TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Vega har lige sagt sit første ord: FAR :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vega har lige sagt sit første ord: FAR :wub

 

:biglove Hvor er det kæmpe stort! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:biglove Hvor er det kæmpe stort!

Ja, det er helt vildt!!!! :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega har lige sagt sit første ord: FAR :wub

 

nååårh hvor stort - det første ord  :kuller  så er faren nok stolt hva? Her øver Jimmy MEGET far :D men af en eller anden grund så kan hun nu snart sige alt undtagen far :D HAHAHA det er lidt komisk, men også lidt synd for han øver så meget med hende ;) I dag sagde hun dog baar og rakte ud efter ham, meeeeen den er ikke god nok haha.

 

Så må du lige få øvet lidt så Mor blir det næste hun kan ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nååårh hvor stort - det første ord :kuller så er faren nok stolt hva? Her øver Jimmy MEGET far :D men af en eller anden grund så kan hun nu snart sige alt undtagen far :D HAHAHA det er lidt komisk, men også lidt synd for han øver så meget med hende ;) I dag sagde hun dog baar og rakte ud efter ham, meeeeen den er ikke god nok haha.

Så må du lige få øvet lidt så Mor blir det næste hun kan ;)

Faren har ikke hørt det :D hun sagde det i morges, lige efter han var taget på arbejde. Jeg sagde "så gik far på arbejde", hvor hun så sagde "far" :D

Og jeg har ellers øvet "hov" med hende, så det kom lidt ud af det blå.. :)

Stakkels Jimmy, haha :) mon ikke snart det kommer.

Og ja, nu øver vi ikke længere hov, men mor :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faren har ikke hørt det :D hun sagde det i morges, lige efter han var taget på arbejde. Jeg sagde "så gik far på arbejde", hvor hun så sagde "far" :D

Og jeg har ellers øvet "hov" med hende, så det kom lidt ud af det blå.. :)

Stakkels Jimmy, haha :) mon ikke snart det kommer.

Og ja, nu øver vi ikke længere hov, men mor :loveshower

lyder som en god ide at skifte hov ud med mor ;) herhjemme er jeg liiidt træt af hov haha. Vigga kigger på mig, siger hov og smider det hun sidder med på gulvet  :rolleyes hmm det er vist ikke hov så ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lyder som en god ide at skifte hov ud med mor ;) herhjemme er jeg liiidt træt af hov haha. Vigga kigger på mig, siger hov og smider det hun sidder med på gulvet :rolleyes hmm det er vist ikke hov så ;)

Hahaha :Lol

Vega siger dog ikke hov, men kigger på mig og smider gaflen og kigger langt efter den :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh - Elliot har lige knaldet panden ind i Rasmus' fortand.. Der skete heldigvis ikke andet end en lille bule.. Klodsmajor! :lol :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oki piger så er spørge Jørgen her på igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en lækker uld-dragt fra Joha. Den er dejlig lun, og den er perfekt til transport ud til bilen, i bilen osv. Det er jo ikke fordi de skal ligge på jorden eller noget, når de er den størrelse.

Det er den her: LINK

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en lækker uld-dragt fra Joha. Den er dejlig lun, og den er perfekt til transport ud til bilen, i bilen osv. Det er jo ikke fordi de skal ligge på jorden eller noget, når de er den størrelse.

Det er den her: LINK

Dem har vi haft to af, og været MEGET glade for :) Vil afgjort have sådan en igen, hvis vi får lillebrøster i kold tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Immanuel har for 3 gang oversprøjtet faren med lort :lol :lol :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Immanuel har for 3 gang oversprøjtet faren med lort :lol :lol :lol

Det er altid sjovt, især når man ikke selv bliver ramt. :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altid sjovt, især når man ikke selv bliver ramt. :respekt

Ja :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I behøver ikke købe flyverdragt. Vi har en dreng fra start november, og han havde dejlige uldbodystockings på altid i starten. Hvis vi skulle ud fik han en ulddragt udover, evt. blot dyne/tæppe og hue. Han lå i voksiposen da han var ude i barnevognen. Vi har haft et naturligt varmt barn fra start. Tror I gør klogt i, at se an hvad I behøver, alt efter barnet og hvad det viser sig, at I bliver glade for at bruge. Hvis I gerne vil købe noget nu, så ville jeg satse på uld og uld/silke-bodystockings i god kvalitet, og måske en uld heldragt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega er fra august, og vi havde ikke flyverdragt. Den fylder for meget i autostol. De er mere sikre, hvis de ikke har for meget tøj på. Så her blev det en uld eller fleecedragt + evt dyne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andrea er fra november, og vi havde en flyverdragt (da jeg ikke kunne stå for den i graviditeten), og hun har slet ikke brugt den nær nok. Hun er også et meget varmt barn. Jeg ville nok vælge en uld eller fleecedragt, det brugtes i meget mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Piger, hvad giver i jeres børn til morgenmad? Herhjemme har Elliot fået havregrød eller øllebrød den sidste måneds tid, men han gider det bare IKKE mere.. Ind i mellem giver jeg brød når han har afvist, men jeg synes egentlig ikke han skal have brød til både morgen og frokost. Hvad giver i andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Piger, hvad giver i jeres børn til morgenmad? Herhjemme har Elliot fået havregrød eller øllebrød den sidste måneds tid, men han gider det bare IKKE mere.. Ind i mellem giver jeg brød når han har afvist, men jeg synes egentlig ikke han skal have brød til både morgen og frokost. Hvad giver i andre?

Jeg giver Liam:

Øllebrød - varierer med forskelligt frugtmos som topping - nogen gange går han det bare som det er eller med en klat smør

Havregrød - varieret med mælk/smør (nogengange lidt kanel) eller olie/frugtmos

Hirsegrød - variationerne ligesom havregrød

Nogen gange blander jeg forskellige gryn sammen til en grød alt efter hvad jeg lige har: boghvede, hirse, havre, fuldkorn mm.

Og ellers kan jeg godt finde på at give ham et stykke pære/banan/æble/etc. i hånden mens jeg giver ham grøden ind imellem..

Ellers så prøv evt med tykmælk/ymer, hvis han er til det..

Tror det handler om variation, så det ikke bliver kedeligt (siger hende som spiser havregryn næsten hver morgen ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver Liam:

Øllebrød - varierer med forskelligt frugtmos som topping - nogen gange går han det bare som det er eller med en klat smør

Havregrød - varieret med mælk/smør (nogengange lidt kanel) eller olie/frugtmos

Hirsegrød - variationerne ligesom havregrød

Nogen gange blander jeg forskellige gryn sammen til en grød alt efter hvad jeg lige har: boghvede, hirse, havre, fuldkorn mm.

Og ellers kan jeg godt finde på at give ham et stykke pære/banan/æble/etc. i hånden mens jeg giver ham grøden ind imellem..

Ellers så prøv evt med tykmælk/ymer, hvis han er til det..

Tror det handler om variation, så det ikke bliver kedeligt (siger hende som spiser havregryn næsten hver morgen ;) )

 

Det er nemlig lidt som om han afviser alt grød - han vil have "rigtig" mad. Men jeg kan prøve med naturel yoghurt :super 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storm får ymer med frugtmos og havregryn.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig lidt som om han afviser alt grød - han vil have "rigtig" mad. Men jeg kan prøve med naturel yoghurt :super

Og det hjælper heller ikke hvis han selv sidder med et stykke frugt og du så ind imellem giver ham noget grød?

Ellers prøv bananpandekager!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke særlig pædagogisk korrekt, men ih hvor er jeg dog glad for Disney Junior når man er snottet og manden er på arbejde...

Heldigvis er Noah også glad for det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det hjælper heller ikke hvis han selv sidder med et stykke frugt og du så ind imellem giver ham noget grød?

Ellers prøv bananpandekager!

 

Jo, lidt.. men vi taler om et par bidder eller to mere end ellers.. Bananpandekager er også en god ide! Det må vi prøve!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER