Nitzen1987

Fordele/Ulemper ved at kende barnets køn før fødslen....

29 indlæg i dette emne

Hvilke overvejelser har I gjort jer omkring det at vide barnets køn før fødslen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fik kønnet afvide alle gange, den eneste ulempe er det godt kan blive rigtig dyrt at kende det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er af rent praktisk karakter her.. vi vil gerne vide det.

Derudover er det 'breath taking' nok i sig selv når barnet kommer ud til os.. vi behøver ikke også at få overraskelsen i form af kønnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang ville jeg vente, men da jeg så var til scanning, måtte jeg bare vide det. Anden gang ville jeg vide det fra start. Det er bare meget mere praktisk, og den der med, at det så ikke er en overraskelse, det synes jeg ikke passer. Det er jo altid spændende at se sit barn :loveshower

Da jeg ventede den mindste var det også rart at kunne forberede storesøster ved at sige, at det var lillebror, som var inde i maven. Det gjorde det lidt mere virkeligt for hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen tanker... vi ville bare vide det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået det afvide begge gange :) Jeg synes det er dejligt vi kommer hjem til et lyserødt værelse og ikke et neutralt værelse. Lige som jeg synes det er dejligt vi kan købe en masse andre lyserøde ting til hende..

Vi var begge enige fra dag ét om at vi ville vide kønnet, kan ikke se hvorfor man ikke skulle vide det, men jeg er også bare så pokkers nysgerrig :rolleyes :rolleyes

Desuden synes jeg det er fedt vi kan kalde hende hendes navn når hun ligger i maven og ikke blot babyen.. Så bliver det lidt mere personligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan kun se fordele

mest af alt, at vide hvad vi glædede os til... det bliver jo mere konkret.

med de to sidste var det også rart for de søskene, at de kunne forholde sig til lillebror og ikke baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved Nadja fik vi det afvide.. vi stod derhjemme med et værelse der var ved at blive bygget og jeg gad bare ikke male neutralt.. og synes også det var mest hyg'list;) når alt skal købes synes jeg det var sjovest sådan.

Ved næste baby skal vi ikke have det afvide.. vil vil gerne opleve det andet.. kan egentlig ikke finde på fordele ved det andet en overraskelsmomentet det vil vi gerne opleve.. og ved barn nr. 2 har vi jo alt fra første. om en dreng skal skiftes de første 2 dage på en lyserød puslepude gør jo nok ikke så meget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... heller ikke så mange overvejelser her... Jeg har hele tiden vidst at hvis det kom dertil, så ville jeg vide kønnet. Og min mand var heldigvis enig :)

Nu kan vi gå og snakke om ham, og vores lille søn i maven :kuller

Og desuden er jeg helt klart til farver... Hvid er min hadefarve, og er forment adgang i mit hus ;)

Så nu kan vi gå og hygge med at lave værelse i blå :biglove

Vil gerne vide alt andet der er mulighed for i dag, med de dejlige scanninger man bliver tilbudt... Og kønnet er ingen undtagelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke komme i tanker om nogle ulemper - men fordelene er da at det (måske) er nemmere at få et navn på plads, at man kan købe ind i farver og at babyen ikke bare er en den men en ham/hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ved ikke køn og vidste det heller ikke med vores datter. Jeg kan ikke tænke i ulemper ved at vide køn/henholdsvis ikke at vide det. Jeg har ikke det store redebyggergen ift. den lile ny. Vi tager det som det kommer. Grunden til at vi ikke ønsker at vide det er alene at vi virkelig godt kan lide overraskelsen ved fødslen :wub . det var rigtig stort sidste gang og det regner jeg også med at det bliver denne gang. Tøj kan vi altid købe (hvis det bliver en dreng)- jeg er desuden meget stor uld og silkefan og det tøj er for det meste kønsneutralt alligevel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NYSGERRIGHED :D Jeg kunne da bestemt ikke vente! Synes også det var det mest praktiske :) Så kunne vi gøre alt klar til baby kom. Ulempe: Det tog måske en smuuuule overhånd med pre-baby-shopping :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig var det helt klart fordi jeg havde svært ved at forholde mig til maven.. Der skete SÅÅÅ meget med min krop og mig på så kort tid så at vide kønnet gjorde det meget mere virkeligt og konkret: Vi skal have en søn!!! En pige havde været lige så velkommen - bare det at vide kønnet og kunne gøre sig nogle forestillinger har gjort meget for mig, vi blev meget hovsa-gravide idet vi ikke troede vi kunne få børn uden behandling :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil have kønnet at vide nu! Men desværre skal man vente til barnet har udviklet sig til et køn..

Jeg vil gerne vide det af både nysgerrighed og fordi jeg dermed straks vil slå mig løs i diverse baby forretninger. Der skal shoppes til den helt store guldmedalje! :loveshower

Den eneste ulempe jeg kan se er de forældre der har oplevet at jordemoderen har taget fejl af barnets køn. Min veninde ventede en dreng, så hun købte tøj osv. til barnet var 4 måneder. Det blev en pige, og de var i chok over det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil have kønnet at vide nu! Men desværre skal man vente til barnet har udviklet sig til et køn..

Jeg vil gerne vide det af både nysgerrighed og fordi jeg dermed straks vil slå mig løs i diverse baby forretninger. Der skal shoppes til den helt store guldmedalje! :loveshower

Den eneste ulempe jeg kan se er de forældre der har oplevet at jordemoderen har taget fejl af barnets køn. Min veninde ventede en dreng, så hun købte tøj osv. til barnet var 4 måneder. Det blev en pige, og de var i chok over det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordelene er helt klart, at man kan gøre sig nogen mere specifikke tanker om navn, indkøb mm.

Ulenpen er som Mama skriver hvis de har taget fejl ved scanningerne, og man så får noget andet end hvad man regnede med... Det må være en mærkelig følelse!

Når jeg bliver gravid, vil jeg helt klart gerne kende kønnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil rigtig gerne vide hvad den lille spirer er, da jeg syntes det gør det nemmere for mig at forholde mig til, at der ligger en lille dreng/pige indeni min mavse :loveshower Men selvfølgelig vil jeg "bare" gerne have et rask barn, så jeg er total ligeglad med hvad det bliver, bare den har det godt derinde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid gerne ville vide kønnet, men så arbejdede jeg sammen med en som fik afvide hun skulle have en dreng, men fik en pige. Så stod hun der med alt det drenge udstyr tilbage. Jeg vil være bange for at jeg måske ville blive lidt skuffet, hvis jeg virkelig havde sat mig op til at få en dreng/pige. Selvom at begge køn er lige velkomne her, men jeg har heller ingen børn, så det kan jo være at mit syn ændre sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er uenige. Min mand vil gerne vide det og jeg vil ikke.

Nu må vi se hvordan det kommer tiæ at gå når vi kommer til scanning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke se nogen ulemper ved at vide det.. Vi vidste det, med et rigtig fint billed af tappen, så hvis det havde været en pige ville hun have haft et problem!!!

Ulemperne ved ikke at vide det, er hvis man er 100% sikker på kønnet (fornemmelsen) og der så kommer det andet køn ud.. Det må være noget af en overraskelse.. Har 2 veninder, der var sikre på det blev piger, men der kom drenge ud og det havde da været en stor overraskelse.. Men selvfølgelig ikke negativt, da begge børn var ønskede uanset køn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan kun se fordele ved at vide det..

Specielt det med at man kan gå ud og købe alle ting i de rigtige farver.

og man kan få lavet værelset, så det ikke bare er neutralt.

Men det kan også lynhurtigt blive dyrt :)

Og det er stadig en kæmpe overraskelse, selvom man kender kønnet.

jo faktisk er der en ulempe..

og det er selvfølgelig hvis scanning har snydt...

f.eks. hvis man tror man skal ha en pige og så køber alt.. men ud kommer en dreng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er mega kedeligt, at være pårørende, når kønnet vides på forhånd..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, at det er skønt at vide - det er blevet mere konkret for mig efter vi ved det (selv med den usikkerhed, der kan være).

Sjovt nok er det nærmest spørgsmål nr. 1, når folk finder ud af, at man er gravid: Ved I hvad det bliver? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da mine forældre skulle have mig, havde min mor malet hele børneværelset i blå og hvide nuancer, inkl. møbler og det hele. Hun var 100 % sikker på det blev en dreng! At jeg levede med et blåt værelse de første år resulterede i at jeg hungrede efter alt lyserødt og prinsesset.... :) Og stadig elsker feminine ting idag.

Min mormor måtte panikhaste ud at shoppe da jeg blev født så jeg ikke blev "hjemført" i babyblå dunjakke. (Ikke fordi det egentlig betyder noget, babyen er jo ligeglad :) det er bare en historie vi griner af idag!

Så jeg er sådan lidt ambivalent. Manden vil gerne vide det, jeg er ikke helt sikker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er mega kedeligt, at være pårørende, når kønnet vides på forhånd..

Orv, det er lige der jeg "stejler" lidt mht det med at vide kønnet :blush

Det er ikke nogen personlig kritik, så tag det endelig ikke ilde op... :kram2

Jeg har altid synes det var lidt underligt, det med at der gerne skulle være en "overraskelse" når barnet bliver født... kønnet, navnet eller andet...

I mit hoved burde det da være mere end nok "overraskelse" at der er kommet et barn til verden... Jeg synes ikke man behøver yderligere for at gøre det spændende...

Det er jo ikke nogen julegave.... Men et nyt lille menneske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER