Solvej99

Hvor holder I jul?

35 indlæg i dette emne

(Synes det er svært...)

Min kæreste og jeg har været sammen i 3 år til december.

Vi har ikke holdt jul sammen før, da vi begge meget gerne vil holde det med vores egen familie.

Nu er situationen jo så den, at vi har fået et barn og derfor selvfølgelig gerne vil holde jul sammen alle tre. Men hvordan skal vi gøre det?

Jeg har foreslået at vi holder hvert andet år med min familie og hvert andet år med hans. Sådan har vi altid gjort med mine bedsteforældre, da jeg var lille.

Men min kæreste har det meget svært ved ikke at skulle holde jul med sin mor. Jeg tror at det bunder lidt i, at hun er uhelbredeligt syg af kræft :( Og det er jo lidt svært at stille noget op imod.

Hvordan får I det til at hænge sammen med familien til jul?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har H og jeg været sammen 9 år den 14 december.... så vi har holdt en del jul sammen.

Den første jul (10 dage efter vi blev kærester) - hldte vi hver for sig... og det mener jeg også vi gjorde året efter...

De sidste par år har det været:

*Jul hos os - med mine forældre, min bror, min bedste - samt enten H's far + partner og datter + farmor + H's søster ELLER H's mor + mand + mormor + H's søster

*Jul hos svigermor og hendes mand + H's søster + mormor

*Jul hos svigerfar og hans partner + datter + farmor + H's søster

DOG har jeg i år - sagt at nu bliver det anerledes....

H's søster vil for første gang godt "undvære" sin bror juleaften - da hun vil holde det med sine svigerforældre....

SÅ vi tager til Tyskland og holder det hos min bror og hans kæreste, hendes forældre, mine forældre og måske bedste?!

Manden og jeg holder IKKE jul adskilt.

Har sagt at når vi nu en gang bliver heldig (forhåbentligt) og får barn/børn - så bliver første jul hos os! - Og så må de sku selv slås om - hvem der skal komme af svigerforældrene....

:loveshower

GLÆDER mig til jul...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også holdt jul sammen i nogle år efterhånden, og vi har skiftedes mellem hans og min familie..... Og den familie vi ikke holdt jul med, har vi så holdt julefrokost med mellem jul og nytår :)

I år skal vi være hos min familie, og min bror og hans familie kommer også..... Det bliver dejligt, og dog også lidt trist, for det bliver nok sidste gang jeg kommer til at holde jul med min bror, da vi begge starter på at holde jul hjemme, efter i år.

Så næste år bliver det jul hjemme :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder det på skift hos min og hans familie.

I år er det os der holder det for min mands familie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftes også :) Vi har holdt jul sammen 11 år nu og i starten synes jeg også at det var frygteligt ikke, at holde hos min familie.. Det var bare helt forkert og jeg savnede mine forældre og søskende rigtig meget, men jeg har efterhånden vænnet mig til det..

Men vi gør som Troldemor, at vi holder julefrokost med dem vi ikke holder jul med :) I år skal vi (heldigvis) være hos mine forældre, så der holder vi julefrokost og julehygger med svigerfamilien den 23 dec i stedet...

Når vi holder med mandens familie holder vi julefrokost med min familie den 25 december...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden og jeg har været sammen i 5 et halvt år, vi har holdt jul sammen de sidste tre gange. Hvert andet år er vi hos mine svigerforældre (det er også de år vi har mandens børn i julen) og hvert andet år er vi så sammen med mine forældre og ene søster og hendes to børn. De første to jule holdte vi det hver for sig, da jeg ikke kunne forliges med at undværre mine forældre juleaften og fordi mandens ekskone inviterede sig selv til at holde jul hos mine svigerforældre og jeg gad ikke at være der når hun var der - manden gjorde det for børnenes skyld. I år skal vi holde jul sammen med mine forældre og ene søster og hendes børn.

Vi er altid til julefrokost hos mine forældre d. 25. December, her fåer vi altid fullingsteg (en egnsret fra Vendsydsel, hvor min mor er fra) mandens familie holder som regel julefrokost en dag mellem jul og nytår, der er vi også normalt med, hvis ikke vi har arbejdet den dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ÅHR det problem kender jeg godt... Vi har været sammen i 2,5 år og har holdt en jul sammen... For mit vedkommende var det slet ikke jul sidste år, for der holdte vi sammen med hans mor, (faren var på arbejde), bror, svigerinde, svigerindes søskende og forældre... Det var bare slet ikke..

Det var første gang jeg kke skulle holde jul sammen med min mor og det var meget mærkeligt...

Nu har jeg altid været mors pige og derfor kunne jeg heller ikke ringe til hende og øsnke hende god jul, for så vidste jeg at jeg ville begynde at tude...

I år skal vi holde jul hver for sig igen... L skal holde smamen med sin forældre, han har bassen, men jeg skal hjem til min mor... Det lyder nok mærkeligt, men ellers skal hun sidde sammen med min onkel, fætter og mormor, det kan jeg simpelthen ikke nænne...

Til næste år bliver så et problem, for der har vi jo junior og jeg har sagt at jeg vil hjem det første år. Der komemr mine søskende også hjem, så vi bliver samlet alle sammen.. Så håber på at L tager med og vi så kan komme til at holde jul to år det samme sted, sådan så min mor også komemr til at holde jul sammen med bassen, for hun betegner det lige så meget som hendes barnebarn som alle de andre hun har... :loveshower

Det blev egentlig et vældig langt indlæg, for at fortælle en lille ting.. :) Men håber det giver mening...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har til december været sammen i fire år :loveshower

De tre første jule har vi holdt hver for sig - sidste år holdt vi hos mine forældre, da kærestens mor alligevel skulle arbejde.

Men nu hvor vi har fået den lille prinsesse har vi valgt at den første jul som familie skal holdes herhjemme hos os :wee

Vi inviterer så begge vores familier og ser hvor mange vi kan samle sammen :)

Det bliver hyggeligt.. glæder mig til jul.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I ulige år holder vi jul med min familie hvor alle vi søskende er samlet med påhæng og børn. Og lige år holder vi med mandens familie :)

Mine søskende har i mange år haft svigerfamilier at holde jul med også (de er 10 og 13 år ældre end mig), så vi har altid kun været samlet hver andet år. Og der har slet ikke været nogen diskussion mellem mig og manden om hvordan vi skulle gøre det. Det falder heldigvis også ham helt naturligt at vi holder jul med min familie når vi alle kan være samlet.

Og så tager vi så til julefrokost 2. juledag ved den side af familien vi ikke var sammen med juleaften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I slutningen af November har vi været sammen 3 år, og vi har holdt jul sammen en gang.

Det var sidste år inde hos min familie, så i år skulle vi have holdt det sammen med hans mor.

Men heldigvis bliver det ændret til min familie istedet for - grunden til det er at hans mor er en mærkelig dame, som gør og siger mange ting som gør folk sure på hende.. For at være ærlig, Så kan jeg ikke LIDE hende, så det har gjort min jul meget bedre at den ikke skal tilbringes sammen med hende..

Og synes det er synd min kæreste har sådan en mor som hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det havde jeg faktisk slet ikke tænkt over før nu :unsure

Sidste år holdte vi det sammen med mine forældre, hvor Jesper og jeg annoncerede at vi gerne ville holde juleaften, for hele familien næste år, men det er vist trukket lidt i land, med mors sygdom og vores lille ny...

hmm..

måske vi skulle holde ord og så få lidt hjælp til maden osv.. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi skiftes også med at holde jul hvert anden år med mine forældre og de år, hvor vi ikke er sammen med mine forældre er vi enten sammen med min mands mor og hendes familie, eller hans far og hans familie.

I kan jo vælge at i holder jul og lader familien komme til jer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været sammen i 17 år og i de sidste 6 år har vi holdt jul herhjemme og så kan dem der har lyst komme eller lade være. Elsker vores jul herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været sammen i 5 år den 27. december.

Alle juleaftner har vi holdt sammen.

Hans familie har tradition for julefrokost 1. juledag. Min har 2. juledag, så vi ser både hans og min familie hver jul alligevel, ligegyldig hvor vi er den 24.

Efter vi har fået Christina har vi holdt juleaften hos os. Michaels familie kommer hvert år (de er ikke så mange) og hvert andet år kommer mine forældre også med. De bliver dog allesammen inviteret hvert år, men mine forældre holder hvert andet år med min gamle farmor og resten af min fars side af familien.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

(Synes det er svært...)

Min kæreste og jeg har været sammen i 3 år til december.

Vi har ikke holdt jul sammen før, da vi begge meget gerne vil holde det med vores egen familie.

Nu er situationen jo så den, at vi har fået et barn og derfor selvfølgelig gerne vil holde jul sammen alle tre. Men hvordan skal vi gøre det?

Jeg har foreslået at vi holder hvert andet år med min familie og hvert andet år med hans. Sådan har vi altid gjort med mine bedsteforældre, da jeg var lille.

Men min kæreste har det meget svært ved ikke at skulle holde jul med sin mor. Jeg tror at det bunder lidt i, at hun er uhelbredeligt syg af kræft :( Og det er jo lidt svært at stille noget op imod.

Hvordan får I det til at hænge sammen med familien til jul?

Kan i så ikke starte med at holde jul med hans forældre i år og så dine forældre næste år?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan i så ikke starte med at holde jul med hans forældre i år og så dine forældre næste år?

lige min tanke :balloons

og kram til din mand og jer.. det er en frygtelig sygdom som bare tager for mange mennesker væk fra dem der elsker dem :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været sammen i 4½ år til jul og vi har aldrig holdt jul hver for sig :biglove

Vi er skiftevis hos hans forældre og hos min mor - og når vi er hos min mor er alle mine søstre det også. Der hvor vi ikke er juleaften er vi i dagene op til jul eller mellem jul og nytår alt efter hvordan helligdagene ligger ift. weekend.

I år er det min mors tur, men i år holder vi det sammen hos min søster i Hvidovre. Det passer bedst, for så er vi sammen med min mor og alle mine søstre som vi plejer, men både min storesøster og jeg er i nærheden af Hvidovre Hospital ;) Jeg har ingen planer om at tage til Sørens forældre i Struer i år - det er simpelthen for langt væk til jeg vil løbe risikoen. Så hvis de vil se os til jul, skal de være velkomne i København.

Næste år er jo så Annas første og der vil det være Sørens forældres tur. Det er da lidt trist, men sådan er det jo - det har jeg ikke tænkt mig at rode rundt i.

Hvis jeg var i dit sted, tror jeg også jeg ville foreslå din kæreste, at I skiftes til at være hos hhv. hans og dine forældre og at I kan starte med at være hos hans. Kræft er en l...-sygdom og jeg tror du ville fortryde det, hvis du insisterer på, at I skal være hos dine forældre og hun så ikke lever mere til næste jul :(

Men jeg kan godt forstå du synes det er en træls situation! :kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mig og min mand har d. 16. December været sammen i 12 år :biglove

Og jeg mener at vi de første par år holdte jul hver for sig.

Så fik min mor en ny kæreste som rejste til gran canarie hvert år og det begyndte min mor så også på.

Så da hun gjorde det, begyndte jeg at holde jul sammen med min mand og hans familie :)

Da vi så fik Celine holdte vi også jul hos hans forældre, men siden da har vi holdt jul hjemme.

Så må folk komme til os. Det er noget nemmere at holde jul hjemme når man har fået børn

Både fordi det er p*sse hyggeligt og så fordi vi fik et "nyt" barn hvert år derefter :D

Første år herhjemme kom sviger forældrene her.

Andet år var vi alene. Og det var FANTASTISK og 100% på børnenes vilkår :loveshower

Sidste år var sviger forældrene her så igen. Og det samme var min far :)

I år skal vi også være hjemme. Om der kommer nogen ved jeg ikke. Hvis der gør, så er det da super. Hvis der ikke gør er det også super.

Min mor og hendes kæreste har holdt jul hjemme i Danmark de sidste 3 år, men vi har endnu ikke holdt jul med dem, for hvis vi invitere dem herover, så har mine søskende ingen at holde jul med. Men det kommer nok engang. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen anelse for hvad vi gør med jul. For aller første gang, sidste år holdte jeg jul hjemme, med Isaac og hans far. Nu har jeg så fået min en ny kæreste, så jeg ved ikke lige. Min mor skal dog arbejde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi begyndte at holde jul sammen det år vi flyttede sammen, så i år er det 7.gang :loveshower

Vi skiftes til at holde det sammen med enten mine eller hans forældre. I år skal vi hjem til mine forældre, så er lidt spændt på om vi lillepigen når at komme ud,så hun kan være med :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi skiftes også med at holde jul hvert anden år med mine forældre og de år, hvor vi ikke er sammen med mine forældre er vi enten sammen med min mands mor og hendes familie, eller hans far og hans familie.

I kan jo vælge at i holder jul og lader familien komme til jer...

Vi bor desværre i en 2 1/2 værelses lejlighed, så det er ikke rigtig en mulighed :(

Når vi engang får et hus, så vil jeg hellere end gerne holde jul og invitere alle :)

Kan i så ikke starte med at holde jul med hans forældre i år og så dine forældre næste år?

Det ville jeg egentlig også gerne. Problemet er bare, at mine forældre holder med min mors familie hvert andet år og med min fars familie hvert andet år. Min fars forældre lever ikke længere og han har kun sin bror tilbage. Min mors familie er jeg meget tæt på, så derfor vil jeg helst komme hjem til jul de år, hvor min mors familie er der. Og det er så i år <_<

Vi har været sammen i 4½ år til jul og vi har aldrig holdt jul hver for sig :biglove

Vi er skiftevis hos hans forældre og hos min mor - og når vi er hos min mor er alle mine søstre det også. Der hvor vi ikke er juleaften er vi i dagene op til jul eller mellem jul og nytår alt efter hvordan helligdagene ligger ift. weekend.

I år er det min mors tur, men i år holder vi det sammen hos min søster i Hvidovre. Det passer bedst, for så er vi sammen med min mor og alle mine søstre som vi plejer, men både min storesøster og jeg er i nærheden af Hvidovre Hospital ;) Jeg har ingen planer om at tage til Sørens forældre i Struer i år - det er simpelthen for langt væk til jeg vil løbe risikoen. Så hvis de vil se os til jul, skal de være velkomne i København.

Næste år er jo så Annas første og der vil det være Sørens forældres tur. Det er da lidt trist, men sådan er det jo - det har jeg ikke tænkt mig at rode rundt i.

Hvis jeg var i dit sted, tror jeg også jeg ville foreslå din kæreste, at I skiftes til at være hos hhv. hans og dine forældre og at I kan starte med at være hos hans. Kræft er en l...-sygdom og jeg tror du ville fortryde det, hvis du insisterer på, at I skal være hos dine forældre og hun så ikke lever mere til næste jul :(

Men jeg kan godt forstå du synes det er en træls situation! :kram2 :kram2 :kram2

Ja, det er en lorte sygdom og problemet er jo nok også at det spøger lidt i baghovedet, hvor mange jule han mon har tilbage med hende :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været sammen i 17år og i de sidste 6 år har vi holdt jul herhjemme og så kan dem der har lyst komme eller lade være. Elsker vores jul herhjemme.

Altså vi har holdt jul sammen i alle de år vi har sammen.

Men for 6 år siden fik vi nok af at tage land og rige rundt med 3 børn, oppakning og gaver, så nu holder vi jul herhjemme og vi elsker det og det er helt på vores alle sammens præmisser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftes til at holde jul hos vores forældre.

I år skal vi til Aalborg hos mine svigerforældre og det bliver rigtig hyggeligt.

Næste år er det så mine forældre, søskende mænd og børn vi holder med.

Det fungerer rigtig fint, men det var da svært første gang jeg skulle holde jul uden mine forældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

med min x skiftedes vi til at holde ved hans familie og min.

min kæreste og jeg har været sammen i 19 mdr når vi når til jul og det er så den 2. jul vi skal fejre sammen.

Sidste år holdt jeg nemlig jul den 23. ved mine forældre, da jeg ikke havde pigerne der (min kæreste holdt ved sin far der, da hans er skilt ) den 24. var jeg så med hjemme ved hans mor og fejre jul med hele hans familie..

I år er det min tur til at tage ham med hjem og holde jul i Snejbjerg, hvor jeg har pigerne i år :loveshower og så skal han med i kirke :whistling

Vi holder så jul hos hans far den 23, og så ved jeg ikke om der er noget ved hans mor i juledagene. Det ved jeg der er i min, og det vil jeg slet slet slet ikke gå glip af :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har de sidste 3 år holdt jul hjemme. Så har vi inviteret hele familien, og dem der så havde lyst kunne så komme. I år bliver det dog kun sammen med mine forældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER