fint. Det lettede helt vildt.

Men han har sygemeldt mig indtil næste uge. Så jeg får lidt ekstra ro :-D. Virkelig glad for min læge.

Jeg spurgte om det kunne være plukveer og det sagde han nej til. Så det var fint lige at få vendt med ham.

Ej hvor er det godt du fik ro på og en god fornemmelse igen, og perfekt med sygemeldingen. Det lyder som en skøn læge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder rigtig godt Helle. Nu må du passe rigtig godt på dig selv og bebs i jeres friuge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været til første besøg hos speciallægen, en super flink en, som skal følge tvillingerne lidt tæt. Vi fik en hel stak scanninger, de ekstra starter med hans ord "først i uge 27, for der skal jo være en konsekvens, hvis alt ikke er, som det skal være, så vi skal derhen, hvor vi kan tage dem ud". Jeg er nu helst fri for, at de skal ud allerede i september, så vi satser på flotte scanninger :)

Derudover får vi faktisk to scanninger før, gennemscanning i 19-20, som alle andre, og scanning af livmoderhalsen i 23. Så vi starter den 18/7 og så kører det ellers med scanninger hver fjerde torsdag efterfulgt af lægekonsultationer. Vi får da lært at finde til Hillerød ;) Men det er nu skønt, at de holder godt øje.

Og så har naboen lige født en lille pige i nat :) Jeg har lige snakket med en utrolig stolt farmor! Men det er også skønt da! De var blevet vildt glade, da Martin fortalte om tvillingerne, så der er legekamnerater tæt på i samme alder. Og i rækkehuset mellem os er der lille Liva, som lige er blevet et år. Resten af ungerne i vores gård er to på tre, en på seks og så en del ældre. Men de bliver da lige fire her, som kan følges :)

Hold op jeg glæder mig til at se solstrålen, når de kommer hjem i morgen, og nu også ekstra meget til det bliver vores tur om en fem-seks måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder skønt, at de to små bliver fulgt så tæt! Det er da intet mindre end fantastisk at vi har sådan nogle muligheder i DK. Det er jeg meget glædeligt overrasket over.

Krydser da også fingre for at de får lov at blive i din mave lidt længere end til september.

Herligt, at der allerede er legekammerater, der venter på dem :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder skønt, at de to små bliver fulgt så tæt! Det er da intet mindre end fantastisk at vi har sådan nogle muligheder i DK. Det er jeg meget glædeligt overrasket over.

Krydser da også fingre for at de får lov at blive i din mave lidt længere end til september.

Herligt, at der allerede er legekammerater, der venter på dem :D

Vi snakkede om det samme tidligere, Martin og jeg, det er simpelthen lækkert og næsten for meget af det gode. Jeg er i hvert fald utrolig tryg i det danske sygehusvæsen. Det er vildt dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakkede om det samme tidligere, Martin og jeg, det er simpelthen lækkert og næsten for meget af det gode. Jeg er i hvert fald utrolig tryg i det danske sygehusvæsen. Det er vildt dejligt :)

Der er så mange andre områder, hvor det slet ikke fungerer. Så det er dejligt endelig at støde på nogle positive oplevelser. Og det er slet ikke for meget i en særlig situation som din. Det manglede da bare! Men alligevel havde jeg ikke forventet det af det danske system..

Jeg får i øvrigt også ekstra konsultationer ved både jordmoder og fødselslæge pga. min ledsygdom. Så det lader til at man tager graviditet og fødsler rimeligt seriøst!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et lidt personligt emne:

Jeg har haft konstant ømme brystvorter siden jeg blev gravid og de er også blevet kæmpe store. Det samme gælder selve brystet, som også er ret ømt. Man (læs min mand) kan ikke rigtig røre ved brysterne uden at det gør ondt.

Vil lige høre jer, om det også er et problem, I døjer med? Er det normalt? Går det over igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et lidt personligt emne:

Jeg har haft konstant ømme brystvorter siden jeg blev gravid og de er også blevet kæmpe store. Det samme gælder selve brystet, som også er ret ømt. Man (læs min mand) kan ikke rigtig røre ved brysterne uden at det gør ondt.

Vil lige høre jer, om det også er et problem, I døjer med? Er det normalt? Går det over igen?

Mit er lidt i perioder, men jeg bliver godt nok også hys, hvis Martin vover at røre, nogengange også hvis han krammer mig, hvilket er træls både pga. kvalmen og pga. de ømme bryster, eller hvis han har varme hænder (det ligner da ikke noget midt i sommervarmen og min graviditetssvedtur ;) ).

Jeg tænker, at de ømme bryster må blive mindre ømme, som tiden går. De kan jo ikke blive ved at vokse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit er lidt i perioder, men jeg bliver godt nok også hys, hvis Martin vover at røre, nogengange også hvis han krammer mig, hvilket er træls både pga. kvalmen og pga. de ømme bryster, eller hvis han har varme hænder (det ligner da ikke noget midt i sommervarmen og min graviditetssvedtur ;) ).

Jeg tænker, at de ømme bryster må blive mindre ømme, som tiden går. De kan jo ikke blive ved at vokse :)

Ok. Det er da godt, jeg ikke er den eneste. Er bare ved at være træt af det. Og undrede mig så også over om det overhovedet kan være normalt, at det bliver ved så længe.

Men lyder som om, du har det på nogenlunde samme måde, selvom det kun er i perioder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et lidt personligt emne:

Jeg har haft konstant ømme brystvorter siden jeg blev gravid og de er også blevet kæmpe store. Det samme gælder selve brystet, som også er ret ømt. Man (læs min mand) kan ikke rigtig røre ved brysterne uden at det gør ondt.

Vil lige høre jer, om det også er et problem, I døjer med? Er det normalt? Går det over igen?

Jeg har det på samme måde, dog ikke så slemt som dig. Her er det heller ikke begyndt at aftage endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt normalt og ømheden kan komme og gå eller blive der resten af graviditeten :) Når du/i så ammer skulle ømheden gerne forsvinde igen, når mælken er løbet til og tingene på den front går ok.

Jeg havde ømme bryster og vorter helt til jeg fødte og da jeg havde født var ALLE de trælse symptomer PIST væk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor jeg bare elsker at være gravid! Det er simpelthen så utroligt, hvad kroppen kan! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for Info tøser. Når blot jeg ved, at det er normalt, kan jeg sagtens klare ømheden :)

Selvom jeg da glæder mig til at det går over igen. Men det er jo en del at charmen ved at være gravid :D

Og jeg er helt enig, Annika. Det er fantastisk at være gravid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev eksamen overstået med ros - og nu er der sommerferie, sygemelding og barsel til mig :) Lidt vildt at jeg skal gå hjemme de næste 14,5 måneder! Men det er nu tiltrængt, så kan det være, jeg snart kan nyde graviditeten lidt mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov og lige et spørgsmål. Jeg var ved jordemoder i dag, og hun spurgte, om jeg var begyndt at få plukveer. Umiddelbart ikke - men altså, jeg ved jo ikke, hvordan de føles? Har I haft det endnu? Og hvordan føles de, altså er man i tvivl når det er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov og lige et spørgsmål. Jeg var ved jordemoder i dag, og hun spurgte, om jeg var begyndt at få plukveer. Umiddelbart ikke - men altså, jeg ved jo ikke, hvordan de føles? Har I haft det endnu? Og hvordan føles de, altså er man i tvivl når det er?

Altså... De plukveer jeg havde med Maliva, var sådan nogle jag i livmoderen og underlivet og så blev maven sten-hård og kuglerund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg er 14 uger henne i dag så lidt over 14 dage :-)

Hvaa' hvordan gik kønsscanningen? Det har vi da slet ikke hørt om :)

Forøvrigt har jeg måske mærket første spark og helt sikkert de første plukveer. Nøjes dog gerne med spark, Martin måtte holde om mig og berolige mig, helt til jeg faldt i søvn, var absolut ikke tryg ved, at de havde været der de der plukveer :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvaa' hvordan gik kønsscanningen? Det har vi da slet ikke hørt om :)

Forøvrigt har jeg måske mærket første spark og helt sikkert de første plukveer. Nøjes dog gerne med spark, Martin måtte holde om mig og berolige mig, helt til jeg faldt i søvn, var absolut ikke tryg ved, at de havde været der de der plukveer :/

Jamen kønsscanningen gik så fint, alt var perfekt og der lå en lille pige derinde :)

Fedt, hvis du har mærket de første spark. Jeg troede også her den anden dag at jeg mærkede det. Men tror bare det er bobler fra luft i maven jeg mærker ;) min jordemoder mener nemlig jeg først mærker det efter uge 20 pga min moderkages placering.

Hvordan mærker plukveer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt det gik godt!

Hvor har du fået lavet kønsscanning og hvor tidligt kan man det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER