Guest Felixmor

Smalltalk for oktober terminen

1,553 indlæg i dette emne

Katrine - jeg har fået nogle strækøvelser som har hjulpet mig rigtigt godt, men det er jo mod iskiasnerve i klemme og ikke mod bækkenløsning, så ved ikke om de kan bruges?

Er jeg mon så heldig at jeg er den eneste der ikke skal til glukosebelastning? Det lyder ikke sjovt, håber miss_matilde kommer dagen igennem.

Har de sidste mange dage haft sådan noget underligt i halsen, ligesom om der er noget der presser op i mod eller noget. Tror det har med graviditeten at gøre, for har aldrig før haft det... Men hvad mon det kan være? Det er jo også så svært at forklare!

Jeg skal heldigvis heller ikke til glukosebelastning! Med mindre min urinprøve pludselig boner ud for sukker selvfølgelig.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er en smule reflux. Hjælper det at drikke lidt mælk?

Jeg har i hvert fald også fornøjelsen af at skulle til glukosebelastning 2 gange ligesom Miss_Mathilde. Gys, altså - første gang i løbet af næste uge...

Jeg tror ikke det er reflux, for har ikke haft sure upstød overhovedet, og det er mere sådan en konstant ting. Ligesom om der er en lille ting i halsen som sidder fast eller noget... Det hjælper generelt at spise og drikke for så mærker jeg det ikke. Vil prøve at drikke mælk til frokost og se om det holder sig væk i længere tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal heldigvis heller ikke til glukosebelastning! Med mindre min urinprøve pludselig boner ud for sukker selvfølgelig.. :)

Ja, det forbehold har jeg selvfølgelig også - og det kan jeg faktisk ikke udelukke, for jeg spiser ikke specielt lidt sukker i hvert fald...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke det er reflux, for har ikke haft sure upstød overhovedet, og det er mere sådan en konstant ting. Ligesom om der er en lille ting i halsen som sidder fast eller noget... Det hjælper generelt at spise og drikke for så mærker jeg det ikke. Vil prøve at drikke mælk til frokost og se om det holder sig væk i længere tid.

Jeg har mærket reflux netop på den måde (i ikke gravid tilstand). Som om der er noget, man ikke får sunket helt, eller sådan noget. Når jeg har haft det sådan har jeg taget et par slurke mælk, og det synes jeg hjælper - har ikke lyst til alt mulig mavesårsmedicin når gravid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mærket reflux netop på den måde (i ikke gravid tilstand). Som om der er noget, man ikke får sunket helt, eller sådan noget. Når jeg har haft det sådan har jeg taget et par slurke mælk, og det synes jeg hjælper - har ikke lyst til alt mulig mavesårsmedicin når gravid...

Og helt uden at have mærket sure opstød? Hmm, så kan det jo godt være det. Jeg har ikke lige tilgang til mælk før til frokost, men der må jeg jo prøve det.

Jeg vil slet ikke have medicin når jeg er gravid, så vil slet ikke engang tænke i mavesårsmedicin! Men det generer heller ikke specielt meget, og så er der vel ingen grund til medicin, er der?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Katrine - jeg har fået nogle strækøvelser som har hjulpet mig rigtigt godt, men det er jo mod iskiasnerve i klemme og ikke mod bækkenløsning, så ved ikke om de kan bruges?

Er jeg mon så heldig at jeg er den eneste der ikke skal til glukosebelastning? Det lyder ikke sjovt, håber miss_matilde kommer dagen igennem.

Har de sidste mange dage haft sådan noget underligt i halsen, ligesom om der er noget der presser op i mod eller noget. Tror det har med graviditeten at gøre, for har aldrig før haft det... Men hvad mon det kan være? Det er jo også så svært at forklare!

Dem vil jeg gerne låne hvis jeg må. :) Det kan sagtens være det bare er min iskias der er dum og driller. -og det kan da i hvert fald ikke skade at prøve det af. :)

Ja, du er ret heldig skulle selv have været til 2 stk. men har aller nådigst fået lov til at komme til kontrol ved lægen istedet her første gang.

Det kan sagtens være graviditetsrelateret. Det kan være du er lidt hævet op i halsen, eller at du har en smule refluks. -Jeg får fx heller ikke sure opstød, men jeg er ret sikker på, at jeg har fået en form for refluks, da jeg nogen gange får sådan nogle hik som kommer ud af det blå og som kun kommer enkeltvis.

Du kan da prøve det med ælken om ikke det hjælper lidt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem vil jeg gerne låne hvis jeg må. :) Det kan sagtens være det bare er min iskias der er dum og driller. -og det kan da i hvert fald ikke skade at prøve det af. :)

Ja, du er ret heldig skulle selv have været til 2 stk. men har aller nådigst fået lov til at komme til kontrol ved lægen istedet her første gang.

Det kan sagtens være graviditetsrelateret. Det kan være du er lidt hævet op i halsen, eller at du har en smule refluks. -Jeg får fx heller ikke sure opstød, men jeg er ret sikker på, at jeg har fået en form for refluks, da jeg nogen gange får sådan nogle hik som kommer ud af det blå og som kun kommer enkeltvis.

Du kan da prøve det med ælken om ikke det hjælper lidt. :)

Jeg har lavet en tråd med strækøvelserne i vores terminsgruppe, så kan alle blive inspireret :)

Mælken er afprøvet og hjælper ikke :( Synes ikke det generer nok til at kontakte lægen, men på den anden side rejser vi på to ugers ferie her på lørdag og tænk hvis det bliver værre? Hmmm...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også til glucosebelastning.. Men jeg bliver da helt i tvivl om jeg også skal allerede nu her?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal 2 gange i graviditeten.. så Pada hvis du kun skal en gang så er det nok først senere ;)

Og FRYGTELIG dag :( Hun satte mig ud i sådan et rum bag ved laboratoriet - hvor jeg i 2 timer måtte fokusere meget meget voldsomt på ikke og kaste op. Mit blodsukker lå en smule for højt - men ikke så hun skulle tage yderligere prøver.. Men det er da heller ikke underligt - når jeg jo ikke kan spise normalt.. og man i 3 dage før skal huske og spise almindeligt og varieret :/ BAH!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal 2 gange i graviditeten.. så Pada hvis du kun skal en gang så er det nok først senere ;)

Og FRYGTELIG dag :( Hun satte mig ud i sådan et rum bag ved laboratoriet - hvor jeg i 2 timer måtte fokusere meget meget voldsomt på ikke og kaste op. Mit blodsukker lå en smule for højt - men ikke så hun skulle tage yderligere prøver.. Men det er da heller ikke underligt - når jeg jo ikke kan spise normalt.. og man i 3 dage før skal huske og spise almindeligt og varieret :/ BAH!

Jeg aner ikke om jeg kun skal én gang.. Det tror jeg bare, at jeg går ud fra! :P

Puha - det lyder forfærdeligt! :( :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner ikke om jeg kun skal én gang.. Det tror jeg bare, at jeg går ud fra! :P

Puha - det lyder forfærdeligt! :( :kram2

Jeg fik et brev hvor der stod nogle forskellige punkter.. og hvis man passede til mere end et af disse punkter skal man afsted 2 gange. Plus der stod jeg ville modtaget en tid. Den kom så nogle dage efter til denne her. Så får jeg nok den anden senere :) (Eftersom det først er efter uge 28 mener jeg).

Det var det også. Kørte direkte hjem i seng. Og er stadig helt smadret og kan ikke tage mig sammen til at spise eller drikke.. suk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik et brev hvor der stod nogle forskellige punkter.. og hvis man passede til mere end et af disse punkter skal man afsted 2 gange. Plus der stod jeg ville modtaget en tid. Den kom så nogle dage efter til denne her. Så får jeg nok den anden senere :) (Eftersom det først er efter uge 28 mener jeg).

Det var det også. Kørte direkte hjem i seng. Og er stadig helt smadret og kan ikke tage mig sammen til at spise eller drikke.. suk

Hmm... Jeg har slet ikke fået noget brev eller nogen tid.. Så går jeg ud fra jeg kun skal én gang! :)

Øv hvor er det træls for dig... Håber virkelig snart det bliver bedre :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner ikke om jeg kun skal én gang.. Det tror jeg bare, at jeg går ud fra! :P

Puha - det lyder forfærdeligt! :( :kram2

Jeg skal også 2 gange fordi jeg er disponeret fra 2 forskellige sider - for det første vejer jeg for meget, for det andet er HELE min familie befængt med diabetes 2. Jeg har fået et brev, hvor der står, jeg skal møde op på sygehuset i løbet af uge 18 (næste uge) og uge 30. Så jeg går da ud fra, at du ville have fået besked, hvis du skulle mere end en gang?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også 2 gange fordi jeg er disponeret fra 2 forskellige sider - for det første vejer jeg for meget, for det andet er HELE min familie befængt med diabetes 2. Jeg har fået et brev, hvor der står, jeg skal møde op på sygehuset i løbet af uge 18 (næste uge) og uge 30. Så jeg går da ud fra, at du ville have fået besked, hvis du skulle mere end en gang?

Det håber jeg da.. :unsure Jeg er kun disponeret pga. overvægt - har ingen diabetes i familien.. Så måske er den god nok - at jeg kun skal én gang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vi så heldig at jeg også kun skal en gang, pga af diabetes i familien, men syntes det ser ud til at det bare er en blodprøve jeg skal have taget.. og så er det først til august..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er mit første jordmoder besøg vel overstået og det var et rigtigt dejligt møde, men snak om sundhed, fremtidsplaner og ikke mindst hjertelyd, som jo er første gang jeg hører :loveshower

Jeg har fået at vide, at jeg gør det rigtigt godt, mit blodtryk er perfekt, jeg er på rette vej med kosten og sodavand osv... ren ros

Jeg skal til glykoseprøve 1 gang og heldigvis først til sommer i min ferie ... da jeg ikke har diabetes i familien.

Men hold da helt op hvor var det skønt at høre at baby har det godt :baby1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var det første besøg hos jordmodernen overstået. Positiv samtale med en studerende, samt jordmoderen, dog ingen hjertelyd, men det går nok..

men en god snak om hverdagen, kosten, motion samt diverse fremtidsplaner.. :)

Kan dog godt undre mig over at jeg har skullet svare på samme spørgsmål, både hos læge, på sygehuset og nu hos jordmoderen, burde deres systemer ikke arbejde noget mere sammen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åårh dumme vandrejournal er og bliver væk, hvor træls!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åårh dumme vandrejournal er og bliver væk, hvor træls!

Lavede din læge den elektronisk? Så kan du sikkert få en kopi hvis du henvender dig. :)

Hvornår havde du den sidst? Hvis det er lidt som herhjemme, så har den ligget på bordet sammen med en masse andet papir, og er nu enten dybt begravet i en stak papirer eller røget med reklamerne ud.. - kommer pludelig i tvivl om, hvor min VJ er henne.. :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lavede din læge den elektronisk? Så kan du sikkert få en kopi hvis du henvender dig. :)

Hvornår havde du den sidst? Hvis det er lidt som herhjemme, så har den ligget på bordet sammen med en masse andet papir, og er nu enten dybt begravet i en stak papirer eller røget med reklamerne ud.. - kommer pludelig i tvivl om, hvor min VJ er henne.. :wacko

Jamen jeg er ret sikker på jeg havde lagt den på kontoret sammen med brevet til jordemoder indkaldelse og billederne fra NF. I søndags ryddede manden så kontoret op og smed en masse ud - og jeg kan finde både jordemoderbrevet og billederne fra NF, men ikke vandrejournalen. Manden gider ikke engang lede - iiih hvor er jeg irriteret!

Han kan huske han fandt vandrejournalen fra sidste gang og smed den ud, men ikke at han så den nye, så er selvfølgelig også lidt i tvivl om den virkelig var der, men nu har vi (læs: jeg...) bare tjekket alle steder jeg kunne forestille mig (tasken der var med til NF, natbordet osv).

Årh, er bare så hormonella på min mand i dag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal heldigvis heller ikke til glukosebelastning. Pheew!

--------------

Jeg mærker liv!! - Små spark og møffen rundt flere gange om dagen <3

SÅ dejligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker liv!! - Små spark og møffen rundt flere gange om dagen <3

SÅ dejligt!

Ihh hvor spændene.. :loveshower Hvor langt er du henne ca..? (glæder mig meget til at jeg kan mærke liv.. :yay )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh hvor spændene.. :loveshower Hvor langt er du henne ca..? (glæder mig meget til at jeg kan mærke liv.. :yay )

Jeg er 18+0 :)

Det er helt fantastisk. SÅ livsbekræftende! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh hvor spændene.. :loveshower Hvor langt er du henne ca..? (glæder mig meget til at jeg kan mærke liv.. :yay )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er bare så glad og lykkelig efter den fantastiske scanning i går! :loveshower

Har dog hovedpine i dag, det kunne jeg godt klare mig uden. Og er totalt uden arbejdslyst, men bør virkelig snart tage mig sammen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER