Guest

Ammesnak

460 indlæg i dette emne

Stort tillykke :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bader både hendes mund og mine bryster i danskvand, skifter mine indlæg oftere (jeg lækker ikke rigtig så bruger bare sådan nogle bløde bomulds indlæg) det kræver lidt mere vask men det tager vi med, og så får jeg kogt hendes sutter 10 min en gang om dagen, og beholder min tid til fredag! 

 

I går aftes blev rodet, on/off spisning - og så sked hun 6! Gange på 1,5 time! Seriøst, hver gang hun havde lavet ventede jeg sådan lige 10 min, okay hun var færdig, skifte! Hun nåede kun lige en tør ble, hvortil hun oversked den igen, som I lige som den var skiftet! :o A var færdig af grin! Hvordan kan der være så meget lort i så lille en baby!? 

 

Til sidst tror jeg hun var mæt, hun var vildt sutte søgen, men hver gang hun blev lagt til lå hun bare og hyggede! 

Jeg stak hende en sut og hun faldt i søvn i vores seng (shit jeg har sovet forkert!) men så tog hun også 5 timer! Afbrudt af lidt grynt og utilfredshed et par gange, men ikke noget der ikke kunne klares med en sut og 1,5 min tålmodighed, så sov vi igen! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sundhedsplejersken som jeg skrev en update til, er på ingen måde heller enig med lægen :/ 

 

så næste milepæl er fredagens tid! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter opfordringer fra flere sider tog jeg fat i lægerne igen i dag, det mener stadig ikke jeg har klassiske symptomer for hverken svamp eller brystbetændelse, men hun tog mig meget alvorlig! Konsulterede en af kollegaerne, fik fat i både for og bagvagt på sygehuset - de endte med at sende mig i ultralydsscaning, der er intet at komme efter, men har vidst en hæftig produktion! 

 

Hun lod mig beholde min tid på fredag, så skal derop igen fredag... 

 

da vi blev sendt direkte fra læge ind på sygehuset nåede jeg ikke middagens smertestillende, jeg drømmer ikke, jeg var da ikke i tvivl om jeg var i live da jeg kom hjem! 

 

Min søster var tilfædigvis på besøg i dag da, så hun havde Ida mens jeg blev scannet, ret praktisk! 

 

Hun stortrives i øvrigt stadig, det er ret fedt ikke at skulle sloges med to ting på en gang :) 

hun kan tilgengæld ikke lide chokolade

:/ øv hun havde lidt mavekneb her til aften, havde spist twix i dag... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Kia... jeg håber de snart finder ud af hvad der er galt. 

 

Ellie bliver ved med at gylpe her til aften, som om hun kaster alt op der kommer ned. Hun kan slet ikke finde ro, jeg frygter natten. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Maj 2014 said:

@Kia... jeg håber de snart finder ud af hvad der er galt. 

 

Ellie bliver ved med at gylpe her til aften, som om hun kaster alt op der kommer ned. Hun kan slet ikke finde ro, jeg frygter natten. 

 

Tak, enten det eller at der af sig selv kommer ro på, har læst at der er andre der de første 3 ugers tid har haft vildt ondt når mælken dannes, og har jo hele tiden sagt det er slemt mellem amningerne - så

tænker om det kan være det..

 

men shit hvor er det skønt at hun trives og amningerne som sådan køre! Nu skal jeg bare af med smertestillende og smerterne! 

 

Stakkels Ellie!

hun har ikke feber vel? For så vil jeg kontakte lægevagten! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, Kia... said:

 

Tak, enten det eller at der af sig selv kommer ro på, har læst at der er andre der de første 3 ugers tid har haft vildt ondt når mælken dannes, og har jo hele tiden sagt det er slemt mellem amningerne - så

tænker om det kan være det..

 

men shit hvor er det skønt at hun trives og amningerne som sådan køre! Nu skal jeg bare af med smertestillende og smerterne! 

 

Stakkels Ellie!

hun har ikke feber vel? For så vil jeg kontakte lægevagten! 

Nej hun har ikke feber og der har ikke været noget i nat. Jeg tror jeg har mere mælk end jeg lige umiddelbart selv tror og så virker hun ramt af tigerspring, så hun har nok bare spist for meget for at finde ro/trøst. Vi havde første besøg i mødregruppe i går. 

 

Jeg håber det snart er overstået med de smerter :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Maj 2014 said:

Nej hun har ikke feber og der har ikke været noget i nat. Jeg tror jeg har mere mælk end jeg lige umiddelbart selv tror og så virker hun ramt af tigerspring, så hun har nok bare spist for meget for at finde ro/trøst. Vi havde første besøg i mødregruppe i går. 

 

Jeg håber det snart er overstået med de smerter :kram2 

 

Dejligt! 

 

Tak, det bliver en lettelse at komme dertil.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået en 10 dages pillekur mod svamp! Xxer alt hvad jeg kan for at det virker - det er sidste chance, jeg er tjekket for alt hvad der er at blive tjekket for, der er heller ingen infektionstal! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, Kia... said:

Så har jeg fået en 10 dages pillekur mod svamp! Xxer alt hvad jeg kan for at det virker - det er sidste chance, jeg er tjekket for alt hvad der er at blive tjekket for, der er heller ingen infektionstal! 

Jeg håber lidt det er svamp og at det er væk lige om lidt :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Maj 2014 said:

Jeg håber lidt det er svamp og at det er væk lige om lidt :kiss 

 

Tak, jeg håber det mega meget, for så kan det behandles og det er væk om lidt!

 

jeg hjælper fortsat til med badning i danskvand før og efter hver aming :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når i er færdige med at amme tager i så bebs op for at bøvse?

 

Bettepigen her falder altid i søvn under amningen og så tager jeg hende op for at bøvse.. det vækker hende selvfølgelig..

 

i nat gjort jeg så et forsøg at efter amningen lagde jeg hende på ryggen og lod hende sove videre.. det resulterede i at jeg fik lidt søvn men os st hun gylpede..

 

hvsd gør i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten bøvsede jeg ikke med Karoline. Men det gør jeg nu. Faktisk fungerer det ok. 

Hvis jeg bare lægger hende retur i liften vågner hun. Men hvis jeg tager hende fra brystet og får hende op på skulderen så falder hun lidt til ro der og så kan jeg lægge hende derefter. Og så sover hun ofte videre. 

 

Tror det er bedst for deres maver at de bøvser 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bøvser hende for det meste, hvis hun er fået kold ved brystet hænger hun bare og sover videre. 

 

Ellie sov indtil 5.30 i dag hvor jeg vågnede, så jeg lagde hende til selvom hun sov. Hun spiste 5 min og faldt så i søvn, men suttes videre når jeg nussede hende, så det gjorde jeg i 10-15 min. Så lagde jeg hende fordi jeg skulle tisse og da jeg kom op igen var hun vågen. Så ammede jeg var det andet bryst og hun var lidt gal, så jeg troede hun var sulten selvom hun afviste brystet, jeg blev ved med at lægge hende til, så hun spiste en del. Det resulterede i to kæmpe stråler gylp. Det var så åndssvagt at jeg troede hun var sulten efter 40 min amning på mega fyldte bryster. Hun sov så videre fra 6.30 til 8 hvor jeg ammede liggende imens hun halvsov, hun faldt hurtigt i søvn igen og så sov vi til kl. 10. Det var så lækkert! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Maj 2014 said:

Jeg bøvser hende for det meste, hvis hun er fået kold ved brystet hænger hun bare og sover videre. 

 

Ellie sov indtil 5.30 i dag hvor jeg vågnede, så jeg lagde hende til selvom hun sov. Hun spiste 5 min og faldt så i søvn, men suttes videre når jeg nussede hende, så det gjorde jeg i 10-15 min. Så lagde jeg hende fordi jeg skulle tisse og da jeg kom op igen var hun vågen. Så ammede jeg var det andet bryst og hun var lidt gal, så jeg troede hun var sulten selvom hun afviste brystet, jeg blev ved med at lægge hende til, så hun spiste en del. Det resulterede i to kæmpe stråler gylp. Det var så åndssvagt at jeg troede hun var sulten efter 40 min amning på mega fyldte bryster. 

 

Baby ved bedst ;) Eller noget... 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

41 minutes ago, Camillat said:

 

Baby ved bedst ;) Eller noget... 

 

Haha hun plejer bare at være sulten når hun er sur, men lige nu er hun en tigerbaby der også er gal når hun er træt og vil sove og så skal hun åbenbart hoppes i søvn. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bøvser af :) 

 

men hun er også nem at lulle i søvn igen bagefter :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

So far so god! 

 

Jeg tog smertestillende i går meget tidligt morges! I går aftes inden jeg gik i seng måtte jeg ty til en omgang mere - og har ikke taget siden! 

 

Jeg er stadig øm i højre side, men det er tåligt! 

 

Min sp ringede i dag for st følge op, hun er ret sur på mine læger over at det skulle være sådan en kamp, og hun mener jo også baby burde behandles, fordi det kan være rigtig svært at slippe af med hvis vi bare smitter hinanden... 

 

men so far fremgang, det er dejligt! 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor godt Kia. Så er der håb forude. Det er da for irriterende at lægen var så længe om det, åbenbart ved læger meget lidt om brystsvamp. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

31 minutes ago, Maj 2014 said:

Ej hvor godt Kia. Så er der håb forude. Det er da for irriterende at lægen var så længe om det, åbenbart ved læger meget lidt om brystsvamp. 

 

Ja åbenbart, var jo ved to forskellige læger, og hende den sidste havde jo fast i både for- og bagvagt på sygehuset, bagvagten begge gange jeg var der..

 

SP var ret sur på dem, og tilbød tilmed i dag at skrive direkte til min læge, for den mulighed har de åbenbart! 

 

det er simpelthen godt jeg ikke har skulle sloges med manglende produktion mm med lillesøster, men at hun bare så fint melder ca hver 3 time, spiser sig mæt og er glad, ellers havde det aldrig lykkes! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev Ida 3 uger, præcis den alder Laura var da hun fik en flaske første gang! 

 

Selve amning køre stadig bare, smerterne er minimale nu, så pillerne har virket godt, håber ikke der kommer tilbagefald :/ 

 

selv om hun spiser sig godt mæt, vokser godt, sover godt mm., så jeg bare ikke avlet som malkeko - den tjans kunne jeg godt være foruden. 

 

Nu køre det jo bare, så tager vi det med så længe det bare køre for os :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, Kia... said:

Så blev Ida 3 uger, præcis den alder Laura var da hun fik en flaske første gang! 

 

Selve amning køre stadig bare, smerterne er minimale nu, så pillerne har virket godt, håber ikke der kommer tilbagefald :/ 

 

selv om hun spiser sig godt mæt, vokser godt, sover godt mm., så jeg bare ikke avlet som malkeko - den tjans kunne jeg godt være foruden. 

 

Nu køre det jo bare, så tager vi det med så længe det bare køre for os :) 

Jeg er så glad for, at smerterne er blevet bedre :yay

mig og Lauritz gik en lang tur med pigerne i går da de skulle sove. Ellie i barnevognen og Amilia i klapvognen. Der snakkede vi også om at flaske var så meget nemmere og vi stressede totalt over om Ellie nu vågnede og var sulten for jeg anede jo ikke hvor meget hun havde fået. Jeg tror det handler om, at flasken virker nem fordi det er det man kender. Til foråret er det jo nemmere lige at hive babsen frem. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

49 minutes ago, Maj 2014 said:

Jeg er så glad for, at smerterne er blevet bedre :yay

mig og Lauritz gik en lang tur med pigerne i går da de skulle sove. Ellie i barnevognen og Amilia i klapvognen. Der snakkede vi også om at flaske var så meget nemmere og vi stressede totalt over om Ellie nu vågnede og var sulten for jeg anede jo ikke hvor meget hun havde fået. Jeg tror det handler om, at flasken virker nem fordi det er det man kender. Til foråret er det jo nemmere lige at hive babsen frem. 

 

For mig handler det ikke så meget om hvor meget hun har fået, hun har jo hele tiden pænt meldt sig hver 2-3 time - så det er der helt ro på.

 

Det er nok bare ikke så naturligt for mig at hive ned i trøjen - altså vi andre tilbereder jo også vores mad - vi jo ikke som dyrene og tager den af den fri natur. Så for mig giver det nok bare "mening" at lave mad til hende :P 

 

jeg ved ikke om jeg synes det er nemmere at hive babsen frem, jeg synes modsat man hele tiden tænker over sine omgivelser, kan jeg nu sidde her, er jeg ordentlig dækket til mm. 

Flasken tager 1 min at lave - kan spises af alle steder! 

 

Men altså det jo kun nogle månder vi snakker om, og bliver jeg ved med at have det sådan her, så bliver hun kørt på flaske når hun er 4-6 mdr., hvor maven alligevel er klar på grød og anden type føde :) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har virkelig ikke noget klogt at sparke ind med. Godt I er nogle stykker der har barn i forvejen ellers ville vi være en flok hovedløse høns der ikke anede noget som helst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde fat i lægen i går da min kur var færdig, men jeg ikke helt er symptomfri endnu :/ sundhedsplejersken sagde godt nok det kunne være noget stads at komme af med! 

 

Så har fået en kur til en uge mere, for vi er jo på rette vej, skal bare lige have det sidste slået ned! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER