Guest Felixmor

Vil gerne være gravid - smalltalk

9,065 indlæg i dette emne

Er der forskel på om det er med en anden mand?

Det vil jeg mene- jeg har eksempler på et par, som ikke kunne få børn sammen. De gik fra hinanden og fik så børn med deres nye kærester :)

Eks. Så har min mand 2 børn fra tidligere, begge graviditeter har (angiveligt) ikke været planlagte og er kommet "nemt". Men da vi startede gik der 1 år, manden forstod det slet ikke, for tidligere har han jo nemt gjort piger gravide :blush Men med mig var det rigtig svært.. Vi er spændt på, hvor længe der går denne gang- og om det overhovedet lykkedes.

Så få endelig ringet til lægen :) Jeg blev gravid første gang, da jeg havde fået en tid hos lægen,

Tror det fik mig til at slappe af i kroppen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Reglen hedder at man kan få gratis hjælp til første fælles barn. Så få du bare ringet til lægen Mortilsmuksak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Reglen hedder at man kan få gratis hjælp til første fælles barn. Så få du bare ringet til lægen Mortilsmuksak :)

Mange tak :kram:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan slukker man på sin psyke?? ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan slukker man på sin psyke?? ;-)

Kan man det?   :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det ikke, men ville være meget rart, så symptomer var symptomer og ikke noget hjernen har skabt... ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det ikke, men ville være meget rart, så symptomer var symptomer og ikke noget hjernen har skabt... ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lidt hårdt vag tænke på, at jeg i denne måned skulle have haft termin med nr 2. Og det gør endnu mere ondt vat der stadig ikke er en på vej :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lidt hårdt vag tænke på, at jeg i denne måned skulle have haft termin med nr 2. Og det gør endnu mere ondt vat der stadig ikke er en på vej :(

Forstår dig godt. Hvis alt var som det skulle så havde jeg en måned gammel baby... og her er der heller ikke et barn på vej endnu... :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lidt hårdt vag tænke på, at jeg i denne måned skulle have haft termin med nr 2. Og det gør endnu mere ondt vat der stadig ikke er en på vej :(

 

 

Forstår dig godt. Hvis alt var som det skulle så havde jeg en måned gammel baby... og her er der heller ikke et barn på vej endnu... :-(

 

:kram2 til jer begge. (Jeg kan godt høre jeg på ingen måde skal ynke "hvis det var sket i første forsøg havde jeg været så og så langt henne nu")

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lidt hårdt vag tænke på, at jeg i denne måned skulle have haft termin med nr 2. Og det gør endnu mere ondt vat der stadig ikke er en på vej :(

:kram til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår dig godt. Hvis alt var som det skulle så havde jeg en måned gammel baby... og her er der heller ikke et barn på vej endnu... :-(

  

:kram2 til jer begge. (Jeg kan godt høre jeg på ingen måde skal ynke "hvis det var sket i første forsøg havde jeg været så og så langt henne nu")

  

:kram til dig

Tak alle 3 :)

Håber snart det kommer. Felix bliver alligevel snart 3 så det ville være rart. Må jo vente og se hvad der sker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 til jer begge. (Jeg kan godt høre jeg på ingen måde skal ynke "hvis det var sket i første forsøg havde jeg været så og så langt henne nu")

Først, tak for kram... :-)

Andet, du må ynke alt det du vil og råbe røv det skal der sq være plads til. Kram til dig også, det er altid surt når tante rød kommer på besøg, især når man allermest ønsker hun bliver væk. (Alle de kramme smileys må du tænke dig til da jeg er på fra mobilen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der kan svare mig på om man på en ægløsningstest kan spotte om man er inden eller efter ægløsning i sin cyklus?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der kan svare mig på om man på en ægløsningstest kan spotte om man er inden eller efter ægløsning i sin cyklus?

 

Det tror jeg ikke umiddelbart man kan. Når jeg bruger ægløsningstests, er der altid to streger, som varierer i intensitet. Der er ikke umiddelbart et mønster i, hvornår teststregen er mere eller mindre positiv, undtagen de dage, hvor ÆL nærmer sig, og den bliver mere og mere positiv. Men på et vilkårligt tidspunkt i din cyklus vil jeg sige nej, det vil du ikke kunne aflæse, desværre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det imorgen jeg bør få menustration, men ingen tegn på noget endnu.. Jeg har en smule mælk i brysterne, nøjagtig som da jeg blev gravid i august. Men jeg håber ikke på noget endnu, tager det stille og roligt og ser hvad tiden bringer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det imorgen jeg bør få menustration, men ingen tegn på noget endnu.. Jeg har en smule mælk i brysterne, nøjagtig som da jeg blev gravid i august. Men jeg håber ikke på noget endnu, tager det stille og roligt og ser hvad tiden bringer...

:bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det imorgen jeg bør få menustration, men ingen tegn på noget endnu.. Jeg har en smule mælk i brysterne, nøjagtig som da jeg blev gravid i august. Men jeg håber ikke på noget endnu, tager det stille og roligt og ser hvad tiden bringer...

Krydser alt hvad jeg kan! :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser alt hvad jeg kan! :bd

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:bd

Tak :)

Og stadig ingen tegn... Eller håb på noget.

De sidste par dage har jeg tænkt meget på det at have 2 børn, det er bare min drøm og det bliver så dejligt når det sker! Selv om jeg er usikker på Dictes reaktion, det bliver svært for hende frygter jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Og stadig ingen tegn... Eller håb på noget.

De sidste par dage har jeg tænkt meget på det at have 2 børn, det er bare min drøm og det bliver så dejligt når det sker! Selv om jeg er usikker på Dictes reaktion, det bliver svært for hende frygter jeg

Det er også en kæmpe gave for børn at få søskende. Så snart den lille kan sidde kan de begynde rigtig at lege lidt sammen. Jeg har også tit tænkt at det er rart for børn at ha et andet menneske som de deler situation med, på godt og ondt. Altså jeg har følt lidt trøst ved tanken at mine to ældste havde hinanden, da deres far og jeg blev skilt fx.

 

Hvornår tester du? Krydser fingre for dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også en kæmpe gave for børn at få søskende. Så snart den lille kan sidde kan de begynde rigtig at lege lidt sammen. Jeg har også tit tænkt at det er rart for børn at ha et andet menneske som de deler situation med, på godt og ondt. Altså jeg har følt lidt trøst ved tanken at mine to ældste havde hinanden, da deres far og jeg blev skilt fx.

Hvornår tester du? Krydser fingre for dig

Det har du ret i :) jeg har selv 3 søskende, og det er guld værd at have dem, de har samme liv og historie som mig. Hvor lang tid er der mellem dine? Dicte er ikke særlig mor syg, jeg er uden tvivl nr 1 i hendes verden (heldigvis!) men alligevel bliver hun så gal hvis jeg tager mig af fx mine søskendes børn. Jeg frygter hun bliver knus og frustreret når der kommer en baby mere.

Jeg ved det faktisk ikke. Da jeg blev gravid i august gik jeg helt test amok, så jeg tror jeg venter så længe som overhovedet muligt denne gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns bare jeg er sååå skruk for tiden. Super motiveret for det væggtab jeg har startet på og jeg kan bare ikke lade være med at gå og drømme og tænke på alt det her med graviditet og baby.

 

Alligevel har jeg ambivalente følelser - ved ikke om I andre kender det? På en måde syns jeg bare stadig Lilly er så lille og jeg glæder mig faktisk ikke til at være gravid for jeg syns det var ret belastende at være så over hormonel, jeg var ikke frygtelig besværet, det er mere alle de der små gener lagt oveni hinanden der gør jeg ikke syns det er en fest med de 9 mdr. Hvis jeg sku droppe præventionen NU er jeg ikke sikker på jeg ville være 100% klar, kan jeg mærke i maven. Selv om jeg tænker, hellere nu end senere fordi vi ikke er så unge mere - på den anden side syns jeg der er masservis af eksempler på folk sagtens kan få børn efter de er fyldt 40, så jeg syns det er dumt at panikke på forhånd. Så kommer jeg til at tænke på at i november laver man de der helt fantastiske august babyer og så ville jeg bare sådan ønske vi lige ku prøve :D :rolleyes Åh ryster altså lidt på hovedet af mig selv, alle de tanker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har du ret i :) jeg har selv 3 søskende, og det er guld værd at have dem, de har samme liv og historie som mig. Hvor lang tid er der mellem dine? Dicte er ikke særlig mor syg, jeg er uden tvivl nr 1 i hendes verden (heldigvis!) men alligevel bliver hun så gal hvis jeg tager mig af fx mine søskendes børn. Jeg frygter hun bliver knus og frustreret når der kommer en baby mere.

Jeg ved det faktisk ikke. Da jeg blev gravid i august gik jeg helt test amok, så jeg tror jeg venter så længe som overhovedet muligt denne gang!

Mine børn er 18, 16, 8 og 1 år :) De to ældste er der 23 mdr imellem og jeg syns faktisk det var rigtig hårdt at ha to så små børn i starten, men deres far var heller ikke til særlig meget hjælp dengang og det spiller jo også ind. Men de har virkelig haft glæde af hinanden, selv om det var dreng og pige, de har været hinandens bedste legekammerater, selv om der også har været de almindelige søskende kampe, så har de leget rigtig meget sammen og har stadig meget at snakke om, selv om de er blevet to meget forskellige unge mennesker. Med nr 3 og 4 har jeg virkelig kunne nyde at ha den lille og ikke følt mig lige så splittet mellem små som havde behov for mig, så det har bestemt også været dejligt med den aldersforskel, men til gengæld har de jo et meget anderledes og på en måde ikke lige så nært søskendeforhold.

 

Mht din Dicte så kan jeg godt forstå din bekymring, men jeg er sikker på du vil gøre alt hvad du kan for at involvere hende så hun IKKE skal blive frustreret og føle sig sat til side. Jeg mener nu også børn på et tidspunkt har godt af at lære at de ikke er det eneste vigtige i verden, uden at det betyder de ikke stadigvæk er værdsat og elsket. Min pige på 8 (dengang 7) satte fint ord på det da hun fik at vide hun skulle ha en lillesøster. Hun var ked og sagde at nu ville alle nok lege med babyen og syns den var meget sødere og de ville glemme hende. Så jeg prøvede først at snakke med hende om de ting vi godt kan lave selv om der er en baby, vi kan læse historier mens babyen ammer, vi kan gå ture med barnevognen, vi kan få babys far til at passe så hun og jeg får tid sammen. Jeg fortalte hende at med kærlighed er det sådan, at jo flere man skal elske, jo mere er der af den! Men det hun rigtig blev glad for at høre var at små børn elsker andre børn, de syns at det er det bedste i verden at ha en storesøster. Så lyste min store pige op og sagde at så ku det være hun ku få babyen til at grine og lege med den. Altså det var vigtigst for hende at hun kunne se sig selv som vigtig stadigvæk, også i forhold til en lille ny i familien. Et mindre barn kan selvfølgelig ikke sige og forstå helt på det niveau, men man kan stadig hjælpe dem med at sætte ord på deres tanker og følelser. Og så må man ta reaktionerne som de kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes der er lææænge til januar :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER