Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

8 hours ago, BabyFebuar said:

Jeg går på modul 5 og har eksamen på fredag : Sygepleje, tværproffessionelt, sociologi og organisation og ledelse... ahhhh det skal bare overstået :-D glæd dig Maj hehe

Haha jeg glæder mig allerede :D der er kun en eksamen nu pr semester, den ligger ved semestrets afslutning. De der eksaminer i praktikken er vidst også fjernet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men glæd jer til at blive færdige. I har en verden af muligheder med den uddannelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Men glæd jer til at blive færdige. I har en verden af muligheder med den uddannelse!

Det gør jeg også og så samtidig alligevel ikke. Jeg kan godt lide den frihed man har under uddannelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja forstår jeg udmærket. Men det er TOTALT undervurderet ikke at have lektier - og tjene en løn. 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, januar2017 said:

Ja forstår jeg udmærket. Men det er TOTALT undervurderet ikke at have lektier - og tjene en løn. 

 

Jeg vil ikke arbejde fuldtid, så håber jeg kan finde et job på 25 timer om ugen, måske kun 20 timer. 

Måske det er meget godt, at jeg er under uddannelse mens vi finder ud af, hvad konsekvensen er ved at trump vandt valget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne være OP-sygeplejerske. Gider ikke det pleje mere, det har jeg gjort rigeligt af som hjælper og assistent.. :) 

 

jeg glæder mig til at være færdig, især vare det at få udbetalt mere end 5300kr i SU :-D (er selvfølgelig taknemmelig for de penge, men man kommer ik langt).

jeg vil hellere tjene penge end at have så meget fritid haha

og så er jeg stor fan af aftenvagter ååååhhh det elsker jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg arbejder jo fast aftenvagt på 32 timer med arbejde hver 2. weekend. I fængslet er der ret gode forhold så vi får natttillæg allerede fra kl. 17. Hvilket selvfølgelig gør en del for lønnen. Så får vi dog ikke weekendtilllæg men til gengæld optjener man en hel dags afspadsering hver gang man har en weekend. 

Men den konstellation kommer jeg op at tjene ret godt samtidig med jeg har meget fri. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har altid arbejde fast aften. Det fungerer bare aller bedst for mig. Bliver nærmest deprimeret af at arbejde om dagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan tænker i at aftenarbejde vil fungerer med små børn? Spørger af rent nysgerrighed hvordan i vil få det til at hænge sammen. 

 

Jeg tror gerne jeg vil have et job i et lægehus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står op og ordner alt inden baby skal i vuggestue. Thomas henter om aftenen og laver mad osv. Vi synes selv det er en genial løsning for på den måde supplerer vi hinanden. 

Og jeg kan aflevere babyen så sent som muligt. Har også en del hverdagsfri. På min korte uger arbejder jeg jo kun to dage. Så jeg tænker at det er den aller bedste løsning også ift. løn. 

 

Men tro mig - der er virkelig mange der har holdninger til at jeg fortsat vil arbejde om aftenen. Sjovt nok ville det være anderledes hvis det var Thomas. Kan bare slet ikke se forskellen. Vi er lige meget forældrer. 50/50

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og og og. Vi undgår hverdagsstressen. Jeg handler ind om dagen så Thomas ikke skal tænke på det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bare personligt selv være ked af, at være så meget væk fra mit barn. Jeg ville ikke se anderledes på det fordi din mand arbejdede aften, han ville jo også miste meget tid med jeres datter. Det vigtigste er jo, at det vil fungerer for jer som familie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, januar2017 said:

Har altid arbejde fast aften. Det fungerer bare aller bedst for mig. Bliver nærmest deprimeret af at arbejde om dagen

Kender jeg alt for godt.. dag arbejde er virkelig noget et sygt menneske har fundet på :-p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Januar..

 

mit liv fungere bare bedst om aftnen.. så kan jeg bruge formiddag/ middag/  til kl 15 på mig selv og bebs og så kan manden min tage over :) 

 

jeg er lykkelig og det smitter vel af på familien :) 

og som januar skriver vi er jo forældre 50/50 og er sikker på bebs mærker lige stor opmærksomhed og kærlighed fra os begge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer nok også an på hvor meget man arbejder. Jeg er som sagt hjemme mange hverdage og det giver en mindre stresset hverdag og gør at jeg engang imellem kan give barnet en fridag fra institutioner.

Jeg kan jo ikke svare på om det vil fungere i praksis. Men vi har købt hus efter den løn vi får, og kommer til at falde ret meget i løn, hvis jeg skal have udelukkende dagvagter så det kan økonomisk ikke lade sig gøre. Men er sikker på at jeg får mere kvalitetstid med barnet på den her måde. Dagvagter fungerer slet ikke og jeg er så træt og udmattet om aftenen og vil alligevel ikke være noget værd. så synes jeg det er rart at jeg kan have en rolig og hyggelig morgen med barnet. Men det bliver nok også først rigtigt hårdt når det starter i skole for der kan man jo ikke bare vente med at aflevere og holde dem hjemme engang imellem. Men så går jeg nok også over til at arbejde færre weekender

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, januar2017 said:

Kommer nok også an på hvor meget man arbejder. Jeg er som sagt hjemme mange hverdage og det giver en mindre stresset hverdag og gør at jeg engang imellem kan give barnet en fridag fra institutioner.

Jeg kan jo ikke svare på om det vil fungere i praksis. Men vi har købt hus efter den løn vi får, og kommer til at falde ret meget i løn, hvis jeg skal have udelukkende dagvagter så det kan økonomisk ikke lade sig gøre. Men er sikker på at jeg får mere kvalitetstid med barnet på den her måde. Dagvagter fungerer slet ikke og jeg er så træt og udmattet om aftenen og vil alligevel ikke være noget værd. så synes jeg det er rart at jeg kan have en rolig og hyggelig morgen med barnet. Men det bliver nok også først rigtigt hårdt når det starter i skole for der kan man jo ikke bare vente med at aflevere og holde dem hjemme engang imellem. Men så går jeg nok også over til at arbejde færre weekender

Nu har nok ret i, at det bliver lidt irriterende når hun starter skole, men der er jo heldigvis også rigtig lang tid til. Tænk skolebørn altså så er de blevet store! Jeg kan nærmest ikke bære at A bliver 2 på tirsdag, tiden går for stærkt! 

 

jeg kan godt se at i slipper for noget af hverdagsstressen, det må være rart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, BabyFebuar said:

Enig med Januar..

 

mit liv fungere bare bedst om aftnen.. så kan jeg bruge formiddag/ middag/  til kl 15 på mig selv og bebs og så kan manden min tage over :) 

 

jeg er lykkelig og det smitter vel af på familien :) 

og som januar skriver vi er jo forældre 50/50 og er sikker på bebs mærker lige stor opmærksomhed og kærlighed fra os begge

Nu spurgte jeg ikke fordi den ene skulle være mere forælder end den anden, men fordi jeg selv ville føle jeg mistede meget tid med mit barn, som jeg personligt ville være rigtig ked af. Vi er jo alle forskellige, så hvis det fungerer for jer er det jo fint. Jeg spurgte af nysgerrighed.

 

personligt vil ingen af os herhjemme arbejde fuldtid, fordi vi gerne vil være meget sammen med børnene og hinanden. Min datter der bliver 2 på tirsdag har aldrig været i institution og skal det først, når hun starter i halvdagsbørnehave til sommer. For os vægter vi tid med hinanden højere end noget andet, det ved jeg godt er meget anderledes end den måde de fleste andre gør det på. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 minutes ago, Maj 2014 said:

Nu spurgte jeg ikke fordi den ene skulle være mere forælder end den anden, men fordi jeg selv ville føle jeg mistede meget tid med mit barn, som jeg personligt ville være rigtig ked af. Vi er jo alle forskellige, så hvis det fungerer for jer er det jo fint. Jeg spurgte af nysgerrighed.

 

personligt vil ingen af os herhjemme arbejde fuldtid, fordi vi gerne vil være meget sammen med børnene og hinanden. Min datter der bliver 2 på tirsdag har aldrig været i institution og skal det først, når hun starter i halvdagsbørnehave til sommer. For os vægter vi tid med hinanden højere end noget andet, det ved jeg godt er meget anderledes end den måde de fleste andre gør det på. 

 

Det lyder da osse hyggeligt :D hihi

tja alle gør det forskelligt så længe vi selv er tilfredse med det, er det jo godt :D 

 

mht det 50/50 synes jeg bare det lød ret godt er nemlig træt af folk til tider har dømt mig fordi jeg gerne vil være aftenvagt når jeg er færdig uddannet.. (så det var ikke ondt ment til dig).. men jeg vil bruge den sætning fremover (til andre) :D

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh en træls nat..

Sov ik før kl var lidt i 1 i nat og vågnede kl 5.. skal til eksamen her kl 8 så det er nok lidt det der hænger i luften...

havde os en uro i maven, men vælger at tro det er pga eksamen..

 

århhhh og så kradser det heeeeelt vildt lige omkring navlen... iiihhh

 

det gode ved idag er vel at vi skal have ny bil til

efteemiddag og sushi til aftensmad (jeg spiser kun det fisk der er indbagt og frityrestegt og kæresten spiser det rå) med mindre jeg dumper så fortjener jeg vidst ik sushi haha meeen tænker nok jeg kan sige bare lidt rigtigt :D 

 

1 time til... puha...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, BabyFebuar said:

Årh en træls nat..

Sov ik før kl var lidt i 1 i nat og vågnede kl 5.. skal til eksamen her kl 8 så det er nok lidt det der hænger i luften...

havde os en uro i maven, men vælger at tro det er pga eksamen..

 

århhhh og så kradser det heeeeelt vildt lige omkring navlen... iiihhh

 

det gode ved idag er vel at vi skal have ny bil til

efteemiddag og sushi til aftensmad (jeg spiser kun det fisk der er indbagt og frityrestegt og kæresten spiser det rå) med mindre jeg dumper så fortjener jeg vidst ik sushi haha meeen tænker nok jeg kan sige bare lidt rigtigt :D 

 

1 time til... puha...

Spændende med eksamen - pøj pøj :)

Og fedt med ny bil.

 

I Danmark kan du sagtens spise rå sushi fisk, altså hvis det er købt lavet - restauranterne SKAL fryse det som foreskrifterne lyder. Og hvis I selv laver det, kan I enten spørge fiskehandleren om det har været frosset, og ellers selv lægge det i fryseren minimum 2 døgn inden det skal bruges :)

Jeg fik sushi i går ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som micka skriver på du gerne spise sushi, men hold dig fra tunen, du må helst ikke spise tun, fordi der er så mange tungmetaller i. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nå det var da godt i lige fik sagt det med fisk :D

 

og eksamen er færdig, det gik elendigt men jeg bestod da, så op i måsen med den karakter :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, BabyFebuar said:

Nå det var da godt i lige fik sagt det med fisk :D

 

og eksamen er færdig, det gik elendigt men jeg bestod da, så op i måsen med den karakter :-D

Tillykke med at du bestod :yay 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER