Guest Felixmor

Smalltalk for oktober terminen

1,553 indlæg i dette emne

Bemærker at jeg er nede i 1-cifrede dage til termin..... :)

Det er for vildt altså!! :yay Og SÅ snyd! :P

Jeg skal til JM igen på onsdag - 37+0.. Der er det to uger og 1 dag siden sidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og forresten hele 3 uger til næste jordemoderbesøg - er det normalt? Troede de skulle ligge tættere nu her...

Jeg tror det kommer an på hvor du bor.. Jeg skal i næste uge hvor jeg er 36+1 og så igen 39+1, så det er det samme! Men jeg skal heldigvis skannes der imellem... ;)

Synes dog der er lidt vildt at de ikke vil se dig igen før, når de mener du er i farezonen for svangerskabsforgiftning, men alt det har lægen nok fat på.. Det er nok også begrænset hvad jordemoderen kan gøre ud over at sende dig til lægen.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bemærker at jeg er nede i 1-cifrede dage til termin.....:)

SNYD!!! Jeg har stadig 33 dage... :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er for vildt altså!! :yay Og SÅ snyd! :P

Jeg skal til JM igen på onsdag - 37+0.. Der er det to uger og 1 dag siden sidst.

Ork ja, ved det godt. Jeg synes også, det er SÅ tarveligt med dem i vores terminsgruppe, der allerede sidder med deres små i armene. Totalt unfair! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SNYD!!! Jeg har stadig 33 dage... :prik

Ved det godt - jeg er totalt ikke til at stole på! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved det godt - jeg er totalt ikke til at stole på! ;)

Hehe, tror altid man er misundelig på dem der er længere end os! ;) I hvert fald indtil de små er ude, så vil man vist bare gerne have tiden til at gå i stå... :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Katrine - tror også jeg snart ender som tudeprinsesse hvis det her fortsætter :(

Er ikke tilfreds med jordemoderbesøget :( nævnte det her omkring hovedpinen og at jeg selvom jeg nu tager 200 mig jern om dagen så er hovedpinen tilbage igen. Og så var mit blodtryk pludselig altfor højt, og det var ellers helt fint ved lægen i torsdags. Så nu er jeg sendt næsten direkte videre til lægen der skal teste mit blod for både blodprocent samt deres mistanke om svangerskabsforgiftning. Øv!

Og så blev han kun skønnet til at veje 2600 g, hvilket er lige gennemsnitlig, men alligevel lidt træls da scanningerne jo har vist noget helt andet. Vi tror noget mere på scanningerne, også fordi to forskellige vurderede ham til at være stor. Men det betyder jo så enten at han ikke rigtig er vokset de sidste par uger, eller at vi bare slet ikke kan stole på jordemødrenes skøn - hvilket er lidt træls da jeg jo synes de skal holde øje med at han ikke bliver for stor. Og så har vi i øvrigt mistet vores faste jordemoder, som vi ellers klingede så fint med.

Nå, men det eneste positive var sådan set at de vurderede at han stod fast i bækkenet nu...

Ej hvor træls. :( Et JM besøg skal jo gerne være en rar oplevelse. Forhåbentlig er der ikke noget med blodtryk og -prøver ved lægen. :kram

Jeg tror ikke du kan sammenligne skanning og JM skøn, da det jo er forskellige måder de gør det på. Men kan godt forstå du bliver utryg.

Det anbefales fra SST, at man som 1. gangsfødende kommer til JM i uge 35, 37, 39 g 41, så jeg vil da også mene at 3 uger er lige i overkanten af, hvornår du skal afsted igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

man ved man er højgravid når det at klippe tånegle bliver en næsten uoverkommelig opgave.. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

man ved man er højgravid når det at klippe tånegle bliver en næsten uoverkommelig opgave.. :blush

Jeg har givet op! Der må en fodterapeut på sagen her.. :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar - godt at høre det ikke er mig der er helt galt på den med at jeg ikke kunne lide det jordemoderbesøg...

Nu er jeg hjemvendt fra lægen og jeg er bare endnu mere forvirret... Der var nu protein i urinen, hos jordemoder var den blank. Blodtrykkets var til gengæld meeeeget lavere end hos jordemoder, men alligevel lidt i den høje ende. Så hun besluttede sig for at der skal holdes øje med mig. Der blev taget en masse blodprøver og jeg skal så tilbage igen i morgen.

Godt jeg i det mindste tydelig kan mærke lillemanden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

man ved man er højgravid når det at klippe tånegle bliver en næsten uoverkommelig opgave.. :blush

Jep. :) Og man ved man er højgravid, når det at lave en urinprøve (i en plastikkop) efterhånden er umulig, da man ikke kan se hvad man laver.. :wacko

Tak for alle jeres svar - godt at høre det ikke er mig der er helt galt på den med at jeg ikke kunne lide det jordemoderbesøg...

Nu er jeg hjemvendt fra lægen og jeg er bare endnu mere forvirret... Der var nu protein i urinen, hos jordemoder var den blank. Blodtrykkets var til gengæld meeeeget lavere end hos jordemoder, men alligevel lidt i den høje ende. Så hun besluttede sig for at der skal holdes øje med mig. Der blev taget en masse blodprøver og jeg skal så tilbage igen i morgen.

Godt jeg i det mindste tydelig kan mærke lillemanden ;)

Proteinerne kan sagtens skyldes udflåd, så det er måske derfor den slog ud for protein den her gang. Forhåbentlig viser prøverne ingenting, men dejligt at hun vil holde øje med dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har givet op! Der må en fodterapeut på sagen her.. :lol

Haha.. :lol Det har jeg faktisk også overvejet - jeg er bare meget øm omkring mine tånegle.. Vil faktisk helst ikke have der er nogen der rører dem! :blush

Jep. :) Og man ved man er højgravid, når det at lave en urinprøve (i en plastikkop) efterhånden er umulig, da man ikke kan se hvad man laver.. :wacko

Haha.. Jeg kigger aldrig, så lige den kan jeg ikke genkende.. Jeg rammer dog altid alligevel :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi haft sundhedsplejersken på for-besøg.. Det var rigtig hyggeligt, og hun virker bare rigtig sød. Det er dejligt :glad Hun er ret ung og virkede meget kompetent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker på jer alle og sender gode tanker.

Imens jeg bliver nød til at lægge mig til at sove 50 meter fra min prinsesse :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker på jer alle og sender gode tanker.

Imens jeg bliver nød til at lægge mig til at sove 50 meter fra min prinsesse :(

Sikke en øv start!! (Knus herfra!!)

Men på den lyse side har du nu din helt fantastiske, velfortjente, frk blåbær ude hos dig!! vi glæder os til billeder!!

Jeg håber snart i for lov st komme hjem og nyde jeres første tid sammen!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag har jeg fået verdens bedste nyhed! For 14 dage siden blev min kære veninde opereret for brystkræft. I dag fortalte hun, at al kræften er fjernet. Tak himlen! Hun skal stadig igennem kemoterapi, men lige nu er hun faktisk rask. Et seriøst spark i nosserne til kræft! HA!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag har jeg fået verdens bedste nyhed! For 14 dage siden blev min kære veninde opereret for brystkræft. I dag fortalte hun, at al kræften er fjernet. Tak himlen! Hun skal stadig igennem kemoterapi, men lige nu er hun faktisk rask. Et seriøst spark i nosserne til kræft! HA!

Hurra! Hvor er det bare dejligt!

Min nevø har fået sin sidste antistofbehandling igår, så nu er han også færdig med alle de lange sygehus-ophold.. Nu venter børnehavestart lige om hjørnet! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hurra! Hvor er det bare dejligt!

Min nevø har fået sin sidste antistofbehandling igår, så nu er han også færdig med alle de lange sygehus-ophold.. Nu venter børnehavestart lige om hjørnet! :D

Ih, hvor er det bare godt! Hurra for flere gode historier!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååårh, nu er jeg altså ved at være lidt træt af det her! Fik jo besked af lægen i fredags at jeg skulle ringe hvis jeg fik mere vand i kroppen, ondt i maven eller mere ondt i hovedet. I dag er jeg så vågnet med klart mere ondt i hovedet end jeg ellers har haft det sidste stykke tid, så endnu et lægetjek til mig i dag. Gider næsten ikke! Og det passer selvfølgelig bare vildt dårligt ift arbejde, men er jo nødt til at passe på mig selv og baby først...

Og min krop er bare smadret, det gør ondt over det hele. Mine plukveer er begyndt at gøre ondt, men der er ingen regelmæssighed over dem. Og mit bækken gør bare ondt, især lige midt foran - er der andre der har prøvet det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du fik ringet til lægen!

Jeg synes også det hele er tungt og træls nu - og jeg har også rigtig ondt foran i bæknet - tror det er symfysen der driller.. Godt vi snart er i mål! I morgen skriver vi jo oktober :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du fik ringet til lægen!

Jeg synes også det hele er tungt og træls nu - og jeg har også rigtig ondt foran i bæknet - tror det er symfysen der driller.. Godt vi snart er i mål! I morgen skriver vi jo oktober :biglove

Jaaa til oktober i morgen!

Jeg var seriøst i tvivl om jeg var ved at gå i fødsel i går aftes :rolleyes Jeg havde det bare så dårligt, og det gjorde så ondt dernede og det kom og gik lidt ligesom veer. Men det gik heldigvis i sig selv igen, og jeg kunne få sovet sådan nogenlunde i nat. Men jeg vil nu helst have en oktober-baby, så han må godt lige vente lidt endnu ;)

Jeg kom desuden lidt i panik over at intet af hans tøj var vasket og tasken ikke var pakket, så det gik jeg så også lige i gang med der i går :lol Så nu hænger det meste af hans tøj til tørre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaa til oktober i morgen!

Jeg var seriøst i tvivl om jeg var ved at gå i fødsel i går aftes :rolleyes Jeg havde det bare så dårligt, og det gjorde så ondt dernede og det kom og gik lidt ligesom veer. Men det gik heldigvis i sig selv igen, og jeg kunne få sovet sådan nogenlunde i nat. Men jeg vil nu helst have en oktober-baby, så han må godt lige vente lidt endnu ;)

Jeg kom desuden lidt i panik over at intet af hans tøj var vasket og tasken ikke var pakket, så det gik jeg så også lige i gang med der i går :lol Så nu hænger det meste af hans tøj til tørre :)

Jeg kender det godt - har også haft nogle enkelte tidspunkter hvor jeg har tænkt "Gad vide om det er sådan her det starter..." Men vi venter lige til onsdag, så er jeg 37+0 og så må han altså gerne finde udgangen! :lol

Hehe. Godt du fik vasket og pakket - så er i også snart klar! Går du ikke snart på barsel? Synes det er for vildt du stadig er på arbejde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender det godt - har også haft nogle enkelte tidspunkter hvor jeg har tænkt "Gad vide om det er sådan her det starter..." Men vi venter lige til onsdag, så er jeg 37+0 og så må han altså gerne finde udgangen! :lol

Hehe. Godt du fik vasket og pakket - så er i også snart klar! Går du ikke snart på barsel? Synes det er for vildt du stadig er på arbejde!

Ja, jeg vil også helst forbi lørdag hvor jeg er 37+0, så der ligesom ikke bliver tale om en for tidlig fødsel.

Jeg har lige den her uge tilbage, og derfor passer det utroligt dårligt med så mange lægebesøg osv. Kunne så godt bruge bare én helt almindelig arbejdsdag, hvor jeg kunne få afsluttet mine sager osv. Et lægebesøg sådan midt på dagen tager alt for meget tid og energi!

Men ja, jeg glæder mig til barsel fra på mandag af!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg vil også helst forbi lørdag hvor jeg er 37+0, så der ligesom ikke bliver tale om en for tidlig fødsel.

Jeg har lige den her uge tilbage, og derfor passer det utroligt dårligt med så mange lægebesøg osv. Kunne så godt bruge bare én helt almindelig arbejdsdag, hvor jeg kunne få afsluttet mine sager osv. Et lægebesøg sådan midt på dagen tager alt for meget tid og energi!

Men ja, jeg glæder mig til barsel fra på mandag af!

Så du har kun tre ugers barsel inden fødslen? Hold da op - jeg er glad for mine 8 uger, og jeg ville ikke kunne klare en uge mere!

Ja, vi gider ikke for tidlig fødsel, men dælme om jeg ikke skal gøre alt hvad jeg kan for at få ham ud efter på onsdag! :lolhit Måske skal vi lave en tråd om gamle råd til at sætte fødslen igang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så du har kun tre ugers barsel inden fødslen? Hold da op - jeg er glad for mine 8 uger, og jeg ville ikke kunne klare en uge mere!

Ja, vi gider ikke for tidlig fødsel, men dælme om jeg ikke skal gøre alt hvad jeg kan for at få ham ud efter på onsdag! :lolhit Måske skal vi lave en tråd om gamle råd til at sætte fødslen igang..

Jep, tre ugers barsel inden termin - tvivler dog på at jeg får så meget før jeg føder lige nu ;) Ikke alle er så heldige at kunne få 8 uger, men næste gang tror jeg altså jeg tager de 4 uger jeg har mulighed for ;)

Jeg vil gerne holde ham inde til den 13.oktober, så det bliver først der jeg rigtigt starter alle de gode, gamle råd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER