Dorita

Hvordan gik fødslen i gang?

35 indlæg i dette emne

Jeg går bare og venter nu, og synes det kunne være sjovt at høre jeres historier.

Jeg overanalyserer alt hvad der sker med min krop -var det et lille stik, der kunne udvikle sig til en ve, er den lille smule udflåd mon ikke starten på at vandet går, osv.

Kom der bare enten en masse vand eller en så stærk ve, at man ikke var i tvivl ved jer?

Hjælp en utålmodig sjæl, med at udfylde ventetiden :lovebk :loveshower

Mange hilsner Dorita

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved mig har der begge gang ikke været nogle tegn op til, hvis der har, så har jeg glemt dem ;)

Men første gang gik vandet og så veer, så der var der ikke noget at tage fejl af. Vågnede om natten ved at jeg var ved at tisse i sengen, så skyndte mig på toilettet, men hver gang jeg rejste mig så tissede jeg mere ;) Okay så var vandet nok gået :D Veerne kom 1½ time efter, her efter veer i 22 timer og han blev født :loveshower Fra jeg var 4 cm åben til han blev født, der gik der 2½ time. Så det var en langsom start med en hurtig afslutning. Tobias er født 40+0.

Anden gang startede veerne mens jeg lå og sov på sofaen, de gjorde lidt ondt fra start, så der var ikke noget at tage fejl af igen. Havde det været første gang jeg skulle føde, så havde jeg nok været forvirret. Men nu havde jeg jo prøvet det, så vidste det var veer. Veerne startede kl. 11.30, manden kom hjem fra arbejde kl. 14.30, han hentede Tobias i DP, afleverede han hos farmor og farfar, var hjemme igen kl. 15.30. Jeg havde på det tidspunkt kæmpet mig op i min seng, mens jeg kunne høre bilen i indkørelsen gik vandet. Det var som en ballon der spring i mellem benene på mig ;) Mig ud af sengen, finde noget at stå hen over, manden finder mig, manden siger " det der er sgu ulækker" :angry Nå rene bukser på, ud i bilen og afsted til sygehuset. Vi køre ca. kl. 15.35/40 og kl. 16 melder manden os i modtagelsen, mens jeg hænger ind over et bord og Annika er født kl. 16.04 :loveshower . Havde en pæn sur mand bagefter, som lige kunne have set, at fyraftens trafikken i Esbjerg ville have indholdt flere biler eller rødt lys, så jeg ville have født i bilen ;) Annika er født 41+2

Begge mine fødselsberetninger ligger herinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved mig har der begge gang ikke været nogle tegn op til, hvis der har, så har jeg glemt dem ;)

Men første gang gik vandet og så veer, så der var der ikke noget at tage fejl af. Vågnede om natten ved at jeg var ved at tisse i sengen, så skyndte mig på toilettet, men hver gang jeg rejste mig så tissede jeg mere ;) Okay så var vandet nok gået :D Veerne kom 1½ time efter, her efter veer i 22 timer og han blev født :loveshower Fra jeg var 4 cm åben til han blev født, der gik der 2½ time. Så det var en langsom start med en hurtig afslutning. Tobias er født 40+0.

Anden gang startede veerne mens jeg lå og sov på sofaen, de gjorde lidt ondt fra start, så der var ikke noget at tage fejl af igen. Havde det været første gang jeg skulle føde, så havde jeg nok været forvirret. Men nu havde jeg jo prøvet det, så vidste det var veer. Veerne startede kl. 11.30, manden kom hjem fra arbejde kl. 14.30, han hentede Tobias i DP, afleverede han hos farmor og farfar, var hjemme igen kl. 15.30. Jeg havde på det tidspunkt kæmpet mig op i min seng, mens jeg kunne høre bilen i indkørelsen gik vandet. Det var som en ballon der spring i mellem benene på mig ;) Mig ud af sengen, finde noget at stå hen over, manden finder mig, manden siger " det der er sgu ulækker" :angry Nå rene bukser på, ud i bilen og afsted til sygehuset. Vi køre ca. kl. 15.35/40 og kl. 16 melder manden os i modtagelsen, mens jeg hænger ind over et bord og Annika er født kl. 16.04 :loveshower . Havde en pæn sur mand bagefter, som lige kunne have set, at fyraftens trafikken i Esbjerg ville have indholdt flere biler eller rødt lys, så jeg ville have født i bilen ;) Annika er født 41+2

Begge mine fødselsberetninger ligger herinde.

Mænd :lolhit

Tak for historierne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her startede det med en vé kl. 7.10 og så fortsatte de ellers regelmæssigt med omkring 10 min. imellem.. Kl. 11 ca. er vi på sygehuset og jeg er stort set åben og kl. 14.18 er han født :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. Barn: ingen tegn før første ve, ved 15 tiden, han er født et døgn senere, 41+2

2. Barn: igangsætning 40+5

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

'Regelmæssige' plukkeveer, de gjorde slet ikke ondt men kunne mærke der var lidt i gære... Så begyndte det at nive og gøre liiidt mere ondt og så gik vandet og SÅ kom der ellers veer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis som Anna beskriver! :ditto

Bortset fra at jeg godt kunne mærke plukveerne en lille smule.... Men ikke sådan at det gjorde direkte ondt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. Gang startede det med mens smerter og hurtigt derefter småveer - 15 timer senere blev hun født.

2. Gang fik jeg tegnblødning om natten da jeg var oppe og tisse (løvrigt den eneste gang i min graviditet jeg var det) og 10 min senere startede veerne og 8 timer senere baby.

Begge gange har der ikke været noget forvarsel aftenen op til og vandet er først gået på sygehuset da jeg har været omkring 6 cm åben.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 stikpiller ej undskyld kunne ikke lade være :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 stikpiller ej undskyld kunne ikke lade være :whistling

Haha.. :lolhit :lolhit

Den korte version: Slimproppen gik tidlig morgen (d.1/12 - på terminsdagen). Samme aften startede uregelmæssige veer. Næste morgen regelmæssige veer. Kl. 00.13 d. 3/12 blev min smukke stjernekigger født... :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Intet... Havde pludseligt vandafgang og fødte 3 timer senere :o

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var åbent 9 cm uden smerter overhoved :o :o

På det tidspunkt var vi på sygehuset og min jordemoder begynder at blive lidt utålmodig, da jeg bare lå der uden smerter, men så meget åben..

Så da klokken var 17.50 tog hun vandet og klokken 18.36 var Sofia født.. Så en lynfødsel på 45 minutter :8:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde lidt små murren hele dagen, intet særligt ;) Jeg gik i bad om aftenen og imens jeg tørrede mig gik vandet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var åbent 9 cm uden smerter overhoved :o :o

På det tidspunkt var vi på sygehuset og min jordemoder begynder at blive lidt utålmodig, da jeg bare lå der uden smerter, men så meget åben..

Så da klokken var 17.50 tog hun vandet og klokken 18.36 var Sofia født.. Så en lynfødsel på 45 minutter :8:

Hvorfor var du på hospitalet, hvis du ikke havde smerter? = hvordan opdagede du at du var i fødsel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min fødsel startede en torsdag morgen kl. 4:45 med regelmæssige veer lige fra start.

Jeg kan huske at jeg var forundret over at veerne ikke gjorde mere ondt end de gjorde. (Maven blev stenhård og jeg fik lændesmerter).

Jeg klarede de første 5 timer derhjemme udelukkende med en varmepude på lænden og lidt ekstra koncentration om min vejrtrækning.

Der var fra begyndelsen 7-8 min. imellem dem.

Da vi kørte hjemmefra var der 5 minutter imellem dem.

11:30 blev jeg ved ankomst undersøgt og var 4 cm åben

13:00 var jeg 7 cm åben

17:27 blev Christina født efter 3 presseveer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der havde været flere plukveer op til fødslen, og de havde også gjort lidt ondt, men der havde ikke været noget særligt ekstra i løbet af dagen, hvor jeg så fik første ve kl. 1.30 om natten. Men jeg følte mig nogenlunde sikker , da den kom. Den gjorde dels lidt mere ondt end de plukveer, der havde gjort ondt, og dels sad smerten anderledes. Til gengæld følte jeg mig ikke sikker på, at det ikke ville gå i sig selv igen, for det gør det jo af og til. Men det gjorde det ikke, og efter en nat, hvor det blev ved og også gradvist blev til kraftigere veer, var det ret klart, at det nok skulle blive ved, til der kom et barn ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. fødsel: Vandet gik 00.10, 1.00 den første spæde ve, 5.31 Mila født :loveshower

2. fødsel: Vandet gik 22.10, 22.11 den første spæde ve, (kun 13 min med smerter og presseveer) 1.56 Anton født :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. fødsel startede med vandafgang kl. 21 - hun blev født kl. 4.58

2. fødsel startede ved veer. kl. 17.15 - han blev født kl. 19.26

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kampfrøs helt vildt i nogle timer og så gik vandet.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vågnede ved en ve kl 1:15 og da jeg rejste mig op, gik vandet - så var overhovedet ikke i tvivl. Da vi ankom til sygehuset kl 3:45 var jeg fuldt åbent og Erica er født 4:17. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal føde i septemper, hvor ondt gøre det at føde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal føde i septemper, hvor ondt gøre det at føde?

Jeg har godt nok ikke født endnu, men jeg tror hellere ikke, at der er nogen, der kan svare tilfredsstillende på det spørgsmål, for smerte er meget individuel. Nogen synes, at det er det rene smertehelv... at føde, mens andre siger, at det ikke var så slemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. gang startede med vandafgang torsdag aften kl. 22.30. Veerne startede så småt kl. 01.00. Sarah er født lørdag morgen kl. 03.51, efter ve-drop for at sætte gang i sagerne.

2. gang startede med veer on/off i en uge op til. Til sidst blev vandet taget på fødegangen og efter et vpar timermed ve-drop blev Laura født kl. 16.51.

Kram

Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine veer startede kl. 23, ikke noget der gjorde ondt men nok til at holde mig vågen hele natten,vi kørte på sygehuset kl. 10 der var jeg 4 cm. åben.

først 5 timer senere uden nogen ændringer tog de vandet Frida er født kl. 18:01 ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min slimprop gik kl.11, vandet gik kl.13.20 og sivede i flere timer. Kl.13.20 ringede jeg til fødegangen og fik en tid kl.16.30 til tjek, hvor jeg var åbnet 3 cm og livmoderhalsen var helt væk, så jeg blev indlogeret på fødegangen i stedet for at blive sendt hjem og kl.02.54 blev han født!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER