Barbamama

Hvor var babyen henne...

30 indlæg i dette emne

Ja, simpelt spørgsmål: Hvor var jeres baby henne, første gang I havde sex efter fødslen?

Jeg er ikke vild med at Valdemar skal være for langt væk fra både far og mor når han er så lille, men jeg er heller ikke vild med tanken om at han evt. kan høre os :unsure

Jeg er lidt ude i at vi måske må vente til at vi får en altanbarnevogn eller til at han begynder at sove på eget værelse, så vi kan lukke døren og bare have en babyalarm derinde... Alternativt har min svigermor tilbudt at hun kunne komme herop, hente Valdemar, køre en tur i barnevognen en lille times tid, og så komme tilbage igen... Det kunne jo også være fint. :)

Men ja, hvor havde I andre babyen første gang? Kunne I have sex, mens babyen sov i samme rum/lejlighed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har din svigermor tilbudt at køre en tur med barnevognen så I kan ha sex :D

Jeg tror bare at vores baby sov trygt i sin vugge ved fodenden af sengen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har din svigermor tilbudt at køre en tur med barnevognen så I kan ha sex :D

Jeg tror bare at vores baby sov trygt i sin vugge ved fodenden af sengen.

Haha, det var også min første tanke.... Frisk svigermor :D :D :respekt

........ Charlie sov på sit værelse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg tror nok, at svigermor bare sagde "så I kan være lidt alene", men det skulle ikke undre mig, om det var dét behov, hun tænkte på :lolhit Hun er nu fin, den kære svigermor :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemme hos min mor :D Hun havde tilbudt at tage ham et par timer, så vi lige kunne få noget kæreste-tid sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, jeg taenkte ogsaa lige, at I da er vaeldigt aabne omrking den slags i jeres familie laugh.gif

Min mand kunne ikke med Noah inde i maven og jeg kan ikke med Noah i rummet - saa her har vi endnu ikke whistling.gif Men han maa ind i sin tremmeseng paa babyvaerelset og sove til eftermiddag en dag og saa maa vi faa det overstaaet med den foerste gang. Det er vaerelset ved siden af, saa det kan jeg godt leve med. rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun lå i sin lift i sin seng i soveværelset. Vi havde dog sat den over til væggen :rolleyes

Anden gang var på sofaen, mens Anna sov i soveværelset ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He! Nogle gange altså... !! Så kan vi mennesker være lidt småfjollede whistling.gif Det er da vist ikke for ingenting at mange mænd oplever jalousi efter fødslen.

En baby på et par uger ANER jo ikke hvad der foregår og har ingen referenceramme. Jeg vil vove den påstand, at jeres parforhold tager større skade af den procedure med så stor afholdenhed end jeres barn gør af at høre et grynt eller to mens det sover trygt.

Jeg kan da huske at vi havde gang i det allerede 3 uger efter fødslen, og fra 5.uge jævnligt... og med baby i vuggen i samme rum. Godt nok skulle jeg lige bruge lidt krudt på at fokusere. "Tænk mand, ikke baby!!" var mantraet lige et par enkelte gange... Men altså.. sæt hjul på vuggens ben og så tril baby udenfor døren imens. Eller brug et andet rum i huset. Brug middagsluren i barnevognen i weekenderne til at pleje din mand, eller genopdag fordelen ved en quickie i en snæver vending...

At vente til babyen er ude af soveværelset er jo for manges vedkommende op mod halve og hele år... eller mere. Jeg ville ikke undre mig hvis min mand længe inden blev så frustreret og desperat, at han for længst var løbet væk, hvis jeg behandlede ham sådan dry.gif

Husk nu piger, sex er god bækkenbundstræning 0009.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise lå i liften, som stod lige ved siden af sengen, så hun var ganske tæt på. Senere har hun ligget i barnevognen, som også har stået i soveværelset. Hun vågner ikke på trods af at jeg kan være ret så højlydt :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maja har også bare sovet i liften i soveværelset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I liften ved siden af, tror ikke August tog skade af at høre hans forældre :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg kan høre, at der er stemning for at det er helt ok, at baby ligger i liften i samme rum imens. :) Ih, jeg synes bare Valdemar virker så opmærksom og han vågner nogle gange uden en lyd :P I har sikkert ret i, at de ikke opdager en fis, men jeg tvivler på at jeg ville kunne fokusere. :unsure Men jeg begynder også at tro, at det bare handler om, at jeg skal have "skubbet mig selv over tærsklen". :rolleyes

Nu må vi lige se, om lægen overhovedet siger god for sex til 8 ugers undersøgelsen. Og så tror jeg, at Valdemar bliver puttet grundigt i tremmesengen en lørdag eftermiddag eller noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang blev Erica passet da vi skulle til bryllup og blev og overnattede på hotellet. Hvad vi gjorde indtil hun begyndte at sove på eget værelse husker jeg simpelthen ikke! Jeg tror faktisk hun blev passet hver gang, da hun sov meget let og vi gad ikke blive afbrudt af en grædende baby...

Nahj nu jeg tænker mig om blev vi også afbrudt af hende, så vi har da også forsøgt os selvom hun sov - tror mest det var i stuen mens hun sov i soveværelset...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva lå i sin vugge i fodenden af sengen :)

Ellers har vi gjort det andre steder i huset, ved lurerne i weekenden - eller så er J kommet tidligere hjem fra arbejde, da Maliva var startet i dp :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i tvivl om hvor han var første gang, men jeg er ret sikker på at han var på eget værelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har børnene ligget og sovet i soveværelset, mens vi har været i stuen.

Jeg kan SLET ikke forene tanken om at baby skal være i samme rum

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun sov i sin vugge for enden af sengen... Vi har kun prøvet en eneste gang at hun er vågnet...Jeg tror så ikke at det var pga vi larmede, men fordi hun havde tabt sutten :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mads lå og sov i sin kravlegård i stuen - mens vi havde alarmen tændt. Men det var vist mere fordi, vi var i tvivl om, hvor meget det ville vække ham at flytte ham med os, og det ville vi ikke risikere med de planer, vi havde :D Efterfølgende har han bare ligget i vuggen ved siden af sengen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste engang en artikel hvor der var en psykolog der mente, at babyer har godt af at høre forældrene have sex. Det skulle gøre dem til mere stille og rolige babyer :) Så kom i bare i sving :P :P

Jeg tror bestemt ikke babyer tager skade af at høre deres forældre have sex, så da Sofia var helt lille var hun inde i sin lift i soveværelset.. Jeg har det langt værre ved tanken om vores 6 årige. Tænj hvis hun hører noget eller kommer vadende ind i det samme - Ej,ej,ej, den tanke er virkelig ækel for mig :o :o Så lige af hensyn til hende passer vi virkelig meget på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste engang en artikel hvor der var en psykolog der mente, at babyer har godt af at høre forældrene have sex. Det skulle gøre dem til mere stille og rolige babyer :) Så kom i bare i sving :P :P

Seriøst??? :blink Det synes jeg virker mærkeligt :blink At de ikke opdager det, kan jeg sagtens forestille mig, men at de ligefrem har godt af det, det lyder da lidt weird synes jeg :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje var bare i værelset eller lå i sin barnevogn ude i gangen... Vi har måtte afbryde mange gange pga sulten baby hi hi..

Jeg tænker lidt at baby har jo kunne høre inde i maven fra uge 20, så han har nok hørt de lyde mange gange før ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså i gamle dage, hvor man ikke havde så meget plads, så lå børnene jo også og sov i soveværelset og har jo også i en ældre alder hørt deres forældres sexliv.

Jeg tror altså heller ikke, at der sker noget ved at baby sover ved siden af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså i gamle dage, hvor man ikke havde så meget plads, så lå børnene jo også og sov i soveværelset og har jo også i en ældre alder hørt deres forældres sexliv.

Jeg tror altså heller ikke, at der sker noget ved at baby sover ved siden af.

Jeg tror det har meget med samfundet og folks egen indstilling at gøre - hvad man gør det til. Dengang var det jo sikkert en helt naturlig ting og børn og forældre synes ikke at der var noget underligt i det. Men hvis man som forældre er meget tys tys og pinlig omkring det - ja så bliver det også til noget underligt noget for børnene. (ikke at jeg opfordrer til at have sex i ældre børns samvær :lolhit det er blot skægt som tiderne og vores holdninger skifter)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når barnet er SÅ lille, så er jeg bedøvende ligeglad :whistling De aner ikke hvad det er de "ser/hører" når de er så små, så det har jeg ikke dårlig samvittighed over.. Det værste er sådanset bare at det er træls at blive afbrudt hvis baby vågner <_< Men nu sover vores på 7½ måned ikke længere i soveværelset sammen med os og så er det ikke noget vi skal tænke på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig haft problemer med en sovende baby i samme rum (andet end når der kom babylyde og mælken begyndte at flyde - ret distraherende).

Til gengæld havde jeg engang en kat der troeligt hoppede op i fodenden og sad og vippede hovedet i takt - den røg ud!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER