TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

LORTE tiger!!!  :klap

SKRID!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan jeg godt forstå. Jeg skal være alene med Freja fra onsdag til søndag.

Er første gang vi skal være helt alene, så er spændt på hvordan det bliver. Specielt fordi vi er midt i tigerspring...

 

Det er vi også.. Og spørg lige om jeg fik koldsved da jeg lørdag morgen opdagede 5-6 røde prikker.. :blink Men der er da ikke kommet skoldkopper endnu, og far kommer hjem i eftermiddag! Pyyh! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han ligger tit med numsen bar i 30 Min, så tænker, at den er tør :unsure lanolin som i det til brysterne?

Jep :D jeg bruger brystcremen fra Medela, den har virket perfekt til både mors bryster og baby's numse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah fylder 10 mdr i morgen... Håber han er som Aron!!! Pt har han fået 3 (tre!) flasker siden han blev puttet til aften. Der er bare intet andet det virker :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aron fik natflaske indtil han selv sagde fra omkring 10 mdr.

Min sp foreslog at trappe ud, men hendes forslag var, at når han vågnede at jeg prøvede bare at give sut et par gange, og hvis det ikke var nok, så give flaske. Og sut var sgi aldrig nok :lol :lol :lol

Drømmeflaske prøvede jeg et par gange men så ville han have både den og natflasken, så det gav mere urolig søvn :lol

Men fra ca 10 mdr holdt han op med at ville have flasken og ville have sut kun. Ret meget fra den ene dag til den anden.

Så så længe Storm spiser fint om dagen, ville jeg lade ham selv styre det :-)

Du er en engel.. Du bekræfter mig 100% i det jeg har tænkt at gøre! Tak søde! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler ikke at vores sundhedsplejerske lytter :boo hun vil have mig til at stoppe med at amme Immanuel, fordi han ikke tager nok på, men samtidig ved jeg at han får nok hos mig :( Han gylper bare alt op igen, hele tiden :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler ikke at vores sundhedsplejerske lytter :boo hun vil have mig til at stoppe med at amme Immanuel, fordi han ikke tager nok på, men samtidig ved jeg at han får nok hos mig :( Han gylper bare alt op igen, hele tiden :boo

 

Er han blevet undersøgt for refluks? mener da det kan behandles?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er han blevet undersøgt for refluks? mener da det kan behandles?

Nej, det vil de ikke undersøge ham for. På trods af, at de har set hans gylpe mængde. Men han er blevet undersøgt for noget forsnævring i tarmen. Havde han heldigvis ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Logan er bare en supermand til de vacciner! Han græd kun da lægen stak ham og ellers var han bare rolig. :)

Sej gut!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det vil de ikke undersøge ham for. På trods af, at de har set hans gylpe mængde. Men han er blevet undersøgt for noget forsnævring i tarmen. Havde han heldigvis ikke :)

Øv at de ikke vil undersøge ham! Er det på Hvidovre I er? I kan uanset prøve rådene mod refluks, altså at holde ham oprejst i en halv time efter hvert måltid, holde ham mest muligt oprejst generelt, hæve hovedegærdet på sengen, hovedeenden af puslepladsen etc. Det kan også hjælpe at bøvse ham grundigt af både undervejs i måltidet og bagefter. Held og lykke med det, håber uanset det bliver bedre snart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv at de ikke vil undersøge ham! Er det på Hvidovre I er? I kan uanset prøve rådene mod refluks, altså at holde ham oprejst i en halv time efter hvert måltid, holde ham mest muligt oprejst generelt, hæve hovedegærdet på sengen, hovedeenden af puslepladsen etc. Det kan også hjælpe at bøvse ham grundigt af både undervejs i måltidet og bagefter. Held og lykke med det, håber uanset det bliver bedre snart.

Det er så :numse nej, vi er i Aalborg :) vi følger allerede de råd, Men tusind tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er N taget afsted og jeg skal nu være alene-mor indtil han kommer hjem søndag aften. Puha, synes der er længe til søndag

 

Til gengæld så fortjener Freja verdens største guldstjerne for at for første gang i snart 14 dage at falde i søvn uden skrig og skrål og inden 22.30. Hun faldt stille og roligt i søvn kl 19.30 og sov hele aftenen, så der blev tid til kæreste-hygge i går :loveshower

 

Håber det betyder at tigerspringet er ved at slippe sit lede tag i min stakkels baby, så jeg ikke skal kæmpe med den dumme tiger selv hver aften

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så :numse nej, vi er i Aalborg :) vi følger allerede de råd, Men tusind tak :kiss

Det er bare så hårdt! Vi oplevede at egen læge var den eneste der tog reflukssymptomerne seriøst. Vires gylpede dog ikke, men havde såkaldt silent reflux, og fik medicin mod mavesyre. Jeg glemte et råd; at bruge bæresæle/vikle/slynge. Hvis han kan ligge i den udstrakt, men med hovedet over resten af kroppen, så kan det aflaste lidt. Det var af og til den eneste måde vi fik vores søn til at sove...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare så hårdt! Vi oplevede at egen læge var den eneste der tog reflukssymptomerne seriøst. Vires gylpede dog ikke, men havde såkaldt silent reflux, og fik medicin mod mavesyre. Jeg glemte et råd; at bruge bæresæle/vikle/slynge. Hvis han kan ligge i den udstrakt, men med hovedet over resten af kroppen, så kan det aflaste lidt. Det var af og til den eneste måde vi fik vores søn til at sove...

Vores læge i dag tog os seriøst, så vi er nu henvist til udredning :wee tak for tip med slynge, vi har netop købt en :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores læge i dag tog os seriøst, så vi er nu henvist til udredning :wee tak for tip med slynge, vi har netop købt en :)

Det var dog dejligt, det er simpelthen ikke i orden, at man skal kæmpe så meget for at få sine børn undersøgt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre Skruk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores læge i dag tog os seriøst, så vi er nu henvist til udredning :wee tak for tip med slynge, vi har netop købt en :)

Hvor dejligt. Det er så frustrerende hvis man ikke føler man bliver hørt.

Håber I får nogle svar og hjælp til lille Immanuel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak piger :) hvor elsker jeg bare bk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores læge i dag tog os seriøst, så vi er nu henvist til udredning :wee tak for tip med slynge, vi har netop købt en :)

Dejlige nyheder! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah har lært at drikke selv :yay Ikke uden uheld, men endelig er han godt på vej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er træt med træt på :zzz

 

Er træt af:

- at det her lortetigerspring bare bliver ved og ved

- at tigerspring åbenbart primært påvirker Frejas søvn og at det nu tager min. 45 min at få hende til at falde i søvn, når det lige gik så godt inden tigerspring

- at det eneste der kan få Freja til at falde i søvn er at gå med hende i viklen

- at lige gyldigt hvad jeg gør, så er det første Freja gør når hun kommer i viklen at gylpe ud over det hele

- at Freja sked igennem sin første ble igår - i autostolen...

- at N ikke er hjemme

- at jeg er så træt så jeg slet ikke rigtig glæder mig til Freja skal med i svømmehal for første gang i eftermiddag....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv Ema :kram

Håber det snart slutter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede Noahs sommerjakke var blevet væk, men fandt den i en kurv på toppen af varmeskabet i dag :glad

Inden da, nåede jeg dog at købe en ny jakke til den nette sum af 37 kr... Eneste problem er, at det er str 74, så Noah kan kun lige passe den når den er lukket.

Nu kan jeg ikke finde ud af om jeg skal få pengene retur... Det er jo tæt på ingen penge, men på den anden side kan han heller ikke passe den ret længe...

Og nej, de havde ikke en str. 80 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storm får ymer med frugtmos og havregryn.. :)

Bare vær opmærksom på at ymer ikke anbefales til børn under 1 år pga det høje protein indhold, det kan de ikke nedbryde ordentligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare vær opmærksom på at ymer ikke anbefales til børn under 1 år pga det høje protein indhold, det kan de ikke nedbryde ordentligt :)

Vil det så egentlig også sige at kød og fx bønner, kikærter (hummus) og så'n også er lidt fyfy?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER