Guest Majkat

Hvornår fortalte I nyheden til kommende

24 indlæg i dette emne

Jeg vil egentligt gerne vente til vi har været til scanning med at fortælle de kommende bedsteforældre og vores to store piger, men jeg kan allerede mærke at det bliver rigtig svært.

Vores ældste er 6 år og hun får nærmest alt med. Selvom vi ikke taler om noget direkte foran hende, så opfatter hun mere end man lige umiddelbart tror. "Mor, hvorfor snakker I om at vi skal have en større bil", "Hvorfor skal kontoret laves om" osv.

Bedsteforældrene ved godt at vi gerne på et tidspunkt vil ha en mere og de begynder nok at undre sig over, at jeg ikke drikker rødvin mere.

Kan vi godt fortælle det til bedsteforældre snart og vente med de store søskende til efter en scanning?

Hvornår fortalte I det til bedsteforældre og kommende storesøskende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har vi ikke andre børn.. men vi fortalte det til mine forældre efter første scanning (i uge7) og til mine svigerforældre efter anden scanning (i uge 10) :)

To af mine søstre fik det at vide med det samme, resten fik det at vide i uge 10 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte de kommende bedsteforældre og oldreforældre omkring 9 uge denne gang, da jeg ventede Zia, fortalte vi det i 6 uge....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det til vores forældre og søskende i uge 8-9... Mandens børn fik det først at vide efter NF, så der var jeg 13 uger henne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi venter til uge 12 hvor vi har været til NF med at fortælle det til alle. Umiddelbart synes jeg, at ventetiden for børnene i forvejen er meget lang - og hos os hvor vi har en på 8 og en på 5, ser jeg ingen grund til at fortælle dem det før. Så vi har valgt at holde tæt indtil da - og det går fint.. Dermed ikke sagt at jeg ikke glæder mig til at fortælle det for det gør jeg virkelig.. og så synes jeg måske at det ville være lidt besværligt kun at sige det til nogen i første omgang og så fortælle resten på et andet tidspunkt... :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det med det samme, vi havde testet positivt. Det skulle bare deles :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var altså heller ikke så gode til dét med hemmeligheder. Mine forældre og min bror fik det at vide 5 dage efter, og Anders' forældre + søskende fik det at vide et par dage efter. Vi tog det i den rækkefølge, vi så dem :) Jeg er ret overbevist om, at det ville have været næsten umuligt for mig at vente med at fortælle det - især til min tætte familie.

Efterhånden er der en del, der ved det her, selvom jeg jo stadig kun er omkring 8 uger henne. Men jeg lider af ret voldsom kvalme, så det er godt nok, at mine omgivelser ved, at jeg kører på lavt blus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte de kommende bedsteforældre det inden NF scanningen og kærestens dreng fik det først af vide efter scanningen...Vi valgte den rækkefølge fordi han længe har har ønsket sig en lillesøster/bror og så hvis det gik galt skulle vi ikke skuffe ham...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med det wuns :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja her hjemme er vi ikke helt enige endnu?? pga tidlige spontane aborter, hvor vi glædet os og fortalte alle det med det samme, er det denne gang blevet anderledes da manden er meget nervøs.... jeg har fortalt et par veninder det da jeg bare er nød til at dele det med nogen :-) men nu skal vi til scanning på mandag hvor jeg vil være i uge 7... og så tag vi en snak igen om vi skal fortælle hemmeligheden til noget familie... men jeg har mest lyst til at fortælle hele verden det..:-) men vil os gerne respektere mandens ønske...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freja fortalte sin bedstemor at vi havde en hemmelighed om at der var en baby i maven da jeg ventede liva. Der var jeg ca 8 uger henne.

Vi trak den lige knap 2 uger før vi fortalte det helt.

Næste gang vil jeg gerne vente længst muligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre vidste det næsten med det samme. Mine 2 bonuspiger på 6 og 8 fik det at vide efter NF-scanning, hvor de kunne se billeder, og så fik de lov at ringe til farmor og farfar og fortælle det. Mine søskende har fået det at vide, min mands søster, har endnu ikke fået besked. 2 x oldemor fik besked samtidigt med de andre.

Havde det stået helt til os selv, havde hans forældre ikke fået noget at vide før uge 30 eller sådan, for de blander sig i alt! (men sikke et postyr det ville give!!)De gik helt i selvsving, inden for de første 24 timer, havde de været på banen med adskillelige ting, de ville købe, fremstille osv... nu har vi et ret anstrengt forhold til dem, og de har ved flere lejligheder antydet, at vi jo ligeså godt kunne komme af med tremmeseng fra den mindste, at man ikke burde få børn, når man var over 30 osv. Det sidste er rigtigt sjovt at få at vide, når man blev svigerdatter som 31-årig :-( Men standpunkter skifter jo og deres guldklump, min svigerinde, som gør alt rigtigt, fandt en ny mand og fik barn som 34-årig...

Vi har måtte bede dem 2 gange om, at slappe lidt af og tage den med ro. Der er trods alt ca et halvt år til, så mon ikke vi når det hele????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det rimlig hurtigt til vores forældre, fordi vi behøvede deres støtte, hvis det skulle gå galt igen.. Mener jeg var 4+2 ;)

Gabriella den kommende storesøster på 28 mdr, fik det af vide for nogle uger siden, fordi jeg er voldsomt hæmmet :( hun forstår det ikke rigtig, men vi har prøvet at forklare baby i maven gør mor kaster op og har av av i ryggen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte vores forældre og min søster det da jeg var 5-6 uger henne. Vores nærmeste venner fik det at også at vide deromkring. Min mands bror og resten af familie/venner fik det at vide efter nf skanning.

Vi fortalte det til Sebastian efter NF skanning, hvis nu det var gået galt skulle han ikke have noget at vide før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den kommende storesøster fik besked i dag (8+0) :biglove iiiih, hvor blev hun glad!!

Vi skulle ned til hendes farmor bagefter, og så "sladrede" hun selvfølgelig til hende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jamen mine forældre og storesøster var faktisk med i hele godkendelses forløbet, fordi jeg havde et behov for at snakke om det. Jeg havde et behov for opbakning i vores beslutning. Men vi hemligholdte det for venner og resten af familien til vi stod på ventelisten og havde gjort det i en måned eller to.

Min mands far og bonus mor fik det af vide 1 månede efter vi ankom på ventelisten, med et scanningsbillede af sydkorea. Svigermor og bonus svigerfar fortalte min mand det til alene, og resten var vist mig, som offentliggjorde det på facebook

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg var 9-10 uger henne begge gange, da jeg ikke kunne holde på hemmeligheden længere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På selve testdagen. For vi er så lykkelig herhjemme og vil gerne dele vores lykke med alle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På testdagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte første gang at dele det med et tæt vennepar og vente til efter de famøse 12 uger med forældrene/familie/venner, hvor den største abortrisiko skulle være overstået. Så fortalte vi det, hvorefter det blev konstateret at fosteret var gået til grunde og måtte igennem en medicinsk abort. Det var hårdt at måtte fortælle så kort efter at det var gået i vasken... :( For derefter at skulle klare spørgsmål om "er du blevet gravid endnu?". Især da man så endelig blev gravid igen og ville være påpasselig og vente til efter NF skanning, og så måtte lyve for folk der spurgte fordi de vidste man prøvede...

Så jeg anbefaler til mine veninder at vente til efter skanning selvom det er svært at holde de gode nyheder for sig selv + det måske er svært at skjule bivirkningerne ved graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. at fortælle det til bedsteforældre kontra børn, så kan I godt vælge at dele det med bedsteforældrene. Men tror børnene vil have svært ved at forstå hvis en pludseligt lovet lillebror/søster ikke kommer alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi havde været til den første scanning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt ud af det dagen før nytårsaften, og min familie skulle komme og feste igennem nytårsaften.... så der blev jeg allerede nød til at give det til kende.... Synes selv det var for tidligt at sige noget i uge 4+. Meeeeeeen det var tydeligt at se folk undrede sig da min yndlings champagne kom på bordet som det første og jeg sagde nej tak... Dagen efter fik svigerfamilien besked. Så de har været med fra start. Sådan blev det..... for vennekredsen blev det offentligt efter nakkefoldsscanningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha...

jamen jeg er kun 5+3 og vi har kun fortalt det til en opstalder jeg har stående som jeg skulle tilride, men jeg synes ikke jeg vil tage chanchen, og alle andre vil få at det at vide efter nf scanning.

havde også en veninde der gik ud til hele verden med det for få uger efter at abortere :(

jeg har svært ved at holde det inde men det skal bare gå !!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER