Guest Felixmor

Smalltalk for oktober terminen

1,553 indlæg i dette emne

Jamen du har fuldstændig ret.. Som sagt har det ikke været et decideret problem endnu, men jeg jar alligevel ikke været god nok til at sige fra. Jeg er ikke fantastisk til det i almindelighed, og rigtig dårlig til det nu fordi det er et nyt job.. Men det stopper nu! Ind i mellem har jeg brug for et lille puf... :blush Så tak for 'den lidt skrappe tone'! :kram2

Skulle det være en anden gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville aldrig ricikere noget med baby, gik kun på job, fordi lægen sagde god for det ...

Idag har jeg så sygemeldt mig, indtil videre resten af ugen...

Jeg har været utilpas i kroppen hele dagen og startede morgenen med at sidde offentligt og græde...

sådan har hele min dag så været og nu er det altså mig og baby, der må komme i første række og så har jeg besluttet at ringe til jordmoderen imorgen og høre hvad hun har at sige :)

Jeg gik ind til lederen og fortalte at det desværre ikke går at være på job i disse dage og jeg derfor efter job idag, var nød til at sygemelde mig... Det var hårdt og men nødvendigt og en lettelse endeligt at huske at passe på mig selv ...

Hvordan gik din scanning idag Betty??

Det lyder fornuftigt! Så kan du slappe lidt af de næste par dage!!

Scanningen er først imorgen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal jeg til jordemoder idag.. Er lidt spændt på om hun skælder mig ud pga overvægt - kan faktisk mærke jeg allerede er lidt forsvarsberedt. Håååber dog ikke det er det der skal fylde det hele!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal jeg til jordemoder idag.. Er lidt spændt på om hun skælder mig ud pga overvægt - kan faktisk mærke jeg allerede er lidt forsvarsberedt. Håååber dog ikke det er det der skal fylde det hele!

Hej Pada

Jeg kan sagtens følge dig, havde det på samme måde da jeg skulle afsted og min bmi er noget højere end din :oops

Jeg oplevede ingen kritik eller bedømmelse, fortalte hende hvad jeg var igang med at forbedring af min kost og drikkevaner (sodavand, så ingen er i tvivl :P )

Hun vejledte mig omkring vigtigheden af at fortsætte min indsats og hvorfor det er så vigtigt at undgå diabetes o.l.

Det var en rigtig god oplevelse på trods af mine knabt 100 kg nu ..,

Rigtig god tur og jeg håber din oplevelse bliver ligeså positiv :) :glad

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter en tur til aku jm i morges - sendte hun mig direkte på barselsgangen - hvor jeg har ligger siden kl 12. Blodprøver, urinprøve og afventende væske. Bah. Igen igen..

Prinsessen VIL bare nå og udnytte Fyns sygehusvæsen inden vi flytter.

Ps. Til gengæld har jeg lige set hende til en scanning <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal jeg til jordemoder idag.. Er lidt spændt på om hun skælder mig ud pga overvægt - kan faktisk mærke jeg allerede er lidt forsvarsberedt. Håååber dog ikke det er det der skal fylde det hele!

Håber det gik godt, og at hun var ordentlig ved dig! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom til at tænke på noget.. Er der nogen i den her terminsgruppe der 'bare' er blevet gravid, eller har det været bøvlet for os allesammen? ;)

Det forekommer mig at, de fleste i hvert fald, enten har været i behandling eller været på vej.. :)

Jeg er bare nysgerrig! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom til at tænke på noget.. Er der nogen i den her terminsgruppe der 'bare' er blevet gravid, eller har det været bøvlet for os allesammen? ;)

Det forekommer mig at, de fleste i hvert fald, enten har været i behandling eller været på vej.. :)

Jeg er bare nysgerrig! :kram2

Her har det taget 1 års tid. Har haft 2 SA i processen.

Vi havde egentlig forventet, at det ville tage lidt tid, da det tog næsten 2 år at blive gravid første gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lille liv..

Hun møffer og sparker som en karatemester!

Farmand har også mærket hende nogle gange efterhånden. Det er så dejligt :loveshower

Jeg blev ramt at panik den anden dag. Her halvvejs, har vi ikke købt seng, puslebord, ammepude, sengerand, autostol, babyalarm osv. endnu. Eller fået kigget nærmere på babyværelse for den sags skyld.. Jeg har egentlig mest shoppet babytøj.

Fik helt stress da det gik op for mig hvor meget vi stadig mangler!

Er I begyndt at have de "store" ting på plads?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Pada

Jeg kan sagtens følge dig, havde det på samme måde da jeg skulle afsted og min bmi er noget højere end din :oops

Jeg oplevede ingen kritik eller bedømmelse, fortalte hende hvad jeg var igang med at forbedring af min kost og drikkevaner (sodavand, så ingen er i tvivl :P )

Hun vejledte mig omkring vigtigheden af at fortsætte min indsats og hvorfor det er så vigtigt at undgå diabetes o.l.

Det var en rigtig god oplevelse på trods af mine knabt 100 kg nu ..,

Rigtig god tur og jeg håber din oplevelse bliver ligeså positiv :) :glad

:kram

Din BMI er i hvert fald ikke højere end min ;) :kram2 Men hun var så sød ved mig - der var ingenting. Hun var meget tilfreds med min vægtstigning indtil videre, og hun sagde til mig, at jeg skulle lade være med at kigge så meget på tallet på vægten og så bare sørge for at spise sundt. Hun spurgte også lidt ind til hvor meget motion jeg fik, og var god til at opmuntre mig til at få mere motion. Hun var faktisk rigtig sød :)

Håber det gik godt, og at hun var ordentlig ved dig! :kram2

Det gik så fint - vi hørte hjertelyd og hun mærkede lidt på mig.. Og så var hun ikke så slem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lille liv..

Hun møffer og sparker som en karatemester!

Farmand har også mærket hende nogle gange efterhånden. Det er så dejligt :loveshower

Jeg blev ramt at panik den anden dag. Her halvvejs, har vi ikke købt seng, puslebord, ammepude, sengerand, autostol, babyalarm osv. endnu. Eller fået kigget nærmere på babyværelse for den sags skyld.. Jeg har egentlig mest shoppet babytøj.

Fik helt stress da det gik op for mig hvor meget vi stadig mangler!

Er I begyndt at have de "store" ting på plads?

Altså, jeg må indrømme at vi har styr på det meste.. :blush Men jeg er altså også overdrevet planlægningsfreak, og vi har fået det meste af mine søstre, så vi har ikke brugt tid på at købe det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom til at tænke på noget.. Er der nogen i den her terminsgruppe der 'bare' er blevet gravid, eller har det været bøvlet for os allesammen? ;)

Det forekommer mig at, de fleste i hvert fald, enten har været i behandling eller været på vej.. :)

Jeg er bare nysgerrig! :kram2

Her har det taget lidt over 2 mdr. besluttede os for at gå i gang sidst i nov 2012 og i feb 2013 var der en positiv test.. :yay

Det lille liv..

Hun møffer og sparker som en karatemester!

Farmand har også mærket hende nogle gange efterhånden. Det er så dejligt :loveshower

Jeg blev ramt at panik den anden dag. Her halvvejs, har vi ikke købt seng, puslebord, ammepude, sengerand, autostol, babyalarm osv. endnu. Eller fået kigget nærmere på babyværelse for den sags skyld.. Jeg har egentlig mest shoppet babytøj.

Fik helt stress da det gik op for mig hvor meget vi stadig mangler!

Er I begyndt at have de "store" ting på plads?

Jeg er overhovedet ikke begyndt endnu.. har sagt at vi snart skal ud og se på barnevogn, for at se hvad der er og hvad vi kunne tænke os og alt det andet når jeg nok.. skal hjem til noget familie i weekenden og vælge baby tøj, da de har gemt fra deres og vil gerne til at have ryddet op i det.. men ellers ikke noget endnu.. Jeg når det nok.. :)

Der er jo 5 mdr endnu :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har det taget lidt over 2 mdr. besluttede os for at gå i gang sidst i nov 2012 og i feb 2013 var der en positiv test.. :yay

Jeg er overhovedet ikke begyndt endnu.. har sagt at vi snart skal ud og se på barnevogn, for at se hvad der er og hvad vi kunne tænke os og alt det andet når jeg nok.. skal hjem til noget familie i weekenden og vælge baby tøj, da de har gemt fra deres og vil gerne til at have ryddet op i det.. men ellers ikke noget endnu.. Jeg når det nok.. :)

Der er jo 5 mdr endnu :P

Bare lige hvis i ikke ved det - så kan der være 12 ugers leveringstid på en barnevogn, alt afhængig af model :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige hvis i ikke ved det - så kan der være 12 ugers leveringstid på en barnevogn, alt afhængig af model :)

Har godt hørt noget om det.. men regner lidt med at købe den bugt når jeg ved hvad det skal være for en... har ikke så mange penge at gøre med..

Men tak for tippet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom til at tænke på noget.. Er der nogen i den her terminsgruppe der 'bare' er blevet gravid, eller har det været bøvlet for os allesammen? ;)

Det forekommer mig at, de fleste i hvert fald, enten har været i behandling eller været på vej.. :)

Jeg er bare nysgerrig! :kram2

Her tog det 3 mdr. :)

Jeg blev ramt at panik den anden dag. Her halvvejs, har vi ikke købt seng, puslebord, ammepude, sengerand, autostol, babyalarm osv. endnu. Eller fået kigget nærmere på babyværelse for den sags skyld.. Jeg har egentlig mest shoppet babytøj.

Fik helt stress da det gik op for mig hvor meget vi stadig mangler!

Er I begyndt at have de "store" ting på plads?

Vi har ikke købt noget endnu, men nu har vi selvfølgelig det meste fra storebror. :)

Men sidst var det først efter jeg var passeret de 20 uger, vi købte noget. Der er jo stadig ret lag tid til endnu. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom til at tænke på noget.. Er der nogen i den her terminsgruppe der 'bare' er blevet gravid, eller har det været bøvlet for os allesammen? ;)

Det forekommer mig at, de fleste i hvert fald, enten har været i behandling eller været på vej.. :)

Jeg er bare nysgerrig! :kram2

Vi besluttede os omkring september 2012 hvor vi blev gift. Men det var ikke så seriøst i løbet af efteråret. Først i december blev det mere planlagt hvornår vi prøvede, så det var vel i andet seriøse forsøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, så er der faktisk flere med 'fornuftige kroppe' end jeg havde regnet med! :kram2

Satser på jeg får det nemt når vi skal have nummer 2 en dag.. Så behøver jeg i hvert fald ikke være bange for om jeg kan blive gravid eller ej, så den barriere er ryddet af vejen! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi arbejdede på det af 2 omgangen, blev først gravid efter ½ år , hvor det desværre gik tabt dagen før uge 11 :unsure

Så kæmpede vi videre og efter ca 9 måneder lykkedes det igen... :)

Det var nogle hårde måneder og hver måned når det stod klart at det endnu engang ikke var lykkedes :huh

Men nu er jeg halvvejs på onsdag :loveshower

og i disse sidste dage, der har været hårde med plukveer og meget irriteret spændt underliv, har jeg passet ekstra meget på, skal jo passe på den lille bebs :baby1

Mine hormoner har for alvor fundet vej til overfladen og jeg har haft svært ved den nervøsitet plukveerne vækker i mig :( også selv om alt ser ud til at være som det skal ... Så jeg græder for det mindste :boo Jordmoderen sagde igår, at det lyder som klassisk hormon påvirkning :kuller og så selvfølgeligt den nervøssitet alt dette uvisse og nye har sat igang ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine hormoner har for alvor fundet vej til overfladen og jeg har haft svært ved den nervøsitet plukveerne vækker i mig :( også selv om alt ser ud til at være som det skal ... Så jeg græder for det mindste :boo Jordmoderen sagde igår, at det lyder som klassisk hormon påvirkning :kuller og så selvfølgeligt den nervøssitet alt dette uvisse og nye har sat igang ...

Hormonerne er virkelig ikke sjove. For den naturlige bekymring man har, bliver bare ofte blæst helt ud af proportioner. :(

Og så er det bare heller ikke fedt at kunne tude over det mindste. Nogle dage kan jeg endda tude over reklamerne i tv. :blink :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi hjemme fra MD og alt så ud, som det skulle! :loveshower Og vi venter os stadig en dreng! ;) Åh, hvor er det bare en lettelse! De sidste 10 minutter inden man skal ind, er vare de længste 10 minutter i verden! MEN - det er jo ingen ting, når man ser et fint hjerte og arme og ben og alt bare ser helt rigtigt ud! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi besluttet hvad lillemanden skal hedde.. Det bliver en lille Storm. :wub Det er det navn vi hele tiden har hældt mest til hvis vi fik en dreng, og nu har vi lissom' "prøvet det på", og han ER en Storm. :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh Storm ❤ det er så sødt.. Jeg tror sørme vi hænger ved med Elliot :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh Storm ❤ det er så sødt.. Jeg tror sørme vi hænger ved med Elliot :)

Årh, Elliot er også sødt! Fiiiiiine navne vi finder! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må være dejligt at vide hvad I får og vide hvilket navn i ønsker :)

Nu må vi se om vi bliver klogere på onsdag :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi hjemme fra MD og alt så ud, som det skulle! :loveshower Og vi venter os stadig en dreng! ;) Åh, hvor er det bare en lettelse! De sidste 10 minutter inden man skal ind, er vare de længste 10 minutter i verden! MEN - det er jo ingen ting, når man ser et fint hjerte og arme og ben og alt bare ser helt rigtigt ud! :)

Rigtigt dejligt tillykke med den gode md scanning :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER