TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Laver du dem bare af alm havregrød JustMe? Og kan de holde sig flere dage?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Piger, hvad giver i jeres børn til morgenmad? Herhjemme har Elliot fået havregrød eller øllebrød den sidste måneds tid, men han gider det bare IKKE mere.. Ind i mellem giver jeg brød når han har afvist, men jeg synes egentlig ikke han skal have brød til både morgen og frokost. Hvad giver i andre?

Altså her får hun havregrød, men du kunne evt bage sunde pandekager (med havregryn, boghvedemel, quinoa, banan, æg og mælk) du får lige opskriften her:

Pandekager:

1 dl quinoa

3 dl mel (jeg bruger boghvedemel, mandelmel, lidt hvedemel eller hvad der nu er)

1 dl havregryn

2 tsk bagepulver

1 most banan

4 dl vand

Evt vanillepulver (ikke sukker)

Kog 1 dl quinoa med 2 dl vand (plejer det at være, læs evt på pakken). Husk at skylle dem før du koger.

Bland alle dele sammen.

Steg dem evt i kokosolie og alm olie/smør. Kokosolie giver en lækker smag. Men ikke alle kokosolier kan bruges til stegning, så evt suppler med alm olie.

Og så putter jeg dem i fryseren, og tager op ind i mellem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, alm havregrød blandet med grahamsmel, lidt vanilje og et æg, mener jeg. Kan evt. finde opskriften?

Og ja, det kan godt holde sig... 4 dage ihvertfald. Tror jeg blev enig med mig selv efter 4 eller 5 dage at smide dem ud :) Jeg puttede dem i fryseren af nogle portioner som passede til måske 2-3 dage :)

Det må du meget gerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

  :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

 

Kan slet slet ikke få armene ned, er så imponeret over min fantastiske lille Freja, som blev døbt i lørdags.

Vores lejlighed har nu i fire dage været belejret af familie og venner, der selvfølgelig alle skulle se hvordan vi boede når nu de var kommet hele vejen til Sverige. Og lige meget hvad der skete, så var Freja bare sit lille storcharmerende selv og klarede bare det hele til UG med kryds og slange.

Og ja, hun behøvede lige i slyngen for at falde i søvn lørdag aften, men det var så også hvad der har været af reaktion.

Har bare verdens sejeste datter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså her får hun havregrød, men du kunne evt bage sunde pandekager (med havregryn, boghvedemel, quinoa, banan, æg og mælk) du får lige opskriften her:

Pandekager:

1 dl quinoa

3 dl mel (jeg bruger boghvedemel, mandelmel, lidt hvedemel eller hvad der nu er)

1 dl havregryn

2 tsk bagepulver

1 most banan

4 dl vand

Evt vanillepulver (ikke sukker)

Kog 1 dl quinoa med 2 dl vand (plejer det at være, læs evt på pakken). Husk at skylle dem før du koger.

Bland alle dele sammen.

Steg dem evt i kokosolie og alm olie/smør. Kokosolie giver en lækker smag. Men ikke alle kokosolier kan bruges til stegning, så evt suppler med alm olie.

Og så putter jeg dem i fryseren, og tager op ind i mellem

 

Tak! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i så også nogle gode forslag til mellemmåltider? Uden mælk? :) er totalt ideforladt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv Liam har været vågen en hel time - har lige puttet sig - og han græd og græd.. Ville hverken have babs (som ellers ALTID virker) og ville ikke være i sengen, men ville heller ikke være på arm!! Bette pus.

Men nu sover han da..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i så også nogle gode forslag til mellemmåltider? Uden mælk? :) er totalt ideforladt

Her bruger jeg så pandekagerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

  :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

 

Kan slet slet ikke få armene ned, er så imponeret over min fantastiske lille Freja, som blev døbt i lørdags.

Vores lejlighed har nu i fire dage været belejret af familie og venner, der selvfølgelig alle skulle se hvordan vi boede når nu de var kommet hele vejen til Sverige. Og lige meget hvad der skete, så var Freja bare sit lille storcharmerende selv og klarede bare det hele til UG med kryds og slange.

Og ja, hun behøvede lige i slyngen for at falde i søvn lørdag aften, men det var så også hvad der har været af reaktion.

Har bare verdens sejeste datter

 

Det var da smadder dejligt Ema!

 

Håber du blev tilfreds med frisør resultatet også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da smadder dejligt Ema!

Håber du blev tilfreds med frisør resultatet også :)

Gud ja, har da helt glemt at jeg lovede et billede. Må lige se om jeg ikke kan få smidt et op. Men jo , blev meget tilfreds ved frisøren.

Og ja det var virkelig skønt at hun bare tog det hele i stiv arm. Faktisk tror jeg det var mig selv der fik det største meltdown, da jeg lige pludselig ikke kunne finde ro nogen steder. Troede jeg skjulte det meget godt, men begge bedstemødre havde opdaget det. Det var heldigvis dagen før dåben og resten af tiden var ikke noget problem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud ja, har da helt glemt at jeg lovede et billede. Må lige se om jeg ikke kan få smidt et op. Men jo , blev meget tilfreds ved frisøren.

Og ja det var virkelig skønt at hun bare tog det hele i stiv arm. Faktisk tror jeg det var mig selv der fik det største meltdown, da jeg lige pludselig ikke kunne finde ro nogen steder. Troede jeg skjulte det meget godt, men begge bedstemødre havde opdaget det. Det var heldigvis dagen før dåben og resten af tiden var ikke noget problem

Og måske et billede fra dåbsdagen:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liam har fravalgt brystet i går aftes inden putning - han ville dog gerne have kl 01 i nat - han afviste det også i formiddags og igen her til aften..

Er spændt på om han så vil have lidt igen i nat..

Men av min babs siger jeg bare - den er totalt spændt :(

Er det ikke for tidligt at undvære brystmælk, når han er kun lige knap 9 mdr?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liam har fravalgt brystet i går aftes inden putning - han ville dog gerne have kl 01 i nat - han afviste det også i formiddags og igen her til aften..

Er spændt på om han så vil have lidt igen i nat..

Men av min babs siger jeg bare - den er totalt spændt :(

Er det ikke for tidligt at undvære brystmælk, når han er kun lige knap 9 mdr?

Jeg stoppede helt med at amme da vigga var lige knap 9 måneder - det valgte hun selv. Derefter fik hun bare vand og 1/2 liter sødmælk af kop.

SP sagde at normalt hvis man stoppede med at amme før 12 måneder så gav man erstatning, men da vigga aldrig havde fået erstatning eller sutteflaske synes hun bare vi skulle fortsætte med at give sødmælk af kop når det nu gik så fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo den grød hun fik helt i starten brugte jeg MME i, nan brikker. Malkede ud et par gange men synes ikk det var besværet værd. For mig betød det ikke noget hun fik MME i grød. Da hun var de 9 måneder fik hun ikk længere MME i grød men bare alm mælk og en smørklat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Immanuel har skreget uafbrudt de sidste 4 timer :( Han nægter flaske, bryst, har fået en ren ble og vil ikke sove:( ØV, øv :( Hvad kan det være?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Immanuel har skreget uafbrudt de sidste 4 timer :( Han nægter flaske, bryst, har fået en ren ble og vil ikke sove:( ØV, øv :( Hvad kan det være?

Tigerspring? Varmen? :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tigerspring? Varmen? :kram

Går tigerspring ikke efter termin? Så er han nemlig præcis to uger i dag :) vi har kun 20 grader i soveværelset, så tænker ikke det er varmen :unsure

Tusind tak for kram! Har du andre bud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Går tigerspring ikke efter termin? Så er han nemlig præcis to uger i dag :) vi har kun 20 grader i soveværelset, så tænker ikke det er varmen :unsure

Tusind tak for kram! Har du andre bud?

Jeg synes det er meget forskelligt, om tigerspringet går efter den fødte alder eller den forventede alder (terminen) :) Nu gik jeg over tid, men nogle gange har tigerspringet passet med M.'s terminsalder og igen andre gange har det været terminen :) Nogle er "helt efter bogen"

Og andre springer i det :)

Håber I fandt ro :kram2

Kan han have ondt i maven? De gange, altså som spæd, hvor M. Skreg helt vildt var bla. sidste aften før vi skulle hjem fra barselshotellet, det måtte de hjælpe hende med at komme af med afføring :( Og aftenen efter hvor vi var kommer hjem- det var så pga. Sult :(

Det er svært med den lille størrelse, man kan kun prøve sig frem :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Immanuel har skreget uafbrudt de sidste 4 timer :( Han nægter flaske, bryst, har fået en ren ble og vil ikke sove:( ØV, øv :( Hvad kan det være?

Han er jo nok bare lille ;) maven driller nemt i sådan en alder og samtidig forstår de jo ingenting af hvad der sker. Håber det gik over eller i fandt ud af noget og han fandt ro

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede helt med at amme da vigga var lige knap 9 måneder - det valgte hun selv. Derefter fik hun bare vand og 1/2 liter sødmælk af kop.

SP sagde at normalt hvis man stoppede med at amme før 12 måneder så gav man erstatning, men da vigga aldrig havde fået erstatning eller sutteflaske synes hun bare vi skulle fortsætte med at give sødmælk af kop når det nu gik så fint

Hvordan pokker får jeg ham til at drikke en 1/2 liter sødmælk!!! Han drikker jo ca. 1/4 kop til måltiderne :blink Gælder det mælk også som man putter i havregrøden? Og gæler smør og ost også?

Liam vil ikke tage sutteflaske og har aldrig fået mme..

Nå men situationen gentog sig - det sidste døgn er han "kun" bålet ammet kl 01 (Nøj hvor det lettede - havde et håndklæde med i seng fordi brystet var SÅ spændt at det dryppede derfra!!!)

Så så længe han vil have en ammetår om natten, så fortsætter vi med det!! Men når jeg starter på arbejde er det slut - jeg har et par nattevagter..

Men hvor er det vildt at han sådan siger fra..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan pokker får jeg ham til at drikke en 1/2 liter sødmælk!!! Han drikker jo ca. 1/4 kop til måltiderne :blink Gælder det mælk også som man putter i havregrøden? Og gæler smør og ost også?

Liam vil ikke tage sutteflaske og har aldrig fået mme..

Nå men situationen gentog sig - det sidste døgn er han "kun" bålet ammet kl 01 (Nøj hvor det lettede - havde et håndklæde med i seng fordi brystet var SÅ spændt at det dryppede derfra!!!)

Så så længe han vil have en ammetår om natten, så fortsætter vi med det!! Men når jeg starter på arbejde er det slut - jeg har et par nattevagter..

Men hvor er det vildt at han sådan siger fra..

Her var det ikk noget problem med den halve liter, hun kunne drikke en hel liter hvis hun fik lov ;) hun er en bæller ;) men ja mælk i maden tæller også med, men tror ikk ost og smør gør, men en fra min MG fik at vide at kunne hun ikk få en halv liter mælk i datteren skulle hun skrue op for ost og smør

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Betty87: hvis han spise ymer/a38 eller lignende tæller det med i den halve liter :)

Noah er bestemt heller ikke god til at drikke af glas, men får stadig to flasker til aften/nat, så med en portion ymer er han dækket ind mht mælk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ved at introducere tykmælk, som bliver eftermiddagssnack.. Men hvis han drikker ca. 1/2 dl mælk til de 5 måltider, som vi nu er oppe, så er vi jo halvvejs.. Og en portion tykmælk!! Og jeg tynder altid havregrøden/øllebrøden op med mælk + natamningen + ost / ostehaps og smør, så burde han få nok kalk og mælk over dagen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og måske et billede fra dåbsdagen:)

Jeg kan da slå to fluer med et smæk kan jeg

 

Har ikke fået alle billeder fra dåben endnu, men det her er det der bedst viser både mit hår og dåbsbarnet indtil videre

 

klip_zps045beeac.jpg

 

P.S mit hår var klassisk leverpostej-farvet inden frisørbesøget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en dejlig datter, og flot hår Ema:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER