TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Årh nej! :kram2

Jeg har frygtet det lige siden William fik tænder i undermunden, men bide det gør han heldigvis ikke. Til gengæld har jeg glæden af at han vender ansigtet imens han holder suget, det er heller ikke særlig fedt.

Haha, det gjorde Thea også altid! Det gør altså ooooondt!

Hun havde også en vane med at suge sig godt fast, så trække hovedet så langt tilbage som hun kunne og så give slip.. Avs! :ba

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var lige et smut forbi sundhedsplejerskens kontor i går, for at få Thea vejet og målt..

69 cm og knap 9 kilo! :O Jeg havde troet at hun var meeeeeget større :baby3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var lige et smut forbi sundhedsplejerskens kontor i går, for at få Thea vejet og målt..

69 cm og knap 9 kilo! :O Jeg havde troet at hun var meeeeeget større :baby3

Sikke en lav lilleput du har :) jeg havde forestillet mig hun var højere. Men så har hun plads til stilleterne når hun skal på date med William (der er 10 cm højere)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var lige et smut forbi sundhedsplejerskens kontor i går, for at få Thea vejet og målt..

69 cm og knap 9 kilo! :O Jeg havde troet at hun var meeeeeget større :baby3

Hvornår er det lige hun er fra?

Freja var også lille af str. Liva var gennemsnitlig og Pixie er kæmpe :P

Freja målte 72 og vejede knap 8 kg som 1 årig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en lav lilleput du har :) jeg havde forestillet mig hun var højere. Men så har hun plads til stilleterne når hun skal på date med William (der er 10 cm højere)

Hehe, ja hun er vist blevet en lille lav tyksak :D der er ikke noget at sige til, at jeg har så mange problemer med hendes tøj.. Hun bruger str. 80 i bluser, de er for lange i armene, men passer om den lille tykke mave :rolleyes og hendes str. 74 bukser er stadig for lange.. De seneste par måneder har hun også ÆDT så man skulle tro det var løgn! førhen skulle vi kæmpe for at få hende til at spise, men nu spiser hun virkelig meget :P

 

Årh, de ville blive det yyyyyndigste par, de to :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår er det lige hun er fra?

Freja var også lille af str. Liva var gennemsnitlig og Pixie er kæmpe :P

Freja målte 72 og vejede knap 8 kg som 1 årig :)

Hun har fødselsdag 12. februar - hun bliver snart 1 år :blink pyh, hvor tiden dog flyver afsted..

 

Hvor stor er pixie? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har fødselsdag 12. februar - hun bliver snart 1 år :blink pyh, hvor tiden dog flyver afsted..

 

Hvor stor er pixie? :)

Ih det er jo snart. Jeg mente også at hun var på alder med Pixie, men min hjerne er mos af og til med alle de fødselsdage ;)

 

Pixie måler 80,5 cm og vejer 11,5 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih det er jo snart. Jeg mente også at hun var på alder med Pixie, men min hjerne er mos af og til med alle de fødselsdage ;)

 

Pixie måler 80,5 cm og vejer 11,5 kg

Det er ALT for snart :blush

Hun er en stor pige hende Pixie! :D

Min storesøster skrev til mig igår, at hendes datter på ca 5 måneder allerede er 67 cm lang! Der er stor forskel på størrelsen på de piger må man sige :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ALT for snart :blush

Hun er en stor pige hende Pixie! :D

Min storesøster skrev til mig igår, at hendes datter på ca 5 måneder allerede er 67 cm lang! Der er stor forskel på størrelsen på de piger må man sige :D

Det er nemlig snart :) Jeg er stadig i vildrede om hvad vi skal have til hendes fødselsdag, for de to store mener jo der skal være fest :D

Ja er du vimmer :P Hendes flyverdragt er en str 86 og den er ok til hende.

Det er der virkelig. Jeg kan jo sidde og sammenligne skemaer med de to andre. Men okay, der er også en del forskel i højde på de stores far og K ;) (min x 159 og K 190 )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der indkøbt suttehoveder til flasken - ihh hvor er jeg spændt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var lige et smut forbi sundhedsplejerskens kontor i går, for at få Thea vejet og målt..

69 cm og knap 9 kilo! :O Jeg havde troet at hun var meeeeeget større :baby3

Lille tøs :) Dicte på 7,5 mdr er 76 cm og vejer 9,5 kg :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om dagen er det super fedt af Williams udvikling sker i rivende hast, men når vi når til puttetid, så det ikke så fedt længere :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

AV AV AV! Har så ømme dutter :( Bella Gry har bidt ved hver amning siden i nat.. Hun tygger sammen og hiver ud i dutten.. ØV :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om dagen er det super fedt af Williams udvikling sker i rivende hast, men når vi når til puttetid, så det ikke så fedt længere :(

1,5 time tog det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

:kram2

Tak :) Jeg kommer vist til at gøre brug af det kram hele natten, det er ok ikke? Han vågnede for 3. gang her klokken 23, det tog så 25 minutters gråd gør han nu igen sover :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvilke friske frugter kan baby på 10 mdr med kun een tand spise???? hvornår kan han begynde at få fx rå æbler???? han er rigtig god til at tygge og selv at klare det hvis noget kommer galt i halsen????

Jeg tænker banan, mango, blød pære, bær, melon, appelsin og mandarin hvor bådene er skåret over på midten og så evt revet æble :)

Jeg mener faktisk, at alle de der "hårde madvarer" anbefales udsat indtil 3 års alderen af i hvert fald visse sundhedplejersker (Vist også Helen, tror jeg?), men når det så er sagt, har Valdemar på 1,5 år fået æble i noget tid uden problemer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvilke friske frugter kan baby på 10 mdr med kun een tand spise???? hvornår kan han begynde at få fx rå æbler???? han er rigtig god til at tygge og selv at klare det hvis noget kommer galt i halsen????

William har fået (fra 6 måneder) uden skræl og med mig lige ved siden af:

Æble i både

Pære i både

Banan i lange stykker

Vandmelon (hvor jeg holdte på skrællen)

Appelsin (uden skind)

Clementin (uden skind)

Avocado

Blåbær, lige trykket så skallen brister, med skal

Små stykker vindrue

Blomme

Kan ikke lige komme på mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg klippet bavianens negle, det gik da han var faldet i søvn på ammepuden:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvilke friske frugter kan baby på 10 mdr med kun een tand spise???? hvornår kan han begynde at få fx rå æbler???? han er rigtig god til at tygge og selv at klare det hvis noget kommer galt i halsen????

Theodor spiser alt :) Både blød og hård frugt :)

 

Jeg tror ikke du skal tage det højtideligt om det er hårdt eller blød. Giv ham lidt forskelligt. Hvis det er hårdt, så selvfølgelig vær opmærksom på om noget sætter sig i halsen. Jeg bekymrer mig generelt ikke om det længere. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah siger de sjoveste lyde mens han sover i dag. Har tjekket ham flere gange, men han sover lige så sødt - bare med lyd! :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så sidder jeg igen ved Williams seng, mon vi skal slå igårs rekord og det i dag tager over 1,5 time?

Det er jo ikke fordi jeg trænger til ro, nej nej. Jeg står bare mutters alene om at passe super krævende dreng, mutters alene om at putte ham og mutters alene om at trøste ham om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så sidder jeg igen ved Williams seng, mon vi skal slå igårs rekord og det i dag tager over 1,5 time?

Det er jo ikke fordi jeg trænger til ro, nej nej. Jeg står bare mutters alene om at passe super krævende dreng, mutters alene om at putte ham og mutters alene om at trøste ham om natten.

Håber at han er sød ved mor i dag :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber putningen går bedre end i går Stephi-pigen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Optur (anti Jinx):

Har lagt sønnen, sagt godnat og slukket lyset, været inde 2 gange og give sut pg vupti! Ikke en lyd.

Håber han sover videre, når vi nu går op i seng til ham. Han sover i en bedsidecrib sat op til min seng.

Ps: det er første gang nogensinde, at han bliver puttet før vi går i seng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER