Guest

Ammesnak

460 indlæg i dette emne

Håber det går væk så!!! Tager du stadig smertestillende ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, januar2017 said:

Håber det går væk så!!! Tager du stadig smertestillende ?

 

Det håber jeg godt nok også!! 

 

Nej dem smed jeg for over en uge siden, så det går rette vej, heldigvis :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay godt! Som om det ikke var hårdt nok at blive mor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min produktion trænger endnu en gang til et boost. Jeg ved ikke om det er fordi Ellie tager så lange stræk om natten eller det er appetitspring? Nå men nu er jeg begyndt på power pumping. Det gør jeg hver aften og så spiser jeg solsikkekerner som snack. Jeg har lige power pumpet for anden gang, startede i går, så jeg er spændt på hvornår det virker. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er powerpumping? Jeg tror, jeg er inde i lidt at det samme. Kan amme i en time og hun er stadig sulten bagefter. Så er nødt til at give hende erstatning. Ret irriterende 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 minutes ago, Maj 2014 said:

Min produktion trænger endnu en gang til et boost. Jeg ved ikke om det er fordi Ellie tager så lange stræk om natten eller det er appetitspring? Nå men nu er jeg begyndt på power pumping. Det gør jeg hver aften og så spiser jeg solsikkekerner som snack. Jeg har lige power pumpet for anden gang, startede i går, så jeg er spændt på hvornår det virker. 

 

Drik en øl et par dage :) 

 

Her kniber det med at følge med til aften, men det jo meget normalt at have mindre mælk til aften, samtidig med at de forsøger at lade op til nat! Hun er de sidste 3 dage blevet tosset til aften! 

Jeg hun tømte 2,5 bryst inden hun gik kold! Det tog 2 timer til og fra - og et stk sur baby! 

 

Tilgengæld kan hun knap tømme ud om morgen, og spiser jo også kun et bryst til nat! 

 

Der er situationer hvor jeg godt kan se det praktiske i at amme, og så der bare de situationer hvor jeg tænker - det problem havde vi aldrig med flasken :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Kia... said:

 

Drik en øl et par dage :) 

 

Her kniber det med at følge med til aften, men det jo meget normalt at have mindre mælk til aften, samtidig med at de forsøger at lade op til nat! Hun er de sidste 3 dage blevet tosset til aften! 

Jeg hun tømte 2,5 bryst inden hun gik kold! Det tog 2 timer til og fra - og et stk sur baby! 

 

Tilgengæld kan hun knap tømme ud om morgen, og spiser jo også kun et bryst til nat! 

 

Der er situationer hvor jeg godt kan se det praktiske i at amme, og så der bare de situationer hvor jeg tænker - det problem havde vi aldrig med flasken :D 

:haha ej men aftenener er for vilde altså. Her får Ellie så flaske i øjeblikket fordi Amilia virkelig har behov for, at jeg står for putningen så jeg pumper til Lauritz. Mine babser er altså også virkelig slatne om aftenen, men om natten og hele dagen kan hun fint nøjes med et bryst indtil for et par dage siden. Om natten er et stadig nok, det er bare som om de ikke bliver fyldt helt op igen om formiddagen. 

 

Den der sure baby om aftenen er altså ikke så fedt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 minutes ago, januar2017 said:

Hvad er powerpumping? Jeg tror, jeg er inde i lidt at det samme. Kan amme i en time og hun er stadig sulten bagefter. Så er nødt til at give hende erstatning. Ret irriterende 

Pumper du efter amning når i giver erstatning? Hvis vi giver erstatning (hvilket er sjældent), så pumper jeg efter amning. 

 

Power pumping er 20 minutters pumpning, 10 min pause, 10 min pumpning, 10 min pause og så 10 min pumpning. Det skulle have rigtig stor effekt efter 48 timer og så op til en uge. Man skal bare gøre det en gang om dagen. Jeg gør det her om aftenen efter aftensmaden, fordi jeg alligevel skal pumpe der. Tidspunktet skal vidst være nogenlunde det samme hver dag. 

 

Jeg pumper så 20 min på bryst 1, pumper 20 min på bryst 2, så jeg holder 20 pause i stedet for 10. Ellers vil det tage for lang tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laura godtager heldigvis at A putter! 

Men det sartede han også med allerede mens jeg var gravid - fordi jeg først lagde mig syg og sidenhen fordi energien var brugt op! Og det fungere heldigvis så fint :) 

 

Nej sure babyer er ikke sjove, men der er jo en grund, jeg skiftevis ligger hende til først det ene bryst, så det andet og så retur igen - ind i mellem går jeg rundt med hende på armen, skifter en ble mm. når hun bliver for hissig til at spise, og når der er ro på, så prøver vi til igen!

 

Det er lidt hårdt, alternativet er pumpning hvis hun får en flaske, det magter jeg næsten mindre :P (og skal så anskaffe mig en pumpe også) tænker udbud og efterspørgelse, så tager vi kampene lige nu og håber hun på den måde selv øger produktionen! Og så drikker jeg en øl med velbehag :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:haha jeg hader øl, så jeg ville hellere pumpe 10 timer i træk end drikke en øl. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

31 minutes ago, Micka said:

Faldt over denne artikel

http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/art5586295/Professor-i-miljømedicin-Drop-amning-efter-tre-fire-måneder

 

Overvejer kraftigt at følge den hvis vi fortsætter med hyppig og langvarig amning - på et eller andet tidspunkt skal jeg hvert fald have indhentet noget søvn.

Vi så en dokumentar om det for et år eller to siden på DR. Min mand har faktisk hele tiden sagt at han synes jeg skulle stoppe efter 3 mdr. 

 

Jeg synes virkelig det er svært og samtidig en spændende debat, som ammemafiaen jo ikke vil have op. Amilia går i en ifansk legegruppe, hvor alle langstidsammer. De spurgte mig om jeg også stadig ammede Amilia. De er alle på Amilias alder, så de er omkring 2 år alle sammen. Når jeg læser den artikel kan jeg godt tænke lidt, om Amilia faktisk er så sund og rask, fordi hun kun blev delvist ammet i 3 mdr. Hun har seriøst kun været syg en gang tror jeg. Hun ikke været syg siden hun blev indlagt pga. Dehydrering for lidt over er år siden pga. Rotavirus. 

 

Jeg tror vi stopper efter 3-4 mdr her. Min mand vil faktisk ikke have at jeg fortsætter længere. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Og bliver børnene i legegruppen stadig ammet som to årige???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 minutes ago, januar2017 said:

Og bliver børnene i legegruppen stadig ammet som to årige???

Ja også dem over 2 år, men de er syge hele vinteren på trods af amning og hjemmepasning, mens min ikke ammende 2-årig aldrig er syg.

 

det forskningsresultat med højere IQ er fra en tid hvor man ikkr vidste, hvor vigtige fedtstoffer er for barnets udvikling. De børn der ikke blev ammet, fik altså mindre fedt. I dag ved man jo, at man skal tilsætte fedtstof i mos og grød. Børn har brug for fedt til hjernens udviking. Jeg tror på, at IQ i højere grad er bestemt af gener. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Virkelig spændende debat.

 

Jeg bliver nok aldrig rigtig fan af amning, og ved helt sikkert at jeg max skal amme til 6 måneder, og lige så snart Chloé er fyldt 4 måneder og er interesseret i andet mad, så begynder nedtrapning af amningen.

 

Min søn har også været meget forskånet for sygdomme, på trods af at han var flaskebarn og startede i integreret institution da han var 10 måneder.

Vi har omvendt et vennepar, hvor deres søn er blevet ammet 100% frem til de 6 måneder og derefter langsom udtrapning, han startede i institution i starten af året og har været syg nærmest konstant siden.

 

Jeg er også af den overbevisning at med al den viden man har i dag, så er mme et super godt alternativ og meget lig mm. Desuden kan man sammensætte mme så den er fuld af alle nødvendige vitaminer og mineraler, som jeg tænker at man ikke nødvendigvis kan opnå i mm.

 

I den artikel @januar2017 linker til, siger professoren at i bund og grund skal den enkelte gøre hvad der føles mest rigtigt, og det tror jeg er en vigtig pointe - en fuldstændig stresset og udkørt ammemor er ikke en fordel for barnet i forhold til en rolig og afbalanceret flaskemor :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Lauras mødregruppe havde vi en mor ansat ved sundhedsstyrelsen, og hun fortalte at man KUN i Danmark anbefaler 6 mdrs fuldamning grundet WHOs anbefaling, men at det er lidt dumt for den eneste grund til WHO anbefalder det er grundet hensynet til ulandende, hvor man kan mindske børnedødeligheden. 

 

Derfor startede vi næsten alle på grød til ungerne i en alder af 4-5 mdr. 

Laura var ikke interesseret førend hun var 5 mdr., men hun er også hovedsaligt flaskebarn og man ved mme mætter mere - derfor tænker jeg det tog hende længere tid at blive klar :) 

 

Laura er en af de børn der er meget syge specielt her om vinteren. Så tror der ligger andet til grund for børns imunforsvar end amning/ikke amning. 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellie kommer til udelukkende at få mælk frem til 6 mdr. Vi kører blw herhjemme, så grød og mos kommer hun ikke til at få meget af, derfor skal hun have mælk i 6 mdr. Jeg havde egentlig tænkt, at jeg skulle fuldamme i 6 mdr, men nu ved jeg ikke helt. Min mand synes jo vi skal trappe ud og over på øko mme efter 3 mdr. Det er jo så allerede om lidt over en måned, det er jeg ikke sikker på, at jeg er klar til. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blw? Hvad betyder det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Blw? Hvad betyder det?

Baby led weaning. I korte træk betyder det, at ens baby får det samme mad som familien og spiser selv. I starten leger de mest med maden og mærker på den og så kommer der efterhånden mere ind. Som forældre skal man slippe kontrollen og stole på sin baby. De skal have al den mælk de vil have ved siden af. Amilia blev så hurtigt dygtig til at spise selv og spise alt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 hours ago, januar2017 said:

Og bliver børnene i legegruppen stadig ammet som to årige???

Det gør min toårige også. Dog kun en eller to gange i døgnet. Han er forresten også meget sjældent syg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kommer vi til at køre grød, mos når hun er klar, Laura var lidt over 5 mdr inden det havde hendes interesse, er spændende hvor hurtig klar lillesøster bliver :) 

 

For 14 dage siden havde jeg forsvoret jeg kørte hende over på flaske som 4 mdr., i dag er jeg i tvivl - tiden løber jo vildt hurtig - mon man er klar til det.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også på grød/mos holdet - Louie var 5 1/2 måned før han startede på andet mad, og han ville rimeligt hurtigt over på mad med tekstur, så han var ikke mange dage over 6 måneder da han fik hapser af bondebrød osv.

 

Det er sejt at du har fået det sådan med amningen @Kia...

:) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Micka said:

Vi er også på grød/mos holdet - Louie var 5 1/2 måned før han startede på andet mad, og han ville rimeligt hurtigt over på mad med tekstur, så han var ikke mange dage over 6 måneder da han fik hapser af bondebrød osv.

 

Det er sejt at du har fået det sådan med amningen @Kia...

:) 

 

 

Ja det er noget af en udvikling, men nu må vi se :) 

 

førhen var det sådan, milepæl 4 mdr så må hun få flaske! Nu jeg sådan lidt, 4 mdr og vi ser hvad jeg føler for :) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også vildt ambivalent omkring det. Nu har jeg virkelig kæmpet for det, det kører godt og jeg er glad for at amme, så er det også mærkeligt hvis det skal slutte allerede om 4 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER