Guest

Ammesnak

460 indlæg i dette emne

5 hours ago, Maj 2014 said:

Det er gået rigtig godt. Det tror jeg vi forsøger at holde os til undtagen når vi kører i bil. Ellie hader bilen og mælk er det eneste der trøster. Jeg har ammet mange gange i nat. Ved ikke hvor mange men 6-8 vil jeg tro. 

 

Jeg tænker det bliver bedre som hun får boosted produktionen :) Hun ved hvornår på dagen det er bedst, og så håber jeg I snart får lidt nattesøvn! 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har forsøgt om Ida vil tage en flaske i dag, det var i hvert fald intet problem - omend jeg aldrig er blevet rigtig glad for det her amme halløj, så var det virkelig svært for mig at lave og give hende flasken, jeg følge virkelig jeg svigtede hende - så tåbeligt! men hvor vækkede det gode minder og hvor var det hyggeligt :) 

 

Nu tester vi stille med en flaske om dagen de kommende dage hvad hendes mave siger til det :) 

det bliver rart hvis far kan tage lidt over bare en gang i mellem - nu har jeg også fuldammet 100% i 12 uger (jaja intet i forhold til andre, I know).. men ret stort for mig der på forhånd egentlig aldrig havde troet på det :) og så har hun tilmed flere deller end Laura nogensinde har haft ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, Kia... said:

 

Jeg tænker det bliver bedre som hun får boosted produktionen :) Hun ved hvornår på dagen det er bedst, og så håber jeg I snart får lidt nattesøvn! 

 

 

Hun er i det der 3 mdrs appetitspring, det er forhåbentlig snart ovre. Hun bruger ikke sut om natten og ligger i min arm, så det er nok også en årsag. Det går nok, jeg vågner kun halvt op, flytter hende over på den anden side, stikker hende babsen og blunder så igen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 minutes ago, Maj 2014 said:

Hun er i det der 3 mdrs appetitspring, det er forhåbentlig snart ovre. Hun bruger ikke sut om natten og ligger i min arm, så det er nok også en årsag. Det går nok, jeg vågner kun halvt op, flytter hende over på den anden side, stikker hende babsen og blunder så igen. 

 

Hæng i! Ved du brænder for det, det skal nok lykkes! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, Kia... said:

 

Hæng i! Ved du brænder for det, det skal nok lykkes! 

2 amninger i nat :yay det hjælper også på det, at hun bliver så forstoppet af en flaske i døgnet, at vi har måttet give lactulose. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt, @Maj 2014!!!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

32 minutes ago, januar2017 said:

Dejligt, @Maj 2014!!!! 

Virkelig dejligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej @Maj 2014 - godt kæmpet :)

 

Åh hvor er jeg misundelig @Kia... - men skønt hvis du kan få armene fri bare engang imellem :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Micka tak :kiss en ammevejleder er guld værd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, Micka said:

Hvor er du sej @Maj 2014 - godt kæmpet :)

 

Åh hvor er jeg misundelig @Kia... - men skønt hvis du kan få armene fri bare engang imellem :) 

 

Det også bare ærgeligt hun ikke vil tage en flaske Micka - jeg var noget spændt på Ida men den røg bare direkte ned hele flasken, hun sov hverken dårligere eller bedre - pt endnu ingen mavekneb, hun får en flaske igen i aften, så ser vi :) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det vækker altså gode minder fra Laura, og vi har nu 2. rolige aften (håber den fortsætter roligt, lige nu sover hun :wub

 

 

IMG_6367.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

48 minutes ago, Kia... said:

Ja det vækker altså gode minder fra Laura, og vi har nu 2. rolige aften (håber den fortsætter roligt, lige nu sover hun :wub

 

 

IMG_6367.PNG

Hun ser tilfreds ud :wub de bukser har Ellie også. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Maj 2014 said:

Hun ser tilfreds ud :wub de bukser har Ellie også. 

 

Hun gik i seng lige efter, nu har vi haft to rolige aftener i streg - men jeg kan godt mærke at hun ikke har spist hele aftenen :P og lækkede også vildt i nat spcielt når hun spiser, så løber den anden helt vildt, måtte ned og hente en ny stofble :D 

 

Sjovt som vores børn har ens tøj! Jeg skal være ærlig havde først købt dem i 62, men da hun voksede hurtig ud af dem købte jeg dem i 68 også :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, Kia... said:

 

Hun gik i seng lige efter, nu har vi haft to rolige aftener i streg - men jeg kan godt mærke at hun ikke har spist hele aftenen :P og lækkede også vildt i nat spcielt når hun spiser, så løber den anden helt vildt, måtte ned og hente en ny stofble :D 

 

Sjovt som vores børn har ens tøj! Jeg skal være ærlig havde først købt dem i 62, men da hun voksede hurtig ud af dem købte jeg dem i 68 også :D 

Vores er også 68 :P ja det må man sige. 

 

Rart med rolige nætter. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får Sp på tirsdag. Jeg håber virkelig at Ellie følger sin kurve. Jeg kan mærke at jeg bliver helt nervøs selvom hun jo altså ikke er spinkel. Så fjollet! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så trapper vi ud af amningen og over på flasken, Ida fungere så fint, har pt ingen problemer med aførringen med videre :) 

 

Jeg glæder mig til en Cola når vi er helt færdige med det amme halløj, men vi køre lige en glidende overgang :) 

 

jeg havde jo egentlig sagt når hun blev 4 mdr, nu det når hun bliver 3 istedet - men fred med det! 

 

Jo vidst det er faktisk mere vemodigt end jeg havde tænkt! Men hun er bare så glad og tilpas, og jeg kan jo se på flasken når hun ikke har fået nok, og derfor har jeg en idé om hvorfor hun er sur, og det er lidt nemmere at "tvinge" hende til at spise mere af flasken fordi den kan følge med hende - før lavede hun bare flitsbue og så det ikke nemt at amme ;) 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil du så malke ud @Kia... eller vil du give mme? Jeg håber det lykkes for jer! :) hepper 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 minutes ago, januar2017 said:

Vil du så malke ud @Kia... eller vil du give mme? Jeg håber det lykkes for jer! :) hepper 

 

Det bliver erstatning :) 

At malke ud er bare dobbelt arbejde (det jeg alligevel for doven til). og Ida har fået 3 mdr fuldt ud ved mig nu, så længe fik Laura jo slet slet ikke :) 

 

men vi køre en glidende overgang :) 

så glæder jeg mig til at få cola, slik, chokolade og mælk igen!! :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Kia... said:

Så trapper vi ud af amningen og over på flasken, Ida fungere så fint, har pt ingen problemer med aførringen med videre :) 

 

Jeg glæder mig til en Cola når vi er helt færdige med det amme halløj, men vi køre lige en glidende overgang :) 

 

jeg havde jo egentlig sagt når hun blev 4 mdr, nu det når hun bliver 3 istedet - men fred med det! 

 

Jo vidst det er faktisk mere vemodigt end jeg havde tænkt! Men hun er bare så glad og tilpas, og jeg kan jo se på flasken når hun ikke har fået nok, og derfor har jeg en idé om hvorfor hun er sur, og det er lidt nemmere at "tvinge" hende til at spise mere af flasken fordi den kan følge med hende - før lavede hun bare flitsbue og så det ikke nemt at amme ;) 

 

 

Dejligt at det går godt. Du klarede det i3 mdr og det er mega sejt! 

 

Ellie er stadig forstoppet, men er ret overbevist om, at det er medicinen, erstatning gør det jo bare værre. Jeg har ammet 100% siden mandag :yay det går rigtig godt, måske ændre jeg helt mening og bliver en langtidsammer. Vi trives i hvert fald begge med det og jeg kan ikke forstille mig at stoppe nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay lyder godt. Jeg elsker at amme men gad egentlig godt slippe for det. Til dels. Men når vi ingen problemer har med det, så skal det jo heller ikke fixes. 

Hvor mange sutteflasker har I så? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha det spm om sutteflasker virker lidt malplaceret. Tænkte bare på hvilken rutine I har med flaskerne. Vi koger dem i en gryde og det er liiiidt besværligt. Plus at vi har ekstreme mængder af kalk i vandet så tingene er belagt med støvet kalk. 

 

Karoline er helt udtrappet med sutten. Det er sgu lidt mærkeligt. Og bliver et problem når hun skal i vuggestue og der ikke er en mor til at trøste. Men kan jo ikke tvinge hende. Hun har aldrig nogensinde være rigtig glad for den sut. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt Maj når det bare fungere! 

Nej det var nok slutteligt alt den gråd og så det at hun er så glad på flasken :) 

 

vi havde jo ingen problemer med hende de første 4-5 uger, så startede maveknebene og vi fik styr på min kost så var det jo igen ikke noget problem, men de der sidste 14 dage, puha hun har bare grædt og grædt og grædt! 

 

Det er meget mærkeligt at det har en slutning for det jo også meget hyggeligt, men altså når hun er glad og tilfreds så jeg glad og tilfreds :) 

 

lige nu har jeg 3 flasker, men har 4 mere liggende, så skal bare have købt sutter til dem :) jeg har mam anticolik så de er selv steriliserende i mikroovnen. Så vasker dem af med sæbe, skylder dem i koldt vand og smider dem i minroovnen, vi har en oversigt over hvor længe de skal have alt efter antal flasker :) 

vi har også meget meget kalk i vores vand - jeg ryster dem af og til med groft salt :) 

 

Mht sut januar, så fin en sutteklud som hun altid ligger med og som i altid trøster hende med! ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder dejligt @Kia..., og super godt gået med amningen i tre måneder på trods af at du aldrig har været helt vild med det. 

 

@januar2017 det er godt nok også mærkeligt at hun pludselig fravælger sutten - men ja, en god nusseklud skal nok indføres, så andre også kan trøste hende fremover.

 

@Maj 2014 vildt at du bare har fået vendt det så hurtigt og nu også trives så godt med det. Håber snart I får bugt med forstoppelsen, det er så synd når de har maveproblemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Micka det føles bare så naturligt. Vi har kæmpet, men jeg har aldrig hadet det, så havde jeg nok ikke orket kampen. Når Ellie nu døjer med maven og refluks føles det bare endnu vigtigere. Det er lidt spændende hvor længe jeg ender med at amme. Hun skal jo passes hjemme indtil børnehaven, så det bliver ikke noget problem i forhold til institutionsstart. 

 

Det er blevet lidt bedre efter vi er startet op på lactulose igen. Hun kan bare ikke tåle at vi stopper. Jeg overvejer at indføre en lille smule sveskemos hver dag, for det er alligevel mere naturligt. Jeg må snakke med Sp tirsdag. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh gid jeg kunne passe hende hjemme indtil børnehaven. Synes slet ikke at nutidens institutioner er gode :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER