Solvej99

Hvad kom først?

Bryllup eller baby?   100 members have voted

  1. 1. Hvilken rækkefølge?

    • Bryllup før baby
      60
    • Baby før bryllup
      25
    • Baby og stadig ugift
      11
    • Gravid ved bryllup
      4

Please sign in or register to vote in this poll.

57 indlæg i dette emne

Jeg har også stemt bryllup før baby - det var sådan min mand gerne ville have det. Han kunne ikke rigtig argumentere for det på anden måde end: "Nogen ting kommer bare i en vis rækkefølge" :D

Jeg var ligeglad med hvad der kom først, bare det ikke kom samtidig - jeg ville IKKE være gravid på min bryllupsdag! Jeg ville være slank med høje hæle, drikke champagne, rødvin og cocktails og holde en fest med familie og venner :balloon

Vi drømte om at lave baby på bryllupsnatten, men sådan skulle det så ikke gå.

Nu er jeg faktisk glad for, at vi blev gift først. Det er som om, at vi så ikke blev gift 'fordi' vi havde fået barn, men fordi vi elsker hinanden og vil dele vores liv med hinanden. Jeg ved godt det ikke er alle dem der bliver gift efter børnene er blevet til, der gør det pga. børnene, men sådan tænker jeg, at jeg måske selv ville tænke... Sikke noget rod jeg fik skrevet. Under alle omstændigheder, så føles det i hvert fald helt rigtigt, at være Sørens gravide kone :wub

Jeg gik også meget op i, at vi ikke blev gift "fordi vi skal sikre baby/hus mm." men fordi vi elsker hinanden og mener det er den ultimative kærlighedserklæring :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er gravid og skal giftes på næste lørdag :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 børn og stadig ugift ...........!!!!! :klap til manden.

Jeg vil gerne giftes - men han har bestemt ikke travlt.

Men det er nu også ok for lige nu. - bare inden vi begge blir 25 . lige efter kan da også gå an :whistling

Havde dog en drøm om at blive gift inden jeg fik børn, men sådan skulle det ikke være.

Når vi engang skal giftes, så vil jeg ha et rigtigt bryllup.

Ikke at der er noget galt i det, men jeg vil bare ikke på rådhuset.

for så er det virkelig at jeg synes at det blir "for at sikre hinanden og børn".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også stemt bryllup før baby - det var sådan min mand gerne ville have det. Han kunne ikke rigtig argumentere for det på anden måde end: "Nogen ting kommer bare i en vis rækkefølge" :D

Jeg var ligeglad med hvad der kom først, bare det ikke kom samtidig - jeg ville IKKE være gravid på min bryllupsdag! Jeg ville være slank med høje hæle, drikke champagne, rødvin og cocktails og holde en fest med familie og venner :balloon

Vi drømte om at lave baby på bryllupsnatten, men sådan skulle det så ikke gå.

Nu er jeg faktisk glad for, at vi blev gift først. Det er som om, at vi så ikke blev gift 'fordi' vi havde fået barn, men fordi vi elsker hinanden og vil dele vores liv med hinanden. Jeg ved godt det ikke er alle dem der bliver gift efter børnene er blevet til, der gør det pga. børnene, men sådan tænker jeg, at jeg måske selv ville tænke... Sikke noget rod jeg fik skrevet. Under alle omstændigheder, så føles det i hvert fald helt rigtigt, at være Sørens gravide kone :wub

Præcis det samme her!

Jeg fordømmer ingen, der gør det anderledes, men det føltes rigtig med bryllup og så baby for os.

Sjovt nok synes jeg også, at det var hvad mange sagde, da vi fortalte, at vi skulle giftes: "Så gør I det i den rigtige rækkefølge". Egentlig lidt spøjst i et samfund, hvor der jo er masser, der gør det på andre måder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stemt baby og stadig ugift...

Vi er på vej til at få barn nummer 2, men Michael har skam ikke travlt.

Vi har dog sikret hinanden via testamente. Det gjorde vi da vi købte huset tilbage i 2007.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her friede manden inden jeg var gravid, men jeg var 3 mdr. henne da vi holdt vores super hyggelige rådhus bryllup.. Ingen af os havde et ønske om kirkebryllup og skal heller ikke have et senere.. Jeg synes bare det er hyggeligt, at Lauge faktisk var med til vores bryllup :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bryllup :-)

Synes ikke de bryllupper vi har været til hvor parret har haft børn har været nær så fantastiske, som dem hvor parret ingen børn har. Der er flere grunde. Parret er ikke booket op i hverdagen og har derfor haft tid og overskud til at planlægge en fantastisk dag. Ingen bekymringer mht pasning. Og så synes jeg bare det er mere romantisk :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis det samme her!

Jeg fordømmer ingen, der gør det anderledes, men det føltes rigtig med bryllup og så baby for os.

Sjovt nok synes jeg også, at det var hvad mange sagde, da vi fortalte, at vi skulle giftes: "Så gør I det i den rigtige rækkefølge". Egentlig lidt spøjst i et samfund, hvor der jo er masser, der gør det på andre måder...

Den har jeg også hørt rigtig mange gange!Ofte var første reaktion på at vi skulle giftes et spørgsmål: "næææh, er du gravid?!" Øh nej, vi bliver gift fordi vi elsker hinanden og vil dele vores liv med hinanden. Og ofte var næste reaktion: "Ej, hvor er det bare suuuuper romantisk!" :rolleyes :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var det bryllup før børn.

Vi har længe snakket børn, også længe før vi overhovedet snakkede om at blive gift, men der har været rigtig mange ting der har gjort at projekt barn er blevet udskudt gang på gang. Derfor endte vi med at købe hus først og snakkede derfor om at gå på rådhuset og blive gift og så senere holde en fest. Det ville manden så ikke alligevel så han friede rigtigt og vi holdt et dejligt bryllup med vores familie og venner. For os har det både været det praktiske der har gjort at vi blev gift da vi gjorde men også selvfølgelig fordi vi elsker hinanden. På mandag har vi 2 års bryllupsdag og vores først barn på vej :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det baby først. Ikke at nogen speciel grund dog.. vi har snakket lidt om om vi skal tage turen op af gulvet næste år.. nok mest som følge af at vi nu har Silje - nårh ja.. og kærligheden til hinanden selvfølgelig ;) :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har svaret baby før bryllup..

Vi blev gift sidste år, da børnene var 8 og 6, der havde vi så været sammen i 11 år :whistling vi er bare ikke så hurtige... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er gravid og skal giftes på næste lørdag :biglove

Tillykke med begge dele! :glad :loveshower

Håber I får en fantastisk dag på lørdag! :loveyou

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg testede positiv præcis et år efter brylluppet :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gifter os først. Og vi har vist aldrig været i tvivl om at det SKULLE være sådan.

For mig handler det om sikkerhed. Vel at mærke den totalt irrationelle følelsesmæssige sikkerhed, som jo egentlig kun er der i mit hoved.

Forklaring:

Mine forældre blev gift EFTER at de havde fået deres første barn. Og senere skilt. Og selvom jeg godt ved, at deres skilsmisse ikke havde en fis med os børn at gøre (og da slet ikke hvornår vi kom) så skal jeg bare gøre noget andet end dem. :rolleyes Dertil kommer, at jeg nogle gange kan blive frygteligt bange for at jeg ikke kan blive gravid. Og dertil en frygt for at Brian kunne få lyst til at forlade mig, hvis jeg ikke kunne få et barn. Eller for den sags skyld, at jeg ville have lyst til at forlade ham, hvis han ikke kunne gøre mig gravid. Ved at vi gifter os først, så føler jeg mig lidt mere sikker på, at vi ikke bare stikker af. Og det er jo dybt fjollet, for man kan jo bare blive skilt og "bare kærester" kan jo være akkurat lige så loyale som os. Jeg tror bare at jeg lægger ret meget i at vi officielt har lovet at det er "i medgang og modgang".

Udover sikkerheden, så handler det også for mig om, at jeg gerne vil tage "et skridt ad gangen". Jeg tror at det bliver SÅ meget større at få børn end at blive gift. Så jeg vil gerne starte med det "lille skridt" (som jo ikke er lille, men i ved hvad jeg mener) før vi tager det store. Man kan sige, at jeg (vi) blev klar til at blive gift, før vi blev klar til at få børn. :)

OG sidst men ikke mindst, så ville jeg nok gerne føle mig lidt "ungmø"-agtig, når jeg går op af kirkegulvet. Jeg er SÅ glad for at vi skal have familiens børn med til vores bryllup, og nogle gange lidt ærgerlig over at mine egne kommende børn går glip af vores bryllup, men samtidig, så har og havde jeg bare mest lyst til et bryllup hvor min gom og jeg kunne være unge og forelskede og tage på total romantisk ferie uden børn bagefter. :)

Måske nogle fjollede grunde, men det er den bedste forklaring jeg kan give :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2005: 1. barn som ugifte

2008: 2. barn som ugifte

2009: Barnedåb + bryllup på samme tid

Brylluppet var for os en praktisk ordning, ingen romantik, pænt tøj og ingen opmærksomhed omkring det.

Vi giftede os for at sikre os og børnene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

baby før bryllup

Jeg vil gerne giftes på et tidspunkt, men jeg vil gerne have et barn inden det blev for sent for mig at have børn. Så vi blev forlovet inden jeg blev gravid og blev gift i 2009 hvor Zia kom til verden... Vi valgte at blive gift og holde barnedåb samtidig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det jo heller ikke fordi jeg ser ned på dem der gør det anderledes :D Jeg har egentlig aldrig kunne forklare hvorfor jeg har det sådan, for mig kan jeg bare ikke tanken baby før bryllup. det ligger vel lidt op til at det er bare sådan man gør, jeg er nok meget gammeldags på det punkt så sådan gør man bare ;) Det har faktisk ingenting med sikkerheden at gøre.. Men jeg har tit sagt til folk, at når man planlægger at få barn sammen så har man jo også lyst til at være sammen resten af livet, og derfor kan jo lige så godt også gifte sig :)

og det er også fedt at have bryllup med fest og efterfølgende bryllupsrejse uden at have børn ;)

ENIG! I absolut alt hvad du skriver. Har det på præsist samme måde. Min kæreste ville gerne have børn før mig og jeg sagde til ham at jeg først ville have børn når vi blev gift. Den fest skulle bare være vores og det skulle gøres rigtigt (i mine øjne)! Ikke noget med et barn der skulle ammes eller passes. Bare den ultimative fejring af vores tosomhed :)Men al respekt for dem der gør det anderledes. Alle vores venner har jo gjort det på den måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den oprindelige plan var bryllup, så baby, men endte omvendt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kom der baby - men aldrig noget bryllup.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På det punkt, har jeg altid været gammeldags, først bryllup, så barn... og jeg fik det på min måde, selvom manden har været skruk i mange år, så skulle det ikke være før vi var blevet gift, så han begyndte også vældigt at presse på efter brylluppet og det samme gjorde svigermor (med små hints) Jeg ville dog slet ikke have det anderledes :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har stemt baby før bryllup. for vi får baby før vi bliver gift. (hvis det går efter planen hehe)

vi er forlovede men har ikke planer om at blive gift før vi får en baby. der er ikke nogen af os der er helt klar til at blive gift men vi ønsker os begge 2 et fælles barn så det er det vi er igang med nu hehe. :D men på et eller andet tidspunkt når lysten og pengene er der skal vi helt klart giftes. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Bryllup før baby, og jeg ville ikke have det på nogen anden måde. :) I min verden er det bare den "rigtig" måde at gøre det på.

Så er jeg også sikker på at jeg har valgt min mand fordi det er ham jeg vil have, og ikke fordi det var ham jeg kom til at få børn med. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev gift inden da jeg gerne ville have en fed fest uden en lille baby paa armen. Min soester havde tre smaa boern da de blev gift og boernene var meget urolige og forvirret og den mindste graed hele vejen op af kirke gulvet (de var brudepiger) men det for at vaere aerlig var det nu nok mest ang pengene tror at hvis vi foerst sad i hus villa og vovse saa er det nok lige saadan at finde penge til det prinsessebryllup jeg fik her i maj hvor vi kun havde os selv at tage os af.. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

blev gift før vi fik barn.

havde dog børn fra et tidligere forhold, men dem har jeg altså ikke regnet ind i. i og med jeg ser det som børn med manden man er lykkelig med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER