Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

Ja jeg skal også men det er ikke fordi der der sukkersyge i familie. Eller at jeg vejer for meget. Det er fordi jeg får kæmpe børn... !!! Hader det sulkervand og hader at være fastende... men det er vist mere tanken og det at være sulten og gravid og drikke noget der ligner det er for gammelt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 11. okt. 2016 at 10:23 AM, kmbe said:

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også. Havde først aflyst, men fødselslægen synes det var vigtigt, så jeg fik en ny tid. Tror jeg aflyser igen, men vender den lige med min jordmoder. Min egen læge synes det er noget pjat at jeg skal afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor skal du afsted maj???? Jeg må lige teste min urin og mit blodsukker når jeg møder på job senere :-/ bliver da helt nervøs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 11. okt. 2016 at 10:23 AM, kmbe said:

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, kmbe said:

Hvorfor skal du afsted maj???? Jeg må lige teste min urin og mit blodsukker når jeg møder på job senere :-/ bliver da helt nervøs

Fordi min første datter vejede 4808 g. Jeg fik tjekket mit langtidsblodsukker hos min egen læge lige efter fødslen og det var fint. Der var intet at komme efter. Det er fordi der er risiko for, at man har haft en uopdaget diabetes når barnet er så stort, men det var jo ikke tilfældet for mig. Ingen i min familie har diabetes og jeg er ikke overvægtig, så det er total spild af alles tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke i risiko for diabetes, men i Frankrig bliver alle gravide testet, så jeg skal afsted på et eller andet tidspunkt inden min næste lægetid d. 24. november.

Gruer allerede for det, ogsærligt da jeg ikke har prøvet det før :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så begyndte min krop at klø helt vildt, så nu har jeg fået taget mine levertal. Der er svar på mandag. Kan mærke at jeg har det en smule anstrengt og ikke synes det er særlig sjovt. Er ret nervøs for, at jeg allerede skulle have fået leverkløe. Jeg har virkelig strammet mig an med vægten, så jeg kunne ikke selv have gjort noget anderledes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

1 hour ago, Kia... said:

Jeg håber på dine resultater er gode! Hvad kan man evt gøre hvis det er? 

 

Jeg skulle have været til alt læge kontrol i dag, tjekket babys blodtype, men nu har jeg lagt mig med en gang maveonde :( 

 

så kunne først få en tid næste fredag, fordi vi onsdag torsdag er på teamdage med overnatning på job, som jeg faktisk ikke rigtig magter... og med sygedage nu så skal weekenden vidst også tages i brug hvor jeg skal nå i mål med alle de opgaver der har deadline mens vi er væk. 

Man kan få noget meget dyrt medicin og så skal man tjekkes en gang om ugen på hospitalet. Det skulle jeg i hvert fald med vores første datter. Hvis man begynder at danne galdesalte skal barnet ud.

 

det gør ikke noget, at lægebesøget først bliver i næste uge. Øv med sygdom!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej for pokker maj... det er satme træls. Håber ikke at det udvikler sig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, kmbe said:

Ej for pokker maj... det er satme træls. Håber ikke at det udvikler sig

Det håber jeg virkelig heller ikke! Jeg håber så meget at det er fordi huden giver sig eller går amok over fugtigt efterår eller bare alt andet end leverkløe. Nu må jeg bare vente til mandag med svar, men lige nu føles det ret skod! Og kløe er jo bare generelt for irriterende! Jeg vågner om natten fordi det kløe, så er der altså virkelig lang tid til midten af januar. Hun skal jo helst ikke komme før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

31 minutes ago, Kia... said:

Øv maj hvor hvor er det bare træls for dig! Håber virkelig for hun kan blive der inde i al sin tid! 

 

Skal man selv betale medicinen eller fåes den på sygehuset? 

 

 

Det gør kun lidt på min stress konto at jeg er syg og dermed ikke når mine opgaver, og så tilmed lige skal trække en halvarbejdsdag mere ud til lægebesøg, lige efter vi har trukket et par dage ud til det der teamdag, og deadline kan ikke rykkes grundet sådanne omstændigheder..

Man får tilskud, men tror alligevel vi gav 800 kr for en pakke sidst og de holdt i 14 dage. Til sidst var der kun til en uge. Godt jeg er medlem af Danmark, så går man jo halvdelen igen. Nu nu må vi se. Hun skal bare blive derinde til januar!

 

sygdom kan man jo ikke rigtig gøre noget ved, og man bliver det altid når det er mest ubelejligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

16 minutes ago, Kia... said:

 

Nej det godt nok dyrt selv med tilskud fra danmark, ja hun skal da så! 

 

Hvor tidligt er det de kan/vil tage dem ud? 

Kan slet ikke huske det, er det fra uge 28 de kan redde dem? 

 

Nej sygdom kan man ikke holde for, men kunne det ikke bare være kommet når vi skal på teamdag istedet :hihi: 

 

skulle have været til forældre møde i dagplejen i aften, det jeg også træt af at gå glip af :/ ihh jeg er bare ynkelig når jeg er syg >< så tag mig ikke så tungt...

 

selv om jeg self ønsker baby bliver der inde helt til termin, så jeg nået er punkt, hvor jeg også ønsker hun bare kommer ud .. kan slet ikke passe mine bukser mere... 

De kan redde dem fra omkring 24+, men i den str er der jo bestemt ingen garantier. Langt de fleste overlever uden varige men fra 28+, 34+ kan selv trække vejret. Hun bliver helt sikkert derinde længe endnu selvom jeg får leverkløe, galdesaltene, som er det der er farligt bliver vidst først dannet langt senere. 

Tror det altid er en vurderingssag hvor fordele og ulemper vil blive opvejet inden man tager dem ud. Med den første ville de først sætte igang 38+0 selvom jeg gerne selv ville 37+1. 

Leverkløe er først farligt når man danner galdesalte, så man bliver bare observeret tæt.

 

jeg er også maks ynkelig når jeg er syg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Maj2014...

Har brug for lidt råd/hjælp...

Er du medlem af nogen fagforening eller a-kasse mens du er sygeplejerske studerende???

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 hours ago, BabyFebuar said:

Maj2014...

Har brug for lidt råd/hjælp...

Er du medlem af nogen fagforening eller a-kasse mens du er sygeplejerske studerende???

 

Ja. Jeg er været medlem af krifa inden studiestart, men er ved at skifte til dsa. Din sundhedsfaglige a-kasse. Den er gratis mens man studerer, hvis man ikke er for gammel. Kan ikke huske alderen, men det var vidst under 28 eller 30.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke været medlem af en fagforening i 8 år. Kun A kasse. Men min kæreste er så også jurist og kan hjælpe hvis der er noget juridisk. Man er jo stadig underlagt samme vilkår. Men ved godt man jo ikke støtter fællesskabet men har godt nok sparet mange penge! 

Jeg meldte mig ud af DSR efter strejken i 2008. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, kmbe said:

Jeg har ikke været medlem af en fagforening i 8 år. Kun A kasse. Men min kæreste er så også jurist og kan hjælpe hvis der er noget juridisk. Man er jo stadig underlagt samme vilkår. Men ved godt man jo ikke støtter fællesskabet men har godt nok sparet mange penge! 

Jeg meldte mig ud af DSR efter strejken i 2008. 

Jeg var heller ikke medlem af krifas fagforening. Som vikar og studerende synes jeg ikke umiddelbart jeg havde brug for dem. Har tidligere været medlem af FOA og når jeg ringede til fagforeningen mente de bare jeg skulle snakke med tilidsrepræsentanten, som ikke var meget værd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis. Jeg har dog været i en del diskussioner med folk der mener der er usolidarisk. Og kan som sådan godt se det for DSR er jo skyld i de forhold vi har i dag. Man skulle nok ikke tro det men det ER bedre end for 100 år siden. 

Men jeg skylder DSR 4000 kr. til strejkekassen som jeg skal betale hvis jeg melder mig ind igen. Hvilket så ikke kommer til at ske. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 28/10/2016 at 9:01 AM, Maj 2014 said:

Ja. Jeg er været medlem af krifa inden studiestart, men er ved at skifte til dsa. Din sundhedsfaglige a-kasse. Den er gratis mens man studerer, hvis man ikke er for gammel. Kan ikke huske alderen, men det var vidst under 28 eller 30.

 

Når man fylder 30 koster det :-/  noget skidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om jeg skal melde mig ud af a-kassen eller hvad jeg skal gøre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER