MacMus

Kigger I også på barnevogn?

28 indlæg i dette emne

Jeg fandt jo ud af, at hvis vi skal have en ny, så kan der jo være flere ugers leveringstid på den.

Så vi er begyndt at kigge. Jeg har aldrig haft en "barnevognsdrøm" og ved ingenting og da det jo er vores første barn, har vi heller ikke en barnevogn fra tidligere barn.

Jeg har både kigget på nye og brugte. Jeg tror vi ender med en brugt Emmaljunga eller Brio med et år på bagen.

Hvad kigger I efter? eller til flergangsforældrene - hvad har I i forvejen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Det er så hyggeligt med barnevogne. Jeg har en Odder - som vi købte da jeg ventede min datter. Den har jeg været rigtig glad for den. Brugte til hun var omkring 1,5 - 2 år.

Så vi skal ikke ud at investere i barnevogn denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bestilt en brio sense, efter mange overvejelser :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bestilt en Odder zip :) jeg glæder mig rigtig meget til at komme ud og trille med den :)

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bestilt Odder Zip :) Der er 3 måneders leveringstid på den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en dejlig Odder I har købt jer Justme.

Jeg har sat mig for at budgettet ligger på 3-4000,- og det handler ikke om (ikke nok) penge på kontoen, men om princip for mig. Jeg har simpelthen indimellem nogle ideer om hvad jeg vil give for tingene. Jeg har aldrig haft en barnevognsdrøm, så jeg har ikke sådan drømmen om "ny til første baby" eller "har altid ønsket mig en silvercross", men helt ærligt så havde jagten sq været nemmere, hvis jeg havde haft lidt en drøm :D Jeg tænker heller ikke over om andres barnevogne er lækre.

Helt tilfældigt har jeg nu fået en Brio Sport fra 2010 på hånden til 1000,- brugt til 1 barn, stået indendørs og med alt det sædvanlige udstyr incl. lift, og den skal vi se på i morgen. Hvis den er så pæn som de siger ja så er det ski godt nok billigt, nu må vi liiiige se hvad det ender med. Den blev præsenteret som meget handy og kunne nemt være i bilen og vi har kun små biler - den største er en Seat Ibiza Stationcar og vi skal altså ikke ud og købe ny bil igen :D

Jeg forelskede mig en lille smule i en Emmaljunga, men mest fordi den var meget lys og sart til vores lille sommerbarn :rolleyes men jeg må sige at det handlede ikke så meget om funktionalitet og jeg ved heller ikke om den var god - det var bare de lyse farver på billedet der fangede mine øjne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bestilt en brio sense, efter mange overvejelser :-)

HVad var vigtigst for jer, i jeres overvejelser?

Vi har bestilt en Odder zip :) jeg glæder mig rigtig meget til at komme ud og trille med den :)

Diana

Den har jeg kun læst godt om - tillykke med den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bestilt Odder Zip :) Der er 3 måneders leveringstid på den.

Vi havde en brio til Luca, og vi har været rigtig glade for den b

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis budgettet er 3-4000kr. ville jeg altså ikke købe en brugt. Fx. Odder bare pga. navnet osv...

Selv har vi et maks på 5000 fordi jeg synes det ellers er for mange penge bare på en vogn!

Nå men vi har kigget på Trille kan ikk lig huske modellen, men den har vundet i test og den kan fås fra ny til 4500kr. nogen gange billigere hvis der er tilbud på den. Og jeg ved at det er en super god og fin vogn som ikke hænger osv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også vi bliver glade for den - har også kun læst/hørt godt om den :)

Vi kiggede også på dba, men synes at dem der havde den på x-dream 2 og med zip ville have en bondegår for deres vogne (ihvertfald i det område vi har kigget) men hvis vi havde fundet en til den pris havde jeg også været på :) det er da et kup :)

Generelt kigger jeg faktisk mest på brugte ting :)

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ville meget gerne have en der kunne klappes meget sammen, og det måtte godt gå hurtigt. Og det synes vi brio sense kan. Vi tog endda tid på det da vi var i butikken.

Vi ville også gerne have en med stort liggemål. Og det har den også.

Så ville vi også have en hvor ihvertfald lift fulgte med, så vi ikke skulle have den ved siden af. Og her fulgte lift og pusletaske med. Synes det er så strengt når lift skal købes ved siden af.

Og så skulle det være noget der ikke måtte ruste nemt og være nemt at vedligeholde.

Og der passede brioen perfekt. Jeg synes 6000 er mange penge,men så regner jeg bestemt også med at den skal bruges til de næste Bæbser vi skal have :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Odder barnevogn som vi har brugt til vores 2 drenge, den har vi været rigtig glad for, så den skal lille pigen nok også lægge i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik en ny Odder Zip da vi ventede Carl - vi har så fået nyt betræk på så den står som ny igen nu her til lillepigen

Jeg ELSKER den vogn. Den er stor JA men den hænger på ingen måde i kassen og lynlåsen i midten gør at jeg ikke hele tiden skal have overlæderet af (og dermed risikiere at miste det, er en dør til sådan noget). Den er nem at sætte på stellet og klappe sammen. Vi er meget tilfredse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en dejlig Odder I har købt jer Justme.

Jeg har sat mig for at budgettet ligger på 3-4000,- og det handler ikke om (ikke nok) penge på kontoen, men om princip for mig. Jeg har simpelthen indimellem nogle ideer om hvad jeg vil give for tingene. Jeg har aldrig haft en barnevognsdrøm, så jeg har ikke sådan drømmen om "ny til første baby" eller "har altid ønsket mig en silvercross", men helt ærligt så havde jagten sq været nemmere, hvis jeg havde haft lidt en drøm :D Jeg tænker heller ikke over om andres barnevogne er lækre.

Helt tilfældigt har jeg nu fået en Brio Sport fra 2010 på hånden til 1000,- brugt til 1 barn, stået indendørs og med alt det sædvanlige udstyr incl. lift, og den skal vi se på i morgen. Hvis den er så pæn som de siger ja så er det ski godt nok billigt, nu må vi liiiige se hvad det ender med. Den blev præsenteret som meget handy og kunne nemt være i bilen og vi har kun små biler - den største er en Seat Ibiza Stationcar og vi skal altså ikke ud og købe ny bil igen :D

Jeg forelskede mig en lille smule i en Emmaljunga, men mest fordi den var meget lys og sart til vores lille sommerbarn :rolleyes men jeg må sige at det handlede ikke så meget om funktionalitet og jeg ved heller ikke om den var god - det var bare de lyse farver på billedet der fangede mine øjne.

Må indrømme at det er fint når baby er lillebitte men neeeej en beskidt vogn man får når de er ca. 10 mdr - 1 år og man er på tur og de spiser alt muligt i vognen, vores indtræk er blevet noget beskidt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må indrømme at det er fint når baby er lillebitte men neeeej en beskidt vogn man får når de er ca. 10 mdr - 1 år og man er på tur og de spiser alt muligt i vognen, vores indtræk er blevet noget beskidt!

EEwww.. ja jeg må jo nok tænke en smule praktisk også selvom øjet fanger det lyse tøsede :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Venter også den første og vi har købt en brugt odder med x-dream stel med tilbehør. Den er brugt til et barn og har altid stået indefor. Vi er også for nærrige til at give 10.000 + for en barnevogn selvom vi har pengene til det.

Hvis I ikke har en stor bil kan en odder med x-dream stellet anbefales da det ingenting fylder når det er klappet sammen samt det tager 10 sek at tage hjulene af og på og vejer næsten ingenting. De reklamer også med at stellet passer til små biler for.eks. Fiat Ponto da det næsten intet fylder klappet sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi købte en ny odder enjoy til 6500 incl lift og tilbehørspakke.. vi var ved babysam i snedsted og der fik vi et rigtig godt tilbud..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bestilte den sidst i december også ringede i de idag og sagde at den er klar til afhentning nu, og vi fik afvise den først var klar 3 måneder eftervirkningerne bestilte den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en Odder classic. Ville have købt en brugt, men synes brugt-prisen på dem jeg kunne finde var for høj. Over halvdelen af nypris, og det ville jeg ikke. Og så besluttede manden en dag at vi kørte ud og købte en ny :biglove Det var ved at stresse mig, at vi manglede en vogn.

Ville have en odder da det er dansk, lavet i Danmark og til danske forhold. Og har kun hørt godt om vognene. Emmajunga var jeg bange for, fordi jeg har hørt om så mange der kommer til at hænge efter et par år. Og så er hjulene ikke særlig kønne efter min mening :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siden jeg oprettede tråden her, har vi kigget på alt muligt online. Men kun én vogn var vi ude og se - og den købte vi.

Vi endte med at købe en Odder Classic med det almindelige stel incl. Odder lift, Odder pusletaske, indkøbsnet, sele, parasol, allergimadrasser til lift og vogn, allergidyne og regnslag. Den står fuldstændig som ny og derfor var sælgeren heller ikke til at forhandle med - jeg ville ikke engang være bekendt at prøve. :lol

Det eneste jeg har kunne finde, er en ridse på en trykknap på pusletasken - det er helt vildt.

Grunden til den er så flot, er at den næsten ikke var brugt og at den kun havde været derhjemme. De havde en eller anden lille smart køre-dimmer de brugte til deres barn, når de skulle ud af huset.

Jeg skyndte mig at lægge de 3800,- på sofabordet og min mand pakkede barnevognen ud bag i bilen og så satte vi kursen hjemad og vi synes i den grad vi har gjort et kup :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt :) I har fået rigtig meget for pengene! Jeg håber I bliver glade for det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt :) I har fået rigtig meget for pengene! Jeg håber I bliver glade for det hele :)

Tak malene, vi føler os heldige. Og derudover synes jeg det er dejligt jagten er slut for det var da lidt frustrerende at læse om så mange forskellige vogne og ikke vide hverken ud eller ind :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ender nok med at en kombivogn i Tyskland. Vi har ellers kigget på Emmaljunga med deres nye stel, hvor der er små drejlige hjul foran der gør den lettere at komme rundt med. Men vi synes at 7300kr er rigtig mange penge, så vi er igang med at søge på en tysk hjemmeside, hvor priserne er meget lavere. Det bliver så ikke en Emmaljunga, men bare vi kan få med små drejehjul foran så er vi tilfredse. Desuden er det jo helt vildt hvad man kan spare på de tyske sider!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kigger lige ind.

Vi købte en brugt Odder XL vognen minder om en silvercross og trods den er blevet brugt til to børn er det eneste slidtage man kan se på liften og da vi har købt en Duniduo er jeg slet ikke sikker på den kommer i brug, skal jo føde lige om lidt så han skal have det dejligt varmt i denne kulde. Vi endte forresten med at få vognen forhandlet ned til 1800 det var med nye dæk, lift, indkøbsnet, pude til barnevogn, også sådan en du kan sætte på barnevogn til vores datter så hun kan stå ved vognen mens vi køre. så var der helse madrasser med både til lift og barnevogn og en opklappelig dag og nat seng vi fik med oveni. Så jeg er ovenud tilfreds med vores køb. Det kan virkelig godt betale sig at kigge brugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kigger lige ind.

Vi købte en brugt Odder XL vognen minder om en silvercross og trods den er blevet brugt til to børn er det eneste slidtage man kan se på liften og da vi har købt en Duniduo er jeg slet ikke sikker på den kommer i brug, skal jo føde lige om lidt så han skal have det dejligt varmt i denne kulde. Vi endte forresten med at få vognen forhandlet ned til 1800 det var med nye dæk, lift, indkøbsnet, pude til barnevogn, også sådan en du kan sætte på barnevogn til vores datter så hun kan stå ved vognen mens vi køre. så var der helse madrasser med både til lift og barnevogn og en opklappelig dag og nat seng vi fik med oveni. Så jeg er ovenud tilfreds med vores køb. Det kan virkelig godt betale sig at kigge brugt.

Det her lyder altså også som et rigtig godt køb. Hvad er den der dag og nat seng? Det samme som en weekendseng?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER