tsecret

Har jeres navnetanker ændret sig?

29 indlæg i dette emne

Da jeg var helt lille drillede jeg min mormor med at min lille pige skulle hedde Nicoline - min mormors hadede mellemnavn ;) Det er faktisk stadigvæk på "mulig" listen.

En overgang var jeg vild med dobbelte navne, og kom i tanker om navnet Ted Kristoffer - og den sidste del af det navn er også stadigvæk på "mulig" listen (min morfars navn).

I starten af mandens og mit forhold ville vi have en Mathias - det er vi dog gået helt væk fra nu.

Har i nogle navne du/i har været næsten sikre på? Er de navne stadigvæk i spil eller er i gået helt væk fra dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En overgang var jeg HELT sat på, at jeg en dag skulle have en søn, som skulle hedde Morten Ferdinand (til min mands store ærgerlse og forargelse :P). Jeg vil ikke sige at jeg er helt tændt af på navnet Ferdinand, men der er efterhånden MANGE andre navne, jeg bedre kan lide. :)

Generelt ændrer mine ynglingsnavne sig meget... Pt. er jeg helt vild med Kjetil, Kristine og Kalista.

Tidligere "store hits" har været Isaak, Phillip (stadig lidt), Oskar, Nino, Severin, Evelyn, Eva og Elisabeth.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var engang hug på navnet Celina, men den er røget ud til højre.

Vi var begge to enige om at vores datter skulle hedde Nanna, men den er også røget ud til højre.. Men vi fifler lidt med nogle navne nu som kan blive aktuelt, både for-og mellemnavn.

Og drengenavn, var jeg vild med Julius den er også røget ud til højre. Men vi har et par navne i tankerne nu... :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi gik igang med projektet tilbage i 2008 snakkede vi navne og kom faktisk frem til hvad vores unger skulle hedde hvis vi får en af hvert køn, og dem holder vi egentlig stadig ved for dem er vi rigtig glade for :loveshower

Men om det holder indtil den dag vi rent faktisk får børn er jo svært at sige :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er sikker på, at han skal have en dreng som hedder Mikkel - dog er jeg ikke helt enig i den sag :whistling

Så jeg regner med en intens "kamp" for at gennemtrumfe Benjamin eller Jonathan :loveshower

Hvis der bliver en pige, så har vi længe talt om navnet Shakira :loveshower

Dog er vi blevet enige om, at vi skal igennem navnebøgerne på et tidspunkt, så vi kan se på flere navne :7himmel

Vi er nemlig enige om, at vi ikke vil vide kønnet før hun/hun kommer til verden :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid troet at jeg skulle ha en Laura og en Mikkel. Min mand kan ikke fordrage Laura, så det blev droppet og Mikkel blev ikke aktuelt med to piger :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i flere år været fast besluttet på, at jeg skulle have en datter med navnet Rebecca. Nu er jeg de sidste to måneder kommer i tvivl. Et andet der har "spøget" i lang tid er Erica, og det er vist efterhånden min favorit. :)

Men vi er nu helt enige om herhjemme, at vi ikke vil tage nogle beslutninger før barnet/børnene er kommet til verden. Jeg kender et par stykker der besluttede navnet med det samme de kendte kønnet, og så senere ombestemte sig, og dét vil jeg ikke. Så når vi kommer dertil, så bliver der nok ikke meldt noget fast ud før til barnedåben. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har i mange år sagt at hvis vi får en pige skal hun hedde Amalie, men da jeg først stod med testen, synes jeg slet ikke det skulle være Amalie hvis det blev en pige.

Nu venter vi en pige, og kalder hende Caroline, men ved godt det måske ændre sig når hun først kommer ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååååå ja de navne :rolleyes

Vi står selv i den mega svære situation, at skulle vælge et PERFEKT navn til vores søn. Vi kan virkelig ikke finde det perfekte navn til ham, så jeg er ved at opgive eftersøgning og lade mig overgive til det almindelige men også pæne navn Mads... Jeg ville bare gerne have haft et lidt mere anderledes navn til ham, faktisk har jeg altid har haft Frederik som mit yndlings navn, selvom det ikke er spor anderledes :whistling Men der er bare SÅ mange der hedder Frederik så manden syntes ikke om det... (men der er også mange der hedder Mads, måske jeg skulle nævne det igen igen for ham :balloon )

Ej syntes Frederik, Anton, Arthur, Valdemar og Victor er nogle meget pæne navne til en dreng. Lærke, Caroline, Madeline, Sofia og Clare er meget pæne til en lille pige. Men det er så svært når først det lille pus er kommet ud, for hvad ligner han/hun så???

(seriøse) navneforslag til sønnike modtages med kyshånd!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi havde en hel liste med både pige- og drengenavne da jeg blev gravid... og der var navnet Kira i top 3.... så gik vi lidt væk fra det, men hun endte med at blive en kira efter vi havde været til 3d/4d scanning hvor man jo kan se ansigtstræk og det hele.. :) og det har vi bestemt ikke fortrudt... så det vil vi også gøre med den næste..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååååå ja de navne :rolleyes

Vi står selv i den mega svære situation, at skulle vælge et PERFEKT navn til vores søn. Vi kan virkelig ikke finde det perfekte navn til ham, så jeg er ved at opgive eftersøgning og lade mig overgive til det almindelige men også pæne navn Mads... Jeg ville bare gerne have haft et lidt mere anderledes navn til ham, faktisk har jeg altid har haft Frederik som mit yndlings navn, selvom det ikke er spor anderledes :whistling Men der er bare SÅ mange der hedder Frederik så manden syntes ikke om det... (men der er også mange der hedder Mads, måske jeg skulle nævne det igen igen for ham :balloon )

Ej syntes Frederik, Anton, Arthur, Valdemar og Victor er nogle meget pæne navne til en dreng. Lærke, Caroline, Madeline, Sofia og Clare er meget pæne til en lille pige. Men det er så svært når først det lille pus er kommet ud, for hvad ligner han/hun så???

(seriøse) navneforslag til sønnike modtages med kyshånd!!!

Min veninde har lige fået en lille søn som hedder Mandius - det synes jeg er anderledes og sødt :)

Ellers synes jeg han kunne ligne en Arthur, Albert eller Caspian.

Held og lykke med navnevalget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var barn og teenager var jeg sikker på jeg skulle have en Oliver eller en Alexander - det er slet ikke aktuelt mere :D

De sidste 2-3 år har jeg drømt om en Jonathan, men det har manden fra start været imod :( Heldigvis, fristes man til at sige, venter vi en pige, så en mulig drengenavns-diskussion er om ikke andet, så i hvert fald udskudt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååååå ja de navne :rolleyes

Vi står selv i den mega svære situation, at skulle vælge et PERFEKT navn til vores søn. Vi kan virkelig ikke finde det perfekte navn til ham, så jeg er ved at opgive eftersøgning og lade mig overgive til det almindelige men også pæne navn Mads... Jeg ville bare gerne have haft et lidt mere anderledes navn til ham, faktisk har jeg altid har haft Frederik som mit yndlings navn, selvom det ikke er spor anderledes :whistling Men der er bare SÅ mange der hedder Frederik så manden syntes ikke om det... (men der er også mange der hedder Mads, måske jeg skulle nævne det igen igen for ham :balloon )

Ej syntes Frederik, Anton, Arthur, Valdemar og Victor er nogle meget pæne navne til en dreng. Lærke, Caroline, Madeline, Sofia og Clare er meget pæne til en lille pige. Men det er så svært når først det lille pus er kommet ud, for hvad ligner han/hun så???

(seriøse) navneforslag til sønnike modtages med kyshånd!!!

Åh Mette, jeg føler med jer med det navnebesvær! :kram Kan næsten mærke at jeg selv får det på samme måde, når vi får et barn en gang :rolleyes

Men helt oprigtigt så har jeg længe tænkt, at jeres søn skulle hedde Victor, hvis det stod til mig. Faktisk havde jeg selv tænkt på navnet Victor som et meget potentielt navn, når Brian og jeg en dag fik en søn, fordi jeg synes navnet havde en god fordeling af at være specielt (selvom det er brugt), normalt og samtidig at det passer godt til forældrenes navne (som jo er det samme hos jer, som hos os :P) - At min storebror så også forelskede sig i navnet og fik en søn først, er jo så en anden sag :P

:btopic Jeg kender både en lille Mads og en lille Victor, og jeg synes jeres søn minder mest om den lille Victor, jeg kender :) Så det stemmer jeg for! :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid villet have børn med specielle navne...

Men når jeg står i situationen, ender jeg med et barn eller to som hedder Casper, Anna, Jonas, Laura eller noget mere almindeligt i den stil :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tit tænkt på navne til mine kommende børn og jeg har lige så tit skiftet yndlingsnavn... Havde egentlig en tanke om at en pige skulle hedde Anna efter min farmor (som døde da jeg var 1½) men det er jeg ikke så opsat på mere... Min fætters datter hedder Anne og det synes jeg ligger meget tæt op af Anna... Jeg kunne måske godt finde på at pige skulle hedde Margrethe til mellemnavn (det hed min mands bedstemor til mellemnavn og min egen oldemor, som jeg aldrig har kendt, hed det) og synes at det er lidt charmerende... Af fornavne har jeg utallige navne i spil og der bliver jævnligt tilføjet og slettet.... Lige nu er navne som Ellen, Laura og Victoria storfavoritter.... Drengenavne synes jeg er lidt sværere, men har dog et par stykker som jeg godt kan lide bl.a. Jonas, Valdemar, Victor og Alexander... og måske Emil som mellemnavm :unsure Men det er slet ikke noget manden og jeg har talt sådan rigtigt om endnu og det kommer vi heller ikke til at gøre før end vi har overstået NF-scanning, men uanset hvad taler jeg for, at vi ikke vil ligge os fast på et navn på forhånd, men plukke nogle navne ud og så vente med at træffe den endelige beslutning, indtil vi sidder med den lille i armene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har siden jeg så musikalen Atlantis sagt at min datter skulle hedde adalena men det passer bare ikke rigtigt ind mere :) så lige nu er navnene falke og frederikke hvis jeg skulle bestemme :) så må vi de hvor meget jeg skal kæmpe hehe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inden vi fik børn snakkede vi om: Lukas, Patrick, Benjamin, josephine, Mathilde :)

Vi har dog ændret smag med tiden :) mine sønner hedder Max og Theo :)

Hvis vi får flere børn har vi favoritterne klar:

Dreng: Hektor, Alban, Arnold, Frode, Frits eller Pilou

Pige: Pusle og Pixie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var barn/teenager var jeg helt sikker på jeg skulle have en pige der hed Celeste. Det var efter kong Barbars kone :-p Da min mand og jeg begyndte at tale navne -inden det var aktuelt, var vi enige om vi skulle have en Antonia (efter min farmor) og en Victor. Da jeg blev gravid og vi fandt ud af det var en dreng, kunne vi pludselig ikke lide Victor mere. Da jeg hørte min mands morfar hed Leo til mellemnavn forelskede jeg mig fuldstændig i det og det blev det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var yngre var det navnene Emma og Emil jeg svor til :loveshower .

Men de er blevet skudt ud til højre og begge gange vi har skulle bruge navne har vi kigget efter nogle der ikke er så populære på det tidspunkt :loveshower .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har længe snakket om Vitus, hvis vi engang får en dreng, men jeg synes bedre og bedre om Johannes eller Johan. Det kommer helt an på hvad det er for en størrelse der melder sin ankomst :)Vi har snakket om Henning til mellemnavn efter min mands afdøde og højt elskede morfar, men nu ser vi :) Skal jo også liiiige blive gravid først :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg Har gerne ville have en andrea eller matilde.

Men nu hvis jeg får en pige og manden er enig, er jeg ret vild med saphena.. er egentlig et navn for en vene i benet..

Hvis vi får en dreng er jeg tom for ideer.

Men vi har heller ikke snakket om navne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har drømt, at jeg skulle ha en lille pige, der hed Frida Fie. Vi SKAL ha en pige denne gang, men manden har nedlagt veto;( er pt i den situation, at jeg synes, der er titusind fede drengenavne, men ikke d rigtige pigenavn....hmmmmffff!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha vi skifter navnemening herhjemme oftere end vi går i bad (og det er ikke fordi vi ikk går i bad :lol )

Og det er slet ikke blevet bedre efter vi testede positivt 27/7.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg stadig kun kigger med på sidelinjen (bryllup først, så børn) vil jeg gerne lige hoppe med på vognen her.

Jeg har altid drømt om at få en Oliver og en Alberte og de hænger egentlig meget godt fast endnu, selvom jeg har fået et par andre farvoritter oveni, bl.a. Benedicte.

Min kommende mand vil meget gerne have at vores børn kommer til at hedde Svend (åge), Hans, Iwer, Helga eller Clara. (alle sammen en form for bedsteforældre)

Clara kan jeg gå med til, men de andre har jeg meget svært ved :prik

Men det hele kan selvfølgelig nå at ændre sig MANGE gange endnu :whistling

Noget mere specielt så hedder min lille nevø Norr-Valiant :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vidste læææææænge inden, at vi overhovedet var klar til at få børn, hvilke navne de skulle have, haha! En dreng skulle hedde Sander (efter mandens farfar), og en pige skulle hedde Isabella :) Drengen har vi så fået, og selvom vi overvejede andre navne til ham, så vandt Sander stadig - At navnet så endte med at blive til Xander i stedet for Sander, var fordi vi så filmen XXX med Vin Diesel (som hedder Xander i filmen) under graviditeten, og det var altså bare lidt mere sejt efter vores mening ;)

Nu "arbejder" vi så på at blive gravid med nr. 2, og hvis vi skulle få en pige denne gang (jeg krydser fingre!!!!), så bliver navnet ikke Isabella. Vi kan stadig godt lide navnet, men mandens niece hedder Annabell, og det minder for meget om... Desuden så bliver man næsten modstander af et navn, når SÅ mange har fået det efterhånden, haha! :rolleyes

Af pigenavne er vi pt. nok mest til (og enige om :whistling ): Elina (min mormors mellemnavn) og Charisma :)

Drengenavne har vi rigtig svært ved, men indtil videre er William nok det bedste bud, selvom det er et populært navn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER