Nitzen1987

Hvordan har i det med at køre ud

26 indlæg i dette emne

Nu bor vi jo i Østjylland som er hårdt ramt og vi troede faktisk at manden ville blive hjemme i dag pga. vejret. Men de har saltet og det sner ikke lige pt, og der er ryddet syd for Århus. han skulle køre til Vejle.

MEN han har sommerdæk og stod det til mig, var han blevet hjemme. Men pga. gruppepres (en anden kollega kørte helt fra Holstebro) så kørte han altså.

Men personligt synes jeg det er dumt, og jeg synes man skal lade være hvis man kan undgå det. Har man vinterdæk, kan man måske godt køre ud. Men jeg ville stadig lade være, hvis muligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i Holbæk og køre til Taastrup.. der er virkelig ingenting på vejene.. jo lidt her i taastrup de er elendige til det med snerydning.

Jeg synes bare det skide irriterende de max køre 80 i overhalingssporet..bare fordi de skal overhale en på 70..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen problemer her i københavn, her er ikke voldsomt og der saltes og fejes de fleste steder - jeg cykler i øvrigt i al slags vejr året rundt da det er eneste mulighed for at komme på arbejde og her er det ikke en mulighed at blive hjemme fordi det sner

Måske det var anderledes hvis jeg boede i provinsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her ude ligger der meget sne og her er ret smattet så vi kører ingen steder i dag ud over lige et smut i Føtex, men det er en kørertur på 3 minutter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det generer mig overhovedet ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen problem med at køre i det vejr vi har, for her er det skyfrit og solen skinner ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er irriterende, men det hindrer mig ikke i at køre alligevel (så skal det være MEGET slemt). Men hvad irriterer mig endnu mere er, når folk ikke kan finde af at køre EFTER FORHOLDENE!! :sm

/ML, der er glad for hun skiftede til vinterdæk i SIDSTE måned :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu har jeg lige kørt i Århus, og det er slet ikke slemt overhovedet. Men det begynder så småt at sne igen nu, så må vi se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen her er faldet ca 20 cm på meget få timer og vi skal ud og kører her ved 19.00 tiden..

Jeg jubler ikke ligefrem, men min mand er med og så er jeg meget mere tryg..

Vi kører i en helt ny bil med helt nye vinterdæk, men kan godt nok ikke ret godt lide det alligevel :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har ingen problemer med det, måske lige over transporttiden, sidste vinter brugte jeg en morgen 3 timer på at køre 22 km til arbejdet. Det håber jeg ikke jeg skal udsættes for i år. Havde ikke noget vejhjælps abonnement sidste år, men har altså liiiige bestilt en hos falck, skal ikke udfordre skæbnen i år...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kører i al slags vejr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det generer mig overhovedet ikke :)

Heller ikke mig.

Der er ikke faldet meget her - og var der, ville det stadig væk ikke genere mig at køre ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg hader at køre bil, når der er glat og meget sne. Jeg prøvet at vende rundt 180 grader i bilen, fordi den bare gled, så jeg har meget respekt for vejret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt køre i det her vejr, men så er det kun hvis jeg skal noget vigtigt :)

Nu er Randers jo heller ikke det fedeste sted at køre disse dage, så jeg har faktisk ikke kørt siden det startede med at sne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er først lige begyndt at køre efter 10 års pause, så det er ikke fordi jeg lige kaster mig ud i bilen for at køre. Men det kunne være at jeg skulle prøve, så jeg kan fornemme hvordan det egentlig er at køre i sne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har stadig ikke fået noget sne, men når det er rigtig slemt går jeg rundt.

har ikke kørekort kun min cykel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det generer mig ikke, jeg kører efter forholdene. Det går noget langsommere end normalt, men det er nu ok, da normalt har under 8 min. til arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at ha boet 3½ år i Norge er jeg fuldstændig ligeglad med at køre i sne...dvs det kan faktisk godt irriterer mig at folk bliver SÅ bange at de sætter farten ALT for meget ned på steder hvor der ikke engang ligger et fnug....altså come on, det kan jo også være super farligt at køre for langsomt!

Jeg lærte at køre bil på islag i Norge... :) Folk anede ikke at det var en dansker med nyt kørekort der sad bag rettet...de var faktisk i livsfarer allesammen ;) haha! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har den klare holdning, at man lytter og retter sig efter, hvilke meldinger, der kommer i radioen eller fra trafikken.dk!!

Hvis det frarådes, at man kører ud, jamen så giver det ligesom sig selv. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har den klare holdning, at man lytter og retter sig efter, hvilke meldinger, der kommer i radioen eller fra trafikken.dk!!

Hvis det frarådes, at man kører ud, jamen så giver det ligesom sig selv. ;)

kan anbefale http://www.vintertrafik.dk/ den er bedre og der er webcams så man kan se det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det rører mig ikke det mindste..

Det der irriterer mig mest, er faktisk at folk panikker unødvendigt og pludselig ikke kan køre over 40 forbi rabatten er hvid i stedet for grøn, så er man altså for usikker til at køre og burde bliver hjemme.. rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan anbefale http://www.vintertrafik.dk/ den er bedre og der er webcams så man kan se det hele.

Det er den samme. ;)

Men den er nemlig super god og det er også derfra man kan se billeder fra Nyhederne på TV2, når der tales om de trafikale forhold.

Så der er ingen undskyldning for at bevæge sig ud i vejret med fare for, at køre i grøften eller sidde fast i sneen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg undgår det, og kører kun, hvis det er nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi bor laaaaaaaaaaaangt ude på landet.. :D

og vi kører i al slags vejr medmindre vi bliver begravet som vi gjorde sidste år..

"Der kom en sneskraber en dag - fint nok! men de mange cm sne blev skubbet ind på vores lille p-plads og begravede vores biler op til ruderne i en mur af sne og det frøs så det var meget hårdt.."

Nu har vi snart ligeså meget sne som sidste år og vi kører medmindre der kommer isslag og bilen decideret ikke KAN kører....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER