Stbaby

Mænd og vasketøj

38 indlæg i dette emne

Inspireret af en anden tråd..

Vasker din mand tøj?

Kun sit eget eller også dit / børnenes?

Hvis han ikke vasker dit / børnenes, hvorfor ikke? Fordi han ikke vil? Ikke kan? Ikke får lov af dig?

Hvis han vasker noget forkert, hvordan reagerer du?

Min mand var alene i 3 år med sine to børn før han mødte mig, så vaske tøj kan han godt. Det er dog mig der står for tøjvasken herhjemme da jeg godt kan lide det (så kan han støvsuge i stedet som jeg hader).

Forleden kom vi til at snakke om hans underbukser. Han mente underbukser og strømper skal have kogevask, og med kogevask mener han 90 grader! Jeg tror aldrig jeg har vasket en vask på 90 grader, max 60 og det er meget sjældent.

Han blev noget fortørnet over at hans underbukser kun får 40 grader og jeg måtte ud og hente nogle i skuffen for at vise ham at de faktisk ikke kan tåle mere ;)

I weekenden har jeg ligget på sofaen med dårlig ryg og han fik lyst til at vaske sengetøj. Sort og hvidt sengetøj og hvide lagener i maskinen samtidig på 60 grader = sengetøj og lagener i matchenede grålige farver!!

Det skulle kun have haft 40 grader for at det sorte og hvide på betrækket ikke flød sammen, og lagenerne skulle være vasket med noget andet lyst.

Når det alligevel kommer i tumbleren bagefter er der ingen grund til 60 grader da div. husstøvmider, bakterier osv. dør i tumbleren - og ved 40 grader flyder farverne ikke ud.

Kunne ikke lade være med at grine af ham og var bare glad for at det ikke var en vask med Fridas fine tøj eller mit tøj han havde vasket. Havde det været det var jeg nok blevet lidt knotten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand vasker absolut ikke... han har 2 gange prøvede og begge gange har jeg skulle jeg hjælpe under det hele, så kan lige så godt gøre det selv... En gang imellem tvinger jeg ham til at hjælpe med at hænge op og ligge sammen.. men det sjældent..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep .. Morten vasker mindst ligeså ofte tøj som jeg gør det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand vasker kun tøj hvis jeg allerede har farveopdelt bunkerne og jeg fortæller hvilket program han skal vælge.

Det kommer sig af at jeg engang havde den lækreste bløde uld sweater...... Som blev vasket ved 60 grader og derfor endte sine dage i skraldespanden.

Han har også "forbud" mod at putte tøj i tumbleren fordi en del af vores tøj ikke skal deri. Han er tilgengæld rigtig god til at ligge tøj sammen og jeg blander mig helt udenom selvom det ikke er på samme måde som jeg gør det ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sørger for at vaske tøjet og hænge det til tørre og tage det af snoren igen. Til gengæld lægger han det sammen, for det hader jeg, og det har han ikke noget imod. Så det er en fin arbejdsdeling for begge parter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vasker ALTID tøj herhjemme. Jeg har altid godt kunnet lide at ordne vasketøj, og så vil jeg bare gøre det selv, da jeg gerne vil kunne passe mit tøj bagefter og at det også har den rigtige farve ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan se, at jeg er temmelig priviligeret :)

Herhjemme er det kun min mand, der vasker tøj - både sit eget, mit og vores datters. Jeg lægger blot mit tøj i kurven. Så ligger det rent og foldet pænt sammen på min hylde nogle dage senere :)

Han har fået misfarvet noget tøj et par gange, men det er sjældent det sker, og selvom jeg da bliver ærgerlig, bider jeg det i mig, for jeg synes jo, det er skønt, at han vasker alt vores tøj.

I aften må jeg dog selv i gang, da manden er på dykkerferie med et par venner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand vasker ikke. Men jeg tror nu nok, at han både ville og kunne, hvis det var nødvendigt...

Jeg er hjemmegående og foretrækker selv at vaske tøjet, hvilket vel også er mest rimeligt! Jeg vasker hans skjorter, han tjener pengene i dem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vasker din mand tøj?: Ja, han vasker ligeså tit som mig, den der ser kurvene er ved at være fyldte sætter en vask over. Han ligger altid tøjet sammen, det er min tålmodighed ikke til :)

Kun sit eget eller også dit / børnenes?: Selvfølgelig vores alle sammens tøj, jeg laver heller ikke kun aftensmad til mig selv :P

Hvis han vasker noget forkert, hvordan reagerer du?: Det har jeg endnu ikke oplevet - han skiller fint silke, uld, osv, fra sortere grundigt :)

Min mand havde boet 10 år ude, inden jeg mødte ham, så han er ret så selvstændig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand skal bare holde sig langt væk fra den vaskemaskine!!!!!!! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det forskelligt hvem af os der vasker... Vi er afhængig af vasketider, da vi bor i lejlighed og deler vaskemaskiner med mange andre lejere... Nor vi har vasketid har vi tre vaskemaskiner til rådighed i tre timer og hvis man har virkelig meget vasketøj og sætter maskinerne på "spar tid" kan man nå at vaske 6 maskiner (medmindre at man vasker på høje temperaturer) Vi har dog ofte problemer med at en eller flere af maskinerne ikke virker optimalt og dermed kan man ikke altid få vasket så meget som man gerne vil...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her vasker jeg 99 ud af 100 gange. Hvis Daniel skal vaske, er det kun fordi jeg ikker hjemme, og ikke kan finde tiden til det det næste stykke tid. Der får han så en grundig instruktion i hvilket program tøjet (som jge har dorteret) skal vaskes på.

Til gengæld hænger han tit tøj op, tager ned og ligger sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja her da holder han sig også væk fra vasketøjet... Jeg har måske også nogen specielle måder at vaske tøj på, så det er det han gør han ikke vil nærme sig... :)

Men det er også helt i orden... har det også bedst med at ligge det sammen selv, for det er jeg også lidt kunstig med :)

Er nok lidt mærkelig lige med det... Men man har jo sine meninger..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brian vasker selv sit arbejdstøj fordi det tit er så mudret, at jeg helst ikke vil røre ved det :P

Men ellers så vasker jeg alt tøjet. Tilgengæld laver Brian al vores mad ;)

Han kunne nok godt vaske tøj, og jeg kunne nok godt lave mad, meeeeeen han er lidt usikker i hvad der skal vaskes på hvad og sammen med hvad osv, og jeg er LIDT en klumpdedumpe i et køkken, så vi har det begge fortrinligt med den her arbejdsfordeling ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Axel kan sagtens men han tager støvsugningen + gulvvask mod at jeg vasker tøj og det passer mig perfekt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja.... Manden vasker selv fodboldtøjet hvis det er hans tur til at have det med hjem efter de har spillet kamp. Det stinker af råddent skridt og sure tær :-p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tøjvasketjansen herhjemme. Og så har jeg mad tjansen, den vil jeg slet ikke gå af med, jeg elsker at lave mad.

Martin kan sagtens finde ud af at sortere og vælge det rigtige program, men han er ikke en ørn til at hænge tøjet på stativet :rolleyes

Så det er kun, når jeg er bortrejst, at han vasker selv.

Til gengæld har han så "tømme opvasker" tjansen og "praktiske gris" tjansen, så det er også ham der fixer alt håndværksmæssigt incl. haven herhjemme, så det er et meget godt bytte synes jeg :D

Vi har rengøringsdame herhjemme, så der er ingen der slås om gulvvasken heller :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja.... Manden vasker selv fodboldtøjet hvis det er hans tur til at have det med hjem efter de har spillet kamp. Det stinker af råddent skridt og sure tær :-p

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Axel kan sagtens men han tager støvsugningen + gulvvask mod at jeg vasker tøj og det passer mig perfekt :)

Sådan er det også hos os :)

Søren KAN godt vaske tøj, men er ikke så god til 'tøse-tøj' :rolleyes

Jeg kan faktisk godt lide at ordne vasketøj og vil helst gøre det selv - til gengæld så hader jeg at vaske gulv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand skal bare holde sig langt væk fra den vaskemaskine!!!!!!! <_<

Hahaha. Hvad mener han så om det? :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inspireret af en anden tråd..

Vasker din mand tøj?

Kun sit eget eller også dit / børnenes?

Hvis han ikke vasker dit / børnenes, hvorfor ikke? Fordi han ikke vil? Ikke kan? Ikke får lov af dig?

Hvis han vasker noget forkert, hvordan reagerer du?

Min mand var alene i 3 år med sine to børn før han mødte mig, så vaske tøj kan han godt. Det er dog mig der står for tøjvasken herhjemme da jeg godt kan lide det (så kan han støvsuge i stedet som jeg hader).

Forleden kom vi til at snakke om hans underbukser. Han mente underbukser og strømper skal have kogevask, og med kogevask mener han 90 grader! Jeg tror aldrig jeg har vasket en vask på 90 grader, max 60 og det er meget sjældent.

Han blev noget fortørnet over at hans underbukser kun får 40 grader og jeg måtte ud og hente nogle i skuffen for at vise ham at de faktisk ikke kan tåle mere ;)

I weekenden har jeg ligget på sofaen med dårlig ryg og han fik lyst til at vaske sengetøj. Sort og hvidt sengetøj og hvide lagener i maskinen samtidig på 60 grader = sengetøj og lagener i matchenede grålige farver!!

Det skulle kun have haft 40 grader for at det sorte og hvide på betrækket ikke flød sammen, og lagenerne skulle være vasket med noget andet lyst.

Når det alligevel kommer i tumbleren bagefter er der ingen grund til 60 grader da div. husstøvmider, bakterier osv. dør i tumbleren - og ved 40 grader flyder farverne ikke ud.

Kunne ikke lade være med at grine af ham og var bare glad for at det ikke var en vask med Fridas fine tøj eller mit tøj han havde vasket. Havde det været det var jeg nok blevet lidt knotten.

:respekt genialt!!!

Tror straks jeg vil lede efter et par af mandens underbukser for at sætte en stopper for den evigt gående diskusion.

Her er det mig der vasker, da jeg ellers skal guide mangden igennem tøjvasken, både med opdeling af tøjbunker, og dosering af vaskepulver (og det andet) og grader og tid og programmer.

Tilgengæld bære han tøjet ned i vaskekælderen og tøre det. hvorefter jeg lægger det sammen og han lægger det på plads.

Syntes det er en fin opdeling, fordi det våde vasketøj er sååååå tung, og det er lidt uhyggeligt at skulle udenfor og ned med det i vaskekælderen. og jeg aldrig får tøjet lagt på plads efter det er lagt sammen.

Og han hader at lægge tøj sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mig, der har helt styr på det med at vaske tøj; hvilket program der skal bruges, hvad der ikke må komme i tørretumbleren og sådan. Det er også mig, der faktisk sætter de fleste vaske over, men bestemt ikke alle. Hvis han sætter en vask over spørger han af og til lige lidt til det.

Vi hjælpes som regel ad med at lægge tøjet sammen. Han lægger sit sammen, og jeg lægger mit sammen, og Roalds hjælpes vi ad med. Enkelte gange lægger jeg det hele sammen, mens det modsatte aldrig sker, fordi jeg er neurotisk mht. hvordan mit tøj bliver lagt sammen og bare ikke kan have den måde, han gør det på :)

Der er aldrig noget med at vaske hver sit tøj. Det ville være alt for upraktisk for os. F.eks. ville det næppe nogensinde lykkes nogen af os at samle noget, der bare nærmede sig en lillebitte maskinfuld hvidt tøj hver for sig - selv når alt, hvad vi har af hvidt tøj tilsammen er beskidt, giver det kun en meget lille maskinfuld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden vasker kun hvis jeg har gjort alt klar :D Han kan komme og spørge mig, om han må vaske noget tøj :haha Det kommer af, at da vi mødte hinanden havde jeg en hel del tøj der enten skulle vaskes i vaskepose eller på skåneprogram. Og for at den stakkels mand ikke skulle gå og holde styr på det, blev det bare til, at jeg vaskede ;) Nu sidder det bare i ham, selvom jeg stort set intet har tilbage, at han er bange for at ødelægge mit tøj ;) Skønne mand :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

m

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand skal bare holde sig langt væk fra den vaskemaskine!!!!!!! <_<

:ditto her er vaskemaskinen også forbudt område for manden.

jeg vasker heller aldrig noget på mere end 60grader. til gengæld bliver alt sengetøj, håndklæder, strømper, børnenes og mandens undertøj altid vasket på 60 hvor mit eget undertøj kun får 40

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER