Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

1 hour ago, Kia... said:

Er nået til det stadie hvor baby ikke sparker mere, men bare mosler rundt så man kan følge foden/røven hen over maven! Det er yngligsstadiet i "spark" <3 

 

så har jeg lavet en nusseklud til lillesøster, som storesøster så allerede har stjålet, så må hellere have gang i hæklenålen en gang mere 

 

 

IMG_1769.PNG

Hvor er den fin! Jeg forstår godt at storesøster tog den :D

 

mine børn har aldrig sparket, men nu begynder hun virkelig at kunne skubbe til i forsøget på at strække benene. Det kan altså godt gøre lidt ondt når hun sådan vil strække ud, der er jo ikke plads. Mest skubber hun bare lidt rundt derinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan min psyke skade bebs?

 

jeg er helt nede og skrabe bunden lige pt..

uddannelsen tager livet af mig.. jeg kan sidde til undervisningen og lytte til læren og jeg forstår ikke hvad de siger.. de sidste 3 uger jeg har ikke fået noget som helst ud af undervisningen.. et helt blank.. vi skal læse op til 100+ sider om dagen og så snart jeg har læst de første 10 sider har jeg glemt hvad de egentlig handlede om... men ja.. det resultere i bekymringer om eksamen til februar, og at jeg hele tiden fortæller mig selv at jeg er for dum til det her.. og det gør mig så ked af det i sidste ende så jeg tuder når jeg er alene.. jeg er så ked af det...

Det stresser mig...

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er jeg ked af at høre det. Jeg går igennem af lidt af det samme. Og ja jeg tror sagtens din psyke kan skade barnet. Du udskiller jo stresshormoner som skader babyen og tænker at det kan give risiko for at føde for tidligt. 

Hvad med at tage pause fra studiet? Tage modulet om efter barsel??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil helst ikke tage det her modul om igen.. det bliver nok ikke nemmere til den tid.. :-/ 

jeg har to ugers ferie her fra den 19 dec så skal jeg bare bruge alt tiden på at læse alt op igen.. kunne ellers være dejligt at bruge dem på at slappe af :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sagtens huske det fra da jeg tog uddannelsen. Somme tider føltes alt uoverskueligt. Og det er ikke sikkert at du kan nå at læse alt. Slap af overfor det og tag det som det kommer 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 12/4/2016 at 9:28 PM, BabyFebuar said:

Kan min psyke skade bebs?

 

jeg er helt nede og skrabe bunden lige pt..

uddannelsen tager livet af mig.. jeg kan sidde til undervisningen og lytte til læren og jeg forstår ikke hvad de siger.. de sidste 3 uger jeg har ikke fået noget som helst ud af undervisningen.. et helt blank.. vi skal læse op til 100+ sider om dagen og så snart jeg har læst de første 10 sider har jeg glemt hvad de egentlig handlede om... men ja.. det resultere i bekymringer om eksamen til februar, og at jeg hele tiden fortæller mig selv at jeg er for dum til det her.. og det gør mig så ked af det i sidste ende så jeg tuder når jeg er alene.. jeg er så ked af det...

Det stresser mig...

 

 

Jeg læser også til sygepl og havde det på præcis samme måde. 

Jeg havde enormt svært ved tanken om at skulle tage modulet om. 

 

Men sådan er det desværre blevet. Og nu er jeg helt cool med det. 

Jeg sov(er) så dårligt om natten og min hukommelse er så hullet at jeg ikke fik noget ud af modulet den sidste tid. 

 

Følte at det var en kæmpe falliterklæring men fik en god snak med vejlederen og endte ud med at kunne se fidusen i at tage det om ( nødvendige om du vil :)) ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Stella Nutella said:

 

Jeg læser også til sygepl og havde det på præcis samme måde. 

Jeg havde enormt svært ved tanken om at skulle tage modulet om. 

 

Men sådan er det desværre blevet. Og nu er jeg helt cool med det. 

Jeg sov(er) så dårligt om natten og min hukommelse er så hullet at jeg ikke fik noget ud af modulet den sidste tid. 

 

Følte at det var en kæmpe falliterklæring men fik en god snak med vejlederen og endte ud med at kunne se fidusen i at tage det om ( nødvendige om du vil :)) ).

 

Hvad modul var/er du kommet til?

 

Min stædighed holder mig igang, men ja det går ud over mig selv psykisk.. noget lårt..

 

og nu har efterhånden så ondt i min ryg at jeg knap kan holde ud af sidde og lytte til undervisningen.. amen altså life aint easy :-p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, BabyFebuar said:

 

Hvad modul var/er du kommet til?

 

Min stædighed holder mig igang, men ja det går ud over mig selv psykisk.. noget lårt..

 

og nu har efterhånden så ondt i min ryg at jeg knap kan holde ud af sidde og lytte til undervisningen.. amen altså life aint easy :-p

 

Modul 10 :) 

jeg holdt også ud til mere end hvad jeg måske skulle have gjort. Har slem bækkenløsning og da mine plukkeveer begyndte at komme for ofte så kom jeg alt for sjældent afsted... 

Havde ellers tænkt at jeg bare ville igennem - og bestå. Men det var så åbenbart slet ikke realistisk for mig :))

 

Du er jo den der mærker bedst hvor din grænse går. 

Jeg forstår udmærket at du forsøger at hænge i!

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babyfebruar du må passe på dig selv. Ej det er en kliché at fyre af. Ved det godt. Sygeplejestudiet er pisse hårdt. Kan sagtens huske det. Det var 3,5 år i helvede for mit vedkommende. Så forstår jeg rigtigt godt. Hvordan går det nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, Stella Nutella said:

 

Modul 10 :) 

jeg holdt også ud til mere end hvad jeg måske skulle have gjort. Har slem bækkenløsning og da mine plukkeveer begyndte at komme for ofte så kom jeg alt for sjældent afsted... 

Havde ellers tænkt at jeg bare ville igennem - og bestå. Men det var så åbenbart slet ikke realistisk for mig :))

 

Du er jo den der mærker bedst hvor din grænse går. 

Jeg forstår udmærket at du forsøger at hænge i!

 

 

hvilken skole går du på? Jeg går på den i Århus :) 

hvaaaaaa på modul 7 kan du huske hvad jeres eksamen gik ud på der? :-p

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, januar2017 said:

Babyfebruar du må passe på dig selv. Ej det er en kliché at fyre af. Ved det godt. Sygeplejestudiet er pisse hårdt. Kan sagtens huske det. Det var 3,5 år i helvede for mit vedkommende. Så forstår jeg rigtigt godt. Hvordan går det nu?

 

Hvorfor var det et helvede for dig?

men ja jeg trives heller ikke med at gå i skole og især ikke sammen med de piger i klassen.. jeg kan ikke magte dem.. jeg højner så meget når jeg er ude i praktik for der er der voksne mennesker at snakke med :) 

tja jeg tæller dage nu og tuder lidt til tider over den kommende eksamen fordi jeg ikke føler jeg kan finde ud af det.. og kan se frem til en juleferie med alt for meget læsning.. ak ak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt samme grunde som dig. Bondede ikke med nogle af pigerne fra skolen. Var aldrig med til en eneste fest og har ikke kontakt med nogle af dem i dag. Selvom jeg kun var 20 da jeg startede på skolen, magtede jeg dem ikke. 

Syntes stoffet var ret svært. 

Og så blev jeg ekstremt dårligt behandlet af den kliniske vejleder på 6. Semesters praktikken så måtte stoppe fordi hun mobbede mig. Sagde blandt andet ordret til mig: "den eneste grund til du har pandehår er at du er svag og usikker og du bør klippe det af og opsøge en psykiater". Rent helvede. Og så syntes jeg at selve uddannelse ikke levede op til de krav man stiller til sygeplejersker. Åh jeg kunne blive ved. 

Men gik jo i København. Er jo sikkert anderledes andre steder. Og vi taler tilbage i 2003 så forhåbentligt er det blevet bedre. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var forresten til baby scanning idag som vi selv betalte for.

vi havde virkelig glædet os, men ææææv det blev da ikke nogle gode billeder.. er ret skuffet.. vi har fået en ny tid den 5 januar.. det er pt for meget moderkage der skjuler den bette så vi kunne næsten ikke se hende.. hun tog omkring 20-30 billedet men enden er der en hånd i vejen eller så er billedet utydeligt.. æv æv men om ikke andet er hun velskabt :) det da positivt 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 minutes ago, januar2017 said:

Helt samme grunde som dig. Bondede ikke med nogle af pigerne fra skolen. Var aldrig med til en eneste fest og har ikke kontakt med nogle af dem i dag. Selvom jeg kun var 20 da jeg startede på skolen, magtede jeg dem ikke. 

Syntes stoffet var ret svært. 

Og så blev jeg ekstremt dårligt behandlet af den kliniske vejleder på 6. Semesters praktikken så måtte stoppe fordi hun mobbede mig. Sagde blandt andet ordret til mig: "den eneste grund til du har pandehår er at du er svag og usikker og du bør klippe det af og opsøge en psykiater". Rent helvede. Og så syntes jeg at selve uddannelse ikke levede op til de krav man stiller til sygeplejersker. Åh jeg kunne blive ved. 

Men gik jo i København. Er jo sikkert anderledes andre steder. Og vi taler tilbage i 2003 så forhåbentligt er det blevet bedre. 

 Ah ok.. 

ja det er squ svært og de undervisere vi har pt er godt nok elendige.. har ikke en eneste note i pædagogik timerne fordi læren er elendig :( 

og ja pigerne tager livet af mig.. :(

 

og holy shit den vejleder lød ubehagelig :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jo torsdag kl. 23:30 gik jeg på barsel. Hold da op hvor er det bare en kæmpe lettelse!!! Kan mærke at det er rigtigt godt for mig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kia vi har ikke semestre men modul.. så synes ikke det kan betale sig at stoppe dette modul når jeg er så "tæt" på..

Jeg kommer på semester når jeh vender tilbage efter barsel..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Pyha.... 35. uge i dag. Seks uger til termin. Jeg forstår helt ærligt ikke hvordan tiden er gået så hurtigt. Og tænker den kommer til at gå endnu hurtigere når babyen er kommet. Skal jo allerede tilbage på job når hun er otte måneder. Men vi tænker at i og med jeg har de arbejdstider jeg har, kan jeg vente med at aflevere hende til ved 13 tiden og så henter Thomas igen ved 17 tiden. Og så holder jeg hende hjemme når jeg har fri på hverdagene. Altså jeg er jo ikke vild med at hun allerede skal i vuggestue når hun er otte måneder. 

Babyværelset er helt klart nu. Vi samlede kommode i går. Tog os tre timer. Og min ryg var fuldstændig ødelagt bagefter :,( 

savner så meget hård styrketræning og bevægelse. Kan bare ikke. 

Men alt tøj er klart og vasket. Eller. Næsten alt. Sengetøjet er klart. Dynerne er klar. 

Sengen er klar. 

Har købt den FINESTE tallerkenrække som en dame har malet lyserød. Den skal op til bøger. 

Hvordan vælger I andre at babyen skal sove de første måneder? Havde egentlig håbet på en bedsidecrip men de er dyre og tænker at der er en ligeså god måde det kan løses på.... jeg tænker på at hun skal sove i liften ved siden af sengen. Men jeg har ikke så meget plads ved siden af sengen så liften må stå på et sengebord. Men så er det bare virkelig besværligt at få hende op og over til mig om natten. 

 

Thomas og jeg har talt lidt om at han skal sove i et andet rum de første måneder for så kan babyen sove i sengen ved mig. Der kommer alligevel ikke til at ske noget sjovt den første tid. Man har nok lidt andre ting i hovedet. 

Og på den måde så kan han også få sin søvn. Åndssvagt at vi begge skal være trætte pga. en vågen baby. Og jeg SKAL jo amme hende om natten. Der kan han ikke rigtigt gøre noget alligevel. Synes måske lidt at det er "dumt" at give flaske om natten. Når nu jeg er der. 

Men hvad er jeres tanker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, januar2017 said:

Pyha.... 35. uge i dag. Seks uger til termin. Jeg forstår helt ærligt ikke hvordan tiden er gået så hurtigt. Og tænker den kommer til at gå endnu hurtigere når babyen er kommet. Skal jo allerede tilbage på job når hun er otte måneder. Men vi tænker at i og med jeg har de arbejdstider jeg har, kan jeg vente med at aflevere hende til ved 13 tiden og så henter Thomas igen ved 17 tiden. Og så holder jeg hende hjemme når jeg har fri på hverdagene. Altså jeg er jo ikke vild med at hun allerede skal i vuggestue når hun er otte måneder. 

Babyværelset er helt klart nu. Vi samlede kommode i går. Tog os tre timer. Og min ryg var fuldstændig ødelagt bagefter :,( 

savner så meget hård styrketræning og bevægelse. Kan bare ikke. 

Men alt tøj er klart og vasket. Eller. Næsten alt. Sengetøjet er klart. Dynerne er klar. 

Sengen er klar. 

Har købt den FINESTE tallerkenrække som en dame har malet lyserød. Den skal op til bøger. 

Hvordan vælger I andre at babyen skal sove de første måneder? Havde egentlig håbet på en bedsidecrip men de er dyre og tænker at der er en ligeså god måde det kan løses på.... jeg tænker på at hun skal sove i liften ved siden af sengen. Men jeg har ikke så meget plads ved siden af sengen så liften må stå på et sengebord. Men så er det bare virkelig besværligt at få hende op og over til mig om natten. 

 

Thomas og jeg har talt lidt om at han skal sove i et andet rum de første måneder for så kan babyen sove i sengen ved mig. Der kommer alligevel ikke til at ske noget sjovt den første tid. Man har nok lidt andre ting i hovedet. 

Og på den måde så kan han også få sin søvn. Åndssvagt at vi begge skal være trætte pga. en vågen baby. Og jeg SKAL jo amme hende om natten. Der kan han ikke rigtigt gøre noget alligevel. Synes måske lidt at det er "dumt" at give flaske om natten. Når nu jeg er der. 

Men hvad er jeres tanker?

Amilia sov i vores seng (hun er der stadig). Vi kunne godt være der alle 3. Ellie skal også sove i vores seng og så satser jeg på, at Amilia gerne vil tilbage på sin egen madras ved siden af vores seng. Jeg synes ikke det var besværligt at hun lå der, tværtimod var alt nemmere når hun lå der lige ved siden af. Ellie skal sove i en babynest, så der er en lille kant op til hende. 

Det kommer jo meget an på hvordan jeres pige er. Amilia græd aldrig om natten, hun fik mad så snart hun begyndte at rykke på sig, for så vidste vi at hun var sulten. Så hun vågnede aldrig rigtigt op. Ble skal kun skiftes om natten hvis de har lavet prut ellers forstyrre man dem unødigt.

 

med hensyn til vuggestue, tænker jeg at det er en god ide, at hun er der så lidt som muligt når hun ikke er større. Jeg synes i har gjort jer nogle gode overvejelser. Man finder også ud af meget når de først er her. Mit bedste råd er, at mærke efter hvad der er rigtigt for jer og lige præcis jeres datter, det er så individuelt, så hold fast i mavefornemmelser uanset hvad og gør hvad der føles rigtigt. Ikke hvad andre synes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det ER nemlig meget tidligt at komme i vuggestue. Men jeg har typisk 2-3 hverdags fri hver uge. Så der er hun hjemme. Håber bare vuggestuen er med på den ide. Men de synes vel heller ikke at det er helt dårligt at der er et barn mindre størstedelen af tiden. 

 

Mht. at sove så ja, vi må se hvordan hun er. Jeg er ikke udpræget begejstret for det der med at børnene sover i sengen. Jeg er fra en søskendeflok på 13 og somme tider sov vi oven i hinanden og det blev jeg træt af. Så vil helst gerne bare være helt alene i sengen. Men jeg ved jo også at tingene ændrer sig fuldstændig når hun kommer og mine prioriteter bliver nogle helt andre.

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, januar2017 said:

Ja det ER nemlig meget tidligt at komme i vuggestue. Men jeg har typisk 2-3 hverdags fri hver uge. Så der er hun hjemme. Håber bare vuggestuen er med på den ide. Men de synes vel heller ikke at det er helt dårligt at der er et barn mindre størstedelen af tiden. 

 

Mht. at sove så ja, vi må se hvordan hun er. Jeg er ikke udpræget begejstret for det der med at børnene sover i sengen. Jeg er fra en søskendeflok på 13 og somme tider sov vi oven i hinanden og det blev jeg træt af. Så vil helst gerne bare være helt alene i sengen. Men jeg ved jo også at tingene ændrer sig fuldstændig når hun kommer og mine prioriteter bliver nogle helt andre.

 

 

Hvis de i vuggestuen synes det er en dårlig ide, ville jeg sige bare ærgeligt, for sådan bliver det. I betaler for pladsen og i bestemmer. 

 

Du kan ikke gøre andet end, at fornemme hvad der er rigtigt for jer med søvnen når hun kommer ud. Her synes vi det er hyggeligt at putte om natten, men det er jo ikke noget for alle. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt sådan en seng hvor man kan tage den ene side af, så baby nemt kan trilles over til mig om natten :) Mener vi gav 1.600 kr for den, og kan se at de bliver solgt for omkring 1.000 kr, så jeg tænker at vi kan få størstedelen af 'investeringen' igen.

Måske I kunne finde en brugt, og så netop sælge den igen når I ikke skal bruge den længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER