Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

Dejligt med veloverstået jordemoderbesøg :) Og hvor er det vildt at babyerne er så store allerede.

Jeg er mest bare utålmodig for tiden, synes stadig der er længe til februar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er mest utålmodig ift at jeg gerne snart vil på barsel. Der er præcis 1 måned til i dag men synes det er hårdt med flytning i hus og job. Og er begyndt at få lidt plukveer hvis jeg arbejder for hårdt. Men det bliver så fedt og hyggeligt at have barsel næsten hele december. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har termin d. 29/1 :-) blev rykket nogle dage frem ved nakkefold. 

 

Og dejligt med de blodprøver!! Tillykke med det. Skide godt altså. 

 

Gad også godt 3D scanning men vi har virkelig meget andet at bruge pengene på i de her måneder. Men måske man kunne få en deal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja absolut. Hvor fint :)  kan godt forstå I glæder jer!! Bliver så spændende. 

 

Og jeg håber, jeg går over tid, såfremt jeg har det godt fysisk. For tiden inden man føder er jo ikke en del af barslen så man får jo mere fri når man går over tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yep, og kommer de før så er det bare mistet :) 

ved du hvad der er normalen i din familie? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor er født 8 uger for tidligt og jeg er født 10 uger for tidligt. Så jeg går godt nok og er meget nervøs!! :-|

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, januar2017 said:

Maj vi har været til nakkefoldsscanning samme dag hvor jeg så dig og din familie. Og nu har vi været til jordemoder samme dag BEGGE gange. Hvor er det mærkeligt :-D

 

men stoler du på deres estimat af vægten? Synes det er lidt vildt at de kan sige det ved at mærke på maven. Hvad målte de din mave til at være? Min var 25cm så helt normal 

Jeg stoler på ingen måde på deres skøn! Amilia vurderede jordmoder til 3500 på fødegangen og scanning en uge inden sagde 3800 og ud kom en pige på 4800, så det kan man ikke regne med. Hun skød jo helt sikkert over gennemsnittet fordi hun ved der ikke kommer en gennemsnits baby ud. Mit symfysemål var 28 cm, så helt på gennemsnittet. Hun sagde at ens uge nr +- 2 cm var gennemsnit. Det kunne jo i hvert fald godt tyde på, at i får en mindre pige end os, fordi du jo er en uge længere henne, men det ved i jo godt :P 

hvad vurderede hun jeres vægt til? 

 

Haha det er seriøst sjovt, at vi altid skal afsted samtidig. Hvornår skal du igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

32 minutes ago, januar2017 said:

Min mor er født 8 uger for tidligt og jeg er født 10 uger for tidligt. Så jeg går godt nok og er meget nervøs!! :-|

Så må du virkelig passe ekstra godt på dig selv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun sagde, at babyen vejede 1200 gram. Hvad vejede jeres? Sådan skønsmæssigt. Men de kan jo umuligt vide det bare ud fra at mærke på maven. Det tror jeg simpelthen ikke på. 

 

Jeg skal igen d. 27/12 :-D hvad med dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 minutes ago, januar2017 said:

Hun sagde, at babyen vejede 1200 gram. Hvad vejede jeres? Sådan skønsmæssigt. Men de kan jo umuligt vide det bare ud fra at mærke på maven. Det tror jeg simpelthen ikke på. 

 

Jeg skal igen d. 27/12 :-D hvad med dig?

1200 er gennemsnittet i uge 29, så hun gættede ret neutralt :P det gjorde de også med Amilia. Hun sagde 1300 i dag.

 

jeg skal D. 3 januar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay så er vores piger næsten lige store. :) men tænker din er større da din mave er større. Mon ikke? 

 

Kan man gøre noget for at ens baby vokser godt? Jeg spiser hvad jeg skal så kan vel ikke gøre meget andet. 

 

Uha det bliver så hyggeligt at gå på barsel til december. Skal tænde op i brændeovnen og spise æbleskiver og ordne babyværelse mens min kæreste starter nyt job i SKAT. Haha. Ved godt hvad jeg helst ville 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så længe du spiser varieret og lidt mere end du plejer, kan man ikke gøre så meget. Det er primært gener der afgør str. På babyen. 

 

Mavens str er ikke det samme som symfysemålet. Hvis man har et stort symfysemål, vil babyen også som udgangspunkt være stor. Du kan godt have en lille mave, men et stort symfysemål, det kommer an på ens kropsbygning. Jeg er f.eks. Ikke ret høj og min overkrop er kort, så min mave er stor, altså ikke tyk, men en kæmpe badebold, havde jeg haft en lang overkrop havde jeg set anderledes ud. Min livmoder går helt op til brystbenet nu. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Januar2017 jeg tænker umiddelbart, at i får en rimelig gennemsnitlig baby. Jeg tror faktisk ikke hun bliver lille. Du er jo født for tidligt, så hvis hun kommer til termin kan du ikke sammenligne med din egen str. Amilia var kæmpestor, så jeg er nok den der ender med den største baby herinde. Jeg havde ikke diabetes med Amilia og jeg tog 16 kg på, så det er jo ikke fordi det var helt vanvittigt. Så umiddelbart gjorde jeg ingenting for, at hun fik den str. Jeg har en svigerinde der er vegetar og hun fik en meget lille baby. Jeg er overbevist om, at han ikke fik hvad han havde brug for og derfor blev lille, for hun var selv 4+ kg da hun blev født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det kan slet ikke sammenlignes. Det er rigtigt. 

Ej jeg tror nu nok jeg skal gå tiden ud. 

Der var forskellige årsager til at min mor fødte før tid, tror jeg. 

 

Men 16 kg er da en fin vægtøgning! Hvad siger din vægt nu? 

Min siger +6 kg. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 minutes ago, januar2017 said:

Nej det kan slet ikke sammenlignes. Det er rigtigt. 

Ej jeg tror nu nok jeg skal gå tiden ud. 

Der var forskellige årsager til at min mor fødte før tid, tror jeg. 

 

Men 16 kg er da en fin vægtøgning! Hvad siger din vægt nu? 

Min siger +6 kg. 

+4 så det er ikke så galt. Håber på at holde den på maks 10 kg, men nu må vi se. 

 

+6 er da en fin vægtøgning. Jeg var ikke tyk da jeg blev gravid, men jeg havde stadig 5 kg som jeg aldrig fik tabt efter Amilia, så du skulle jo også helst tage lidt mere på end mig :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh 4 kg det er ikke meget ! :) men fedt at det ikke er mere nu du vokser som du skal!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, januar2017 said:

Nåh 4 kg det er ikke meget ! :) men fedt at det ikke er mere nu du vokser som du skal!! 

Ja helt sikkert! Hun er jo ikke lille derinde alligevel. Med A tabte jeg 11 kg på en uge efter fødslen, så hvis jeg rammer deromkring igen ville det være perfekt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da kæft. Jeg er forundret over hvad kroppen er i stand til. 

Går du egentlig i skole nu eller hvordan? Husker ikke lige om du holder pause eller skal til eksamen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, januar2017 said:

Hold da kæft. Jeg er forundret over hvad kroppen er i stand til. 

Går du egentlig i skole nu eller hvordan? Husker ikke lige om du holder pause eller skal til eksamen?

Kroppen er for vild! Jeg læser på den netbaserede, så jeg læser hjemmefra. Jeg går på barsel til december.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah okay! Hvilke hospitaler hører du så til når du er i klinik? Kan huske jeg ikke var særligt begejstret for uddannelsen. Læste på det tidligere H:S sygeplejerskeuddannelse fra 2003-2008. Synes der blev brugt så meget tid på irrelevant undervisning. 

Hvornår starter du så i skole igen? September næste år?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

35 minutes ago, januar2017 said:

Ah okay! Hvilke hospitaler hører du så til når du er i klinik? Kan huske jeg ikke var særligt begejstret for uddannelsen. Læste på det tidligere H:S sygeplejerskeuddannelse fra 2003-2008. Synes der blev brugt så meget tid på irrelevant undervisning. 

Hvornår starter du så i skole igen? September næste år?

Hillerød og Frederikssund. Har lige været i praktik på Hillerød. Jeg er ærligt heller ikke topbegejstret og tror barslen lige skal være en tænkepause, men nu må se. Starter først op igen til december næste år. Der har været meget kaos i forbindelse med studiestart fordi uddannelsen er lavet om, så satser på, at der er styr på det når jeg kommer tilbage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går på modul 5 og har eksamen på fredag : Sygepleje, tværproffessionelt, sociologi og organisation og ledelse... ahhhh det skal bare overstået :-D glæd dig Maj hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER