Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

Hvor dejligt! Godt i tog afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hmm nej det tror jeg ikke. Vi er gået lidt i stå med babyplanerne. Kan ikke lige rumme det. Så det må blive til januarudsalget. Så hun har bare at blive derinde 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager ned til midtbyen, men ikke for at købe baby ting men julegaver.. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det er hårdt at cykle 32 km. hver dag :-/ magter bare ikke den offentlige transport. Men maven kramper godt nok lidt. Men mon ikke det er ok. Så får jeg da motion 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, januar2017 said:

Puha det er hårdt at cykle 32 km. hver dag :-/ magter bare ikke den offentlige transport. Men maven kramper godt nok lidt. Men mon ikke det er ok. Så får jeg da motion 

Hvis maven kramper meget ville jeg stoppe, det er kroppens måde at sige fra på. Du skal passe på dig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, tænker også at kramper i maven ikke er så godt. Kan du nøjes med at cykle noget af vejen og så tage det offentlige den resterende del? Så kunne du stadig få motionen, men tage hensyn til signalerne fra din krop :)

 

Jeg har i dag været hos lægen og blev scannet :) For fjerde gang er det nu cementeret at det altså er en pige vi venter os ;) Vi har ikke rigtig turde tro på det - tænk at vi er så heldige at få en af hver <3

Hun vejer lige omkring 1 kg nu, er 27+5, så det var vidst ganske fint.

Min vægt siger +6 kg, hvilket er super - der er langt op til de 18 kg jeg tog på sidst :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja men tror bare det er ligamentsmerter. Tror ikke det er mere alvorligt end det :) 

 

 nogle dage cykler jeg begge veje og andre dage tager jeg cyklen med i tog. 

Vi skal også have bil når vi får råd. For det er altså ikke sjovt at stå ved midnat og vente på toget på sydhavn st. !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til at tænke på barselskage til mit arbejde. Nogle gode ideer? Jeg elsker at bage. Men det dur ikke med en avanceret kage med alt muligt fyld på, da jeg jo er på cykel. 

Jeg havde lidt tænkt på citronmåne og cookies. 

Men "problemet" er, at jeg jo arbejder fast om aftenen og derfor kun er på Job sidste dag med een anden sygeplejerske. Så mine nærmeste kolleger om aftenen er fængselsbetjentene. Dvs. jeg havde tænkt at bage en kage til betjentene og så købe noget og lægge til kollegerne til de møder ind næste dag. Er bare meget lidt kreativ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er rigtigt. Kan bare ikke lade være med at tænke på om vi er blevet FOR forsigtige? Hvad med alle de kvinder i tidernes løb, der har arbejdet lige indtil terminen? Da jeg blev født, havde man ikke særlig længe barselsorlov. Selvfølgelig skal man passe på men jeg tænker lidt at man heller ikke skal stoppe hvis det gør lidt ondt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja du har selvfølgelig helt ret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Puha synes jeg er begyndt at få lidt triste tanker igen. 

Jeg glæder mig overhovedet ikke til at babyen kommer og har flere gange tænkt at det bare ikke er mig. Har INGEN følelser omkring det der sker i maven og har lyst til at flygte fra det hele. 

Føler mig lidt utilstrækkelig og unormal for synes bare alle andre føler de helt store mor-følelser. Bare ikke mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, januar2017 said:

Puha synes jeg er begyndt at få lidt triste tanker igen. 

Jeg glæder mig overhovedet ikke til at babyen kommer og har flere gange tænkt at det bare ikke er mig. Har INGEN følelser omkring det der sker i maven og har lyst til at flygte fra det hele. 

Føler mig lidt utilstrækkelig og unormal for synes bare alle andre føler de helt store mor-følelser. Bare ikke mig...

Jeg tror det er helt normalt at have det sådan. Du ved jo ikke hvad det vil sige at være mor, have et barn og sådan. Du kommer til at elske jeres datter så højt, at ord ikke kan beskrive det når hun kommer til verden. Kærligheden vokser med tiden.

 

lige da jeg havde født havde vi besøg af min veninde på barselshotellet og så var der aftensmad. Min veninde sad med Amilia i armene og pludselig var mig og Lauritz bare gået efter aftensmad uden at tænke over, at vi havde en lille datter. Da vi stod i køkkenet gik det op for os, at vi var gået og vi løb tilbage til stuen. Vi glemte simpelthen at vi var forældre. Det kræver altså lidt tilvænning, men det kommer hurtigt. 

Måske det du forestiller dig omkring det at have en baby slet ikke er dig, men de babyer du har set er jo ikke din baby. Jeg lover dig at ens egne børn er noget andet end andres. 

 

Jeg tror du skal accepterer at du har det sådan og være okay med det. Kærligheden til jeres datter skal nok komme og lige nu står du i noget helt nyt, som er svært at forholde sig til. Hvem er den lille klump der bevæger sig inde i maven? Det finder man jo først ud af når de kommer ud. Din egen rolle som mor er jo også helt ukendt og vil ændre sig hele tiden. Jeg er f.eks. Ved at lærer nu hvordan man er mor til en 2-årig i total selvstændighedsalder/trodsalder. Jeg har jo ikke prøvet det før, så vi er først ved at lærer hvordan vi skal takle A nu. Med den næste ved vi lidt om hvad dvs, men så har hun sikkert en anden personlighed end A, så det ikke er de samme ting der virker. Man må prøve sig frem og bare være i det og gøre sit bedste, så skal det hele nok gå.

 

det blev en lang smøre. Sorry.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for jeres fine ord. I har helt ret. Det bliver godt at gå på barsel så jeg kan koncentrere mig Om huset. Vi har stadig ikke varmt vand i bruseren og har lige fået af vide at det vil koste i omegnen af 30.000 at fikse. De har vi IKKE råd til nu. Men vi skal have det over ejerskifteforsikringen og det tager jo også tid. Ret presset at gå i kolde bade især nu hvor det er vinter. Jeg har det meget svært ved at tage en dag ad gangen. Jeg gaber over det hele og vil gerne have ordnet alt på een gang. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nej vi tror det er termostaten i selve blandingsbatteriet. Problemet er at 

1) det sidder i et hjørne

2) det er 13 år gammelt og der produceres ikke den slags blandingsbatterier i de mål længere. 

 

Så fliserne skal brydes ned og rørene skal skiftes. Hvis det så bare havde været ingen varmt vand i vandhanen. Men Fuck det er irriterende at tage kolde bade. Tager pt. bad på jobbet men går jo på barsel om lidt så det dur jo ikke. 

Og vores svømmehal er ved at blive renoveret så den er lukket. Men så må jeg gå i fitnessworld. HADER bare offentlige bade

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har kogende vand i alle haner undtagen bruseren. Så tror nødløsningen må være at tilkoble en haveslangen til vandhanen i badeværelset og så tage bad med den. Oh happy days. 

Men tak for råd! Godt med nogle der har prøvet besværlighederne med et hus før 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER