micro

ÅHHH NEJ!!

42 indlæg i dette emne

Ja, som overskriften siger, så har jeg lige fået at vide, at min lillesøster er blevet indlagt. Hun har termin 22/7 og er derfor lige omkring 5 ½ uge for tidligt på den, men har åbnet sig 1½ cm, har uregelmæssige veer, haft en lille blødning og masser af slim... Jeg glæder mig vildt til at blive moster, men ikke allerede! Jeg er så ked af at hun måske også skal den tur igennem, som jeg har været alle tre gange.

Kasper blev født en uge tidligere en søs er nu og har klaret sig rigtig flot, men det betyder jo ikke at man er "home free", bare fordi man er 34+ istedet for 33+

Jeg har kun talt med vores mor, så jeg ved kun, hvad hun sagde, men jeg er så nervøs nu. Kan hun dog bare holde min lille niece en uge mere, allerhelst to! Det er ingen fest at starte med flere uger på Neo! I know!

Vil I ikke nok krydse jeres fingre for at hun holder på hende lidt endnu...

Og ja, jeg VED godt at alt kan være fint, selvom hun kommer ud nu, men jeg VED også, at det langt fra altid er tilfældet, når man fødes for tidligt. Nogle gange er "insiderviden" ikke så rar at have...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åhhhhhh det løb mig koldt ned af ryggen og jeg har gåsehud over det hele!! Føler med jer og krydser alt hvad jeg har for at de kan stoppe de uregelmæssige veer.

Jeg blev også indlagt med plukveer/småveer som de heldigvis fik stoppet helt så jeg håber det også sker for din søster :)

Kram :kiss:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår situationen og følger med, men har godt nok svært ved at tage det alt for seriøst. Min søster er født tre mdr. for tidligt og hun var endda langt under kurven før min mors livmoder gik i stå. - så din søster og hendes baby skal nok klarer sig.

Det samme gjorde du med dine børn :) - men self. vil jeg krydse fingre og håbe på at den lille vil blive derinde lidt endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh der er jo en grund til babyer bliver i maven 40 uger, så der er al mulig grund til at tage det seriøst..

Håber på det bedste - som de andre skriver, så skal det selvfølgelig nok ende ud på bedste vis - men det er aldrig sjovt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser for, at den lille bliver derinde nogle uger endnu :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår situationen og følger med, men har godt nok svært ved at tage det alt for seriøst. Min søster er født tre mdr. for tidligt og hun var endda langt under kurven før min mors livmoder gik i stå. - så din søster og hendes baby skal nok klarer sig.

Det samme gjorde du med dine børn :) - men self. vil jeg krydse fingre og håbe på at den lille vil blive derinde lidt endnu.

Tak for *Beeep*!

Det er muligt, at din søster har det fint, gudskelov, men som præmaturmor ved jeg hvor meget der kan gå galt, selv for een, som "kun" er født 5 uger for tidligt! Men hey, fedt du gider fortælle mig, at du ikke kan tage min frygt seriøst! Det sætter jeg virkelig stor pris på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sagtens tage frygten og situationen seriøst og krydser da også fingre for din søster - for jeg synes da bestemt ikke at nogen skal gå igennem det som både du og min mor har gjort. ja det er bedst hvis baby er derinde fra efter uge 36 og jeg forstår frygten, det gør jeg, men som jeg skrev kan jeg ikke tage det nær så alvorligt som, hvis du skrev at hun havde været i uge 28. Men du må meget undskylde at jeg ikke liiiige er så mddfølende, netop fordi jeg har oplevet anderledes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tazdiginez der er en grund til et barn født før uge 38 + 0 bliver kaldt præmatur. Der kan være alt i vejen med det barn både mentalt og udviklingsmæssigt men også motorisk og sanseligt og det kan man ikke bare ignorere eller negligere. Noget bliver opdaget omgående og andet først senere, som kaldes de usynlige senfølger...Men heldigvis kan barnet være stærkt og slippe uden nogle mén...mén man ved det da aldrig, så jeg synes det er noget usensitivt af dig at lade hånt om Micros frygt, især når du åbenbart er så uoplyst omkring præmature.

Jeg er selv mor til en pige som blev født 35+6 som tilsyneladende har klaret skærende med bravour, men den første tid med hende på neo i kuvøse med cpap, iltmåler, sonde og seperationen fysisk rider mig stadig som en mare, og jeg er stadig sygemeldt pga den voldsomme og skrækkelige oplevelse, som jeg synes det var.

Om hun har senfølger af det ved vi først om nogle år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tazdiginez der er en grund til et barn født før uge 38 + 0 bliver kaldt præmatur. Der kan være alt i vejen med det barn både mentalt og udviklingsmæssigt men også motorisk og sanseligt og det kan man ikke bare ignorere eller negligere. Noget bliver opdaget omgående og andet først senere, som kaldes de usynlige senfølger...Men heldigvis kan barnet være stærkt og slippe uden nogle mén...mén man ved det da aldrig, så jeg synes det er noget usensitivt af dig at lade hånt om Micros frygt, især når du åbenbart er så uoplyst omkring præmature.

Jeg er selv mor til en pige som blev født 35+6 som tilsyneladende har klaret skærende med bravour, men den første tid med hende på neo i kuvøse med cpap, iltmåler, sonde og seperationen fysisk rider mig stadig som en mare, og jeg er stadig sygemeldt pga den voldsomme og skrækkelige oplevelse, som jeg synes det var.

Om hun har senfølger af det ved vi først om nogle år.

Kan kun tilslutte Mettemors indlæg. I tilfælde som disse handler det jo også om, at anderkende hinandens opfattelser af en situation. At forstå, at andre har oplevet noget andet end en selv, og at det nødvendigvis ikke er forkert, bare fordi det ikke er den virkelighed man selv har oplevet. Der er ingen, der skal føle, at deres følelser er forkerte, eller at de ikke må ytre deres mening. Tror dog, at det i visse situationer er det bedst, at udvise empati og og en forståelse for, at et andet mennesker oplever stor smerte ved en situation, som man måske selv ville tackle anderledes.

Håber dette indlæg er bare lidt forståelligt. :wacko Ville egentlig ikke blande mig, men synes dog, at det er vigtigt, at understrege vigtigheden af anderkendelsen over for andre - iær her på BK, hvor vi kun kommunikerer via det skrevne ord.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår ganske udemærket følgerne og som jeg skrev allerede i det første indlæg, så håber jeg det ikke for hende og at jeg krydser fingre for at den lille ikke vil ud lige nu! Jeg har aldrig ment mine indlæg som noget usensitivt og føler mig sq en anelse misforstået. at jeg ikke kan tage det nær så seriøst, betyder ikke at jeg ikke tager det seriøst og at jeg ikke forstår det - for det gør jeg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser for at din søster kan holde din lille niece i maven nogle uger endnu. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh nej da :( Håber din lille niece bliver derinde nogle uger endnu :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser alt hvad jeg har af fingre og tæer for, at din søster holder på lillemusen så længe som muligt :goodluck

@Tazdiginez: Jeg må give de andre ret i, at dit indlæg er temmelig uheldigt, for det eneste TS beder om er bønner for hendes søster, og så skriver du, at du ikke rigtig kan tage det seriøst. Det er muligt, at din søster har det fint, men det er bestemt ikke tilfældet for alle for tidligt fødte børn - uanset om de er født 1, 2 eller 3 mdr for tidligt.

Hvordan mon du vil have det, hvis du går i fødsel, når du er 33+? Så gætter jeg på, at du nok tager det temmelig seriøst ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber hun bliver derinde lidt endnu!!! Har selv haft for tidligt fødte tæt på og ved, at det er en hård omgang uanset om det er 3½ eller 1½ måned for tidligt.. Krydser fingre for et par uger mere i maven!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

krydser alt hvad jeg kan for hun bliver derinde 14 dage endnu

kan sagtens følge dig er selv mor til 4 drenge født i uge 36, hvor af 1 har indlæringsvanskeligheder den yngste på 5 kan vi ikke sige noget om endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber og krydser for, at din søster får lov at holde på den lille lidt endnu :kram :goodluck :kram

Hvad andre i øvrigt mener om graden er seriøsitet, skal du bare være ligeglad med. Vi er masser der forstår graden af alvoren, jeg har selv en datter født uge 36+, der havde store start vanskeligheder med verden både sanse, følelses- og helbredsmæssigt- så man bør ikke negligere en for tidlig fødsel uanset hvor "sen" den tidlige fødsel må være- heller ikke selvom det i nogle tilfælde går ubemærket hen :rolleyes

Håber på en positiv opdatering :kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal I have.

Jeg blev moster i nat, lidt over 1 efter en lynfødsel. Vandet gik ved 23.30-tiden, så det gik stærkt! Gad vide om det er familiesvaghed? Sådan har mine fødsler også været...

Tilsyneladende går det godt, lille Frederikke kom hurtigt ud af CPAP og har fin størrelse, 46 cm og 2390 g, så vi krydser fingre for at alt det andet også følger med og at hun er en stærk lille pige. Hun har fået lagt sonde til early-feeding, men har faktisk allerede sutterefleks, hvilket er superflot! Kasper var et par uger inden han fik den i gang. Og Frederikke er lige en uge ældre end han var, da han blev født, så den uge har gjort godt! Og så siges det, at FTF piger ofte klarer sig lidt bedre end FTF drenge... lad os håbe det passer!

Så vidt jeg lige kan regne ud, nåede hun 34+4

Jeg kan jo næsten ikke holde ud, at jeg ikke kan smutte op og sige goddag, så nu vil jeg prøve at få flybillet til fredag.

Jeg har endnu ikke set billeder, så det glæder jeg mig meget til!

Drengene er stolte over at være blevet fætre, selvom det bekymrede dem lidt, at det er allerede. Vi har haft dødsfald pga. Ftf tæt på, så Andreas ville gerne lige være sikker på at hun ikke skal dø. Han spurgte direkte: "Hun skal ikke dø, vel Mor?" puha....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med titlen og med prinsesse-pigen :loveshower

Hvor er det bare flot, at hun allerede har sutterefleks :gp Og ja, det siges at piger er lidt stærkere end drengene.

Håber du får dig en billet til fredag, så du kan komme op at se din lille niece :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med at du er blevet moster, selvom det blev lidt for tidligt :hurra

Jeg håber, at din lille niece klarer sig uden at få men :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med din lille niece. :loveshower

Sikke en fin vægt hun har. Det er da utrolig dejligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med din nye niece... Er sikker på at hun nok skal klare det fint... som du selv siger er piger bare noget stærkere på det stadie end en dreng ville være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den lille niece!

Krydser fingre for, at hun klarer sig godt trods den lidt tidlige ankomst til verden :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder heldigvis som om hun har det godt lige nu og det håber jeg i den grad hun bliver ved med og ikke får nogle senfølger eller lign.

Tillykke med det lille ny familiemedlem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med niecen! Dejligt at høre hun har fået en god start på livet - er overbevist om det fortsætter! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER