Guest

Ammesnak

460 indlæg i dette emne

Ja jeg gik jo ind til det amning med en tanke om det var en tabt kamp, bortset fra svamå så kørte det jo bare på skinner længe :) Men nej jeg har aldrig været fan :) 

 

@januar2017 har du overvejet at skrive hende op til dagpleje også? 

 

Vi har virkelig været glade for dagplejen, og er slet ikke nervøs for at skulle sende Ida afsted :) 

 

det er altså bare sejt Maj!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det har vi talt meget frem og tilbage om. Desværre er der nogle dagplejer jeg ikke vil have Karoline i. Nogle der ligger specifikke steder. Og man kan ikke søge een specifikt. Man søger bredt og så får man tildelt en tilfældig. Og det vil jeg ikke risikere. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, januar2017 said:

Ja det har vi talt meget frem og tilbage om. Desværre er der nogle dagplejer jeg ikke vil have Karoline i. Nogle der ligger specifikke steder. Og man kan ikke søge een specifikt. Man søger bredt og så får man tildelt en tilfældig. Og det vil jeg ikke risikere. 

I må godt sige nej, så fået tilbudt en anden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej så får man 3 md. karantæne. Har spurgt pladsanvisningen :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller nej. Det er forkert. Der KAN gå tre md. før man får tilbudt en ny 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

55 minutes ago, januar2017 said:

Eller nej. Det er forkert. Der KAN gå tre md. før man får tilbudt en ny 

 

Der er pasningsgaranti, så ryger hun bare i vuggestuen, så der er ingen skade sket ved at sætte det på som prio :) 

 

man i øvrigt i vores kimmune som fri tekst ønske en specifik dp :) 

men forstår ikke hvis der er så få dper? 

Bare her i byen (5000 indbyggere), er der vel 16 dper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er heller ikke få men der er meget få jeg vil have hende i. Vil ikke have hende over i belastede områder så vi hver dag skal igennem. Og så lige det med at en dagplejer ikke skal være uddannet pædagog. Og så bare frygten med om ens kemi stemmer sammen med dagplejemoderens. Hvis ikke er det skidt for så er der kun hende. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, januar2017 said:

Der er heller ikke få men der er meget få jeg vil have hende i. Vil ikke have hende over i belastede områder så vi hver dag skal igennem. Og så lige det med at en dagplejer ikke skal være uddannet pædagog. Og så bare frygten med om ens kemi stemmer sammen med dagplejemoderens. Hvis ikke er det skidt for så er der kun hende. 

I kan selv finde en privat. Prisen nogenlunde det samme, for i får tilskud fra kommunen, så vælger i helt selv. I er bare ikke garanteret pasning når hun fra fri sygdom. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Kia... nu du giver flaske, eller udfaser amningen, gør du så noget for at nedsætte produktionen eller lader du bare naturen gå sin gang?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, januar2017 said:

@Kia... nu du giver flaske, eller udfaser amningen, gør du så noget for at nedsætte produktionen eller lader du bare naturen gå sin gang?

 

Erstatter langsomt et måltid af gangen med flaske :) så bliver der lige så stille mindreog mindre mælk :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida har spist mellem 60-150 ml af flasken når hun har fået flaske, her til formiddag laver jeg 150 ml, tøsen er mere sulten så laver 60 ml mere den tager hun også det hele af - så vi på 210 ml :o 

 

det synes jeg altså er ret vildt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 minutes ago, Kia... said:

Ida har spist mellem 60-150 ml af flasken når hun har fået flaske, her til formiddag laver jeg 150 ml, tøsen er mere sulten så laver 60 ml mere den tager hun også det hele af - så vi på 210 ml :o 

 

det synes jeg altså er ret vildt! 

Vildt nok. Gylpede hun ud over det hele?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Maj 2014 said:

Vildt nok. Gylpede hun ud over det hele?

 

Nope, ikke mere end hun normalt gylper! Og hun gylper ikke nær så meget som Laura gjorde ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammede Ellie i zoo i går. Der kom en ældre dame forbi og smilede til mig og sagde Åhh hvor ser i bare dejlige ud :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså god der stadig er lidt tilbage, for når man har svært ved at sove sådan en tidlig morgen efter søster har fået en kørt helt op fordi de åbenbart mener tidlig morgenfest er vejen frem, og man så efter at have rodet rundt i en time falder i søvn med det samme hos mor efter en lille tår :wub:wub #denvirkerhvergang :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da hyggeligt @Kia... :wub

Her virker brystet ikke længere, hvilket blandt andet i nat, resulterede i en vågen periode fra 3 til 5 :blink Nøj jeg er træt og vil så gerne have mere end tre timers sammenhængende søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Gud @Micka  det forstår jeg så godt. Det er godt nok hårdt 

 

jeg har efterhånden svært ved at amme hende hvis ikke hun er meget sulten. Hun vil meget hellere ligge og kigge rundt i rummet og er meget interesseret i de ting der foregår. Og hvis jeg så prøver at få hende til at amme, bliver hun sur og ked af det 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Micka said:

Det er da hyggeligt @Kia... :wub

Her virker brystet ikke længere, hvilket blandt andet i nat, resulterede i en vågen periode fra 3 til 5 :blink Nøj jeg er træt og vil så gerne have mere end tre timers sammenhængende søvn.

 

Det er super hyggeligt! 

Vi sover også dårligt om natten, jeg får ca 2-3 timer af gangen, de fleste nætter vi vågen 3 gange - gab det tager altså hårdt på overskudet! Laura har åbenbart været oppe i nat, hun var endt inde i vores seng, og jeg vågner ellers ved hver en lyd! Men havde slet ikke hørt hende :o 

A havde taget sig af hende, så tænker min krop bare helt bevidst har ladet mig sove...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke klare i længden at vågne tre gange om natten!! De tre dage hvor Karoline gjorde det, var overskuddet på det laveste. Så jeg forstår virkelig godt at det er hårdt :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha kæmpe job at i ammer... og jeg savner det slet ikke.. 

Min sumobaby får godnat flaske kl 21:00-21:30 og sover til kl 06:00-06:30...

 

Yes jeg føler mig lidt heldig... :D

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er simpelthen nødt til at vænne hende af med at spise så meget om natten. Tror hun gør det for tryghed. Og når hun ikke vil have sut så er bryst den eneste mulighed. Hvad had I af erfaringer ? Hvad kan jeg gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du inde på ammenet på facebook? Det ved jeg min veninde har haft rigtig god brug af :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er. Men har det lidt skidt med at skrive derinde fordi alle kan læse det. Men kunne være jeg skulle forsøge mig med at få hjælp der!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men som jeg læser det alle steder så er det ikke unormalt at en 5 md. gammel baby skal ammes om natten. Vi har bare været heldige indtil nu 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@januar2017 jeg tror desværre det er for tidligt at vænne hende af med at spise om natten. Hun indhenter jo det hun manglede i løbet af dagen. De er så fokuserede på alt omkring lige nu, så det er ikke sikkert, at de får dækket deres døgnbehov om dagen. Alternativt må Thomas give mælk i flaske om natten, så du kan sove. 

 

Jeg sover mens jeg ammer, ofte kun halvt, men så tager jeg en lur om dagen i stedet for eller senere Lauritz op om morgenen med pigerne, så jeg kan sove 1-2 længere. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER