tsecret

Graviditet og rejser

20 indlæg i dette emne

Vi elsker at rejse! Og har allerede et par rejser på tegnebrættet i det kommende år.

Uge 14 af graviditeten: skiferie på hotel - hovedsaglig langrend (en uge)

ca. uge 20-22: en tur til USA - hovedsaglig storbyferie (en uge)

Uge 26-27: en tur til Asien - hovedsaglig strandhygge, men også nogle lette vandreture (ca. to uger)

Tror i det er helt urealistisk? Var der nogle af rejserne i ville undgå? Eller tror ville være hårde for mig? Eller farlige for mig? Er der tidspunkter i graviditeten hvor i tænker at man godt kunne rejse eller var det helt utænkeligt for jer?

Kan man godt klare en lang flyrejse når man er 6,5 måned henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var på Kreta da jeg var omkring 19 uger henne, og jeg har bestemt ikke tænkt mig at tage på ferie som gravid en anden gang.

Flyveturen er jo ikke en gang særlig lang, men jeg havde det forfærdeligt i ryg og ribben. Og jeg gentager: var kun 19 uger henne!

En anden gang vil jeg ikke flyve don gravid, med mindre det er vigtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er selvfølgelig meget individuelt. I mine to første havde det ikke været noget problem for mig at flyve langt. Denne gang er jeg ved at dø bare jeg skal køre de 25 min kørsel jeg har på arbejde.

Storbyferie ville for mig betyde rigtig meget "transport" på gåben. Da jeg var i uge i 14 var vi i Spanien og ville trave kyster og byer tynde. Virkeligheden blev dog at jeg måtte trave noget mindre end bregnet.

Vandreture i Asien.... Det tror jeg desværre overhovedet ikke er realistisk, lette eller ej!

Så jo jeg tror at det er muligt at flyve langt, men ikke hvis man forventer en aktiv ferie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skulle have været til NY da jeg var omkring uge 20-24, men jeg er glad for at vi ikke tog afsted. Jeg fik bækkenløsning, og kunne ikke ret meget. Når du runder de 20 uger kan man ikke holde til at gå ret langt, og så er en storbyferie ikke lige sagen. Jeg kunne på det tidspunkt holde til omkring 1-2 timers gang om dagen, og så var jeg ellers senge/sofaliggende resten af dagen. Det er selvfølgeligt forskelligt, og ikke 2 graviditer er ens, men det er hårdt at være gravid, når man kommer længere hen.

Derudover tror jeg heller en flyvetur er sagen :)

Der er selvfølgelig succeshistorier derude, og det kan sagtens være, at alt er fin, og din graviditet er nem. Men jeg ville nok have en aflysningsmulighed hvis jeg var dig. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har rejst meget fra uge 7 hvor vi rejste rundt i peru, mindre weekend ture til strande ( boede jo også i brasilien, ) i uge 14, 25 og 28 fløj jeg så den lange tur til/fra brasilien og jeg vil sige at den aldrig er rar, sket ikke i economy class hehe men altså jeg klarede det jo. Om 3 uger skal jeg med arbejde til istanbul godt 3 timer flytur, der er jeg så i uge 32. Og det tager jeg ganske stille og roligt..

Mht vandre ture,.selvom du siger lette ture så være opmærksom på at selvom du er i super form nu og dyrker sport gennem graviditeten så sker der altså noget med formen. Hjertet skal jo pumpe hårdere og det kan mærkes, små man kan sagtens men bare ikke forvente at man er i samme form som før...

Det kan self. Godt være at du får en risiko graviditet etc men det ved man jo ikke og i må så måske overveje at tegne afbestillings forsikrkng hvis det gør jer mere rolige.

Det skal nok gå godt på rejserne!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg går stadig til spinning,svømmetræner, fitness etc og har ikke oplevet at skulle ligge ned bagefter resten af dagen..men det er self. Individuelt. Men du lyder til at være aktiv så hvorfor skulle du pludselig stoppe? Måske på nedsat niveau, men jeg ville ikke stoppe m ed at rejse medmindre lægen siger ddr er risiko for baby eller mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på Kreta da jeg var omkring 19 uger henne, og jeg har bestemt ikke tænkt mig at tage på ferie som gravid en anden gang.

Flyveturen er jo ikke en gang særlig lang, men jeg havde det forfærdeligt i ryg og ribben. Og jeg gentager: var kun 19 uger henne!

En anden gang vil jeg ikke flyve don gravid, med mindre det er vigtigt.

Det var godt nok tidligt i graviditeten at du havde det så ubehageligt med at flyve!

Jamen at rejse er meget vigtigt for mig :) Det er en stor del af mit liv og jeg ville føle mig frygtelig begrænset hvis jeg ikke kunne flyve i så lang tid!

Det er selvfølgelig meget individuelt. I mine to første havde det ikke været noget problem for mig at flyve langt. Denne gang er jeg ved at dø bare jeg skal køre de 25 min kørsel jeg har på arbejde.

Storbyferie ville for mig betyde rigtig meget "transport" på gåben. Da jeg var i uge i 14 var vi i Spanien og ville trave kyster og byer tynde. Virkeligheden blev dog at jeg måtte trave noget mindre end bregnet.

Vandreture i Asien.... Det tror jeg desværre overhovedet ikke er realistisk, lette eller ej!

Så jo jeg tror at det er muligt at flyve langt, men ikke hvis man forventer en aktiv ferie.

Nu er det første graviditet, så jeg satser på jeg får det ligesom din første ;)

Jeg er forberedt på at det bliver et heeeelt andet aktivitetsniveau på ferierne end jeg er vant til. Men nu er det som regel mig der er den mest aktive og "trækker" i den retning - manden vil elske at kunne sidde mere på café eller ligge mere på stranden ;) Så på den måde går det måske op?!

Så jeg må forsøge at forberede mig på at tilpasse ferierne til min krops behov.

Vi skulle have været til NY da jeg var omkring uge 20-24, men jeg er glad for at vi ikke tog afsted. Jeg fik bækkenløsning, og kunne ikke ret meget. Når du runder de 20 uger kan man ikke holde til at gå ret langt, og så er en storbyferie ikke lige sagen. Jeg kunne på det tidspunkt holde til omkring 1-2 timers gang om dagen, og så var jeg ellers senge/sofaliggende resten af dagen. Det er selvfølgeligt forskelligt, og ikke 2 graviditer er ens, men det er hårdt at være gravid, når man kommer længere hen.

Derudover tror jeg heller en flyvetur er sagen :)

Der er selvfølgelig succeshistorier derude, og det kan sagtens være, at alt er fin, og din graviditet er nem. Men jeg ville nok have en aflysningsmulighed hvis jeg var dig. :)

Jeg håber på at undgå bækkenløsning, og så må vi tage noget mere taxa rundt hvis vi skal opleve noget i storbyen. Jeg vil lytte til råd og ikke forvente at gå altfor meget!

Vi venter til lidt tættere på før vi bestiller noget, da vi så har mulighed for at se om det er helt urealistisk, og tager selvfølgelig også afbestilling.

Jeg har rejst meget fra uge 7 hvor vi rejste rundt i peru, mindre weekend ture til strande ( boede jo også i brasilien, ) i uge 14, 25 og 28 fløj jeg så den lange tur til/fra brasilien og jeg vil sige at den aldrig er rar, sket ikke i economy class hehe men altså jeg klarede det jo. Om 3 uger skal jeg med arbejde til istanbul godt 3 timer flytur, der er jeg så i uge 32. Og det tager jeg ganske stille og roligt..

Mht vandre ture,.selvom du siger lette ture så være opmærksom på at selvom du er i super form nu og dyrker sport gennem graviditeten så sker der altså noget med formen. Hjertet skal jo pumpe hårdere og det kan mærkes, små man kan sagtens men bare ikke forvente at man er i samme form som før...

Det kan self. Godt være at du får en risiko graviditet etc men det ved man jo ikke og i må så måske overveje at tegne afbestillings forsikrkng hvis det gør jer mere rolige.

Det skal nok gå godt på rejserne!!!

Har du nogle gode tip til flyveturene som du tog i uge 25 og 28? Altså opgradering til business class er nok lidt urealistisk men ;) Hvor lang var den længste flyvetur (går ud fra man skifter nogle gange) og hvad var det værste?

Jeg er forberedt på ikke at vandre for meget, det bliver korte ture i mit tempo hvis det er. Men vil jo gerne opleve lidt også ;) Min form kommer helt klart ikke til at være den samme, jeg er allerede i dårligere form nu føles det som (også fordi jeg slet ikke må løbe pga det er et behandlingsbarn), men vil gøre alt jeg kan indtil for at holde mig sådan nogenlunde i gear.

Vi har ikke bestilt noget endnu, og kommer nok heller ikke til det før lidt tættere på. Så kan vi se hvordan jeg har det - og hvis noget tyder på risikograviditet vil vi selvfølgelig ikke gøre noget lægerne fraråder.

Og tak for dine erfaringer! Rart at høre det er gået godt for nogen ;)

Altså jeg går stadig til spinning,svømmetræner, fitness etc og har ikke oplevet at skulle ligge ned bagefter resten af dagen..men det er self. Individuelt. Men du lyder til at være aktiv så hvorfor skulle du pludselig stoppe? Måske på nedsat niveau, men jeg ville ikke stoppe m ed at rejse medmindre lægen siger ddr er risiko for baby eller mig :)

Det er også det jeg tænker ;) Hvis lægen siger nej, så er det selvfølgelig nej, men ellers. Indtil videre er jeg på samme niveau som før graviditet, bare minus løbeture (som jeg saaaavner, men forbud er forbud). Nu er de ture vi planlægger individuelle rejser, så man bestemmer jo tempoet selv så jeg tror stadig at vi gør det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså i tager det jo bare i dit tempo. og hvis i er ok med at det kan ende med at i " bare" sidder på cafe og måske tuller lidt rundt i stedet for de store ture, jamen så er det vel fint??

BTW, er du helt sikker på der kun er 1 inde i din mave? nu du siger behandlingsbarn, undskyld jeg spørger, men jeg ved at der gælder særlige regler ifm tvillingegraviditet :)

Desværre er der ingen direkte fly fra Brasilien til DK men det var en 12 timers tur fra Sao Paulo til Tyskland eller zurich etc. og så igen 1.5 time ca til Kbh. lidt bombet er man jo altid efter sådan en tur, men du har vist prøvet det før, og det er jo ikke baby der tager skade, men i værrste tilfælde dig der får lidt ekstra ondt i ryggen etc. og hvis det er det værd for dig ift at opleve ting, jamen så har du jo svaret.

Jeg tager altid mine CEP løbekompressionsstrømper på når jeg flyver, mod hævede ben og pga tromboserisiko, ved ikke om det hjælper, men skader nok ikke :whistling

Jeg sidder altid ved gange, der er mere plads, synes jeg, og man kan tisse når man vil, gå rundt når man vil uden at andre skal vågne etc. Du kan prøve at få sæde på de lange stræk ved nødudgangen, der ved døren, der er godt nok lidt koldt, men man kan strække benene.

Man skal self. mærke efter og sige stop når man mærker ubehag ved noget, men det gælder jo også herhjemme, og medmindre man har bækkenløsning eller andre ting som gør man skal ligge ned, jamen så kan jeg ikke se nogen grund til at lade som om man er syg. Jeg får faktisk en del kommentar, fra kollegaer etc. som siger, ej, du kan da ikke gå til spinning!!! men hvorfor skulle jeg ikke kunne det? jeg kender min krop ekstrem godt og pga tidligere marathon løb og årelang trlning kender jeg også mine pulslejre og hvad der sker i kroppen etc. Men jeg holde rmig jo på et moderat niveau, ligesom SST anbefaler, Jeg ville aldrig gøre noget der kunne skade min elskede lille baby i maven, men jeg vil have lov til at være sund og stærk! :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min 2 graviditet var vi på charter rejse en uge, jeg var omkring 20 uger henne, jeg begyndte at bløde en del og endte med at blive indlagt, hvilket ikke er særlig fedt et helt fremmed sted og med læger man knap nok kan forstå hvad siger :( Det var ligefør jeg ikke var kommet med hjem, så ikke flere rejser til mig under graviditet... Der kan selvfølgelig være andre årsager til at man bliver indlagt, men rart er det bestemt ikke, så jeg styrer min rejse lyst til baby er kommet ud og er blevet lidt ældre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er jo ikke så langt endnu, men nu her når jeg er 13+0 i morgen ville jeg sagtens kunne rejse, også langt. Og jeg tror jeg vil kunne gå næsten lige så meget i en storby som vi plejer, og det er meget! Men jeres planlagte storbyferie er jo senere, så det kan jeg ikke udtale mig om. An på hvilken storby der er tale om er det jo også muligt at benytte sig af forskellig offentlig transport og taxaer og derved belaste mindre. Jeg ville ikke være så bekymret for det, bare manden er med på at det hele sker på dine præmisser og du selv lytter til din krop.

Jeg ville til gengæld ikke turde tage på skiferie. Nu ved jeg ikke hvor erfaren du er på ski, og langrend har selvfølgelig ikke samme farer som slalom i fuld fart, men jeg ville i hvert fald ikke turde. Jeg er så heller ikke nogen haj på ski, men alligevel :P

Stranddelen i Asien ville jeg ikke være bange for, men vandredelen er måske lidt for optimistisk. Desuden ville jeg ikke turde booke for der er du så langt henne at det måske er direkte ubehageligt at flyve så langt. Så ville jeg måske heller bestille en strandferie hvor der også var noget at se her i Europa når du er længere henne og ved hvordan du har det.

Det er bare mit syn på det, du finder jo formentlig ud af hvad der er bedst for dig :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De ferier ser jeg ikke som noget problem sålænge i kan tage i det tempo som du og din krop kan holde til. Og flyveturerne tror jeg nok man kommer over, i hvert fald sålænge man ikke har bækkenløsning.

Men asien-turen er jeg ikke sikker på jeg ville tage på så langt henne, så hellere en charterejse fx. Noget andet du skal tænke på er at du må jo heller ikke få mange vacciner hvis du nu skal rejse til et land hvor det er påkrævet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var på kongres i england da jeg var omkring uge 20 og set var en flyvetur på 2,5 time og der havde jeg ingen problemer med hverken rejsen, den mængde vi gik derovre eller noget som helst! Jeg var ikke engang mere træt end jeg plejer..

Vi var i Italien da jeg var ca 28 uger henne og jeg havde ingen problemer med noget som helst her heller.. Kunne ikke gå i maaange timer i varmen ad gangen, men så fik vi jo bare en kaffe eller is og slappede lidt af ;)

Det eneste jeg ville bekymre mig om er skiferien, fordi man kan styrte ret meget, men hvis du står på langrendsski, så tror jeg ikke styrtene er så slemme og hvis du er en dygtig skiløber så er der vel ikke noget problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo selvfølgelig individuelt fra graviditet til graviditet, men jeg ville godt have kunnet det da jeg var gravid med Clara :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beklager hvis det er en gentagelse af nogle af de andre svar, men har ikke lige læst dem allesammen igennem.

Jeg vil blot sige at du skal tage højde for at du kan risikere at blive sygemeldt pga et eller andet i graviditeten og så må du ikke rejse udenlands. Det kan jo være ret vigtigt at tage højde for ifht afbestillings forsikring.

Jeg var selv ude og rejse i min 2.graviditet. Blot en charter rejse til Mallorca og det var i uge 12 mener jeg. Det gik helt uden problemer og det var skønt at komme ned i varmen. I denne graviditet har vi været på bil ferie til Holland også omkring uge 12. Det kan så ikke anbefales. Av min rumpe at sidde i bilen så længe, men jeg var så også allerede begyndende rund om maven på dette tidspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså i tager det jo bare i dit tempo. og hvis i er ok med at det kan ende med at i " bare" sidder på cafe og måske tuller lidt rundt i stedet for de store ture, jamen så er det vel fint??

BTW, er du helt sikker på der kun er 1 inde i din mave? nu du siger behandlingsbarn, undskyld jeg spørger, men jeg ved at der gælder særlige regler ifm tvillingegraviditet

Desværre er der ingen direkte fly fra Brasilien til DK men det var en 12 timers tur fra Sao Paulo til Tyskland eller zurich etc. og så igen 1.5 time ca til Kbh. lidt bombet er man jo altid efter sådan en tur, men du har vist prøvet det før, og det er jo ikke baby der tager skade, men i værrste tilfælde dig der får lidt ekstra ondt i ryggen etc. og hvis det er det værd for dig ift at opleve ting, jamen så har du jo svaret.

Jeg tager altid mine CEP løbekompressionsstrømper på når jeg flyver, mod hævede ben og pga tromboserisiko, ved ikke om det hjælper, men skader nok ikke

Jeg sidder altid ved gange, der er mere plads, synes jeg, og man kan tisse når man vil, gå rundt når man vil uden at andre skal vågne etc. Du kan prøve at få sæde på de lange stræk ved nødudgangen, der ved døren, der er godt nok lidt koldt, men man kan strække benene.

Man skal self. mærke efter og sige stop når man mærker ubehag ved noget, men det gælder jo også herhjemme, og medmindre man har bækkenløsning eller andre ting som gør man skal ligge ned, jamen så kan jeg ikke se nogen grund til at lade som om man er syg. Jeg får faktisk en del kommentar, fra kollegaer etc. som siger, ej, du kan da ikke gå til spinning!!! men hvorfor skulle jeg ikke kunne det? jeg kender min krop ekstrem godt og pga tidligere marathon løb og årelang trlning kender jeg også mine pulslejre og hvad der sker i kroppen etc. Men jeg holde rmig jo på et moderat niveau, ligesom SST anbefaler, Jeg ville aldrig gøre noget der kunne skade min elskede lille baby i maven, men jeg vil have lov til at være sund og stærk!

Der er nok kun en derinde - skulle der være to så er jeg godt klar over planerne bliver lidt anderledes!

Tak for mange tip! Dem tager jeg til mig :) Jeg plejer altid at ofre mig og lade manden få gangpladsen, men det må jeg lave om på i en periode! Og så skal jeg have købt støttestrømper snarest muligt - min første flyrejse ligger om under to uger nemlig.

I min 2 graviditet var vi på charter rejse en uge, jeg var omkring 20 uger henne, jeg begyndte at bløde en del og endte med at blive indlagt, hvilket ikke er særlig fedt et helt fremmed sted og med læger man knap nok kan forstå hvad siger Det var ligefør jeg ikke var kommet med hjem, så ikke flere rejser til mig under graviditet... Der kan selvfølgelig være andre årsager til at man bliver indlagt, men rart er det bestemt ikke, så jeg styrer min rejse lyst til baby er kommet ud og er blevet lidt ældre

Puuuha, det lyder ikke sjovt at blive indlagt et fremmed sted!

Jeg har rejst utroligt meget og aldrig været udsat for noget der har krævet kontakt med sygehus eller lignende, også selvom jeg har lavet vilde ting. Så jeg håber at når jeg så ikke længere laver vilde ting, at det går. Men det ved man jo selvfølgelig aldrig...

Jeg er jo ikke så langt endnu, men nu her når jeg er 13+0 i morgen ville jeg sagtens kunne rejse, også langt. Og jeg tror jeg vil kunne gå næsten lige så meget i en storby som vi plejer, og det er meget! Men jeres planlagte storbyferie er jo senere, så det kan jeg ikke udtale mig om. An på hvilken storby der er tale om er det jo også muligt at benytte sig af forskellig offentlig transport og taxaer og derved belaste mindre. Jeg ville ikke være så bekymret for det, bare manden er med på at det hele sker på dine præmisser og du selv lytter til din krop.

Jeg ville til gengæld ikke turde tage på skiferie. Nu ved jeg ikke hvor erfaren du er på ski, og langrend har selvfølgelig ikke samme farer som slalom i fuld fart, men jeg ville i hvert fald ikke turde. Jeg er så heller ikke nogen haj på ski, men alligevel

Stranddelen i Asien ville jeg ikke være bange for, men vandredelen er måske lidt for optimistisk. Desuden ville jeg ikke turde booke for der er du så langt henne at det måske er direkte ubehageligt at flyve så langt. Så ville jeg måske heller bestille en strandferie hvor der også var noget at se her i Europa når du er længere henne og ved hvordan du har det.

Det er bare mit syn på det, du finder jo formentlig ud af hvad der er bedst for dig

Godt at høre du ville have det godt på storbyferie nu - så er vi da et skridt nærmere ;)

Jeg vil som sagt heller ikke turde slalom, men et par rolige ture på langrend er jeg ikke bange for. Det er meget sjældent jeg falder - altså medmindre jeg prøver mig på hop eller lignende, men det kan jeg jo bare lade være med så!

Det ville være oplagt med en kortere rejsetid end langt-væk-i-Asien, selvfølgelig, men destinationen ligger fast. Jeg tør hellere ikke bestille endnu, og venter så længe som muligt med at bestille. Jeg indstiller mig på at ligge mest muligt på stranden og bade, det lyder heller ikke så tosset ;)

De ferier ser jeg ikke som noget problem sålænge i kan tage i det tempo som du og din krop kan holde til. Og flyveturerne tror jeg nok man kommer over, i hvert fald sålænge man ikke har bækkenløsning.

Men asien-turen er jeg ikke sikker på jeg ville tage på så langt henne, så hellere en charterejse fx. Noget andet du skal tænke på er at du må jo heller ikke få mange vacciner hvis du nu skal rejse til et land hvor det er påkrævet

Jeg håber jeg slipper for bækkenløsning, og uanset at jeg tager det i mit tempo.

Vacciner er selvfølgelig et problem, det må jeg lige tjekke op på. Jeg tror jeg er fuldt dækket ind i forvejen, men må lige høre min læge. Hmmm, må overveje om jeg kan lægge Asiensturen lidt tidligere i graviditeten, det var bare lige noget påske der lå så godt lige der! Uanset bliver billetter ikke bestilt før en måned før eller sådan noget.

Jeg var på kongres i england da jeg var omkring uge 20 og set var en flyvetur på 2,5 time og der havde jeg ingen problemer med hverken rejsen, den mængde vi gik derovre eller noget som helst! Jeg var ikke engang mere træt end jeg plejer..

Vi var i Italien da jeg var ca 28 uger henne og jeg havde ingen problemer med noget som helst her heller.. Kunne ikke gå i maaange timer i varmen ad gangen, men så fik vi jo bare en kaffe eller is og slappede lidt af

Det eneste jeg ville bekymre mig om er skiferien, fordi man kan styrte ret meget, men hvis du står på langrendsski, så tror jeg ikke styrtene er så slemme og hvis du er en dygtig skiløber så er der vel ikke noget problem

Det lyder godt! Jeg kommer til at stornyde en masse cafébesøg ;)

Jeg har ikke tænkt mig at styrte på ski overhovedet :) Skiferien er lige nu den der er mest usikker, så vi må se hvad det bliver til. Alternativet er endnu en storbyferie, og det burde jeg i hvert fald kunne holde til så tidligt tænker jeg.

Det er jo selvfølgelig individuelt fra graviditet til graviditet, men jeg ville godt have kunnet det da jeg var gravid med Clara :)

Super!!

Beklager hvis det er en gentagelse af nogle af de andre svar, men har ikke lige læst dem allesammen igennem.

Jeg vil blot sige at du skal tage højde for at du kan risikere at blive sygemeldt pga et eller andet i graviditeten og så må du ikke rejse udenlands. Det kan jo være ret vigtigt at tage højde for ifht afbestillings forsikring.

Jeg var selv ude og rejse i min 2.graviditet. Blot en charter rejse til Mallorca og det var i uge 12 mener jeg. Det gik helt uden problemer og det var skønt at komme ned i varmen. I denne graviditet har vi været på bil ferie til Holland også omkring uge 12. Det kan så ikke anbefales. Av min rumpe at sidde i bilen så længe, men jeg var så også allerede begyndende rund om maven på dette tidspunkt.

Afbestillingsforsikring SKAL bare være på plads kan jeg høre - generelt tror jeg at jeg vil trippeltchecke vores forsikringer så jeg er godt dækket. Hmm, skal på en lang bilrejse omkring uge 12, så det lyder ikke så sjovt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var på vandreferie i Kroatien da jeg var 12 uger henne, storbyferie i Berlin da jeg var 19 uger henne og Amsterdam da jeg var 24 uger henne.. Kørte til alle destinationer og gik langt slle steder uden problemer.. Der hvor det for mig var hårdest var at køre til kroatien da jeg stadig var træt der... Men altså det er jo meget forskelligt fra person til person min graviditet var let og jeg spinnede til dagen før jeg blev sat igang (41+3).. Jeg siger go så længe du har afbestillingsforsikring ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes du skal tage én rejse ad gangen. Personligt ville jeg ikke gøre det, men jeg har også problemer med ryggen allerede. Efter en time i samme stilling har jeg så ondt i rygge at min gang bliver ret besværet.

Men det er jo super individuelt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som lidt mange rejser, især når du er gravid.. Da jeg var i 17. uge var vi i Grønland efter at have kigger på http://www.greenland.com/da/

Vi kunne simpelthen ikke lade være - der lød så skønt! Terrænet var godt nok lidt barskt for mig, så jeg slappede af og nød den flotte natur, mens far stod på ski. :) Men det er da surt at aflyse en ferie fordi man er gravid. Det synes jeg ikke at man skal!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan lige opdatere med hvordan vi endte med at gøre.

Vi mistede jo desværre barnet inden vi nåede at rejse nogle steder, men blev hurtigt gravid igen bagefter. I denne graviditet har jeg rejst:

uge 5: en uges ferie i Europa - bil 10 timer tur/retur

uge 16-17: to ugers ferie i Europa - bil 10 timer tur/retur

uge 22: en uges ferie i Europa - bil + færge ca. 8 timer tur/retur

uge 29: en uges storbyferie i Europa - fly 2 timer tur/retur

Nå er der under to måneder til termin, og vi har to weekendture planlagt med kortere transporttid inden baby kommer.

Jeg vil sige at alle turene er gået uden problemer, og jeg ville sagtens kunne holde til flere rejser. Det eneste "men" jeg har, er at det var rigtigt hårdt at rejse når jeg var meget træt. Det var jeg på bilturen hjem igen i uge 22, fordi vi var til fest aftenen inden og jeg derfor ikke fik sovet ret meget, og så var jeg det på flyturen i uge 29, fordi vi først var fremme ved midnat, og der var jeg så langt henne at man bare ikke er frisk så sent om aftenen ;) Så det ville jeg nok planlægge efter næste gang - at jeg helst skal være forholdsvis udhvilet på rejsedagene.

Ellers så blev der taget lidt hensyn til mig, ikke ligeså lange gåture som ellers, men varmen havde jeg ingen problemer med, så jeg ville f.eks. sagtens turde rejse til Asien en anden gang. Det var dog rigtigt godt at jeg kunne hvile lidt midt på dagen.

Så andre der overvejer at rejse mens de er gravide - gør det! Jeg nød det i hvert fald! Ville ønske det var blevet til de lidt større rejser også, men sådan blev det bare ikke lige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du maa maerke fter... Hvor godt havde du det i sidste graviditet og minder denne her om den?

Jeg var i Thailand paa bryllupsrejse i uge 18-19-agtigt, mener jeg. Jeg ville ikke have haft lyst tilk vandreture og vi undgik elefantridning, lange ture i speedbaad osv. Vi hyggede os, var paa rolig sejltur osv. men jeg ville ikke have haft lyst til mere vilde eventyr.

Mine ben haevede en smule, men jeg fik salte og gik rundt i poolen i 45min ad gangen hver anden dag. Det goer undervaerker at vade rundt i vand! Flyveturen var helt ok, jeg gik ogsaa ture i flyet og lavede benoevelser - ville ikke have undvaeret stoettestroemper. Det var straks meget mere haardt at flyve til England, da jeg var bare lidt laengere henne, maaske 5+ og da jeg var i uge 34. Men soester skulle immervaek giftes, saa maa man jo afsted ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER