TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Sikke en lille en! :loveshower

Tja.. (og nu kommer lommepsykologen frem i mig) Måske fordi det har været en stor og hård omvæltning at blive mor (særligt med det i har været igennem), og dit selvværd måske i forvejen er lidt skrøbeligt?

Sådan var det i hvert fald for mig, da jeg fik Elina (ikke så meget denne gang). Det var en hård prøve for selvværdet at blive mor, være usikker på så mange ting og for en stund miste sig selv, og jeg havde i den periode svært ved helt at rumme andres store lykke ved f.eks. at blive mor. Jeg havde svært ved det fokus, der var på dem og som de selv satte sig i, fordi jeg selv havde (og stadig har, men det er vist en helt anden snak.. ;) ) så svært ved at sætte mig og mine i fokus og være den, der "førte sig frem", så at sige.

Nå, det blev lidt rodet, men jeg håber du forstår meningen. Og jeg kan da også fortælle, at jeg og mit selvværd har det meget bedre nu, og at jeg hviler noget mere i det at være mor - og mig selv. :)

Tak for filosofien. Jeg tror faktisk, at du rammer hovedet på sømmet.

Jeg er enormt dårlig til at sætte mig selv i fokus (medmindre det er fagligt). Det var præcis det samme under graviditeten.

Jeg synes dog godt, at jeg kan glæde mig på deres vegne. De har kæmpet i mere end 1 år og endelig fik de deres baby.

I praksis ved jeg jo godt, at jeg ikke er reelt jaloux. P.t. er jeg ikke engang sikker på, at jeg vil have en mere. Men det kan være, at det ændrer sig med tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er I underlige :p

Hvis jeg ser en gravid, får jeg helt ondt af hende. :p haha. Og ved nyfødte tænker jeg, godt det ikke er mig, der har sådan en lille en :d

Selvfølgelig er jeg underlig, det ved du da! :lol

Og det giver netop ingen mening fordi jeg ikke har lyst til hverken at være gravid eller til at have en helt nyfødt igen (lige nu i hvert fald... ;))..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vælger jeg at gå en tur med Liam efter han har sovet 40 min, fordi han så småt begynder at vågne! Da han har sovet 1,5 time er vi tilbage!! Og hvad sker der så?!?!? Han sover sq stadigvæk - 2 timer og 20 min er vi pt på!! Så kan man da lære at prøve at time noget som helst (vi skal ned og vejes ved sundhedsplejersken mellem 11-13) :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj, hvor var det tiltrængt!

Logan har haft mavepine det meste af natten, så da han endeligt fandt ro igen, efter J havde afleveret Maliva - der lagde jeg mig på sengen og tog en lur. J kommer så ind to timer senere og spørger om jeg snart skal op :wub

Logan har fået en tør mås + flaske i mellemtiden og sov nu som en sten! :yay

ej, den mand kan stadig overraske!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes! Nu også med trillebaby! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver stadig jaloux når folk skriver sådan :lol Aron kan sagtens trille begge veje og fra både mave og ryg, men han har aldrig gjort det mere end få gange indimellem... Han ligger sig stadig til at tude hvis han kommer om på ryggen fremfor at vende sig. Når man så vil hjælpe ham til at vende sig (ligesom for at fortælle ham hvad han skal gøre selv), så bruger han bare hånden til at sætte sig op i stedet :lol Han kan godt, men vil ikke. Dumme unge :lolhit :lolhit

Men det er så skønt med hver milepæl :yay :yay

Tja, han er sq helt sin egen. ;) Til gengæld må han da siges at være beviset på, at man sagtens kan lære at kravle (og endda ret tidligt!) uden at trille. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været på 2. besøg hos Arons kommende dagplejer :yay Selvom jeg er halvvejs panisk over at han skal starte om 3 uger, så er jeg ikke i tvivl om at Aron nok skal få det godt hos hende... Og hun gør virkelig meget for at vi skal føle os godt tilpas som forældre! Eksempelvis sagde hun at de første dage kunne vi jo bare være der så meget vi havde brug for, og at indtil da, er vi meget velkomne til at komme forbi flere gange.

Aron blev puttet i barnevognen da vi kom derud (Vi skulle egentlig derud for at skrive kontrakt), og da han så gav lyd sagde hun "Det var da godt, så kan jeg også nå at sige hej til ham og se hvor god han er blevet til at kravle". Ingen tvivl om at hun er interesseret i ham! Jeg har virkelig indtryk af, at lønnen dybest set for hende bare er en bonus ved arbejdet!

Fantastisk! Det er bare guld værd at kunne aflevere sit barn et sted, hvor man ved han trives. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes! Nu også med trillebaby! :loveshower

 

Yay! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aldrig mere babysalmesang! :huug Det er kl. 10.30 - lige midt i Elliots lur, men jeg forsøgte idag at tilpasse det lidt, så vi kunne komme afsted. Det resulterede i at Elliot skreg og græd hele vejen igennem - indtil han faldt om af udmattelse. Han sov på vej hjem i barnevognen, men da vi kom hjem ville han bare IKKE sove.. 

 

Jeg endte med at tage ham ind, give ham mad og ren ble og prøve igen. Nu sover han - tror jeg.. Men ih hvor var det bare træls, altså! Pisse dårligt tidspunkt på dagen for os.. Så kan jeg sgu godt selv lave sanglege herhjemme, andet var det jo ikke! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens kinder-æg - hele tre dejlige ting på en gang.

1. Vi har været til fotograf. Jeg var så heldig at få en gratis babyfotografering, så den var vi af sted til i dag, og Laurits var en ENGEL!

2. Vi har gået 10 km. i det dejlige vejr, og Laurits sover endnu i barnevognen (2 1/2 times søvn foreløbig)

3. Dåben er bestilt til lørdag den 15. Marts 2014 kl 11. Skønt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aldrig mere babysalmesang! :huug Det er kl. 10.30 - lige midt i Elliots lur, men jeg forsøgte idag at tilpasse det lidt, så vi kunne komme afsted. Det resulterede i at Elliot skreg og græd hele vejen igennem - indtil han faldt om af udmattelse. Han sov på vej hjem i barnevognen, men da vi kom hjem ville han bare IKKE sove..

Jeg endte med at tage ham ind, give ham mad og ren ble og prøve igen. Nu sover han - tror jeg.. Men ih hvor var det bare træls, altså! Pisse dårligt tidspunkt på dagen for os.. Så kan jeg sgu godt selv lave sanglege herhjemme, andet var det jo ikke!

Åh øv, hvor træls :( jeg fra valgte den slags aktiviteter, når det ramlede sammen med Theodors formiddagslur. Det er den eneste lur som altid har været god, lang og stabil, så det ville jeg bare ikke risikere at ødelægge.

Det betød at vi aldrig kom til babysvømning fx. Men jeg er glad for valget, og så har vi bare været i svømmehallen selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh øv, hvor træls :( jeg fra valgte den slags aktiviteter, når det ramlede sammen med Theodors formiddagslur. Det er den eneste lur som altid har været god, lang og stabil, så det ville jeg bare ikke risikere at ødelægge.

Det betød at vi aldrig kom til babysvømning fx. Men jeg er glad for valget, og så har vi bare været i svømmehallen selv :)

 

Det var bare rigtig surt! Følte mig virkelig som verdens dårligste mor, fordi han bare skreg og græd. Alle de andre babyer var helt vilde med det.. :( Men ja, det er nemlig også en lang stabil lur - og den falder næsten altid på samme tidspunkt. Tror altså også jeg dropper aktiviteter der - det får hverken ham eller jeg noget godt ud af. 

God ide at tage afsted til babysvømning selv - det tror jeg også vi gør, hvis der kun er hold om formiddagen. Hvem har egentlig også opfundet det?! Der er vel andre babyer der også sover der? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver stadig jaloux når folk skriver sådan :lol Aron kan sagtens trille begge veje og fra både mave og ryg, men han har aldrig gjort det mere end få gange indimellem... Han ligger sig stadig til at tude hvis han kommer om på ryggen fremfor at vende sig. Når man så vil hjælpe ham til at vende sig (ligesom for at fortælle ham hvad han skal gøre selv), så bruger han bare hånden til at sætte sig op i stedet :lol Han kan godt, men vil ikke. Dumme unge :lolhit :lolhit

Men det er så skønt med hver milepæl :yay :yay

Kender det godt. Min datter vil heller ikke trille, hun bliver også bare skide sur når man ligger hende på ryggen (og maven hvis der ikke er noget at give sig til). :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baah.. tror jeg får "tude-turen" her til aften eller i morgen.

Tuder over INGENTING og er bare så skide frustreret over et eller andet jeg ikke aner hvad er <_<

fandme flot, hvis det sker i morgen, da vi får barselsbesøg og sp kommer :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baah.. tror jeg får "tude-turen" her til aften eller i morgen.

Tuder over INGENTING og er bare så skide frustreret over et eller andet jeg ikke aner hvad er <_<

fandme flot, hvis det sker i morgen, da vi får barselsbesøg og sp kommer :rolleyes

Mon ikke sp har set lidt af hvert , søde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arg! Theodor har sovet nogle vildt lange lure i dag, og nu vil han ikke sove til nat! Jeg trænger altså til at slappe af! Var oppe kl. 04.45 og har dælme ikke fået meget søvn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baah.. tror jeg får "tude-turen" her til aften eller i morgen.

Tuder over INGENTING og er bare så skide frustreret over et eller andet jeg ikke aner hvad er <_<

fandme flot, hvis det sker i morgen, da vi får barselsbesøg og sp kommer :rolleyes

Årh, den "tude-tur' er nærmest det jeg frygter mest ved at skulle have en baby mere!

Det er ganske forfærdeligt..

Jeg HÅBER at du kommer let og elefant over det, og det kun vare ganske kort tid for dig... Stort kram til dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pixie har lært at rejse sig op af ting. Så nu står hun op i sengen og smider sutter og bamser ud :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger.

Jeg kan slet ikke regne mit humør ud - skide irriterende, men så tager vi også bare det med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne bytte min vågne baby til en sovende bare for nogle timer! Nogen intetesseret? :D Bella Gry vågnede kl 22.38 og sover stadig ikke igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne bytte min vågne baby til en sovende bare for nogle timer! Nogen intetesseret? :D Bella Gry vågnede kl 22.38 og sover stadig ikke igen..

Men søde du, når du skriver på det tidspunkt efter en sovende baby, så sover moren jo også ;)

Det lyder godt nok også som om i kæmper derhjemme :( :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men søde du, når du skriver på det tidspunkt efter en sovende baby, så sover moren jo også ;)

Det lyder godt nok også som om i kæmper derhjemme :( :kram2

Hehe det kunne ho være moren til det sovende barn havde problemer med selv, at sove :D

Bella Gry faldt omkuld omkring 1.30 i vores seng og har været vågen 4 gange efterfølgende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe det kunne ho være moren til det sovende barn havde problemer med selv, at sove :D

Bella Gry faldt omkuld omkring 1.30 i vores seng og har været vågen 4 gange efterfølgende..

Øv øv øv. Laurits tog samme tur. Faldt først i søvn kl 23.30, hvorefter han var så venlig at sove til kl 4.30. Derefter - no sleep.

Tror han har avs i maven :(

Jeg har lagt et kaffedrop ;)

Og det regner! Med alle mine gåture er jeg nødt til

at købe et ordentligt sæt regntøj, en super vinterjakke og et regnslag mere til barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I underlige :p

Hvis jeg ser en gravid, får jeg helt ondt af hende. :p haha. Og ved nyfødte tænker jeg, godt det ikke er mig, der har sådan en lille en :d

Fnis:-) min søn er 6 måneder, og jeg er MAKS misundelig på andres graviditeter og nyfødte:-p Jeg ville SÅ gerne allerede være gravid igen (men skal i behandling for at blive det, såeh...;-). Jeg bliver nok klogere, når jeg engang rent faktisk står med to små børn..0:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor er frisk igen! :loveshower Han havde ikke feber i går, men var stadig lidt pyller først på dagen, og umådeligt småtspisende.

Til morgen var temperaturen nede på 37,4 og han spiste en ordenlig portion havregrød.

 

Så nu er han i vuggestue, og han smilede til alle da vi kom. Da jeg satte ham på gulvet på stuen, kravlede han med det samme over til duplo klodserne og begyndte at lege. :D Jeg ELSKER at han er så glad for at gå i vuggestue. Min skønne, stror dreng :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER