Guest

Ammesnak

460 indlæg i dette emne

Ja. Har skiftet fra NAN til allomin. Føler lidt hun nærmest får brækfornemmelser af NAN. Så må vi se. 

 

Har også bare stået meget alene med det da Thomas jo skulle arbejde. Så det er rart at han kan tage hende nu han har fri. 

Men kan alligevel ikke få mig selv til at hun skal have 4 flasker erstatning om natten. Også ift den tryghed hun også får. Så vil jeg hellere amme hende selvom det er lidt hårdt. Hun vil heldigvis gerne sove til 9:30 så på den måde mangler jeg ikke søvn. Alt er relativt. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Problemet er også at hun næsten ingen mad får om dagen :( hun ammer ca. 1 min. Og så stopper det. Det er jo slet ikke nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellie ammer ofte kun 1-2 min om dagen, de kan hurtigt tømme et bryst i den alder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Omg Karoline kan ikke lide mme længere :o vi har prøvet NAN og allomin. Jeg ved seriøst ikke hvad jeg gør hvis det fortsætter. Må prøve et tredje mærke 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå Karoline vil ikke spise noget som helst mme :(:(:( det betyder at jeg ikke kan gå nogle steder hen uden hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv @januar2017 - vil hun heller ikke tage Arlas længere?

Måske du kan leje en elektronisk brystpumpe, så kan du i det mindste pumpe ud, så hun stadig kan få din mælk men uden dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en elektronisk men den har bare aldrig helt fungeret. Kan ikke malke særligt meget ud ad gangen og skal jeg malke så meget ud at Thomas kan tage hende nogle timer, så ville jeg skulle sidde med maskinen på dagen lang lige på nær når hun skulle ammes. Argh altså. 

Hun drak en flaske her til aften af Arlas. Men hvem ved om hun gør det i morgen. 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay nu har vi fundet ud af at hun simpelthen bare ikke gider sutteflaske! Det er slet ikke smagen af erstatningen men simpelthen sutteflasken. Ligesom hun fra den ene dag til den anden ikke gad sut. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I skiftet til "størrer" sutter? 

Måske de er blevet for svære at drikke af - inden for mam findes der 4 eller 5 typer sutter der giver forskellig mængder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har masser af forskellige suttehoveder. Tror bare hun er lidt sær. Men jeg gik ind for at sove og så gav Thomas flaske og hun fik da drukket 80 ml. Slet ikke nok men stadig lidt. 

Har forsøgt at malke ud men det går slet ikke. Sad med maskinen i 35 min. sig fik kun 30 ml. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Vi har masser af forskellige suttehoveder. Tror bare hun er lidt sær. Men jeg gik ind for at sove og så gav Thomas flaske og hun fik da drukket 80 ml. Slet ikke nok men stadig lidt. 

Har forsøgt at malke ud men det går slet ikke. Sad med maskinen i 35 min. sig fik kun 30 ml. 

Det kan godt være at 80 er nok. De har små maver de ammebabyer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja okay! Hun har også fået grød og vælling i dag. 

 

Hun har indtil nu sammenlagt været vågen i max tre timer i dag. Ret vildt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

27 minutes ago, januar2017 said:

Ja okay! Hun har også fået grød og vælling i dag. 

 

Hun har indtil nu sammenlagt været vågen i max tre timer i dag. Ret vildt. 

 

Det da noget af en ændring i forhold til tidligere, det må da være skønt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg forstår slet ikke mit barn for tiden. Men tror også bare vi/jeg har været for forvente. Hun har hidtil været ekstrem nem. Det ved jeg godt p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder lige og ser det der føde hjemme program på tv2 - jeg har ikke ammet (heller ikke om natten) i et par uger nu, men nu startede nedløbsrefleksen af al den babysnak :o:P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså! Vi har ikke noget tv. Nu fik du mig lige Til at købe adgang til TV2 Play og er nu igang med at se det. Jeg har allerede en klump i halsen. Kommer til at stortude kan jeg allerede mærke nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hende jordemoderen som hjalp Karoline til verden sagde til Thomas og jeg , da jeg havde født, at hvis jeg skulle have et barn til blev jeg nødt til at føde hjemme pga. risikoen for at føde i bilen på vej til hospitalet er for stor. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt irriteret på hende der troede hun kunne føde i zen mode. Øhhh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beklager :P 

Hvordan man så kan leve uden et tv, specielt når man er på barsel! :D 

 

Nej jeg fik jo af vide af min JM at jeg skulle ringe så snart jeg fik veer, så ringede jo selv om jeg var lidt i tvivl om det udviklede sig, og var jo alligevel 8 cm åben da vi kom ind... 

 

Men vi har haft meget ro på stuen, Og er kommet i ydertidspunkter, tidlig morgen og aften, så der har været ro på hospitalet, og dæmpet belysning på stuen :) så følger slet ikke det har været hospitals / patientagtig :) 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha bare rolig. Har min ipad :-D den bliver brugt flittigt. 

Men vores kommune skiftede tv og internetudbyder og tv pakken ville blive en del dyrere så vi valgte at opsige det. Så nu står tv'et i kælderen. Men som sagt. Har min iPad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellie ville ikke amme inden hun blev lagt i seng i forgårs, så jeg håndudmalkede lige 125 ml :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går for øvrigt meget bedre med Karoline og flasken. De sidste tre nætter har hun fået en natflaske uden problemer og i går var hun hos min mor og fik en flaske der 

 

har købt en manuel brystpumpe fra Medela. Den er super god. Så den skal jeg have med på job så produktionen kan vedligeholdes. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida var begyndt at spise dårligt, kun 60-90 ml af gangen, flere gange om natten mm., det stod på over lidt tid og bliv værrer og værrer, lige til det gik op for mig vi stadig brugte str 1 i sut på flaskerne, så fik jeg skiftet til str 2, vupti nu spiser 180-240 ml af gangen igen! Og skal kun have en natflaske! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er sørme ved at trappe ud af amningen :) Chloé har nu lært at tage flasken - nærmest fra den ene dag til den anden. Hun er begyndt ikke at ville spise effektivt ved brystet og stopper typisk efter 2-4 minutter, så hun bliver på ingen måde mæt af min mælk længere. Her til aften gav jeg hende så en flaske på 150 ml og hun spiste stort set hele flasken :o På tirsdag tager jeg på café med en veninde om aftenen, og glæder mig nu til at kunne tage afsted og vide at manden kan give hende en flaske inden han lægger hende til at sove. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt når det nu er det du har ønsket længe! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER