Guest Felixmor

Smalltalk for oktober terminen

1,553 indlæg i dette emne

Ja, jeg vil også helst forbi lørdag hvor jeg er 37+0, så der ligesom ikke bliver tale om en for tidlig fødsel.

Jeg har lige den her uge tilbage, og derfor passer det utroligt dårligt med så mange lægebesøg osv. Kunne så godt bruge bare én helt almindelig arbejdsdag, hvor jeg kunne få afsluttet mine sager osv. Et lægebesøg sådan midt på dagen tager alt for meget tid og energi!

Men ja, jeg glæder mig til barsel fra på mandag af!

Ja hvorfor kan du kun gå fra 3 uger før? Mig bekendt har alle ret til mindst 4 uger - sådan by law..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja hvorfor kan du kun gå fra 3 uger før? Mig bekendt har alle ret til mindst 4 uger - sådan by law..

Ja, det har jeg da også ret til. Men dengang jeg midtvejs i graviditeten skulle forhandle alle mine barselsvilkår (første kvinde på barsel i firmaet nogensinde), kunne jeg ikke forestille mig jeg havde brug for mere end 3 uger, og så blev vi enige om at jeg gik fra der (min chef ville bare beholde mig længst muligt). En god idé på det tidspunkt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det har jeg da også ret til. Men dengang jeg midtvejs i graviditeten skulle forhandle alle mine barselsvilkår (første kvinde på barsel i firmaet nogensinde), kunne jeg ikke forestille mig jeg havde brug for mere end 3 uger, og så blev vi enige om at jeg gik fra der (min chef ville bare beholde mig længst muligt). En god idé på det tidspunkt ;)

Åh ja, den slags ideer kender jeg godt. Jeg tror faktisk bare, det er sådan (men jeg er ikke jurist), at man rent lovmæssigt ikke kan stille dig ringere end det loven siger - nemlig 4 uger - kun bedre. I forhold til ferieloven (og det ved jeg, for det har jeg undersøgt) er det f.eks. både ulovligt for arbejdsgiver og arbejdstager at aftale mindre end 5 ugers ferie... Det er måske lidt sent nu i forhold til barsel, men taget i betragtning at du har så ondt og er så besværet, så tror jeg lige, jeg ville prøve at undersøge det - evt. hos kommunen, og så er det altså hjem med dig du, hvis jeg har ret. Synes jeg altså :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oktober.... :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, den slags ideer kender jeg godt. Jeg tror faktisk bare, det er sådan (men jeg er ikke jurist), at man rent lovmæssigt ikke kan stille dig ringere end det loven siger - nemlig 4 uger - kun bedre. I forhold til ferieloven (og det ved jeg, for det har jeg undersøgt) er det f.eks. både ulovligt for arbejdsgiver og arbejdstager at aftale mindre end 5 ugers ferie... Det er måske lidt sent nu i forhold til barsel, men taget i betragtning at du har så ondt og er så besværet, så tror jeg lige, jeg ville prøve at undersøge det - evt. hos kommunen, og så er det altså hjem med dig du, hvis jeg har ret. Synes jeg altså :)

Det kan godt være, men nu har det hele tiden været mit eget forslag. Jeg har et rigtigt godt forhold til min arbejdsplads og chef, og jeg har rigtig meget lyst til at få afsluttet mine sager ordentligt inden jeg går fra i så lang tid. Så jeg har ingen planer om at forsøge at slippe for denne uge - jeg vil til gengæld starte min barsel med supergod samvittighed på mandag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være, men nu har det hele tiden været mit eget forslag. Jeg har et rigtigt godt forhold til min arbejdsplads og chef, og jeg har rigtig meget lyst til at få afsluttet mine sager ordentligt inden jeg går fra i så lang tid. Så jeg har ingen planer om at forsøge at slippe for denne uge - jeg vil til gengæld starte min barsel med supergod samvittighed på mandag :)

Jamen helt klart. Det er også lidt sent at lave om på det nu. Og en uge går jo hurtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og yeah - så er vi i oktober! Jeg ved ikke om der er nogle september babyer der er forsinkede, men ellers er det altså vores tur nu!

Lægebesøget i går gik i øvrigt fint - der var ikke kommet flere tegn på svangerskabsforgiftning. Der blev taget nye blodprøver som jeg får svar på senere i dag, men tror altså ikke der er noget. Jeg bliver dog stadig holdt øje med og fik ny tid til på torsdag - men det er dejligt, for så har jeg to dage som er helt normale!

Og i morges var vi sidste gang til fødselsforberedelse - så nu mener regionen også vi er klar ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oktober.... :biglove

Jaaaaaaah!!! :yay OG! 4 uger til termin for mit vedkommende... Det føles lidt som 1000 år (:prik), men mon ikke tiden går alligevel. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og yeah - så er vi i oktober! Jeg ved ikke om der er nogle september babyer der er forsinkede, men ellers er det altså vores tur nu!

Lægebesøget i går gik i øvrigt fint - der var ikke kommet flere tegn på svangerskabsforgiftning. Der blev taget nye blodprøver som jeg får svar på senere i dag, men tror altså ikke der er noget. Jeg bliver dog stadig holdt øje med og fik ny tid til på torsdag - men det er dejligt, for så har jeg to dage som er helt normale!

Og i morges var vi sidste gang til fødselsforberedelse - så nu mener regionen også vi er klar ;)

Selvfølgelig har du ikke svangerskabsforgiftning, for nu er vi nået til oktober og nu kommer vores babyer i en lind og ukompliceret strøm! :kram Men det er da stadig rart, at de holder lidt øje med dig! :blush

Her i region Sjælland, der var én times fællesintroduktion i starten af graviditeten, én time om amning (som jeg sprang over nu hvor jeg ikke skal amme.. ;)) og én times undervisning om selve fødslen (som vi tog til, primært for min mands skyld.. :P).. Og NU er vi klar og toptunede til en fødsel! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal til forældreforberedelse med fokus på amning i eftermiddag - er spændt på om de kan fortælle noget, som jeg ikke har hørt på smertefri fødsel kurset..

Jeg er vildt rørstrømsk idag.. Tænk at vi er nået til den måned hvor vi bliver forældre :biglove Det skal næsten fejres med at lægge vådliggerlagen på sengen, hvis vandet skulle gå.. :lol I morgen hedder den 37+0!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal til forældreforberedelse med fokus på amning i eftermiddag - er spændt på om de kan fortælle noget, som jeg ikke har hørt på smertefri fødsel kurset..

Jeg er vildt rørstrømsk idag.. Tænk at vi er nået til den måned hvor vi bliver forældre :biglove Det skal næsten fejres med at lægge vådliggerlagen på sengen, hvis vandet skulle gå.. :lol I morgen hedder den 37+0!

Hej Pada! Tillykke med at være gået ind i oktober måned :) Må jeg høre hvor man køber vådliggerlagen (til voksensenge) hende? Jeg vil også gerne være forberedt i tilfælle af at vandet går mens jeg ligger i sengen... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Pada! Tillykke med at være gået ind i oktober måned :) Må jeg høre hvor man køber vådliggerlagen (til voksensenge) hende? Jeg vil også gerne være forberedt i tilfælle af at vandet går mens jeg ligger i sengen... :)

Hej! Og tak! :kram2 Jeg har faktisk bare købt et lagen der passer til en juniorseng (det største de har i babysam), og så lægger jeg det på.. Det er ret stort! Så håber vi at jeg ikke har forvildet mig hen i den anden ende af sengen til den tid.

Men mon ikke godt man kan få nogle i voksenstørrelse et sted? Jeg tænker at du måske kan spørge i Jysk? Ellers kan du ringe til din kommunes hjælpemiddeldepot og høre dem - du kan nok ikke få et af dem, men så kan du da høre hvor de får deres fra ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej! Og tak! :kram2 Jeg har faktisk bare købt et lagen der passer til en juniorseng (det største de har i babysam), og så lægger jeg det på.. Det er ret stort! Så håber vi at jeg ikke har forvildet mig hen i den anden ende af sengen til den tid.

Men mon ikke godt man kan få nogle i voksenstørrelse et sted? Jeg tænker at du måske kan spørge i Jysk? Ellers kan du ringe til din kommunes hjælpemiddeldepot og høre dem - du kan nok ikke få et af dem, men så kan du da høre hvor de får deres fra ;)

Hej, jeg er lige på besøg fra november-gruppen :) jeg har købt vådliggerlagen på metermål i jysk :) har købt så stort et stykke at jeg tænker sengen er dækket ind hvis vandet går, og så kan det deles til tremmeseng og barnevogn til lillepigen siden hen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lægger vådliggerlagnet til tremmesengen sådan omkring hvor min numse ligger.. Så meget karter jeg ikke rundt om natten, så tror det er fint nok! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker på jer alle og sender gode tanker.

Imens jeg bliver nød til at lægge mig til at sove 50 meter fra min prinsesse :(

Jeg har helt sikkert misset noget her ...

Hvorfor sover i ikke sammen ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lægger vådliggerlagnet til tremmesengen sådan omkring hvor min numse ligger.. Så meget karter jeg ikke rundt om natten, så tror det er fint nok! :)

Mit er sådan aflangt, så jeg lægger det bare omvendt på.. Jeg bevæger mig ikke så meget op og ned i sengen, men mere til siden, så det er nok bedst.. Sikke en videnskab - og så går vandet garanteret i Brugsen.. :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Pada! Tillykke med at være gået ind i oktober måned :) Må jeg høre hvor man køber vådliggerlagen (til voksensenge) hende? Jeg vil også gerne være forberedt i tilfælle af at vandet går mens jeg ligger i sengen... :)

Jeg har ikke skænket det en tanke at vandet kan gå mens jeg ligger i sengen...

Jeg har dog ikke mulighed for at komme ud og købe et, da min krop er nået dertil hvor den ikke kan klare en biiiip ...

SÅ jeg må jo satse på, at vandet ikke går mens jeg er i sengen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input! Vandet kan jo gå hvor som helst, og ikke kun i sengen, og det ville være meget typisk mig om det skete i bussen eller i en butik....:) Men, vi har sådan en dejlig og ret dyr seng, og jeg har hørt om nogen, der har måttet smide topmadras og i et tilfælde madras ud, grundet masser af fostervand. Derfor vil jeg gerne være på den sikre side :) Jeg vil prøve at finde noget i Jysk!

Nu har jeg i øvrigt snakket med en kvinde, hvis vand gik i sengen, og hun sagde, at et vådliggerlagen ikke ville have hjulpet særlig meget, da der var rigtig meget vand.... :wacko :oops Men vi kan da have lov at håbe!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Pada! Tillykke med at være gået ind i oktober måned :) Må jeg høre hvor man køber vådliggerlagen (til voksensenge) hende? Jeg vil også gerne være forberedt i tilfælle af at vandet går mens jeg ligger i sengen... :)

Åh ja, jeg er også ude i vådliggerlagen men har faktisk bare lånt dem jeg har købt til Grønærten. Og så vasker jeg. Til gengæld fortalte min veninde at hendes vand var gået i sengen og da jm havde spurgt til farve kunne hun ikke svare fordi hun havde et grønt lagen på!:D Så jeg har nu pænt skiftet mit blå lagen ud med et hvidt! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit er sådan aflangt, så jeg lægger det bare omvendt på.. Jeg bevæger mig ikke så meget op og ned i sengen, men mere til siden, så det er nok bedst.. Sikke en videnskab - og så går vandet garanteret i Brugsen.. :lolhit

Det var også min tanke.. :)

Men mit vand går garanteret ikke før til sidst, og så kan jeg få lov at gå og tolke i timer, før noget giver mening.. :P Og jeg tør da ikke sige noget før jeg er sikker, for pt. kan jeg ikke engang støde en tå, før Tim tror det er fødslen der er gået i gang, og det bliver med garanti kun værre! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har helt sikkert misset noget her ...

Hvorfor sover i ikke sammen ?

Indlagt på børneafdelingen. Så skal hun overvåges om natten. Og ja i nat er jeg endda overført til lunge medicinsk :( så en hel bygning væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indlagt på børneafdelingen. Så skal hun overvåges om natten. Og ja i nat er jeg endda overført til lunge medicinsk :( så en hel bygning væk.

Ej altså :(

Håber snart I kan komme hjem :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input! Vandet kan jo gå hvor som helst, og ikke kun i sengen, og det ville være meget typisk mig om det skete i bussen eller i en butik....:) Men, vi har sådan en dejlig og ret dyr seng, og jeg har hørt om nogen, der har måttet smide topmadras og i et tilfælde madras ud, grundet masser af fostervand. Derfor vil jeg gerne være på den sikre side :) Jeg vil prøve at finde noget i Jysk!

Nu har jeg i øvrigt snakket med en kvinde, hvis vand gik i sengen, og hun sagde, at et vådliggerlagen ikke ville have hjulpet særlig meget, da der var rigtig meget vand.... :wacko :oops Men vi kan da have lov at håbe!

På besøg:-)

Måske vådliggerunderlag tættest på madrassen og så en rullemadras lige under lagnet - de suger en del, så det ikke løber ud over det hele;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

37+0 :biglove Kom så ud, Elliot! :loveshower Vi mangler dig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har slet ikke tænkt på vådliggerunderlag. Har slet ikke tænkt på at vandet måske kommer til at gå overhovedet. Det var måske en idé at være forberedt..?!

Mine plukveer er begyndt at gøre rimelig nas efterhånden, sådan så jeg faktisk ikke kan andet når de rigtigt kommer og det også jager op i skeden. Men det er altid om aftenen, og om morgenen er det væk igen :) Men mon ikke kroppen så småt er ved at øve sig lidt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER