Guest baby2011

Hvordan er du opdraget

15 indlæg i dette emne

Vi har en masse dejlige mennesker omkring os :loveshower og vi elsker at have gæster og vores hjem er meget åbent.. Folk må (næsten) gøre hvad det passer dem, når de er her..

Jeg har dog oplevet nogle tilfælde jeg studser lidt over. Jeg oplever ofte der forsvinder ting fra os, på den måde at folk bare tager vatpinde, vatrondeller, bind osv uden at spørge først om de må få det <_< <_< det synes jeg er ret sært..

Det skal nok lige siges at både vatpinde og vatrondeller står fremme i nogle glasbeholdere, så de er lette at få øje på :) Men jeg er nok opdraget til, at jeg lige spørger om det er ok jeg tager et par..

Hvis folk så bare kunne rydde op efter sig selv, ville det jo være ret lige meget, for jeg ville aldrig opdage hvis der røg en vatpind og jeg ved jo godt de ikke koster mange øre og det er egentlig også ret ligegyldigt, det er mere princippet i det... Det irrirerer mig der ligger brugte vatpinde i toilettet eller på vasken, når folk er kørt :blush :blush :blush

Det er heller ikke ualmindeligt at folk åbner vores køleskab og tager feks et glas juice, uden at spørge først :unsure :unsure

Jeg er nok lidt for høflig og spørger om næsten alt, for sådan er jeg opdraget.. Men tager du også bare ofr dig af "retterne" når i er ude, ellers spørger du først om du må tage ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Almen opførelse er bestemt og spørge først OG rydde op efter sig selv.

Kan finde på og nuppe et bind, hvis mon krop pludselig spasser ud og jeg får det røde. Meeen så sir jeg os lige bagefter til min veninde at jeg har nuppet et.

Kunne ikke drømme om "bare" at tage noget i løæeskab osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Almen opførelse er bestemt og spørge først OG rydde op efter sig selv.

Kan finde på og nuppe et bind, hvis mon krop pludselig spasser ud og jeg får det røde. Meeen så sir jeg os lige bagefter til min veninde at jeg har nuppet et.

Kunne ikke drømme om "bare" at tage noget i løæeskab osv.

Jeg har det på akkurat samme måde.

Hvis lokummet brænder påog jeg er begyndet at bløde f.eks så spørger jeg ikke først men fortæller bagefter.

Jeg spørger eller altid om lov inden jeg "tager" noget. OG rydder op efter mig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spørger altid! andet synes jeg er uhøfligt... dog kan jeg godt finde på at tage et glas saftevand eller lignende, hvis jeg er på besøg hos mine søstre... men hvis det er hos venner eller mandens søskende, så spørger jeg ALTID... så jeg synes, at det afhænger lidt af, hvem det er man besøger... men jeg rydder ALTID op efter mig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kunne ikke drømme om at tage noget. Ville spørge først. Jeg bryder mig ikke om at andre går i mine skuffer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er selvfølgelig forskelligt hvem man besøger :) Hos mine forældre som jeg besøger meget ofte er jeg slet ikke så opdraget :whistling :whistling Så der tager jeg batre for mig, men spørger dog altid først.. Egentligt lidt dumt for min mor siger altid ja :rolleyes :7himmel

Jeg har heller ikke noget imod folk tager vores ting, men jeg synes det er uhøfligt ikke, at sige det efterfølgende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ikke sige jeg er uopdraget.. men jeg ville godt nok aldrig spørge om lov til at låne en vatpind eller vatrondel, hvis de stod fremme ved en veninde... :whistling

Et bind vill ejeg aldrig låne.. Hvis jeg tog en tampon, og æsken var ved at være tom ville jeg sige det, men ellers ville jeg nok ikke lige føle for at informere om at jeg uplanlagt havde fået menses :rolleyes - Så kun hvis jeg kunne se det ville få en betydning (Fx hvis man en lørdag tager en og der kun er 2 tilbage - så kan det godt være veninden selv havde menses og beregnet at de tre lige var nok til dagen efter)

Men jeg ville helt sikkert rydde op efter mig selv!!

I øvrigt tror jeg også de fleste af mine veninder ville gøre det samme ved mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an på hvor jeg er henne må jeg indrømme. For er jeg hos mine forældre, så ville jeg bare tage i køleskabet.

Men er jeg hos veninder, så ville jeg spørge først, med mindre det er som stinna siger, man pludselig har fået sin mens, og ikke selv har bind...

Er lidt uforstående overfor, at folk ikke bare rydder op efter sig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer meget an på hvor jeg er og hvad værterne selv ligger op til - siger de at der er venlig selvbetjening af eks drikkevarer, så tager jeg selv... Ellers ikke, er der andet jeg kunne være lystig efter spørger jeg altid (og jeg gør meget ud af at rydde op efter mig!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle andre steder end hos mine forældre vill jeg spørge først ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer også meget an på, hvor jeg er henne. Hvis jeg er hjemme hos mine nære veninder, min mor eller anden familien ville jeg bare gøre det. Og folk kan bare gøre det samme hjemme hos mig. Jeg ser det som noget positivt hvis mine gæster bare går i køleskabet og tager et glas juice, hvis det er det, de vil have...

Lige det med de brugte vatpinde... Det ville jeg kommentere overfor mine gæster på en sjov humoristisk måde... Jeg synes brugte vatpinde, der bare ligger er MEGA ulækre ;) Men det er jo så bare mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke uopdragen eller noget, men hvis bind/vatrondeller/vatpinde/what ever ligger fremme, så tager jeg dt uden at spørge. Men hvis jeg skal til at gå i skuffer og skabe for at finde det tager jeg et og fortæller det bagefter.

Og den regel har jeg også herhjemme og det respekterer mine veninder også fuldt ud. Jeg har som regel både bind, tamponer,vatpinde og vatrondeller liggende fremme, når jeg får gæster. :)

Angående det med at gå i køleskabet ville jeg nok også kigge en ekstra gang, hvis en af mine veninder bare gik ud og tog noget. Der syntes jeg godt man lige kan spørge - ikke at jeg har noget imod at de taget noget, men spørg nu lige først! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en masse dejlige mennesker omkring os :loveshower og vi elsker at have gæster og vores hjem er meget åbent.. Folk må (næsten) gøre hvad det passer dem, når de er her..

Jeg har dog oplevet nogle tilfælde jeg studser lidt over. Jeg oplever ofte der forsvinder ting fra os, på den måde at folk bare tager vatpinde, vatrondeller, bind osv uden at spørge først om de må få det <_< <_< det synes jeg er ret sært..

Det skal nok lige siges at både vatpinde og vatrondeller står fremme i nogle glasbeholdere, så de er lette at få øje på :) Men jeg er nok opdraget til, at jeg lige spørger om det er ok jeg tager et par..

Hvis folk så bare kunne rydde op efter sig selv, ville det jo være ret lige meget, for jeg ville aldrig opdage hvis der røg en vatpind og jeg ved jo godt de ikke koster mange øre og det er egentlig også ret ligegyldigt, det er mere princippet i det... Det irrirerer mig der ligger brugte vatpinde i toilettet eller på vasken, når folk er kørt :blush :blush :blush

Det er heller ikke ualmindeligt at folk åbner vores køleskab og tager feks et glas juice, uden at spørge først :unsure :unsure

Jeg er nok lidt for høflig og spørger om næsten alt, for sådan er jeg opdraget.. Men tager du også bare ofr dig af "retterne" når i er ude, ellers spørger du først om du må tage ??

Jeg har det ligesom dig...

Jeg synes det er uhøfligt hvis man ikke spørger først.

Min lillebror kan godt finde på at gå i køleskabet her og tage noget, f.eks. en sodavand. - og hvis jeg så tager ham i at gøre det, så siger jeg "jamen værsgo at ta en sodavand".. og så blir han helt flov og spørger så om det er ok.

og selvfølgelig er det det.

men ja, synes nu altså godt lige at man kan spørge først, da jeg ikke selv kunne drømme om at gøre det hos andre.

Vores vatpinde står også fremme i glas - jeg har ikke noget imod at folk tager, men vil nok ha noget imod det, hvis de så bare lader dem ligge ved vasken. Ad.

ja, eller putter i toilettet, når man altså ikke må det.

Bind og tamponer ligger gemt væk i et skab - så mangler man et bind, så må man altså også lige spørge først, da jeg bestemt ikke bryder mig om at ha andre i min skabe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, det med køleskabet: Her ville jeg også altid spørge først (Selv ved mine forældre).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det ligesom dig...

Jeg synes det er uhøfligt hvis man ikke spørger først.

Min lillebror kan godt finde på at gå i køleskabet her og tage noget, f.eks. en sodavand. - og hvis jeg så tager ham i at gøre det, så siger jeg "jamen værsgo at ta en sodavand".. og så blir han helt flov og spørger så om det er ok.

og selvfølgelig er det det.

men ja, synes nu altså godt lige at man kan spørge først, da jeg ikke selv kunne drømme om at gøre det hos andre.

Vores vatpinde står også fremme i glas - jeg har ikke noget imod at folk tager, men vil nok ha noget imod det, hvis de så bare lader dem ligge ved vasken. Ad.

ja, eller putter i toilettet, når man altså ikke må det.

Bind og tamponer ligger gemt væk i et skab - så mangler man et bind, så må man altså også lige spørge først, da jeg bestemt ikke bryder mig om at ha andre i min skabe.

Enig det samme her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER