Guest Felixmor

Smalltalk for oktober terminen

1,553 indlæg i dette emne

Min moderkage ligger også foran, men jeg mærker hende sagtens foran på maven :)

Nu er det jo også en stærk lille mand jeg venter mig, så måske er det alligevel ham! :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er alt stille.

Tog til Sdr.jylland torsdag aften - og er her endnu - (dårlig tog forbindelser) - så ser om jeg kan finde et tog til O'ense i morgen - og så må jeg finde en taxa til resten af turen.

H skulle have været forbi igår og hælde godt med mad op til min elsklings missekat.

Har været godt svimmel - og kvalmen presser på. Men siden turen på skadestuen tirsdag - kan jeg mærke væsken forsvandt lyn hurtigt. Det skal jeg vidst lige have en snak med JM om på torsdag.

"Hjemme" hos mor og far her disse dage - har jeg forsøgt og spise og drikke godt.. men det går ikke lige godt hver gang. Selvom det hjælper meget at der er andre omkring.. har virkelig ikke lyst til at kaste op når andre hører på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det lyder godt nok ikke rart :( Ved man noget om hvorfor du besvimer? Lavt blodtryk eller noget?

:kram2 herfra!

Det var første gang i går i denne graviditet, - så jeg har ikke kontaktet lægen.

Men sidste gang mente de, at jeg enten fik for lavt blodtryk eller at baby'en lå og trykkede på nogle nerver, - og det startede også først omkring halvvejs med Marius.. Men håber sådan at det bare var et tilfælde..

Men det er sgu godt at min mand var kommet hjem fra arbejde en halv time før, - for jeg var alene med ungerne og tidligere på dagen havde jeg været afsted til Knuthenborg med ungerne og én af Silje's skoleveninder! Er sgu glad for at det ikke skete dernede blink.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20+0 :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var første gang i går i denne graviditet, - så jeg har ikke kontaktet lægen.

Men sidste gang mente de, at jeg enten fik for lavt blodtryk eller at baby'en lå og trykkede på nogle nerver, - og det startede også først omkring halvvejs med Marius.. Men håber sådan at det bare var et tilfælde..

Men det er sgu godt at min mand var kommet hjem fra arbejde en halv time før, - for jeg var alene med ungerne og tidligere på dagen havde jeg været afsted til Knuthenborg med ungerne og én af Silje's skoleveninder! Er sgu glad for at det ikke skete dernede blink.png

Det lyder godt nok ikke rart :(

Puha det ville godt nok ha været noget skidt, hvis du havde været alene med dem. Men det er jo bare noget bøvl, for man kan jo ikke undgå at være alene med ungerne en gang i mellem :(

:kram2 herfra!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20+0 :loveshower

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Advarsel - Blære-teenage-fan indlæg

ekstra scanning på sygehuset i morgen.. og derefter intimkoncert med Rasmus Walter :biglove Han er simpelthen for lækker, altså!

Og så kom min mor da lige hjem fra München, hvor hun har været på messe. Her var Lukas Graham med for at underholde, og de fik sig da lige en god snak.. Hun fik også en signeret cd til mig (smiley der dåner)... Jeg ELSKER Lukas Graham! :biglove

Og så fik vi en masse tøj og udstyr af min søster idag.. Det har faktisk bare været en SKØN dag idag. Bortset fra at manden er taget afsted til Skrydstrup på arbejde. Godt det er den sidste uge - så kommer vi til at have en normal hverdag sammen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikken en dag :wacko Jeg cyklede på arbejde, der er 5 km... på vej kunne jeg godt mærke at mit underliv brokkede sig en smule, så jeg gav mig god tid...

På jobbet 7,5 time, glemte jeg idag alt om at passe på mig selv og tage de hvil, der skal få mig gennem dagen. Det er langt fra altid det er muligt, at få sat mig nok ned, men idag sad jeg, når jeg tænker tilbage, næsten ikke ned og 1½ time før jeg havde fri, blev min livmoder og omgivelser meget træt og ubehagelig :huh Men jeg havde lukkevagt, så der var bare noget oprydning ingen andre kunne overtage... til sidst måtte jeg sætte mig ned og blive enig med mig selv om, at nu kunne jeg godt være det bekendt at overlevere til rengøringen.

Imorgen har jeg så morgenvagt og tidligt fri og jeg har på forhånd besluttet, at imorgen lytter jeg til min krop og passer godt på baby og mig selv, for jeg kæmpede mig i meget langsom tempo hjem fra bussen og måtte tage små pauser undervejs.. cyklen måtte jeg efterlade på jobbet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikken en dag :wacko Jeg cyklede på arbejde, der er 5 km... på vej kunne jeg godt mærke at mit underliv brokkede sig en smule, så jeg gav mig god tid...

På jobbet 7,5 time, glemte jeg idag alt om at passe på mig selv og tage de hvil, der skal få mig gennem dagen. Det er langt fra altid det er muligt, at få sat mig nok ned, men idag sad jeg, når jeg tænker tilbage, næsten ikke ned og 1½ time før jeg havde fri, blev min livmoder og omgivelser meget træt og ubehagelig :huh Men jeg havde lukkevagt, så der var bare noget oprydning ingen andre kunne overtage... til sidst måtte jeg sætte mig ned og blive enig med mig selv om, at nu kunne jeg godt være det bekendt at overlevere til rengøringen.

Imorgen har jeg så morgenvagt og tidligt fri og jeg har på forhånd besluttet, at imorgen lytter jeg til min krop og passer godt på baby og mig selv, for jeg kæmpede mig i meget langsom tempo hjem fra bussen og måtte tage små pauser undervejs.. cyklen måtte jeg efterlade på jobbet.

Kender godt det der med at man ved man bør tage det roligt på jobbet, men det er lissom bare ikke en mulighed! Hvem skal så tage over?! Det er altså skidt, og jeg tror det er derfor så mange bliver sygemeldt i graviditeten. :(

Masser af :kram2 til dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ramte jeg 16+0! :loveshower Tiden drøner afsted her efter NF, men synes alligevel at der 1000 år til vores lille dreng kommer ud og hilser på! Det er mærkeligt at man kan savne den lille sprællemand så meget! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender godt det der med at man ved man bør tage det roligt på jobbet, men det er lissom bare ikke en mulighed! Hvem skal så tage over?! Det er altså skidt, og jeg tror det er derfor så mange bliver sygemeldt i graviditeten. :(

Masser af :kram2 til dig!

En klog person sagde engang til mig, at ingen er uundværlig. :) Det kan godt være vi føler os uundværlige, men der er altid nogen som kan overtage for os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En klog person sagde engang til mig, at ingen er uundværlig. :) Det kan godt være vi føler os uundværlige, men der er altid nogen som kan overtage for os.

Og det er sandt.

Fra den ene dag til den anden - forsvandt jeg jo fra mit job.. og de har skam overlevet... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været hos lægen idag og han mærkede på maven og vi lyttede til babys hjerteslag (dejligt)

Ud fra min beskrivelse at generne bl.a. at mit underliv spænder når jeg går for meget rundt... Siger han at det er plukveer :huh

Jeg må gerne tage på job, men der skal tages hensyn til hvad jeg kan uden at overbelaste kroppen til at få disse plukveer...

Jeg syntes godt nok det er tidligt at have dem, men han forsikrede mig om, at jeg ikke skal være bekymret, men jeg skal lytte bedre til min graviditets signaler og handle ud fra dem... tage pauser når det er nødvendigt og sige fra når jeg kan mærke det er nøsvendigt... Det har jeg nu meldt ud til min leder, der lød indforstået.

Alternativet er jo en sygemelding til jeg er på toppen igen....

Vi har nu aftale at jeg lukker imorgen i stedet for at skulle med på skovtur og jeg har meldt ud, at det indbefatter at der er oprydning og ligende jeg ikke kan lige p.t og som den der er der til ½ time før lukketid må klare inden de tager hjem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er sandt.

Fra den ene dag til den anden - forsvandt jeg jo fra mit job.. og de har skam overlevet... ;)

Jeg ved godt at jeg ikke er uundværlig, men jeg har kollegaer der skal løbe meget stærkere hvis jeg ikke kommer :blink og ja de ville da overleve..

Kommer det til reelt at skulle beskytte babys ve og vel, er der slet ingen tvivl om hvad jeg valgte....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt at jeg ikke er uundværlig, men jeg har kollegaer der skal løbe meget stærkere hvis jeg ikke kommer :blink og ja de ville da overleve..

Kommer det til reelt at skulle beskytte babys ve og vel, er der slet ingen tvivl om hvad jeg valgte....

Nej vi vil vel alle hellere end gerne kede os lidt derhjemme hvis det er det der er bedst for de små :)

Havde det også skidt med der pludselig INGEN var til at lave løn og betale regningerne.. men igen må jeg huske på jeg bare er medarbejder og det ikke er midt problem.. (at det så er eks mandens firma eller han er ved at overtage det fra sin far - gjorde bare - at jeg har trukket vejret dybt - og sagt til mig selv det jo er noget HAN har rodet sig ud i...)

Men som mennesker flest - tænker vi jo på vores med mennesker <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En klog person sagde engang til mig, at ingen er uundværlig. :) Det kan godt være vi føler os uundværlige, men der er altid nogen som kan overtage for os.

Hehe, det er selvfølgelig rigtigt, men der er bare skåret så meget ind til benet i sundhedssektoren, at de ville stå 2 sygeplejersker til 22 patienter, hvis det var 'her og nu' jeg måtte melde fra pga. smerter eller andre 'overanstrengelsessymptomer'.. På længere sigt kan jeg naturligvis erstattes. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men i skal huske at tænke på baby først - der intet værre at fortryde, hvis man skader sig selv eller barnet!!

Jubiiiii jeg skal til MD imorgen :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men i skal huske at tænke på baby først - der intet værre at fortryde, hvis man skader sig selv eller barnet!!

Jubiiiii jeg skal til MD imorgen :glad

Puha, tanken om at risikere at skade min lille dreng giver mig kvalme.. :puke Jeg har heldigvis ikke været udsat for noget i den stil, har bare været noget øm i skroget efter fyraften! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, tanken om at risikere at skade min lille dreng giver mig kvalme.. :puke Jeg har heldigvis ikke været udsat for noget i den stil, har bare været noget øm i skroget efter fyraften! :)

Ok! Men husk at det ikke længere kun er dig selv det går ud over og ellers så undskyld den skrappe tone, men det er bare alfa omega for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok! Men husk at det ikke længere kun er dig selv det går ud over og ellers så undskyld den skrappe tone, men det er bare alfa omega for mig :)

Jamen du har fuldstændig ret.. Som sagt har det ikke været et decideret problem endnu, men jeg jar alligevel ikke været god nok til at sige fra. Jeg er ikke fantastisk til det i almindelighed, og rigtig dårlig til det nu fordi det er et nyt job.. Men det stopper nu! Ind i mellem har jeg brug for et lille puf... :blush Så tak for 'den lidt skrappe tone'! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har brug for lidt hjælp, (hvis nogen kan)

Har her de sidste par dage haft en mærkelig fornemmelse nedest i maven/mellemgulvet.

Det føles som om at et hjerte slår dybt inde i mellemgulvet på, for det meste når jeg sidder eller ligger og så har jeg nogen gange ondt i maven også.

Nogen hjælp at hente her?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har brug for lidt hjælp, (hvis nogen kan)

Har her de sidste par dage haft en mærkelig fornemmelse nedest i maven/mellemgulvet.

Det føles som om at et hjerte slår dybt inde i mellemgulvet på, for det meste når jeg sidder eller ligger og så har jeg nogen gange ondt i maven også.

Nogen hjælp at hente her?

Tror måske godt jeg kan genkende det du siger. Jeg har sådan en følelse af, at livmoderen har sit eget "flow", der ikke har noget at gøre med min puls eller åndedræt at gøre. Så mon ikke bare, at den har det på et eller andet plan? Jeg tager det som et tegn på liv, selvom det jo ikke er bobler eller puf eller hvordan folk ellers beskriver det - og som jeg nu også synes, jeg har oplevet lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men i skal huske at tænke på baby først - der intet værre at fortryde, hvis man skader sig selv eller barnet!!

Jubiiiii jeg skal til MD imorgen :glad

Jeg ville aldrig ricikere noget med baby, gik kun på job, fordi lægen sagde god for det ...

Idag har jeg så sygemeldt mig, indtil videre resten af ugen...

Jeg har været utilpas i kroppen hele dagen og startede morgenen med at sidde offentligt og græde...

sådan har hele min dag så været og nu er det altså mig og baby, der må komme i første række og så har jeg besluttet at ringe til jordmoderen imorgen og høre hvad hun har at sige :)

Jeg gik ind til lederen og fortalte at det desværre ikke går at være på job i disse dage og jeg derfor efter job idag, var nød til at sygemelde mig... Det var hårdt og men nødvendigt og en lettelse endeligt at huske at passe på mig selv ...

Hvordan gik din scanning idag Betty??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har brug for lidt hjælp, (hvis nogen kan)

Har her de sidste par dage haft en mærkelig fornemmelse nedest i maven/mellemgulvet.

Det føles som om at et hjerte slår dybt inde i mellemgulvet på, for det meste når jeg sidder eller ligger og så har jeg nogen gange ondt i maven også.

Nogen hjælp at hente her?

Jeg kan også mærke min hjerte slå i hele kroppen når jeg får lagt mig ned... Mærker jeg på min mave kan jeg mærke puls overalt :D

Muren har jeg rigtigt meget og min mave er øm.

Jeg tror det er fordi maven vokser man mærker muren og ømhed, men det er faktisk en af de ting jeg skal tale med JM om imorgen når jeg får fat på hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har brug for lidt hjælp, (hvis nogen kan)

Har her de sidste par dage haft en mærkelig fornemmelse nedest i maven/mellemgulvet.

Det føles som om at et hjerte slår dybt inde i mellemgulvet på, for det meste når jeg sidder eller ligger og så har jeg nogen gange ondt i maven også.

Nogen hjælp at hente her?

Når jeg lægger hånden på maven føles det også som om jeg kan mærke min puls dernede.. Men aner ikke om det er det.. Jeg har også ondt i maven ind i mellem - mest ude i siderne. Jeg tror bare det er fordi det hele vokser, men det vil jeg spørge jordemoderen om i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER