Solvej99

Hvad kom først?

Bryllup eller baby?   100 members have voted

  1. 1. Hvilken rækkefølge?

    • Bryllup før baby
      60
    • Baby før bryllup
      25
    • Baby og stadig ugift
      11
    • Gravid ved bryllup
      4

Please sign in or register to vote in this poll.

57 indlæg i dette emne

Jeg har indtryk af at de fleste, der huserer herinde er blevet gift, før de blev gravide.

Så tænkte at jeg lige ville lave en lille meningsmåling :)

Jeg er selv blevet gravid før bryllup og vi har ikke planer om at gifte os før vi er færdiguddannede og har råd til at holde en ordentlig fest :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For mig er var der ingen diskussion jeg skulle ikke have barn før jeg var gift

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig er var der ingen diskussion jeg skulle ikke have barn før jeg var gift

Jeg er bare nysgerrig :) Hvorfor egentlig? Tradition, sikkerhed eller hvordan?

Jeg har aldrig rigtig tænkt, at jeg nødvendigvis skulle være gift før jeg fik børn. Jeg synes at det er rigtig fint, at der stadig er nogen, der holder fast i traditionerne og havde jeg haft pengene til det bryllup jeg gerne vil have allerede nu, så var jeg nok også blevet gift inden jeg blev gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var gravid i 3 mdr. da vi blev gift. Så jeg er sådan i mellemkategorien ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var gravid i 3 mdr. da vi blev gift. Så jeg er sådan i mellemkategorien ;)

Jeg føjer lige den mulighed til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er gift og har ingen børn endnu og skulle heller ikke have det før end efter vi var blevet gift... Det var nu mest manden der insisterede på at vi skulle giftes inden vi skulle have børn... Mest for at vi sikrer hinanden i tilfælde af, at det værste utænkelige skulle ske... Og så har det nok også lidt at gøre med, at manden og jeg vægter de gode "gamle" traditioner og værdier

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har stemt bryllup før baby, men det er ikke fordi jeg partout skulle være gift før jeg satte børn til verden. Tiden ville bare at vi var klar til bryllup først, og da det så blev udskudt godt et halvt års tid, så blev projekt baby det også, ene og alene, da jeg ikke gad være gravid på min bryllupsdag!

Når det er sagt, så er jeg egentlig glad for vi blev gift først - ikke at det har været vigtigt for mig, men synes nu alligevel det er den rigtige rækkefølge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bare nysgerrig :) Hvorfor egentlig? Tradition, sikkerhed eller hvordan?

Jeg har aldrig rigtig tænkt, at jeg nødvendigvis skulle være gift før jeg fik børn. Jeg synes at det er rigtig fint, at der stadig er nogen, der holder fast i traditionerne og havde jeg haft pengene til det bryllup jeg gerne vil have allerede nu, så var jeg nok også blevet gift inden jeg blev gravid :)

Altså det jo heller ikke fordi jeg ser ned på dem der gør det anderledes :D Jeg har egentlig aldrig kunne forklare hvorfor jeg har det sådan, for mig kan jeg bare ikke tanken baby før bryllup. det ligger vel lidt op til at det er bare sådan man gør, jeg er nok meget gammeldags på det punkt så sådan gør man bare ;) Det har faktisk ingenting med sikkerheden at gøre.. Men jeg har tit sagt til folk, at når man planlægger at få barn sammen så har man jo også lyst til at være sammen resten af livet, og derfor kan jo lige så godt også gifte sig :)

og det er også fedt at have bryllup med fest og efterfølgende bryllupsrejse uden at have børn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det jo heller ikke fordi jeg ser ned på dem der gør det anderledes :D Jeg har egentlig aldrig kunne forklare hvorfor jeg har det sådan, for mig kan jeg bare ikke tanken baby før bryllup. det ligger vel lidt op til at det er bare sådan man gør, jeg er nok meget gammeldags på det punkt så sådan gør man bare ;) Det har faktisk ingenting med sikkerheden at gøre.. Men jeg har tit sagt til folk, at når man planlægger at få barn sammen så har man jo også lyst til at være sammen resten af livet, og derfor kan jo lige så godt også gifte sig :)

og det er også fedt at have bryllup med fest og efterfølgende bryllupsrejse uden at have børn ;)

Det forstår jeg godt :)

Jeg er egentlig også lidt gammeldags anlagt, men skæbnen ville altså ikke at vi nåede at blive gift først :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det forstår jeg godt :)Jeg er egentlig også lidt gammeldags anlagt, men skæbnen ville altså ikke at vi nåede at blive gift først :blush

Vi blev også gift før vi gik i gang med projekt baby ^_^ Er fuldstændig ligeglad med, hvad andre gør, så længe man gør det der føles mest rigtigt. Man bliver jo ikke dårligere forældre bare fordi man ikke er gift. :rolleyes Vi blev først og fremmest gift først, fordi det virkede mest rigtigt for os. - Det var sådan vi begge altid havde forestillet os, at det skulle være. Det var dejligt at mærke, at vi var helt enige om det. :) Hvis jeg skal være helt ærlig spillede min pigedrøm om det romantiske "prinsesse"brylluppet også lidt ind hos mig. - Og i min drøm kom bryllup først og baby bagefter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev også gift først. Men slet ikke, fordi jeg ikke ville have "uægte" børn eller noget i den dur. Jeg er selv "uægte" ;)

For os var det lige så meget af praktiske årsager. Vi elsker hinanden og vil være sammen resten af livet, så derfor kunne vi ligeså godt binde os juridisk til hinanden. På den måde har vi både sikret os selv og vores kommende børn, hvis én af os skulle gå bort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik begge vores børn inden vi blev gift :loveshower De var 2 og 4 år da vi holdt bryllup :) Jeg blev gravid med min første søn som 18 årig, og der var det ikke lige bryllup jeg tænkte på :) Vi sikrede i stedet hinanden med testamente.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig er var der ingen diskussion jeg skulle ikke have barn før jeg var gift

Altså det jo heller ikke fordi jeg ser ned på dem der gør det anderledes :D Jeg har egentlig aldrig kunne forklare hvorfor jeg har det sådan, for mig kan jeg bare ikke tanken baby før bryllup. det ligger vel lidt op til at det er bare sådan man gør, jeg er nok meget gammeldags på det punkt så sådan gør man bare ;) Det har faktisk ingenting med sikkerheden at gøre.. Men jeg har tit sagt til folk, at når man planlægger at få barn sammen så har man jo også lyst til at være sammen resten af livet, og derfor kan jo lige så godt også gifte sig :)

og det er også fedt at have bryllup med fest og efterfølgende bryllupsrejse uden at have børn ;)

Stor fed ditto!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter var 2 år og 3 måneder da vi blev gift og 10 måneder senere kom lillesøster til verden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella blev til på bryllupsnatten- så vi nåede det lige :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg hare stemt gift før baby, fordi det er jo sådan vi selv har gjort det.

Men det er jo kun fordi, at jeg ikke er blevet gravid inden. Vi smed beskyttelsen 1 år inden vores bryllup, og nu her snart 2 år efter brylluppet, er der jo stadigt intet sket.

Vi har jo så valgt at gå adoptionsvejen, og her er kravet, at skal man adoptere som par, så skal man være gift. Og rigtig mange afgiver lande har krav om længere tids ægteskab. Bare på vores liste, skal man havde været gift i 3 år inden man kan få barn i forslag, og Nigeria er kravet om 5 års ægteskab for at komme på venteliste...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det bryllup før baby - det var sådan min mand ville det. Jeg var sådan set ligeglad med hvad der kom først og vi startede da også på projektet 3 mdr før brylluppet.

Hvorfor han ville det sådan, ved jeg ikke helt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik begge vores børn inden vi blev gift, de var 3 år og 1½ år da vi blev gift :loveshower :)

Vi tog det i den rækkefølge der hedder, hus, børn og bryllup :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

bryllup inden baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev gift to år før Tilde kom til :) Og vi havde ikke snakket om børn på det tidspunkt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var det bryllup først :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden og jeg har en gamle opfattelse af rækkefølgen, som vi heldigvis var enige om!

Uddannelse, bryllup, hus, baby - vi har været så heldige, vil jeg kalde det, at det rent faktisk har kunne lade sig gøre i den ønskede rækkefølge :rolleyes Vi bliver dog nok aldrig "færdig" på uddannelsessiden, for vi har begge ønsker om at læse videre endnu, men nu må vi se hvad der sker når lillemanden kommer. Vi har begge en HD og manden starter på Cand.merc.aud. til september...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har svaret bryllup før baby. For mit vedkommende skyldes det både uddannelse, som jeg først er endeligt færdig med næste sommer, og så at jeg ikke er interesseret i at være gravid eller have et lille barn på armen, når jeg skal giftes. Jeg vil have lov til at koncentrere mig om min mand, mine gæster og drikke mig fuld til mit bryllup, hvis det er det jeg har lyst til :P

Isabella blev til på bryllupsnatten- så vi nåede det lige :D

Så´en går min kæreste også og håber på det sker :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også svaret bryllup før baby - fordi det var det rigtige for os. Jeg har altid haft lyst til at blive gift tidlig, så jeg kunne være ung og slank og lækker på billederne og rigtigt kunne nyyyyde festen. Jeg fik lige præcis det bryllup jeg drømte om.

Men vi begyndte ikke på projekt baby før flere år efter brylluppet, så det var ikke fordi vi skulle blive gift før vi var klar til det. Det var mere alle de andre ting der skulle passe ind (vi ville begge gerne være i arbejde først) + at vi skulle føle os helt klar, hvilket vi var et stykke tid om!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også stemt bryllup før baby - det var sådan min mand gerne ville have det. Han kunne ikke rigtig argumentere for det på anden måde end: "Nogen ting kommer bare i en vis rækkefølge" :D

Jeg var ligeglad med hvad der kom først, bare det ikke kom samtidig - jeg ville IKKE være gravid på min bryllupsdag! Jeg ville være slank med høje hæle, drikke champagne, rødvin og cocktails og holde en fest med familie og venner :balloon

Vi drømte om at lave baby på bryllupsnatten, men sådan skulle det så ikke gå.

Nu er jeg faktisk glad for, at vi blev gift først. Det er som om, at vi så ikke blev gift 'fordi' vi havde fået barn, men fordi vi elsker hinanden og vil dele vores liv med hinanden. Jeg ved godt det ikke er alle dem der bliver gift efter børnene er blevet til, der gør det pga. børnene, men sådan tænker jeg, at jeg måske selv ville tænke... Sikke noget rod jeg fik skrevet. Under alle omstændigheder, så føles det i hvert fald helt rigtigt, at være Sørens gravide kone :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER