Nitzen1987

Brugerbetaling på fertilitetsbehandling

31 indlæg i dette emne

Hørte det lige i nyhederne her til aften :blink:

synes godt nok at det er urimeligt for de der er ufrivilligt barnløse :mellow

Hvad siger I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fuldkommen uacceptabelt... Men altså, det er jo altid nemt at sparke til nogen der allerede ligger ned. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:gal :boo Behøver jeg sige mere

Trine (der ikke kan få børn uden behandling)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er frygteligt... og gudskelov er der en masse mennesker der KÆMPER for at alle vi (os i behandling) får et ord indført i denne kamp.

Jeg er umådeligt glad for at vi har vores kære Helle - for hun kæmper alt hvad hun kan for os... :biglove

Selv var manden og jeg i Fyns Stiftidende for nyligt i en artikel omkring alt det her..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også, det er rigtig ærgerligt - og det virker hverken som et gennemtænkt forslag i forhold til fremtiden for det enkelte barnløse par eller for samfundet generelt :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er dybt forarget over at de vælger at spare på sådan et område... staten klynker over at danskerne ikke føder nok børn, og såp vil de f***** ikke engang hjælpe dem der har problemer med at få børn..

Jeg forstår det simpelthen ikke???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er også bare så skuffet over beslutningen. Håber på en ny regering, som kan kigge på sagen, og evt. fjerne brugerbetalingen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er også bare så skuffet over beslutningen. Håber på en ny regering, som kan kigge på sagen, og evt. fjerne brugerbetalingen.

Problemet er jo bare - at uanset om de røde sidder som regering eller ej - så fjerner de sjældent noget igen de har gennemført.. Når det omhandler en sådan ting.. og ja - det er desværr enok bare vejen frem til at meget andet os bliver pr. brugerbetaling..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er uacceptabelt :sm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:prik Syntes det er dybt skrækkeligt.. :blink :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår det ikke. Jeg forstår det simplthen ikke.

Og at de ovenikøbet synes det er problemfrit og ligetil .. hmm :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er virkelig under al kritik! :gal Jeg synes efterhånden dem på chr.borg bare kaster underlige lovforslag op i luften, og håber på at de andre er så godtroende at de hopper med på vognen :sm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syndes også det er træls med betaling for os barnløse at vi skal til at betale i dyre domme for behandling for at få børn, men der skal jo spares men man tænker ikke på dem der måske ikke har så mange penge at gøre godt med det svære.

Fru_wolf

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fatter bare SLET SLET ikke hvordan en Politiker kan sammenligne fertilitets behandling med at hun bruger mellem 9-11.000 på briller fordi hun selv skal betale for det... OMG... Vill hun klage lige så meget hvis hun var smart lige som nogle af os andre og kun gav 10% af den pris...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er fuldstændig og komplet vandvittigt!

Jeg bakker 100% op om vores nuværende regering, men jeg synes saftsuseme at de burde gøre noget ved deres uvidenhed i denne sag .. Det er SÅ pinligt at Bertel Haarder intet ved om selve processen - det handler om penge - Desværre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også dybt forarget over, at man vil til at gøre det brugerbetalt at modtage behandling mod barnløshed. Det er da ikke noget man pludselig bestemmer sig for man vil være. :rolleyes

Og sammenligningen med briller er da helt hen i vejret. <_< Men mon ikke det er fordi de på den måde håber på at åbne en dør mod et brugerbetalt sundhedsvæsen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er fuldstændig tosset... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fatter det heller ikke syndes det er helt hen i vejret. Jeg læste en artikel et sted på nettet hvor en politiker siger at det ikke er en sygdom for "man dør jo ikke af at være barnløs" nej det er da muligt man ikke gør det (og det næste er skrevet med fare for at få høvl) men forleden dag hørte jeg i radioen at HVER TREIDE 28 ÅRIGE får en fik en abort i 2009 hvad med at indføre brugerbetaling på det for lets face it "man dør jo ikke af ikke at få en abort" ( her taler jeg altså om selvforskyldte uønskede graviditeter ligsom i " vi dropper bare kondomet det er sjover")...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge vores børn er lavet via fertilitetsbehandling, så naturligvis synes jeg det er dybt godnat :bask :bask at få et barn er den største glæde i livet og at der så er mennesker i landet der går ind og fjerner den glæde fra nogle mennesker er simpelthen frygteligt :angry :angry :angry

Jeg forstår ikke hvordan de kan råbe på flere børn i samfundet og så lave sådan en svinestreg - det giver i min verden INGEN mening.. :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fatter det heller ikke syndes det er helt hen i vejret. Jeg læste en artikel et sted på nettet hvor en politiker siger at det ikke er en sygdom for "man dør jo ikke af at være barnløs" nej det er da muligt man ikke gør det (og det næste er skrevet med fare for at få høvl) men forleden dag hørte jeg i radioen at HVER TREIDE 28 ÅRIGE får en fik en abort i 2009 hvad med at indføre brugerbetaling på det for lets face it "man dør jo ikke af ikke at få en abort" ( her taler jeg altså om selvforskyldte uønskede graviditeter ligsom i " vi dropper bare kondomet det er sjover")...

Undskyld mig, men har du hørt at hver tredje 28-årige har fået en abort i 2009 ? Det lyder fuldstændig forrykt i mine ører...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld mig, men har du hørt at hver tredje 28-årige har fået en abort i 2009 ? Det lyder fuldstændig forrykt i mine ører...

Ja i radioen i sidste uge og det lød også fuldstændigt forrykt i mine øre men det var i nyhederene så det er nok rigtigt nok, jeg tækte bare at det måske var der pengene kunne spares i stedet for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en af de største svinestreger, den regering har lavet til dato :angry

Jeg har ikke selv været i behandling, men fik at vide, at skulle jeg have flere end den første, var det behandling, da jeg har store problemer med homonerne, men fik dog endnu en ved et mirakel :loveshower

Jeg kender en del, som ud fra det nye lovforslag aldrig vil få børn og det er bare så syndt

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja i radioen i sidste uge og det lød også fuldstændigt forrykt i mine øre men det var i nyhederene så det er nok rigtigt nok, jeg tækte bare at det måske var der pengene kunne spares i stedet for.

Jeg gætter på, at hver tredje 28-årige har fået en abort på et eller andet tidspunkt i livet, og at undersøgelsen er udført i 2009. :)

Jeg synes overhovedet ikke, at det ville være en god ide at indføre brugerbetaling på aborter - for så er det kvinderne der kommer til at betale i langt de fleste af tilfældende. Det er mindst ligeså forkert som det nuværende forslag i mine øjne. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fatter det heller ikke syndes det er helt hen i vejret. Jeg læste en artikel et sted på nettet hvor en politiker siger at det ikke er en sygdom for "man dør jo ikke af at være barnløs" nej det er da muligt man ikke gør det (og det næste er skrevet med fare for at få høvl) men forleden dag hørte jeg i radioen at HVER TREIDE 28 ÅRIGE får en fik en abort i 2009 hvad med at indføre brugerbetaling på det for lets face it "man dør jo ikke af ikke at få en abort" ( her taler jeg altså om selvforskyldte uønskede graviditeter ligsom i " vi dropper bare kondomet det er sjover")...

Ja i radioen i sidste uge og det lød også fuldstændigt forrykt i mine øre men det var i nyhederene så det er nok rigtigt nok, jeg tækte bare at det måske var der pengene kunne spares i stedet for.

WHAT?? :blink :blink :o :o

Og de var ikke dem der aborterer spontant? Det lyder jo fuldstændig og aldeles forfærdeligt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gætter på, at hver tredje 28-årige har fået en abort på et eller andet tidspunkt i livet, og at undersøgelsen er udført i 2009. :)

Jeg synes overhovedet ikke, at det ville være en god ide at indføre brugerbetaling på aborter - for så er det kvinderne der kommer til at betale i langt de fleste af tilfældende. Det er mindst ligeså forkert som det nuværende forslag i mine øjne. :)

Vil heller ikke synes det ville være bedre.. tænk på dem der ikke har råd til at få en abort som bare ikke kan varetage barnet.. det vil da være forfærdeligt.. Kender en der lige har fået 2 aborter inden for et par måneder, en gang med et lille foster, anden gang med 2 foster... det så forfærdelig.. og jeg behøver vel ikke sige jeg ikke snakker med hende..

Synes det synd det kommer til at koste så meget.. Synes egentlig et eller sted det skal koste lidt, men da slet ikke i nærheden af det beløb.. det jo sindssygt.. selvfølgelig er et barn det værd, men derfor har normale personer jo ikke sådan penge liggende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER