TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Pada og FruLR, evt andre med 8-9 mdrs babyer: Hvor mange lure sover jeres søde små? De sidste par dage har lillemanden kun villet sove 15-20 minutter til første lur her ved 09-tiden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Elliot tog til gengæld revanche i nat.. Han blev puttet kl. 20, vågnede 22.30 og spiste, og så vågnede jeg ved at Rasmus var ved at skifte ham på værelset kl. 08.20.. :blink :yay Kææææft det var lækkert! Og det er tydeligt at mærke på stemningen i huset at vi allesammen har sovet godt. Vi sang og dansede under morgenmaden og Elliot ligger og leger alene på gulvet mens Rasmus er i bad og jeg slapper af på BK. Det var ikke sket igår - der sad han på skødet og smågræd hele tiden..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pada og FruLR, evt andre med 8-9 mdrs babyer: Hvor mange lure sover jeres søde små? De sidste par dage har lillemanden kun villet sove 15-20 minutter til første lur her ved 09-tiden...

 

Han sover 2 lure. Men længden svinger rigtig meget her. Han får den første lur 2-3 timer efter han er stået op. Den kan vare alt fra 30 min til 2 timer! Og så bliver han puttet til den næste (og sidste) lur ca 3 timer efter han er stået op fra den første. Den kan også variere meget, men hvis den første har været kort, er den næste som regel lang og omvendt. Og så bliver han puttet kl. 19.30-20..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pada og FruLR, evt andre med 8-9 mdrs babyer: Hvor mange lure sover jeres søde små? De sidste par dage har lillemanden kun villet sove 15-20 minutter til første lur her ved 09-tiden...

Storm står jo ret tidligt op, så han tager 3 lure om dagen. Han står op kl. 6 ca., ved 7tiden er han klar til første korte lur på max en time! Ved 10tiden tager han 1,5-2 timer og det samme omkring kl. 14.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pada og FruLR, evt andre med 8-9 mdrs babyer: Hvor mange lure sover jeres søde små? De sidste par dage har lillemanden kun villet sove 15-20 minutter til første lur her ved 09-tiden...

En typisk dag kan være:

Op kl. 06.30

Første lur: 9.00-10.00

Anden lur: 13.30-15.00

Sove til nat 20.30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er nu 10,5 måned.

Op 5/5.30 (ønsker han kan sove til 6, men det er ikke lige en del af Noahs plan..,)

Lur 9-10.30

Lur 13-14.30

Puttes 19.00

Lurerne varierer MEGET. Nogen dage sover han samlet 1,5 time, andre dage 4 timer.

Omkring de 8-9 måneder havde han en periode hvor han kun ville sove een lur. Den er han heldigvis kommet over, for det var alt for lidt, og han var total cranky om aftenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Piger, hvor meget gør I ud af det der med, at rugbrødet også skal spises (og ikke kun pålægget) til frokost?

Han er 8,5 måned, og fuldt ud i stand til at dissekere rugbrød fra pålæg. Også selv om det bliver smurt på, fx avocado. Han skraber det bare af med fingrene.

Jeg er meget streng, tror jeg selv, men gør jeg i virkeligheden mig selv en bjørnetjeneste ved at insistere på at rugbrødet spises.... Jeg tænker på om det så bliver forbundet med "pligt" og ikke lyst.

Hvad gør I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Piger, hvor meget gør I ud af det der med, at rugbrødet også skal spises (og ikke kun pålægget) til frokost?

Han er 8,5 måned, og fuldt ud i stand til at dissekere rugbrød fra pålæg. Også selv om det bliver smurt på, fx avocado. Han skraber det bare af med fingrene.

Jeg er meget streng, tror jeg selv, men gør jeg i virkeligheden mig selv en bjørnetjeneste ved at insistere på at rugbrødet spises.... Jeg tænker på om det så bliver forbundet med "pligt" og ikke lyst.

Hvad gør I?

Det bestemmer min dreng selv. 100%

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bestemmer han også helt selv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bestemmer min dreng selv. 100%

Spiser han så noget rugbrød?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bestemmer han også helt selv..

Okay, tak... Giver du alle de små rugbrødshapsere på en gang, eller giver du en ny, hver gang han så "har spist" den tidligere, - også selv om han kun har taget pålægget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spiser han så noget rugbrød?

For det meste ja. Ellers spiser han pålæg (altså ikke pålæg pålæg), tilbehør, ingenting. Jeg tager det ikke så tungt.

I den alder fik han 3-4 små tern af gangen, ellers kunne han ikke overskue det - og altid sammen med noget grønt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, tak... Giver du alle de små rugbrødshapsere på en gang, eller giver du en ny, hver gang han så "har spist" den tidligere, - også selv om han kun har taget pålægget?

 

Herhjemme er det ikke et problem. Nogle gange, hvis han bare får en hel skive at bide af (mor eller far holder), så sutter han pålægget af.. Han får bare tilbudt en bid igen. Nogle gange den samme bid, og så tager han brødet. Andre gange bider han et andet sted. Hvis jeg var dig, tror jeg at jeg ville lade rugbrødsstykkerne ligge og lægge nye hapsere på. I hvert fald så længe han kan overskue det. Det er ikke alle børn der kan overskue alt for mange ting på tallerknen af gangen. 

Har du prøvet med noget andet brød? Kan det være fordi han ikke kan lide det/det er for tørt eller noget andet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han sover 2 lure. Men længden svinger rigtig meget her. Han får den første lur 2-3 timer efter han er stået op. Den kan vare alt fra 30 min til 2 timer! Og så bliver han puttet til den næste (og sidste) lur ca 3 timer efter han er stået op fra den første. Den kan også variere meget, men hvis den første har været kort, er den næste som regel lang og omvendt. Og så bliver han puttet kl. 19.30-20..

Han sover 2 lure. Men længden svinger rigtig meget her. Han får den første lur 2-3 timer efter han er stået op. Den kan vare alt fra 30 min til 2 timer! Og så bliver han puttet til den næste (og sidste) lur ca 3 timer efter han er stået op fra den første. Den kan også variere meget, men hvis den første har været kort, er den næste som regel lang og omvendt. Og så bliver han puttet kl. 19.30-20..

  

Storm står jo ret tidligt op, så han tager 3 lure om dagen. Han står op kl. 6 ca., ved 7tiden er han klar til første korte lur på max en time! Ved 10tiden tager han 1,5-2 timer og det samme omkring kl. 14.

  

En typisk dag kan være:

Op kl. 06.30

Første lur: 9.00-10.00

Anden lur: 13.30-15.00

Sove til nat 20.30

Tak for jeres svar! Så lyder det ikke helt tosset som det er her, og jeg tror at han er ved at gå fra 3 til 2 lure. De er dog af meget kort varighed, højst 1 time per lur...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah spiser primært rugbrød. Pålæg gider han ikke rigtig... Men han får lov at spise det han har lyst til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er det ikke et problem. Nogle gange, hvis han bare får en hel skive at bide af (mor eller far holder), så sutter han pålægget af.. Han får bare tilbudt en bid igen. Nogle gange den samme bid, og så tager han brødet. Andre gange bider han et andet sted. Hvis jeg var dig, tror jeg at jeg ville lade rugbrødsstykkerne ligge og lægge nye hapsere på. I hvert fald så længe han kan overskue det. Det er ikke alle børn der kan overskue alt for mange ting på tallerknen af gangen.

Har du prøvet med noget andet brød? Kan det være fordi han ikke kan lide det/det er for tørt eller noget andet?

Det kan sagtens være, at tiden er inde til at gå væk fra brødet uden kerner til alm. rugbrød. Det smager imo også bedre:)

Pt. får han 1 hapser ad gangen, men tror jeg vil prøve med 3 og se hvordan det går.

Tak for svar:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah spiser primært rugbrød. Pålæg gider han ikke rigtig... Men han får lov at spise det han har lyst til.

Åh ja, på den måde bliver det jo også lidt ensformigt:) De er ikke nemme de børn:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I den alder gav jeg ham en 5-6 hapsere af gangen, og så tog han det i den rækkefølge han selv ville. Han elsker rugbrød, og nu vil han faktisk helst spise med gaffel hvor han tager hele hapseren ad gangen. Hvis han spiser med fingrene nu, så bliver han sur over at pålægget falder af eller brødet smuldrer etc. Han rækker selv ud efter en gaffel hvis han kan se en, og skælder ud til han får den

Prøvede faktisk lige i dag at give ham lidt rugbrød uden noget på, bare i små stykker, - og dem spiste han... Som om der bare er gået sport i at pille pålægget af:) Hehe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøvede faktisk lige i dag at give ham lidt rugbrød uden noget på, bare i små stykker, - og dem spiste han... Som om der bare er gået sport i at pille pålægget af:) Hehe...

Det træner jo også motorikken at pille pålæg af så det er jo ikke helt skidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For det meste ja. Ellers spiser han pålæg (altså ikke pålæg pålæg), tilbehør, ingenting. Jeg tager det ikke så tungt.

I den alder fik han 3-4 små tern af gangen, ellers kunne han ikke overskue det - og altid sammen med noget grønt.

Okay, jeg plejer ikke at give ham tallerknen, men bare lægge maden enkeltvis på bordet foran ham. Så vælger jeg jo rækkefølgen, men grunden til at jeg gør det er egentlig, at han slet ikke kan styre valgmuligheder. Han kører bare hænderne rundt i det:) Tror dog jeg vil prøve at øve det lidt mere, for det ville da være nemt hvis han selv kunne styre det:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kl 2.15 er da også et fedt tidspunkt ar komme i seng på <_< har bøvlet med Liv og Ronja skiftevis siden kl 22 :( primært Liv der var vågen og nogen gange søgte men hun ville ikke tage brystet. Nu vil jeg prøve at sove inden vækkeuret ringer kl 7.30 fordi Ronja skal i bh :( håber de begge lader mig sove!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kl 2.15 er da også et fedt tidspunkt ar komme i seng på <_< har bøvlet med Liv og Ronja skiftevis siden kl 22 :( primært Liv der var vågen og nogen gange søgte men hun ville ikke tage brystet. Nu vil jeg prøve at sove inden vækkeuret ringer kl 7.30 fordi Ronja skal i bh :( håber de begge lader mig sove!

Nå fik lov til at sove til kl 6.40 hvor Ronja vækkede mig så lidt sammenhængende blev det. Liv vågnede først lidt over 7 så det var ok og nu spiser vi alle morgenmad sammen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liv er allerede en uge i dag :o vi havde sp i dag og hun har taget 300 g på og er oppe på 4 kg nu :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hører jeg til herinde igen, efter vores lillesøster Villa kom til verden igår :)

Indtil videre er hun bare en nem og skøn baby! Hun er meget dygtig til at spise allerede, og det virker til jeg allerede har en del mælk. Det er en helt anden oplevelse end med min første datter Dicte, der blev født for tidligt og var indlagt med sonde i 2 uger før hun var stor nok til at spise selv. Villa spiste allerede da hun var 30 minutter gammel og indtil videre kører det bare :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liv er allerede en uge i dag :o vi havde sp i dag og hun har taget 300 g på og er oppe på 4 kg nu :yay

Flot klaret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER