Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

1 minute ago, BabyFebuar said:

Jeg ved ikke om jeg skal melde mig ud af a-kassen eller hvad jeg skal gøre

Har du timer optjent? For så ville jeg ikke melde mig ud. Hvis du ikke har, skal du bare melde dig ind 12 mdr før du afslutter studiet. Er det ikke en del nedsat så hvis man er over 30? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aldrig melde dig ud af en A kasse. Det er min mening hvert fald

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23 minutes ago, kmbe said:

Aldrig melde dig ud af en A kasse. Det er min mening hvert fald

Hvis man ikke er i arbejde og ikke har optjente timer der er gældende er a-kassen lige meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåhhh jeg tog udgangspunkt i at man var i job

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, kmbe said:

Nåhhh jeg tog udgangspunkt i at man var i job

Så er jeg helt enig, så skal man aldrig melde sig ud! Men babyfebruar er under studie ligesom mig, så kan det være penge ud af vinduet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep. Jeg var heller ikke medlem af dsa under min uddannelse. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, kmbe said:

Jep. Jeg var heller ikke medlem af dsa under min uddannelse. 

For de fleste er det jo heller ikke nødvendigt, jeg har bare en del timer optjent som først udløber i august 2018, så dem vil jeg gerne beholde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi hentet kassen med str 56 og 62 på loftet. Hold op hvor har vi meget babytøj. Hun kommer i hvert fald ikke til at mangle tøj. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lækkert!!! Det er sgu en god ting. Vi har også alt tøj klart. Mangler en babyseng og alle de ting man bruger til at bade, skifte osv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 minutes ago, kmbe said:

Hvor lækkert!!! Det er sgu en god ting. Vi har også alt tøj klart. Mangler en babyseng og alle de ting man bruger til at bade, skifte osv

Det er så dejligt at det bliver brugt igen, de slider det jo overhovedet ikke i den alder. Det var også lidt sentimentalt, at sidde der med Amilias babytøj, nu er hun jo en rigtig pige der snakker hele tiden. Vi brugte faktisk bare vores håndklæder selvom vi havde de der baby nogen med hætte. Det var bare nemmere. Til at skifte brugte vi stofbleer, dem har vi seriøst bunker af, men vi brugte også virkelig mange. Vi brugte hvide til numsen og farvede til gylp. 

Vi samsover, så vi mangler ikke seng. Vi har en hængevugge i flet fra purebaby på loftet, men vi brugte den aldrig til Amilia, så nu har jeg sat den til salg. Tremmesengen forærede jeg væk, da vi fandt ud af den aldrig kom i brug. Vi sover på en stor hems min mand har bygget, så Amilia sover på sin egen madras i fodenden og lillesøster skal ligge i vores seng. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Amilia er fra november, så vi har alt til et vinterbarn. Jeg har smidt meget tøj i str 50 til genbrug, så vi har kun meget lidt tilbage, det er blevet sendt retur til loftet. Amilia startede i str 56, hun kunne slet ikke være i 50. 56 brugte hun kun i 14 dage, kæmpe baby. Hun brugte str 68, da hun kun var 8 uger. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 29/10/2016 at 1:48 PM, Maj 2014 said:

Har du timer optjent? For så ville jeg ikke melde mig ud. Hvis du ikke har, skal du bare melde dig ind 12 mdr før du afslutter studiet. Er det ikke en del nedsat så hvis man er over 30? 

 

 

Jeg har været medlem i 9 år efterhånden ved FOA så tænker da de timer er optjener (hvor kan jeg ellers se det?)

 

når man er under 30 er kontingent gratis og jeg betalte 129kr mener jeg, så fyldte jeg 30 for nogle uger siden og så steg den med 300kr..

 

Fik snakket med FOA som vil kontakte mig imorgen da jeg har spurgte om en deltidsforsikring.. lidt mere end de 129kr men mindre end de 400kr, hun var dog ikke sikker på det deltids noget så

hun ville vende tilbage..

 

men SU på 5300kr (dem er jeg virkelig glad for) rækker ikke langt og en regning på ekstra 300kr er noget lårt.. har i mange år arbejdet som handicaphjælper 12, 24,48 timers vagter af gangen, men det kan jeg bare ikke længere.. :-/ så arbejder ikke ved siden af SU'en pt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

59 minutes ago, BabyFebuar said:

 

 

Jeg har været medlem i 9 år efterhånden ved FOA så tænker da de timer er optjener (hvor kan jeg ellers se det?)

 

når man er under 30 er kontingent gratis og jeg betalte 129kr mener jeg, så fyldte jeg 30 for nogle uger siden og så steg den med 300kr..

 

Fik snakket med FOA som vil kontakte mig imorgen da jeg har spurgte om en deltidsforsikring.. lidt mere end de 129kr men mindre end de 400kr, hun var dog ikke sikker på det deltids noget så

hun ville vende tilbage..

 

men SU på 5300kr (dem er jeg virkelig glad for) rækker ikke langt og en regning på ekstra 300kr er noget lårt.. har i mange år arbejdet som handicaphjælper 12, 24,48 timers vagter af gangen, men det kan jeg bare ikke længere.. :-/ så arbejder ikke ved siden af SU'en pt..

Det er kun de timer du har arbejdet de sidste 3 år der giver dig ret til dagpenge. Har du optjent non timer til fuldtid, er en deltidsforsikring lidt dumt, da det vil give dig mindre i dagpenge, hvis du skulle få brug for dem. Spørg dsa hvad de skal have kun for a-kasse. Foa er ret dyre og er jo ikke indenfor dit uddannelsesområde, derfor er dsa nok billigere, fordi du er under uddannelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 minutes ago, Kia... said:

 

Ja okay :) 

 

50 har vi næsten ikke noget af, mest 56, men laura havde jo tabt sig ved 3 ugers målingen, så hun var i 56 noget tid, og det er altid i højden hun er vokset fra tøjet, fordi hun er vildt lang/høj, og hendes vægt kurve har slet ikke kunne følge med hendes højdekurve. Det er først her da hun er blevet 2 og blev vejet ved lægen at de er tilfredse med hende, for nu arter hendes vægt sig efter alle deres skemaer og diagrammer :blink

 

 

Amilia var 56 cm lang da hun blev født, så hun er vokset ud af tøjet både i længden og i bredden. Hun bliver 2 D. 15 november og hun vejer 14,3 kg og er 93 cm høj. I hvert fald deromkring, så hun er en ret stor pige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine levertal er normale :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke - det må være noget af en lettelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor godt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så godt! En kæmpe lettelse. Så skal den forbandede leverkløe bare blive helt væk i den her graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 31/10/2016 at 8:23 AM, Maj 2014 said:

Mine levertal er normale :yay

 

Hvor er det fantastisk!!

...

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så har jeg været til 2. jordemoderundersøgelse. 

 

Maven vokser som den skal og de anslog babyen til at veje ca. 1200 gram :) så alt var fint. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også lige været til jordmoder i dag. Hun skød hende til 1300 :kuller

Amilia var med og sad rigtigt og lyttede til det lille hjerte og fortalte jordmoderen at lillesøster sad fast inde i mors mave og hun gerne ville have hende ud :wub min lille stjerne :loveshower 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maj vi har været til nakkefoldsscanning samme dag hvor jeg så dig og din familie. Og nu har vi været til jordemoder samme dag BEGGE gange. Hvor er det mærkeligt :-D

 

men stoler du på deres estimat af vægten? Synes det er lidt vildt at de kan sige det ved at mærke på maven. Hvad målte de din mave til at være? Min var 25cm så helt normal 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER