tsecret

Har jeres navnetanker ændret sig?

29 indlæg i dette emne

Der foreligger jo ingen endelig beslutning endnu - nu skal jef jo også lige blive gravid - men manden og jeg er enige om, at Dante ville være et fantastisk navn hvis vi får en søn når vi kommer så langt. Jeg er egentlig også selv hooked på navnet Luca, men har en god veninde der lige har kaldt sin dejlige søn netop det, så den er ude nu :)

Af pigenavne har jeg altid elsket navnet Matilda, men manden synes ikke om det :(

Men nu må vi se, det kan jo nå at ændre sig mange gange endnu, inden baby melder sin ankomst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså nu er jeg jo ikke gravid endnu, og navne har vi slet ikke snakket om.

Tror dog stadig mine favoritter af drengenavne er Niels og Christian. Og af pigenavne: Freja, Selma, Alma og Nicoline. Men jeg synes bare, det er alt for svært. Jeg får sikkert ændret mening mange gange i denne proces. Og så bliver det sikkert alligevel noget helt andet, når barnet endelig kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tit tænkt på navne til mine kommende børn og jeg har lige så tit skiftet yndlingsnavn... Havde egentlig en tanke om at en pige skulle hedde Anna efter min farmor (som døde da jeg var 1½) men det er jeg ikke så opsat på mere... Min fætters datter hedder Anne og det synes jeg ligger meget tæt op af Anna... Jeg kunne måske godt finde på at pige skulle hedde Margrethe til mellemnavn (det hed min mands bedstemor til mellemnavn og min egen oldemor, som jeg aldrig har kendt, hed det) og synes at det er lidt charmerende... Af fornavne har jeg utallige navne i spil og der bliver jævnligt tilføjet og slettet.... Lige nu er navne som Ellen, Laura og Victoria storfavoritter.... Drengenavne synes jeg er lidt sværere, men har dog et par stykker som jeg godt kan lide bl.a. Jonas, Valdemar, Victor og Alexander... og måske Emil som mellemnavm :unsure Men det er slet ikke noget manden og jeg har talt sådan rigtigt om endnu og det kommer vi heller ikke til at gøre før end vi har overstået NF-scanning, men uanset hvad taler jeg for, at vi ikke vil ligge os fast på et navn på forhånd, men plukke nogle navne ud og så vente med at træffe den endelige beslutning, indtil vi sidder med den lille i armene :)

Jeg hedder Anna Margrethe og min kusine hedder Anne så det kan sagtens gå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ændrede mening da jeg fødte min datter.. Var fuldstændigt overbevist om jeg skulle have en Victoria, men endte med en Clara :loveshower :7himmel :biglove

Har allerede et bud til den næste, når/hvis det skulle være.. men det kan jo også ændre sig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER