Guest

Ammesnak

460 indlæg i dette emne

14 minutes ago, Micka said:

Sådan @Maj 2014 - godt kæmpet :) 

Tak :kiss i morges var jeg sikker på, at amningen stoppede her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt du klør på maj! 

 

Jeg sloges stadig med mig selv, og tror snart jeg prøver at givd hende en flaske og ser hvad hendes mavesiger til det! Det fylder stadig alt for meget i hovedet af mig.. men lige nu har hun gang i et appetit spring, så det vil jeg gerne lige på den anden side af :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 minutes ago, Kia... said:

Sejt du klør på maj! 

 

Jeg sloges stadig med mig selv, og tror snart jeg prøver at givd hende en flaske og ser hvad hendes mavesiger til det! Det fylder stadig alt for meget i hovedet af mig.. men lige nu har hun gang i et appetit spring, så det vil jeg gerne lige på den anden side af :) 

Vi har givet erstatning ca. 2 gange om dagen da hun skreg helt vildt i sidste uge og Ellie blev så forstoppet, at vi nu er på lactulose. Ville bare lige nævne det. 

 

Jeg var virkelig i tvivl om jeg skulle pumpe nu og give flaske inden sengetid eller amme hele natten. Vi blev enige om det første. Nattesøvnen er vigtig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Maj 2014 said:

Vi har givet erstatning ca. 2 gange om dagen da hun skreg helt vildt i sidste uge og Ellie blev så forstoppet, at vi nu er på lactulose. Ville bare lige nævne det. 

 

Jeg var virkelig i tvivl om jeg skulle pumpe nu og give flaske inden sengetid eller amme hele natten. Vi blev enige om det første. Nattesøvnen er vigtig. 

 

Nej det er lige præcis det der holder mig lidt tilbage.. hun har jo tilsyneladende i forvejen lidt en sart mave.. 

 

jeg ammer 3-4 gange om natten i tiden, det er så godt hun kan ammes liggende, så jeg heldigvis ikke behøver forlade sengen!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

40 minutes ago, Kia... said:

 

Nej det er lige præcis det der holder mig lidt tilbage.. hun har jo tilsyneladende i forvejen lidt en sart mave.. 

 

jeg ammer 3-4 gange om natten i tiden, det er så godt hun kan ammes liggende, så jeg heldigvis ikke behøver forlade sengen!! 

Jeg ammer jo normalt ikke fra nu af og til 7 tiden. Til gengæld får jeg heller ikke mere søvn ene det, så den er altså vigtig for mig! Ellie giver slip ofte, så jeg kan ikke længere sove under amning. Det er det der 3 tigerspring. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg synes også søvn er en mangelvare med sådan en str i huset.. 

 

i nat søv hun dog fra 20.30 - 2.30. Dagen sover hun stadig dårligt, jeg håber inderligt det vender når hun begynder på grød.. 

 

hvordan går det med amningen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Kia... said:

Nej jeg synes også søvn er en mangelvare med sådan en str i huset.. 

 

i nat søv hun dog fra 20.30 - 2.30. Dagen sover hun stadig dårligt, jeg håber inderligt det vender når hun begynder på grød.. 

 

hvordan går det med amningen?

Meget bedre. Jeg skulle åbenbart bare tale med en ammevejleder, så jeg kunne få ro i hovedet. Jeg har lige givet hende 1 flaske, men kun fordi jeg havde brug for ro i hovedet og en støvsugning. Jeg pumpede så i stedet for. Hun lå i vuggen og drak flasken mens jeg fik støvsuget. Lauritz var i kælderen med Amilia, så det var et perfekt tidspunkt. 

 

Mig og Amilia er blevet klippet i dag, så der var hår overalt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt @Maj 2014, godt du ringede til en vejleder og fik ro :) 

 

kan hun selv ligge med flasken? :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

45 minutes ago, Kia... said:

Dejligt @Maj 2014, godt du ringede til en vejleder og fik ro :) 

 

kan hun selv ligge med flasken? :) 

Ja jeg lægger dog dynen, så den støtter den ellers hiver hun den ud. Tossede barn! Det kan virkelig anbefales. Det hjalp så meget: i starten hylede jeg så meget, at jeg slet ikke kunne tale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Maj 2014 said:

Ja jeg lægger dog dynen, så den støtter den ellers hiver hun den ud. Tossede barn! Det kan virkelig anbefales. Det hjalp så meget: i starten hylede jeg så meget, at jeg slet ikke kunne tale.

 

Det er dejligt for dig det har hjulpet! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver simpelthen nødt til at få Chloé til at tage flaske - kan ikke holde det her amning ud længere :( 

Nu overproducerer jeg mælk, så Chloé får alt for meget formælk og bliver derfor ikke ordentlig mæt, nægter at sove og desuden har hun ikke taget på i en uge.

Hun er bare sur og tvær, og at amme hver 1 1/2 time om natten er ren tortur.

Hvis jeg ellers kan overbevise hende om flasken med en ihærdig indsats, så stopper jeg amningen ved de 4 måneder :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder hårdt @Micka Er der en grund til at vente til hun er 4 mdr? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænkte mest i forhold til de der artikler om at de har fået alle de gavnlige effekter ved de 4 måneder, og så tænker jeg at hvis jeg har en slutdato på det, kan jeg nok bedre overskue det.

Men nu skal vi også lige have lært hende det med flasken, så inden hun kan det, er hun sikkert alligevel 3 1/2 måned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 minutes ago, Micka said:

Tænkte mest i forhold til de der artikler om at de har fået alle de gavnlige effekter ved de 4 måneder, og så tænker jeg at hvis jeg har en slutdato på det, kan jeg nok bedre overskue det.

Men nu skal vi også lige have lært hende det med flasken, så inden hun kan det, er hun sikkert alligevel 3 1/2 måned.

 

Nej det kan nok tage lidt tid :) 

Jeg går og lure lidt på at prøve en flaske af til Ida når hun nu bliver 3 mdr :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg siger det bare. GØR DET!  Det giver virkelig ro til en som mor. Jeg forsøger at give Karoline så lidt flaske som muligt. Men nogle gange er det rart at Thomas kan tage over. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Kia... said:

 

Nej det kan nok tage lidt tid :) 

Jeg går og lure lidt på at prøve en flaske af til Ida når hun nu bliver 3 mdr :) 

 

Prøv det helt sikkert af, forhåbentlig vil hun gerne tage flasken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg er mest nervøs for er om hendes mave gør knuder af det der erstatning, og derfor vil jeg jo helst have ventet til hun var 4 mdr. Men mange af vores amninger slutter af med skrig og skrål, og vil gerne se om en flaske kan udgøre et mirakel der :) om natten er der intet, der spiser hun bare og ligger sig til at sove igen ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Micka fik du tjekket hendes tungebånd? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja her har vi også et had/kærlighedsforhold til brysterne - hun bliver sur når mælken begynder at løbe, og sur når der ikke er mere :(

 

Jeg fik det aldrig tjekket, for et par dage efter begyndte hun at række tungen ud igen.

Men har ikke udelukket det helt endnu, og bør nok gøre det for en sikkerheds skyld. Har også overvejet at betale mig fra professionel ammevejledning - har fundet et sted hvor man kan komme på et døgns ophold og hvor der så er jordemødre til rådighed med hjælp og vejledning - de kan også hjælpe med søvnen. Men altså det koster 5.500 kr, så den skal der liiiige tygges lidt på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ammet 100% det seneste døgn. Ikke en gang en flaske til natten som vi plejer. Jeg kan ikke længere pumpe mælk. Mit nedløb starter ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du forsøgt at give det tid med pumpen? Mit nedløb starter nogle gange først et kvarter efter pumpen har siddet på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 hours ago, Maj 2014 said:

Jeg har ammet 100% det seneste døgn. Ikke en gang en flaske til natten som vi plejer. Jeg kan ikke længere pumpe mælk. Mit nedløb starter ikke.

 

Hvordan er det gået med 100% amning? :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, januar2017 said:

Har du forsøgt at give det tid med pumpen? Mit nedløb starter nogle gange først et kvarter efter pumpen har siddet på

Nej så mister jeg tålmodigheden :haha men har siddet i 10-15 mik

 uden succes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Kia... said:

 

Hvordan er det gået med 100% amning? :) 

Det er gået rigtig godt. Det tror jeg vi forsøger at holde os til undtagen når vi kører i bil. Ellie hader bilen og mælk er det eneste der trøster. Jeg har ammet mange gange i nat. Ved ikke hvor mange men 6-8 vil jeg tro. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER