Guest Felixmor

Vil gerne være gravid - smalltalk

9,065 indlæg i dette emne

Føler mig godt nok opgivende lige nu. Kan ikke overskue økonomi, bolig eller noget som helst. Ønsker mig ikke engang en baby lige nu da det bare ville være mere besvær end glæde :(

Af samme grund udsatte vi PB, som ellers skulle have været startet i oktober, men min mand var slet slet ikke ovenpå efter at have mistet sin mor 3 måneder før. Vi gik i gang til nytår, og han er stadigvæk ikke ovenpå, men det går langsomt den rigtige vej. Det skal nok blive bedre for dig og jer, men det er ikke underligt, at du ikke kan rumme babyprojekt som tingene er nu. Håber de praktiske ting falder hurtigt på plads, for de kan være ret væsentlige i forhold til at komme videre, og på at der venter mange solskinsdage for dig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Af samme grund udsatte vi PB, som ellers skulle have været startet i oktober, men min mand var slet slet ikke ovenpå efter at have mistet sin mor 3 måneder før. Vi gik i gang til nytår, og han er stadigvæk ikke ovenpå, men det går langsomt den rigtige vej. Det skal nok blive bedre for dig og jer, men det er ikke underligt, at du ikke kan rumme babyprojekt som tingene er nu. Håber de praktiske ting falder hurtigt på plads, for de kan være ret væsentlige i forhold til at komme videre, og på at der venter mange solskinsdage for dig :kram

Det er netop fordi alt det praktiske trækker i langdrag at jeg ikke kan overskue det. Har jo været klar til baby længe, og er det jo sådan set stadig, men hele det økonomiske aspekt generer mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er netop fordi alt det praktiske trækker i langdrag at jeg ikke kan overskue det. Har jo været klar til baby længe, og er det jo sådan set stadig, men hele det økonomiske aspekt generer mig.

Det kan jeg godt forstå - det er da også væsentligt at kunne overskue økonomisk hvordan det kan lade sig gøre. Håber det snart løser sig :) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt, det eneste jeg kan fokusere på lige nu er hvor meget jeg glæder mig til november så vi kan smide p-pillerne igen....:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt, det eneste jeg kan fokusere på lige nu er hvor meget jeg glæder mig til november så vi kan smide p-pillerne igen....:-)

I var jo også så godt i gang. Hvordan går det ellers?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I var jo også så godt i gang. Hvordan går det ellers?

Ja det var vi dog med dårlig slutning...

Men det går fremad, tænker egentlig ikke så meget over det som sådan... Men tankerne flyver lidt en gang i mellem omkring mon jeg var begyndt at mærke den bette ved den her tid, osv. Men nu skal vi jo til at flytte så det fylder meget i tankerne nu... Som er da godt nok... :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det var vi dog med dårlig slutning...

Men det går fremad, tænker egentlig ikke så meget over det som sådan... Men tankerne flyver lidt en gang i mellem omkring mon jeg var begyndt at mærke den bette ved den her tid, osv. Men nu skal vi jo til at flytte så det fylder meget i tankerne nu... Som er da godt nok... :-D

Ja, det var surt med den dårlige slutning, men så ved I, at I kan...så må det holde bedre næste gang. Og så kom det jo til at passe med job, som du jo også gerne ville...det bliver spændende med flytning. Håber det kommer itl at gå godt med det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak... Ja vi ved vi kan... Det er sku også en stor ting at vide... :-) det skal nok gå godt :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes godt snart mens må stoppe igen så vi kan komme igang med babymaking igen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hovedet er vist ret bevidst om, at jeg nu er på cyklusdag 33 (men havde først ÆL for halvanden uge siden). Jeg drømte i nat, at jeg tog en graviditetstest og glemte at tjekke resultatet, men pludselig kom jeg i tanker om den, og så var testen hamrende positiv :wub Det er vist resultatet af at besøge en veninde i går, hvor der var en højgravid til stede, så der blev snakket graviditet i lange baner ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er pco? Spørger jeg måske dumt;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er pco? Spørger jeg måske dumt;)

Det er en hormonsygdom, som hedder giver Polycystiske Ovarier, dvs. at der kommer cyster på dine æggestokke. Det er sådan set ikke cyster, men umodne ægblærer. Det kan være forårsaget af en hormonubalance, og kan medføre en meget uregelmæssig menstruation. Nogen, der har PCO, får heller ikke ægløsning, hvorfor det kan blive vanskeligt at blive naturligt gravid. Man siger, at op til 1 ud af 7 danske kvinder har PCO. Håber det hjalp lidt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader sq min dumme krop!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg skal have en snak med min mand i weekenden om vi skal holde pause med pb eller forsætte... Han skal måske udsendes til februar... Håååber ikke vi skal holde pause :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en hormonsygdom, som hedder giver Polycystiske Ovarier, dvs. at der kommer cyster på dine æggestokke. Det er sådan set ikke cyster, men umodne ægblærer. Det kan være forårsaget af en hormonubalance, og kan medføre en meget uregelmæssig menstruation. Nogen, der har PCO, får heller ikke ægløsning, hvorfor det kan blive vanskeligt at blive naturligt gravid. Man siger, at op til 1 ud af 7 danske kvinder har PCO. Håber det hjalp lidt. :)

Okay..tak..jeg skal jo lige lære alle de der nye udtryk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay..tak..jeg skal jo lige lære alle de der nye udtryk :)

Ja, der er lige pludselig en masse udtryk og en masse viden, man skal forholde sig til. Det er bare med at spørge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, der er lige pludselig en masse udtryk og en masse viden, man skal forholde sig til. Det er bare med at spørge :)

Det kommer jeg også til :)

Når man prøver at blive gravid, hvor tit skal man så forsøge for at få mest muligt ud af det..hvis det giver mening ;) Har hørt at hver 2-3 dag er ret fint?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer jeg også til :) Når man prøver at blive gravid, hvor tit skal man så forsøge for at få mest muligt ud af det..hvis det giver mening ;) Har hørt at hver 2-3 dag er ret fint?

Det burde være fint med hver 2.-3.dag, men for nogle kan det være lidt ødelæggende for gnisten at have så regelmæssig sex. Hvis du har regelmæssig cyklus, så kan du indsnævre en uge, hvor du helst skal have hyppig sex, og hvis du ikke kan mærke ægløsning og heller ikke er regelmæssig, så kan du overveje at tage ægløsningsteste og/eller måle temperaturer. Der er for og imod det meste. Selv synes jeg ægløsningsteste kan være en rar måde at følge med.

Hvis du kender din cykluslængde nogenlunde, så kan du beregne frugtbare dage her: http://www.babyklar.dk/fertilitet/aegloesningsberegner.html

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det burde være fint med hver 2.-3.dag, men for nogle kan det være lidt ødelæggende for gnisten at have så regelmæssig sex. Hvis du har regelmæssig cyklus, så kan du indsnævre en uge, hvor du helst skal have hyppig sex, og hvis du ikke kan mærke ægløsning og heller ikke er regelmæssig, så kan du overveje at tage ægløsningsteste og/eller måle temperaturer. Der er for og imod det meste. Selv synes jeg ægløsningsteste kan være en rar måde at følge med.

Hvis du kender din cykluslængde nogenlunde, så kan du beregne frugtbare dage her: http://www.babyklar....gsberegner.html

Er lige stoppet med p-piller så aner ikke hvad min cyklus er, men hvis den er "normal" dvs 28 dage, så burde jeg- iflg udregneren - have ægløsning fra den 17-21 marts

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået kvalme... Og ingen lyst til mad :( og blir svimmel når jeg rejser mig...

Håber det er tegn, men vil ikk tro for meget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået kvalme... Og ingen lyst til mad :( og blir svimmel når jeg rejser mig...

Håber det er tegn, men vil ikk tro for meget!

Forstår godt du ikke tør sætte næsen op efter noget, men jeg krydser fingre for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes godt nok ventetiden er lang... Kan vi ikke skynde os at hoppe en uge frem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan den mens ikke snart komme.... Har lyst til at vide om min krop er ved at blive normal igen efter aborten og så jeg kan desværre komme på p-piller igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har der ikke været lysebrunt udflåd siden igår morges/formiddags og manden og jeg sexede en omgang igår aftes for at være igang igen...Så nu vil vi prøve ca. hver 2. dag den næste tid....håber sådan der kommer en æl i næste uge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER