TroldeMor

Gravid - smalltalk

3,585 indlæg i dette emne

Ja det kan da godt være at den der tørre ve kage skal skylles ned med en kold øl, kunne egentlig godt drikke en når nu det skulle være :D og i morgen har jeg ingen planer, så der kan jeg godt lige klemme en fødsel ind :lol også slipper jeg da for igangsættelse på mandag ;) ifølge min læge ved man heller ikke hvordan alkohol påvirker foster/baby , der er hvis ikke noget videnskabeligt bevidst, så derfor fraråder de det ganske simpelt, men en enkelt her i slutningen sker der vel heller ikke noget ved ;)

Hvis der endnu ikke er sket noget så pøj med igangsættelsen i dag..:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Typisk 4 uger til termin og nu er bilen gået i stykker og vi har ikke penge til at få den lavet før tidligt til februar ;( så er det jo heldigt at jeg kun har 1,5 time til Skejby med bus

Hvor er jeg glad for at bo udenfor byen ligenu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Typisk 4 uger til termin og nu er bilen gået i stykker og vi har ikke penge til at få den lavet før tidligt til februar ;( så er det jo heldigt at jeg kun har 1,5 time til Skejby med bus

Hvor er jeg glad for at bo udenfor byen ligenu

Ej hvor øv... Det er da nok ikke lige offentlige transportmidler man har lyst til at benytte sig af når man har veer... Der er ingen familie/venner tæt på der vil sætte sig til rådighed som chauffør?

Vi har heldigvis en indtil videre fungerende bil, og ellers bir mine forældre 10 min væk. Jeg har 3 uger til termin (i morgen) så skidtet skal bare fungere...:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med en taxi? Det tror jeg godt jeg ville betale sådan en dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med en taxi? Det tror jeg godt jeg ville betale sådan en dag

Det gjorde jeg, da jeg skulle have Freja. Der havde jeg ingen bil nemlig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lægger penge tilside til taxa og ellers skal min veninde med til fødslen men hun bor en time væk så om hun kan nå og få mig med det er jo ikke sikkert mine svigerforældre som bor tæt på har

Selvfølgelig ikke bil men som vi har snakket om så er jeg egentligt ikke så bekymret da man i sådan en situation jo sagtens kan banke på ved en nabo ( vi har det rigtig godt med alle vores naboer og alle spørger om hjælp begge veje ) men ellers har jeg født hurtigt de andre gange ( 2,5 time fra første tegn ) så spørgsmålet er jo om det bliver med Falck

Men ja typisk det er det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sker der lige for en, når man ubesværet kan tage en 2 timers morfar kun 1,5 time efter man er stået op? :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sker der lige for en, når man ubesværet kan tage en 2 timers morfar kun 1,5 time efter man er stået op? :o

Man er mig, hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man er mig, hehe.

Hehe godt at høre at jeg ikke er den eneste ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe godt at høre at jeg ikke er den eneste ;)

Det kan je heller ikke se det store problem i jeg sov 2,5 time på sofaen efter jeg havde afleveret ungerne og der havde jeg vel været oppe i ca 2 timer ;) jeg er så også nået der til hvor jeg ikke sover om natten længere ;(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan je heller ikke se det store problem i jeg sov 2,5 time på sofaen efter jeg havde afleveret ungerne og der havde jeg vel været oppe i ca 2 timer ;) jeg er så også nået der til hvor jeg ikke sover om natten længere ;(

Jeg sover stadig om natten med de sædvanlige ture til toilettet :D men synes at jeg er begyndt at sove uroligt her på det sidste. Som om jeg ikke kan finde ro

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sover stadig om natten med de sædvanlige ture til toilettet :D men synes at jeg er begyndt at sove uroligt her på det sidste. Som om jeg ikke kan finde ro

Så har du da mere end nogn anden fortjent en lur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har du da mere end nogn anden fortjent en lur

Fik da ihvert fald taget en god lang en :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal jeg til jordmoder igen i dag. Det er et værre renderi til Roskilde efterhånden, men alt for min lille skat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal jeg til jordmoder igen i dag. Det er et værre renderi til Roskilde efterhånden, men alt for min lille skat :)

God tur :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tur :balloons

Tak :)

UPS, jeg faldt i søvn efter at jeg skrev herinde, og har sovet indtil nu, med en slukket telefon. Og J har rignet 15 gange eller sådan noget, har lige fået skældud af ham, han var MEGA bekymret. Stakkels mand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uh de plukveer. De gør godt nok ondt i dag. Har kraftige mens smerter on off, og Mumi strækker sig godt når der ikke er plukveer. Hun er ikke så aktiv som hun plejer, men står og trykker på mit skamben eller dernede omkring.

Glæder mig ikke til 1,5 times kørsel i dag <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

UPS, jeg faldt i søvn efter at jeg skrev herinde, og har sovet indtil nu, med en slukket telefon. Og J har rignet 15 gange eller sådan noget, har lige fået skældud af ham, han var MEGA bekymret. Stakkels mand.

Nåe, stakkels mand! Kan godt forstå du fik skældud, det ville jeg også have fået ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har sovet knap 10 timer i nat og er stadig træt...hmm lidt træls..og så er jeg begyndt de sidste to nætter at vågne og sku tisse...begynder at føle mig mere gravid nu :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv, er sådan i et følsomt hjørne i dag,er sløj med ondt i halsen og snot, og så svarer manden mig lige lidt hårdt og så er jeg bare tudefjæs.. Tror det er en kombination af at være tæt på, er i 38 + 1 i dag, og om bettemanden nu er som han skal være ( der var jo ekstra scanninger i starten hvor man frygtede kromosomfejl, men grunden hertil forsvandt på de efterfølgende scanninger) og at vi slet ikke er klar til at han kommer, og at det ikke var planlagt og at det lidt har "ødelagt" vores planer. Men samtidig glæder jeg mig jo til at han kommer og der må for alt i verden ikke være noget galt med ham... Synes det er et underligt hoved jeg har...

E det normalt at blive meget sensitiv i slutningen igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ved at være godt træt af min krop!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået vandrejournal i dag :yay

Nu føler jeg rigtig, jeg hører til i denne gruppe :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er jo hende der gik i panik da jeg fandt ud af at jeg er gravid.. Har stadig en smule panikfølelse nærmest døgnet rundt! Har talt med to veninder om graviditeten, de er ekstatiske på mine vegne. Godt, så er der da nogen der er det, tænker jeg.

Kæresten støtter som pisket hvert sekund :) Han er simpelthen min superhelt. Dvæler dog stadig lidt i uvirkeligheden, og kunne godt tænke mig snart at begynde at tage der ind og forstå at det ér faktisk inde i MIG at der vokser et lille liv. Det eneste jeg mærker til graviditeten er ekstrem træthed og at jeg ikke kan tåle lugter af kaffe og cigaret røg. Super god coctail, når man arbejder på et sygehus/plejecenter i øvrigt ;)

Hvor længe gik der før det lissom gik op for jer hvad der foregår? Jeg mener, jeg kan da ikke være den eneste der i 10+0 stadig ikke helt accepterer situationen..

Jeg var på Herlev sygehus og få taget blodprøver forleden dag. Mage til ubehageligt sted skal man da lede længe efter. Det tog mig en time at finde en parkeringsplads og vandre gennem en mudret byggeplads til et sygehus der nærmest er nedrivningsværdigt. Havde kvalme og ondt i maven da jeg tog derfra (efter at være faret vild 2 gange på vej tilbage til bilen) og tænkte bare 'hvis jeg skal have et barn skal det IKKE være her'. :(

Nå ja, NF d. 28.! Det bliver lidt sjovt at mærke reaktionen, måske er det der jeg bliver forelsket i min mave ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er snot forkølet, hjemme med en 3-årig med feber og forkølelse mens manden tager i kirke... Ikke lige den ideelle søndag...

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er jo hende der gik i panik da jeg fandt ud af at jeg er gravid.. Har stadig en smule panikfølelse nærmest døgnet rundt! Har talt med to veninder om graviditeten, de er ekstatiske på mine vegne. Godt, så er der da nogen der er det, tænker jeg.

Kæresten støtter som pisket hvert sekund :) Han er simpelthen min superhelt. Dvæler dog stadig lidt i uvirkeligheden, og kunne godt tænke mig snart at begynde at tage der ind og forstå at det ér faktisk inde i MIG at der vokser et lille liv. Det eneste jeg mærker til graviditeten er ekstrem træthed og at jeg ikke kan tåle lugter af kaffe og cigaret røg. Super god coctail, når man arbejder på et sygehus/plejecenter i øvrigt ;)

Hvor længe gik der før det lissom gik op for jer hvad der foregår? Jeg mener, jeg kan da ikke være den eneste der i 10+0 stadig ikke helt accepterer situationen..

Jeg var på Herlev sygehus og få taget blodprøver forleden dag. Mage til ubehageligt sted skal man da lede længe efter. Det tog mig en time at finde en parkeringsplads og vandre gennem en mudret byggeplads til et sygehus der nærmest er nedrivningsværdigt. Havde kvalme og ondt i maven da jeg tog derfra (efter at være faret vild 2 gange på vej tilbage til bilen) og tænkte bare 'hvis jeg skal have et barn skal det IKKE være her'. :(

Nå ja, NF d. 28.! Det bliver lidt sjovt at mærke reaktionen, måske er det der jeg bliver forelsket i min mave ?

jeg er næsten i uge 35 og er lige nu ved at få mine ribben omrokeret af en stædig frø der arbejder på rumfordelingen - og jeg fatter det stadig ikke!!!! vi skal have en baby! en rigtig levende baby!! lige om lidt.... :odet er så vildt skræmmende, men egentlig også dejligt :wub det er jo det jeg har gået og ventet på SÅ mange år...og nu er det nu :yay :help

held og lykke og kram.

det hjælper lidt hver gang du passerer en milepæl: hører hjertelyd, ser scanning for første gang, mærker liv m.m. det gør det lidt mere virkeligt men stadig MEGET MEGET svært at forstå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER